Jump to content

Recommended Posts

zza2250.jpg

Kod novog Dobla, sve je u prostoru koji pruža. Prostor koji se deli sa porodicom i prijateljima, za putovanja i druženja.
Praktičnost i udobnost su bila dva imperativa prilikom konstruisanja novog modela sa željom da bude dovoljno prostora za 7 putnika. U odnosu na prethodnu verziju koja je prodata u oko milion primeraka u svim svojim varijantama, novi Fiat Doblo je obnovljen sa novim stilom, novim motorima i novih tehničkim mogućnostima. Ovi aspekti svrstavaju novi Doblo kao najbolji u klasi u pogledu raspoloživog prostora, ali i u pogledu smanjenja emisije izduvnih gasova.
 

zza2251.jpgzza2252.jpgzza2253.jpgzza2254.jpg

 

Ovi rezultati su postignuti na novoj platformi koja omogućava više prostora za putnike zahvaljujući najdužem međuosovinskom rastojanju u ovoj klasi od 2.755mm, 790l tovarnog prostora (3.200 litara sa oborenim sedištima ), manja emisija CO2 (129 g/km, sa 1.3 Multijet 90 KS, najniže u svojoj kategoriji), novim vešanjem koje obezbeđuje dodatni komfor i sigurnost, i enterijeru sa dosta prostora sa sitnice kao i mogućnošću obaranja sedišta na način kako to najviše odgovara u datom trenutku.
Dizajniran od strane ''Centro Stile'' Fiata, inovativni dizajn novog Fiata Doblo kombinuje originalnost oblika i namerno isticanje pojedinih elemenata kako bi se naglasio utisak robusnosti, veličine automobila koji je dugačak 4.39m, 1.83m širok i 1.84m visok, uz već pomenuto najveće međuosovinsko rastojanje u klasi.
 

zza2255.jpg

 

Najprepoznatljiviji deo novog Dobla sigurno će biti veliki zadnji deo koji nedvosmisleno ukazuje na obim mogućeg utovara i količinu slobodnog prostora.
Fiat logo je smešten u sredini, a zadnji deo je podeljen na gorni stakleni deo i donji metalni. Zadnja svetla su vertikalna i kristalno transparentna.
Enterijer obiluje različitim kombinacijama materijala i boja koji stoje na raspologanju svakom kupcu prilikom izbora novog Dobla.
Novi Fiat Doblo nudi mnogo pametnih rešenja kako bi se najbolje iskoristio prostor, kao što je niz ostava i fleksibilnih pregrada enterijera, do sedam sedišta, da zadovolji potrebe svih.
 

zza2256.jpgzza2257.jpgzza2258.jpg

 

Konačno, narodski rečeno gepek je najveći u svojoj klasi (od 790 do 3.200 litara sa oborenim
sedištima ), a zavisno od verzije može biti opremljen sa paket policom koja deli gepek na dve visine i koja se može podesiti po želji.
Fiat Doblo će imati jedan od četiri ponuđena motora sa 5 ili 6 brzina, svi su proizvod FPT - Fiat Powertrain Technologies:
* 1.3 Multijet 16v - 90 KS (euro 4);
* 1.6 Multijet 16v - 105 KS (euro 5);
* 2.0 Multijet 16v - 135 KS (euro 5);
* 1.4 16v - 95 KS ( euro 5 ).
Pored toga, svi motori za novi Fiat su opremljeni Start & Stop i DPF filterom za čestice ( na dizel motorima ) kao standard.
Start & Stop system privremeno gasi motor kada je Doblo zaustavljen (npr. na semaforu), a zatim ga ponovo automatski startuje. Fiat Doblo je svojim agregatima u skladu sa Euro 5 specifikacijama koje stupaju na snagu od 1. januara 2011. godine.

Natural Power sa novim 1.4 16v od 115KS koji će moći da koristi benzin i metan, kao i novi dizel motor sa Dualogic menjačem biće dostupan uskoro.
U skladu sa idejom zaštite životne sredine, novi Doblo je opremljen sa ''eco:Drive''.
U najkraćem, sistem razvijen zajedno sa kompanijom Microsoft omogućava Vam da redukujete potrošnju I emisiju izduvnih gasova.
Dok vozite priključite taj uređaj preko namenskog USB porta i on beleži Vaš stil vožnje, koliko prelazite i sl. Onda izvadite taj USB iz automobila i povežete ga sa Vašim kompjuterom. Tako možete videti sve podatke koje program sadrži i kreirati spostveni eko Indeks shodno Vašem postojećem stilu vožnje. Dobićete par saveta od programa kako da promenite taj stil vožnje ukoliko želite da ostvarite gore navedene ciljeve. Vozači koji to budu želeli, primenjujući te savete mogu smanjiti potrošnju i do 15%...

Fiat Doblo je dizajniran i napravljen tako da postigne najviši nivo bezbednosti. To je rezultat mnogih uređaja u ponudi ( standardno ili opciono ), počev od onih posvećenih povećanju pasivne bezbednosti poput prednjih vazdušnih jastuka i sledeće generacije bočnih, koji su veći u odnosu na tradicionalne bočne vazdušne zavese kako bi se još bolje zaštitila glava i grudi putnika.
Održavanje pravca sa novim Doblom je veoma lako jer je ponašanje automobila predvidljivo i konstantno. Tu je ABS sistem sa EDB (elektronska distribucija sile kočenja) i, iznad svega ESP (elektronski program stabilnosti), sa ''Hill Holder'' za pomoć prilikom kretanja sa uzbrdica. Novi Doblo je jedino vozilo u svojoj klasi koje ima ovu funkciju dostupnu sa svim varijantama motora.
Pored toga, novi model ima sve dinamičke karakteristike i komfor koji omogućava putnicima da se komforno i bezbedno upuste na koje putovanje. Postoji snažan i efikasan sistem za kočenje, gume posebno dizajnirane za maksimalnu udobnost i sigurnost, a inovativna struktura vešanja podrazumeva nezavisno ogibljenje tipa McPherson na prednjim i nezavisnu dosmernu vezu sa anti-rol barom na zadnjim točkovima.
 

zza2259.jpgzza2260.jpg

Fiat Doblo okružuje vozača i putnike sa tehnologijom koja povećava udobnost i tu je da pomogne vozaču da zadrži fokus na putu: ovo uključuje automatski klima sistem sa distribucijom na zadnjim sedištima, mp3 stereo kontrole na upravljaču, tempomat, parking senzore, Blue&Me hands-free sistem i
"Blue&Me-TomTom" navigaciju.
 

zza2261.jpgzza2262.jpg

Navigacija je potpuno integrisana u sistem infotainment čiji praktični kolor ekran osetljiv na dodir omogućava da upravljate pozivima na telefon, satelitskom navigacijom i svim potrebnim informacijama za vožnju. Uređaj je rezultat partnerstva između Fiat Grupe i kompanije ''TomTom'', evropskog lidera u prenosivim navigacioni sistemima, a integriše se sa automobilom preko Blue & Me sistema.

 

 

Progledajte i Fiat Doblo Cargo

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Fijatovom portalu eLUM pojavilo se najzad i uputstvo za novi doblo!

http://aftersales.fiat.com/elum/main.aspx?nodeID=9367&languageID=2&markID=1&modelID=263000000&valID=99&prodID=99&isExaminer=

Možete ga listati i otkrivati šta sve može imati od opreme. Na primer meni je zapao za oko tempomat (ni doblo, ni multipla ga nikad nisu imali), onda hill-holder (ono što je Subaru još pre 20 godina imao na skoro svim svojim modelima), grejanje sedišta, bočni retrovizori podeljeni na dva dela, tako da donji deo gleda u ivičnjak (jako korisno, kao kod multiple i velikog dukata)... pa sve do sitnica kao što su ostava za ceduljice u štitniku za sunce kod vozača, odvojiva lampa u gepeku. Jednom rečju udoban kao limuzina a ogroman za porodicu ili teret.

Ali, kao što je Neša preneo gore, ni traga od 1.9 JTD motora! Zamenio ga je 2.0 Multijet.

7SbL9.jpg

Jedina zamerka mi je za sada što se još ne najavljuje 4x4 verzija. Onda bi tek bio 100% upotrebljiv u svim prilikama.

Ipak ko zna, možda 2012. kada kao truck Ram krene na tržište Severne Amerike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okačićemo to uputstvo uz ostala na našem domenu, jer ti linkovi sa svakom revizijom više ne rade...dok će ovde zauvek raditi... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Nešo, svakako... Nego gledam sad nešto ta uputstva eLUM-u. Na čak 14 jezika su!

Čak je i slovački tu. Pa valjda će se i srpski pojaviti jednog dana tamo ravnopravno ako smo i mi, nešto kao i Poljaci, sada deo FIATA.

Nego Nešo, kad se ovaj doblo pojavi kod nas, verovatno posle sajma automobila... da nam organizuješ jednu posetu Delti, pa da se uparadimo i banemo tamo džumle, da ga malo isprobamo, isturiramo... :)

Edited by Bolens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na sajmu u zenevi je predstavljen novi Doblo Natural Power sa 1.4 16v T-JET Euro 5 motorom koji ima pogon na beznin i metan. Motor je rezultat rada Fiat Powertrain Technologiesa i specijalno je dizajniran za normalan rad na prirodni gas. Kao i ranije kod svih OEM fiatovih vozila motor se uvek pokrece na benzin a zatim odmah i automatski prebacuje na metan. Vozilo koristi benzin samo prilikom paljenja i u situacijama kad se isprazni rezervoar sa metanom, a postoji i dugme na instrument tabli cijim aktiviranjem vozac moze sam da prebaci na beznin u bilo kom trenutku.

fiat_doblo_natural_power_1.jpgfiat_doblo_natural_power_2.jpg

Presavsi u novu porodicu automobila poketanih T-JET motorima, Doblo Natural Power dostize vrhunske performanse, izvanredno ubrzanje, nisku potrosnju goriva, "bezobrazan" i robustan dizajn i veliku pouzdanost. Novi motor ima maksimalnu snagu od od 120 KS i obrtni moment od 206 Nm na 2000 obrtaja Za razliku od prethodnika Novi Doblo Natural Power ne oseca razliku u snazi prilikom voznje na dva alternativna goriva. Menjac je veoma fleksibilni sestobrzinac koji garantuje prijatnu voznju. Emisija CO2 je ekvivalentna 134 g/km kombinovane voznje na oba goriva. Rezervoari su smesteni ispod patosa i cetiri metalna cilindra koja cine rezervoar imaju kapacitet od 95 litra, ili 16.2 kg. To znaci autonomiju od 325 km koja se moze popeti na 625 koliko moze da se pokrije sa iskoriscenim i benzinskim 22 litarskim rezervoarom.

zHAJi.jpg kx3ZS.jpg 93gGr.jpg zHXaA.jpg

Inace je ceo stand Fiata uradjen u "gey fazonu" (duge), upravo zbog insistiranja na ocuvanju zivotne sredine i niskoj emisiji stetnih gasova, oblasti u kojoj je Fiat lider u svetu.

93FCS.jpg kxqr9.jpg AzqNS.jpg AzAMr.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Superauto Test – Fiat Doblo Combi Maxi 1.6 MJT: Dobitna kombinacija

 

103557-fiat%20doblo%201.jpg

 

Fiat se tokom višedecenijskog prisustva na ovim prostorima, praktično ''odomaćio'' kod prosečnog srpskog kupca, te njegove modele gotovo da nije neophodno nešto posebno predstavljati... Počevši od putničkih, uglavnom manjih, gradskih, ali i većih, porodičnih automobila, koji su dugi niz godina bili nezaobilazni deo naše svakodnevice, pa sve do lakih i srednjih dostavnih vozila koja su se u proteklih 10-15 godina, svojom jednostavnošću, ali i pouzdanošću, isprofilisala kao jedna od vodećih na našem, ali i na evropskom tržištu.

Ovaj put, predstavljamo neku vrstu ''Frankenštajna'' (bez ikakvih uvredljivih konotacija), odnosno, pažljivo odmerenu kombinaciju putničkog i teretnog programa, oličenu u novoj generaciji modela Doblo Combi, koji se odnedavno i na našem tržištu može kupiti u „polu-dostavnoj“ verziji, tačnije teretnom modelu prilagođenom za putničku upotrebu, koji pruža gotovo jednak nivo akomodacije kao i specijalizovana, putnička verzija Panorama.

 

Druga generacija Fiatovog uspešnog modela Doblo, na tržištu Evrope, a samim tim i Srbije, nije nikakva novost. Predstavljena 2010. godine, nakon čitave decenije tržišnog života prve generacije, vrlo brzo je privukla pažnju, više ne samo svojom velikom praktičnošću i solidnom pouzdanošću, već i atraktivnim dizajnom, koji baš i nije česta pojava kada su u pitanju dostavna vozila. Skladne proporcije i moderno dizajniran eksterijer, predstavljali su suštu suprotnost dotadašnjim stereotipima lakog dostavnog, odnosno putničkog kombi vozila, čak i za evropske ukuse.

No, ono što jeste relativna novost, naročito na našem tržištu jeste predstavljanje teretne verzije Combi, sa mogućnošću udobnog prevoza do pet osoba, uz očuvanje prtljažnog prostora od preko 1000 litara (Maxi verzija), odnosno ukupne nosivosti od 800 kilograma. Ako se pitate čemu sve to, kada Fiat već ima verziju Doblo Panorama, koja je specijalizovani putnički kombi, razlog se krije upravo u onom „teretna verzija“, tačnije, mogućnosti da registrujete ovaj, suštinski putnički automobil kao dostavno vozilo, pri čemu je PDV odbitna stavka.

 

Drugim rečima, uz određene kompromise po pitanju opreme i udobnosti, o kojima će više reči biti nešto kasnije, dobijate krajnje pristupačan porodični kombi, koji je trenutno možda i jedan od najisplativijih na našem tržištu. Pri tome, ne samo da je dostupan u standardnoj verziji, već je kupcima na raspolaganju i tzv. Maxi varijanta, odnosno model sa produženim međuosovinskim rastojanjem, koji, ruku na srce, deluje nešto neskladnije, ali nudi povećanu udobnosti, a pre svega nosivost, tačnije zapreminu prtljažnog prostora.

Enterijer Combi Maxi verzije gotovo da se ne razlikuje od ostalih Doblo verzija, s tim što je ovde oprema, u poređenju sa Panoramom, nešto oskudnija, a kvalitet plastike i generalno završna obrada, za nijansu slabija. Pozicija za upravljačem je tipično „vanovska“, što će reći prilično visoka, ali u ovom slučaju sasvim zadovoljavajuća, budući da se upravljač podešava i po visini, i po dubini, baš kao i sedište (opcija, koja dolazi sa naslonom za ruke, a vredna sasvim prihvatljivih 70 evra). Sam upravljač, iako sasvim solidno ergonomski dizajniran, čak i za pojmove putničkih vozila, mogao bi biti nešto taktilniji, tačnije prijatniji na dodir. No, za to, treba doplatiti dodatnih 70 evra (kožom obložen, u kombinaciji sa ručicom menjača).

 

Što se opreme tiče, već smo naglasili da je ona nešto oskudnija, budući da se radi o osnovnom paketu Base. Drugim rečima, ovde nećete sresti ni elektropodesive retrovizore (gotovo da smo zaboravili kako je to ručno ih podešavati!), ni ESP + kontrolu trakcije (VDC + ASR), ni klima-uređaj (dobro je da smo ga vozili u vreme kada se leto i zvanično „odjavilo“!), pa čak ni najjednostavniji audio-uređaj (postoji samo „priprema“). Naravno, sve je ovo dostupno u spisku dodatne opreme, ali je dobro znati na šta već unapred treba računati kao „dodatni trošak“. Ostava za sitnice ima sasvim dovoljno, ali bi neke mogle biti bolje rešene, jer, primera radi, ona velika, iznad instrument table, previše je blizu krova da bi u nju stalo išta osim „papirologije“ i po koje pljosnate torbice, za razliku od Dacie Dokker, gde je tome posvećeno nešto više pažnje.

Pozadi, nalazi se prilično jednostavno dizajnirana, ali ne i neudobna klupa na kojoj se komotno mogu smestiti i tri krupnije osobe. Profilisani nasloni ili sedalni deo ovde je ipak „misaona imenica“, ali se zaista mora priznati da se, čak i na nešto dužim relacijama, pa čak i na lošijoj podlozi, putnicima pozadi neće učiniti da se tu nalaze isključivo po nekoj, negde zasluženoj kazni. Takođe, ulazak na zadnja sedišta, zahvaljujući velikim bočnim kliznim vratima, veoma je pojednostavljen, a patent otvaranja krajnje efikasan i mnogo bolje ergonomski rešen nego neka rešenja „low-cost“ konkurencije.

 

012_13811072281513fdd199.jpg

 

Ono u čemu se Maxi verzija zapravo pre svega razlikuje, nalazi se iza zadnje klupe, a pogađate, u pitanju je zapremina prtljažnog dela, koji kod verzije sa produženim međuosovinskim rastojanjem, iznosi 1050 litara, što je za 260 l više u odnosu na Standard model. Naravno, to je postignuto ''rastezanjem'' međuosovinskog rastojanja, kao i karoserije, za 250 milimetara, pri čemu je Maxi, ruku na srce, izgubio na okretnosti i skladnosti, ali zato dosta dobio na praktičnosti. Uz to, za razliku od Panorama modela, kod kojeg se peta vrata otvaraju ka gore, kod Combija su zadnja vrata klasična ''dvokrilna'', što omogućava nešto jednostavniji pristup, naročito na ograničenom prostoru. Takođe, treba spomenuti da je celokupan prtljažni prostor, a da ne spominjemo i prostor za putnike, potpuno ''tapaciran'' plastikom i tkaninom (izuzev kućišta za točkove), te da ovde nećete steći utisak nekog poluproizvoda, odnosno klasične dostavne verzije, na brzinu preuređene za prevoz putnika. Vrh ponude kada je u pitanju motorizacija Combi verzije na našem tržištu predstavlja poznati Fiatov 1.6-litarski MultiJet agregat od 105 KS, koji smo nedavno imali, u nešto izmenjenoj verziji, imali priliku da ''provozamo'' i u modelu 500L Trekking. U odnosu na putničku verziju, ovaj MJTD ima nešto izmenjenu krivu snage i obrtnog momenta, što će reći da maksimalnih 105 konja ostvaruje na nešto viših 4000 o/min, dok je maksimalni obrtni moment snižen na 290 Nm, ali je zato dostupan već pri 1500 obrtaja u minuti, što je od naročite važnosti kada je Doblo opterećen, ne samo putnicima, već i pozamašnim prtljagom. Motor je dovoljno kultivisan da se ne može podvesti pod ''agrikulturnu'' terminologiju, pa čak je i subjektivni utisak u kabini povoljniji u odnosu na 500L Trekking.

 

Ne baš lagan Doblo Maxi, koji teži oko jednu i po tonu, sasvim solidno pogoni do srednjih putnih brzina, iako niti u jednom trenutku ne deluje spektakularan i moćan da biste se potpuno komotno mogli upustiti u neplanirana preticanja. No, manjak „poleta“ nadoknađen je relativno kratkim prenosnim odnosom kod 6-stepenog manuelnog menjača, koji vrlo brzo „puni“ obrtomer do područja optimalnog za promenu u viši stepen prenosa. Ipak, ovo ima i jednu manu, a to je rad u nešto višim obrtajima pri brzinama na autoputu, kada već pri 100 km/h, kazaljka obrtomera prelazi 3000 o/min, što se na kraju pomalo negativno odražava na prosečnu potrošnju goriva. Međutim, razloga za paniku nema, jer je ovo zapravo optimizovano za uslove kada je Doblo potpuno opterećen, te sve ovo dobija smisao tek kada u Maxi smestite četiri putnika i dodatni teret od skoro 500 kilograma, pa vidite da 1.6 MJTD i dalje ''vuče'' solidno, a prosečna potrošnja ostaje u podnošljivim okvirima od oko 6-7 litara. Naravno, vozne karakteristike vozila kao što je Doblo Combi, nisu nešto što bi se istaklo u prvi plan, jer niti je masa ovog vozila mala, niti je centar težišta dovoljno nizak (barem kada se prazni ili nosite standardni teret) da bi se s njim upuštali u neke ''egzibicije'' i neplanirane korekcije pravca. Dovoljno je stabilan, a zahvaljujući produženom međuosovinskom rastojanju, čak i nešto sigurniji od „kratke“ verzije, što umnogome duguje i sofisticiranom zadnjem Multilink oslanjanju, koje se baš ne sreće često kod ove vrste vozila. Ipak, ''cargo'' pneumatici Continental VancoContact 2, namenjeni su pre svega povećanoj udobnosti i dugotrajnosti kod ove vrste vozila, te su dinamičke vozne karakteristike ovde gurnute u drugi plan.

 

014_13811072303f691bb0f7.jpg

 

Ovde dolazimo zapravo do najbitnije stavke u predstavljanju ovog modela, tačnije o razlogu postojanja Combi verzije Dobla. Kao što smo već spomenuli, cenu ovog automobila, ukoliko se kupuje kao ''osnovno sredstvo'', moguće je umanjiti za iznos PDV-a, što kada znate da je u pitanju gotovo 3.000 evra, nikako nije mala stvar. Osnovna verzija sa standardnim međuosovinskim rastojanjem i 1,4-litarskim benzincem od 95 KS, iznosi 12.150 evra (bez PDV-a), dok sa 1,3-litarskim MultiJet dizelom, Doblo staje 13.150 evra (bez PDV-a). Najskuplji model je ''produžena'' Maxi verzija sa 1.6 MJTD motorom, i košta 15.550 evra dok se test-vozilo, prikazano na fotografijama, sa oko 1000 pređenih kilometara, trenutno nudi u auto-kući Stojanov d.o.o. po ceni od 13.500 evra. Poređenja radi, pre par meseci, bili smo u prilici da vozimo Daciju Dokker kao najpristupačniji kombi trenutno na tržištu, koji je u testiranoj verziji 1.2 TCe (više nije dostupna na našem tržištu), sa dodatnom opremom (alu-felne, ESP, metalik boja), iznosio čitavih 13.960 evra. Danas, analogno poređenju sa modelom Doblo, Dokker 1.5 dCi u Laureate paketu, koji je u nečemu bogatiji (klima-uređaj, elektropodesivi retrovizori i audio uređaj), ali istovremeno i siromašniji (upravljač podesiv po dubini, točkovi od 16 inča, ''tapacirung'' enterijera), nudi se po ceni od 13.500 evra (maloprodajna cena), a sa već pomenutim ''dodatnim'' stavkama, iznosi čitavih 14.460 evra, na koje, nažalost, nemate pravo na povraćaj PDV-a, budući da ga je moguće registrovati isključivo kao putničko vozilo.

 

ZAKLJUČAK

Fiat Doblo Combi veoma je dobro osmišljena ''kombinacija'' putničko-dostavnog vozila, kojem je najveća prednost svakako nabavna cena, koja u poređenju sa direktnom, pa čak i ''low-cost'' konkurencijom, ispada više nego povoljna. Pored toga, tu je i velika modularnost ponuđenih verzija, naročito ''produžene'' Maxi, ali već i osnovne Standard, koje ne samo da pružaju sasvim komforan prevoz do pet odraslih putnika, već istovremeno omogućavaju i transport veoma kabastih predmeta, u rangu „bele tehnike“. S druge strane, zamerke se mogu uputiti nešto siromašnijoj opremi, budući da Combi svoje poreklo vuče od Cargo modela, gde je sve podređeno praktičnosti i što nižoj nabavnoj ceni.

Ipak, neke osnovne sitnice, tipa elektropodesivi retrovizori (120 evra bez PDV-a) ili audio uređaj (CD/mp3 za 220 evra bez PDV-a), pa makar i najosnovniji, trebali bi biti deo već startnog ''Base'' paketa, a tome bi se mogao pridodati čak i manuelni klima uređaj (700 evra bez PDV-a), kao jeftinija opcija automatskoj (1200 evra bez PDV-a) jer je u današnje vreme, zaista teško pronaći kupca porodičnog vozila kojem ''klima'' nije jedan od prioriteta. No, i ovako, Doblo Combi predstavlja vrlo interesantnu alternativu i kompromis između Panorame i Cargo verzije, koja se vrlo lako na kraju može ispostaviti kao dobitna kombinacija i logičniji izbor u odnosu na obe već pomenute varijante.

 

Tekst i fotografije: Đorđe Pavićević

 



 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snimljen Fiat Doblo facelift

 

110803-fiat%20doblo.jpg

 

Druga generacija Fiatovog Dobla se na tržištu nalazi od 2010. godine i Italijani su odlučili da pre dolaska nove generacije aktuelni model prođe kroz veće doterivanje. Lovci na auto novitete su negde na severu Švedske snimili primerak maskiranog Dobla tokom zimskih testova, dok se njegova premijera očekuje na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu. Najveće promene se očekuju na prednjem delu (branik, maska, svetla, hauba), poazdi bi izmene trebalo da obuhvate branik i svetla, a biće modernizovana i unutrašnjost (novi materijali, bogatija oprema...).

Što se motora tiče tiče, očekuje se smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2. Ipak, postoji mogućnost da je ovo u stvari Ram ProMaster City, buduća verzija Dobla za Severnu Ameriku.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat Doblo facelift

 

119326-fiat%20doblo%2011.jpg

 

Nakon što je Chryslerova Ram divizija u junu ove godine kupcima u Americi predstavila svoje novo komercijalno vozilo ProMaster City (bazirano na aktuelnoj, drugoj generaciji Fiatovog Dobla), Italijani su sada na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru promovisali i redizajniranu verziju Dobla. Za sada je predstavljena samo dostavna verzija Doblo Cargo, a uskoro sledi i putnička varijanta.

 

119325-fiat%20doblo%201.jpg

 

Druga generacija Fiatovog Dobla se na tržištu nalazi od početka 2010. godine i u Fiatu su odlučili da pre dolaska nove generacije aktuelni model prođe kroz veće doterivanje.

 

fiat%20doblo%201111.jpg

 

Redizajnirani Doblo je dobio potpuno drugačiji prednji deo (branik, maska, svetla, hauba), kao i modernizovanu unutrašnjost (novi volan i centralna konzola, kvalitetniji materijali, bogatija oprema...).

 

119327-fiat%20doblo%20111.jpg

 

Doblo Cargo će i dalje biti dostupan u verzijama sa standardnim i dužim međuosovinskim rastojanjem, kao i sa dve visine krova, dok zapremina tovarnog prostora iznosi od 3.4 do 4.2 kubna metra. Tu je i Traction + sistem za poboljšanje trakcije, dok paleta motora obuhvata benzince 1.4 (95 KS/127 Nm) i 1.4 TurboJet (120 KS/206 Nm), kao i dizelaše 1.3 Multijet II sa 75 KS, 1.3 Multijet II sa 90 KS, 1.6 Multijet II sa 105 KS i 2.0 Multijet II sa 135 KS. Kupcima će se nuditi i verzija sa pogonom na metan, a proizvodnja će se i dalje odvijati u fabrici u Bursi u Turskoj.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Fiat Doblo facelift

 

fiat%20doblo%20888.jpg

 

Nakon što je Chryslerova Ram divizija u junu ove godine kupcima u Americi predstavila svoje novo komercijalno vozilo ProMaster City (bazirano na aktuelnoj, drugoj generaciji Fiatovog Dobla), Italijani su u septembru na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru promovisali i redizajniranu verziju Dobla. U Hanoveru je tada predstavljena samo dostavna verzija Doblo Cargo, a sada je na red došla i njegova putnička varijanta.

 

fiat%20doblo%208.jpg

 

Druga generacija Fiatovog Dobla se na tržištu nalazi od početka 2010. godine i u Fiatu su dakle odlučili da pre dolaska nove generacije aktuelni model prođe kroz veće doterivanje.

 

fiat%20doblo%208888.jpg

 

Dakle, redizajnirani Doblo je dobio potpuno drugačiji prednji deo (branik, maska, svetla, hauba), kao i modernizovanu unutrašnjost (novi volan i centralna konzola, kvalitetniji materijali, bogatija oprema, Uconnect infotainment sistem...).

 

fiat%20doblo%2088888.jpg

 

Zapremina prtljažnika iznosi 790 litara, a paleta motora obuhvata benzince 1.4 sa 95KS i 1.4 T-Jet sa 120 KS, kao i dizelaše 1.6 Mjet sa 90KS, 1.6 Mjet sa 105KS i 2.0 Mjet sa 135KS. Isporuke će startovati početkom februara 2015. godine, biće dostupan u verzijama sa do sedam sedišta, a proizvodnja će se i dalje odvijati u fabrici u Bursi u Turskoj.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat predstavio Doblo Trekking

 

Posle modela Panda i 500L, još jedan FIAT dobio je poluterensku, Trekking verziju.

 
146439049954ef294e196f4400504520_640x325
 
Poput drugih srodnih modela italijanskog proizvođača, i FIAT Doblo Trekking ima dodatne zaštite elemente na donjim delovima karoserije, kako bi se sprečila manja oštećenja u vožnji van asfaltiranih puteva. Takođe, promenjen je i dizajn branika, a zahvaljujući povišenom oslanjanju, rastojanje podvozja od tla više je za 10 mm nego kod standardnog modela. Doblo Trekking ima zatamnjena zadnja stakla i dostupan je, između ostalog, u novoj, ekskluzivnoj Bronzo Magnetico boji karoserije a opremljen je 16 inčnim alu felnama i pneumaticima za sva godišnja doba.
 
173334160454ef28fcbb759957487965_640x455
 
Automobil je opremljen i posebnim "Traction +" sistemom kontrole proklizavanja. Ovaj sistem naročito je pogodan za vozila koja ne zahtevaju specijalne "off-road" sposobnosti, a i znatno je jeftiniji od klasičnog 4x4 pogona. "Traction +" pomoću specijalnog algoritma kontroliše i upravlja kočionim sistemom i simulira diferencijal sa zaključavanjem. Sistem se uključuje pomoću dugmeta na kontrolnoj tabli, a koristi se pri brzinama manjim od 30 km/h. Kada je aktiviran, on prepozanje ako neki od pogonskih točkova ne prijanja dovoljno na podlogu, odnosno ako počne da proklizava. Sistem tada zaustavlja problematični točak, a čitav pogon prenosi na točak koji ima dobar kontakt sa putem.
 
154158313354ef28fce75ce626732873_640x411
 
FIAT za sada nije saopštio detalje o motorizaciji a očekuje se da će u ponudi biti neke od pogonskih jedinica koje se koriste u standardnoj verziji modela Doblo. Podsećamo, na raspolaganju su 1.6 MultiJet II, u verzijama sa 90 ks i 105 ks, i 2.0 litarski dizelaš agregat sa 135 ks. Od benzinskih varijanti, dostupni su 1.4 litarski motor sa 95 ks i 1.4 TurboJet sa 120 ks, koji se može naručiti i u verziji sa pogonom na komprimovani prirodni gas. FIAT Doblo Trekking imaće premijeru na predstojećem sajmu automobila u Ženevi.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2017. Fiat Doblo za Južnu Ameriku

 

153857-fiat%20d%201.jpg

 

U Brazilu se i dalje proizvodi prva generacija Fiatovog Dobla (njegova redizajnirana verzija), koji je za modelsku godinu 2017. doživeo još jedno osveženje.

 

153859-fiat%20d%20111.jpg

 

U ponudi su Essence i Adventure verzije, ali izmene za MY2017 ipak nisu velike. Kako bilo, treba pomenuti nove 16-inčne alu točkove, izmenjeni nosač rezervnog točka na zadnjim vratima, doterani kprednji branik, standardni kožni volan kod Adventure verzije (sa audio kontrolama), naslon za ruku vozača...

 

153858-fiat%20d%2011.jpg

 

Verzija Essence se nudi sa 5 ili 7 sedišta, a može da ima i kožni volan, zadnje parking senzore, el. retrovizore, svetla za maglu, opcioni Mopar paket sa zadnjom kamerom...

 

153860-fiat%20d%201111.jpg

 

U ponudi je samo jedan motor, i to 1.8 litarski agregat. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je sjajno, sa blago redizajniranim i unapređenim starim modelima! Šta bi falilo da se originalna multipla jošproizvodi, ali sa poboljšanjima, boljim vešanjem, nelepljivom instrument tablom, uzdužnim krovnim nosačima, rotirajućim prednjim sedištima, connect navom ali i verzijom 4x4 kome treba. I da, samo sa jednim motorom... 1.9 JTD. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji velika mogućnost da će FCA i VAG ući u suradnji za dva laka komercijalna vozila. Tako bi sljedeća generacija Fiat Dobla postala VW Caddy. VW Amarok bi završio kao Fiat Professional proizvod, zamjena za Fiat Fullback koji je sada rebrandirani Mitsubishi.

https://uk.reuters.com/article/us-fiatchrysler-volkswagen-lightutility-idUKKCN1B4294

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat pregovara sa Volkswagenom o nasledniku Dobla i pick-up modelu

 

volkswagen-caddy%201111.jpg

 

Kako pišu neki američki mediji, predstavnici Fiat-Chryslera su već održali pregovore sa nemačkim Volkswagenom o razvoju i proizvodnji nekih budućih lakih komercijalnih vozila i pick-up modela. U ovom trenutku nema zvanične potvrde, ali bi to navodno moglo da znači zajedničku osnovu za novu generaciju Volkswagenovog Caddya i Fiatovog Dobla (i Ram Promaster Citya kako se taj automobil zove u Americi), ali i saradnju na pick-up modelu srednje veličine (koji bi možda mogao da bude osnova za neki manji Ram pick-up). Takođe, saradnja na pick-up modelu bi Fiatu otvorila pristup VW tehnologiji.

Volkswagen u svojoj ponudi trenutno ima pick-up model Amarok, dok Fiat kupcima u Evropi nudi Fullback (na bazi Mitsubishija L200), kao i Toro pick-up u Južnoj Americi.

 

vw%20canyon%201.jpg

 

Na ovaj način bi Fiat-Chrysler uštedeo vreme i smanjio troškove oko razvoja tih modela, ali za sada je sve i dalje samo u ranoj fazi razgovora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×