Jump to content
FAS Goran
italiano

Punto mk.2a 1.2 8v - zadnji brisač

Recommended Posts

Ne radi mi zadnji brisac na Puntu od kad je bilo minus 15. Kad ga ukljucim ne cuje se zvuk motora tj. ne desava se nista. Napominjem da nije brisao zaledjeno staklo, niti je metlica ostecena. Sta moze biti problem? Kako se uopste dolazi do motora brisaca posto vidim da je prilicno nepristupacan za razliku od prednjeg? Da li je mozda osigurac i gde se on nalazi, u kabini ili kod motora?
P.S. pregledao sam starije postove ali nisam nasao nista za zadnji brisac vec samo za prednje... :doc:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ovako odokativno, motor je u vratima i trebalo bi da mu se može prići kad skineš plastiku sa unutrašnje strane gepek vrata :)

a osigurač ne znam tačno, trebalo bi da je u kabini, ima nacrtano na poklopcu šta je šta, ako niko ne javi i ne provališ sam, pogledaću ja večeras kod mene

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri prvo osigirače.

Osigurači se nalaze ispred tvog levog kolena.

Za zadnji brisač je F52, u prvom redu drugi osigurač, 30A.

edit:

Uf, tek sam sada video da imaš mk2a a ja napisao

za mk2b kao moj. Ne znam da li ima razlike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnji brisac mi jos uvek ne radi a sada ni prskalica! Kada aktiviram zadnju prska napred, dok je napred sve u redu. Proverio sam osigurace, svi su ok. Verovatno je riknuo motor brisaca, posto metlica vise ne stoji u pocetnom polozaju negu malo iznad. Gde da nabavim zadnji brisac tj. motor? Problem sa prskalicom sam imao i ranije dok je brisac radio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor probaj da nadjes na nekom od Fiat auto-otpada.

A zbog cega ti ne radi zadnja prskalica?

Kad skines tapacirung na gepek vratima proveri da li motor dobija struju. Tj. da li kad na rucici das komandu za rad zadneg brisaca na naponskoj zici kod motora ima struje. Treba to da ispitas. Mozda i nije motor.

Mozda je problem do rucice (prekidaca) iza volana, jer koliko sam razumeo kad gurnes rucicu napred radi ti prednja prskalica umesto zadnje.

Da ti nije neko vec ceprkao oko el. instalacije na kolima?

Edited by Aleksandar NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hvala na savetu. Moj auto odrzava burazer, pa nikako da stignee da pogleda, uvek kaze mozes da vozis i ovako, a ja sta cu-vozim! :harhar:

Nije niko ceprkao po instalaciji ali... letos je posuda za tecnost bila napukla tj. curila. Kad smo je skinuli videli smo da je bila lepljena i tamo je pustala ( pretpostavljam da se prethodnom vlasniku zaledila letnja tecnost u posudi). To je reseno i obe prskalice su radile ispravno jedno vreme. Moguce da je neko crevo kasnije spalo ili vec ne znam sta. To se odnosi na prskalicu. Jedno vreme su prskalice bile poludele, znaci koju god ukljucim prska i napred i nazad. Sad prednja radi ispravno, a kad ukljucim zadnju opet prska napred ?!?

U vezi zadnjeg brisaca - riknuo je oko nove godine kad je bilo jako hladno. Prethodno sam ukljucio grejac zadnjeg stakla koji je odledio staklo, nakon toga brisac je krenuo, cuo se neki zvuk i onda je utihnuo i ne mrda... :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ 95% ti je usla voda u motor brisaca, pa je zapekao tj. zardjao, to moze da se rasklopi pa da se ocisti, napakuje mascu pa ce raditi jos neko vreme. Meni je usla voda kroz sam stap motora na koji se kaci zadnji brisac na 2005 Croma. Skinuo sam plastiku zadnji brisac i motor je usrafljen sa tri velika srafa za karoseriju. To odrsrafis, otkasis dzek i onda imas osam srafica koji drze metalni poklopac na motoru. Kad to skines sve ce ti biti jasno ako krene rdjava boja onda je to sto sam rekao, ako ne onda je nesto drugo.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

najcesci kvar na fiatu sto se tice zadnjeg brisaca je kao sto covek rece da zariba osovina zbog vode.nije potrebno neko veliko znanje da se sredi sano ne treba biti grub da ne bi puklo alu kuciste a onda je kraj popravci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se sto sam malo van teme, ali imam problem sa zadnjom prskalicom na Puntu mk2 . Kad ukljucim prskalicu, cuje se motor kako zuji, ali tecnost na zadnjem staklu ne izlazi. Kad pumpom na zadnjem delu creva dunem vazduh, ulazi u bocu.Brisac radi normalno. Molim za savet sta bi moglo da bude problem, kao i savet kako doci do boce (da li se mora skidati plastika iznad tocka ?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam rasturao neki brisac na nekom bravu.Toliko je zapekla osovina,bolje da ne pricam sta je sve radjeno ne bih li je izbio.Ono prosirenje na osovini,sto je drzi u osi,kao da je loktajt neko nabacio.Elem,bitno da je motor bio ziv,a ostalo je stvar ciscenja.Naraucenije,verovatno ti je motor citav,ali se nakupilo djubra i zapeklo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se javim da sam pored unutrasnjeg svetla resio i problem sa zadnjim brisacem! Ponovo smo pretresli sve osigurace i ipak je tu bio problem, pregoreo je...

Jos samo da resim problem zadnje prskalice, jer i dalje kad ukljucim zadnju prska napred, dok je prednja ok.

Problem je doci do te posude, mora da se skine prednji levi tocak, zatim unutrasnji blatobran. Da li se do tih povratnih ventila moze pristupiti nekako iz motorskog prostora jer se nalazi tik ispod akumulatora? :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam problem sa zadnjim brisacem, nekad radi nekad ne radi ne mogu da izvalim zasto, kad pokrenem prekidac cuje se cak da je upalio ali se ne pomera, sta moze biti

 

Sad kad sam bio napolju stavljao nesto u gepek zatvorim gepek i proradi brisac, onda opet stane pa sam pokusao da zalupim opet i proradi, jel to neki kontakt nesto? 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu, taman sredih zadji brisac, kontakt je bio problem, kad sad idem autoputem i prestane prednji levi da radi, stanem da vidim sta je, i pomeram ga lagano napred nazad kao da ima lufta kao da nije prisrafljen nizasta, jel se to nesto polomilo unutra ili sta?

Edited by pilauda

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/7/2010 at 4:21 PM, italiano said:

Jos samo da resim problem zadnje prskalice, jer i dalje kad ukljucim zadnju prska napred, dok je prednja ok.

 

 Kako si resio ovo, kod mene je slicno, kad ukljucim prednju prska nazad, a kad ukljucim zadnju prska napred. Jel zna neko sta je obrnuto povezano i da li ja to sam mogu odraditi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa prosto,zamenis mesta na onim crevima na posudi za brisace,ona ti je ispod prednjeg levog krila,ako ti smeta podkrilo,skini ga i videcec 2 tanka creva sto izlaze iz posude,probaj da im zamenis mesta i resices problem!

Ako ti to ne uspe,onda je sigurno problem u pumpi sto se nalazi na posudi,tera u jednom smeru!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metlica zadnjeg brisaca mi ne naleze lepo na staklo i zbog toga neravnomerno brise i ostaju neobrisani delovi i strafte.

Brisac, komplet metalni nosac i metlicu, sam kupio prosle godine i tako je od pocetka, sad je bas pocelo da mi smeta.

Da li mogu nekako to da sredim, zategnem oprugu ili nesto slicno, ili moram da kupujem novi brisac? Ovom je metlica kao nova pa bih da ga namestim ako ikako moze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da je tako kod svih i da teško može nešto da se uradi i kod mene je tako a nova metlica.

Edited by zoran rakita

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i pomislio, džaba onda da kupujem nov brisač ako je kod svih isto. Dok nije na kolima teško može da se provali kako će da nalegne, tek kad se namontira. 

To kažem zbog toga što ne bi pomoglo da obidjem par prodavnica i pogledam brisače, morao bih da ih kupim i namontiram i tek onda bih video kakvi su.

Edited by snebojsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem sam resio tako sto sam skinuo oprugu brisaca, zagrejao je i skratio za jedan krug, savio kukicu i vratio, tako sam dobio jacu oprugu koja bolje pritiska metlicu na soferku. Sad brise dosta bolje, mada mislim da bi skracivanje opruge za jos jedan krug bilo idealno, to cu uraditi ovih dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...