Jump to content
FAS Goran
Dusan

Fiat Brava 1.6 - prazna klima

Recommended Posts

skinuo sam cev zavarili mi pa se sad bojim da mi mozda jos negde ne pusta a da nisam video zato sam i postavio pitanje a ne da komentarisem kvalitet servisa klime u gradu uostalom koliko sam video za to postoji posebna tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas li jos nekog majstora u blizini da odes da proveri i on. Ja ne znam kako drugacije moze da se ispita sem ovo gore navedeno...

htc evo 3D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li se moze pre punjenja ikako sa 100% sigurnoscu utvrditi da li sistem negde pusta da ne punim za dzabe

Napraviš reducir sa manometrom, napumpaš kompresorom 8 bara, ostaviš da stoji tako par sati. Ako je i posle par sati pritisak u sistemu 8 bara znači da nigde ne "curi", sledi vakumiranje i punjenje klime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nasao sam coveka koji bas tako radi prvo smo punili azotom pa pratili tek kad je uvideo da je pritisak konstantan punio je klimu.e sad ceo proces je trajao nekih sat i po-dva i nece svako da gubi toliko vremena ako je neko iz zrenjanina i okoline a treba mu dobar majstor za klimu nek pise pa cu mu pustiti broj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li klima moze da pusta na presostatu nisam nigde na netu nasao taj slucaj zeleno mi je kod navoja a nisam siguran da li je od ranije

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li klima moze da pusta na presostatu nisam nigde na netu nasao taj slucaj zeleno mi je kod navoja a nisam siguran da li je od ranije

 

Moze, meni se desilo da je upravo tu pustala.

Mozes da ocistis nekim sredstvom (Axel sagrasso je koristio moj majstor) i da pratis da li ce ponovo da pusta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

razmisljam i dalje kako moze uopste tu da pusta tu nema nikakvih gumica samo navoj .da li mi mislimo o istoj stvari onoj sto se navija na cev

Edited by borat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, navoj, odnosno holender sa gumicom, moze da pusta, kazem ti, meni je tu pustao i menjao sam presostat

 

ff4fa75668a392e8b3b2707874598a00_1454.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

cega

ovaj se uvija u cev a moj se navija i koliko se secam nema nikakve gumice na cevima sam menjao a ovde nisam video nikakvu gumicu

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj je pustao iz razloga sto nije bio skroz navrnut dotegao sam ga i sad vise ne zelini e sad koliko je gasa do sad pusilo videcemo kad otopli sad mi se svaki cas pali i gasi i kompresor i ventilator pretpostavljam zbog spoljne temperature

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto je tema punjenu klime, a vozilo je isto, samo je kod mene u pitanju Fiat Brava 1.9 JTD, da ne otvaram novu temu, jer će odgovor možda biti u jednoj rečenici.

 

Pošto sam kupio auto, klima je hladila odlično, imao sam imali problem koji sam opisao u ovoj temi, te sam to privremeno rešio sa prekidačem, i pored toga klima je odlično hladila.

 

Pre neki dan mi se desilo sledeće, klima je počela da se oseća (za sada je još podnošljivo), i potom je počela prilično slabije da hladi. Hladi ona, ali nije to kao ranije.

 

Pored svega, primetio sam, i to me najviše zanima šta bi moglo da bude, pošto uključim klimu, na otvorima ventilacije u kabini, nekada primetim da su otvori po malo masni (ili vlažni, ne mogu baš tačno da ocenim).

Gledao sam nivo rashladne tečnosti (pošto sam pomislio da je možda negde curi ista), kao i ostale aditive tipa ulja u servu, ulja u kočionom odnosno hidrauličnom kvačilu, i sve je na nivou kao i ranije.

 

Pa se pitam okud ta masnoća ili vlažnost na otvorima ventilacije u kabini, koja se pojavi tek po nekad. U zadnje vreme se i ne pojavljuje, mada klima u odnosu na ranije slabije hladi.

 

PS

Nažalost, klimu često moram da koristim nepravilno, kada se ona u "regularnim" uslovima vožnje ne koristi. Zapravo prinuđen sam da je koristim na 5 do 10 minuta vožnje u gradskim uslovima, sve zavisi, nekada i nekoliko puta dnevno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhh ne bih da baksuziram ali ako masti u kabini vrlo moguce da je unutrasnji hladnjak klime probio... u sistemu ima i ulja i freona u nekom odnosu...

I meni ipak po negde opet pusta po malo, prvi put je pustao na presostatu i to sam sredio, ali negde i dalje pusta ali vrlo vrlo malo, sad posle skoro godinu dana slabo hladi i susti u kabini... ima ona jos pritiska cim pali kompresor ali ne dihtuje 100%... mada nemam zivaca da se zezam sa njom vise kao prosle godine s obzirom da pusta vrlo malo, verovatno cu samo da je dopunim i terace do sledeceg proleca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudno je da klima nekada radi dobro a nekada ne. Kada radi dobro, znaci duva hladno, a podesim je na nekih 24 stepena, e onda se javlja masnoca na izduvima u kabini, a kada klima radi slabije, onda masnoce nema. I to mi je bas cudno, ako neko ima logicno objasnjenje zbog cega li se to desava mogao bi da to sroci u par recenica.

 

Jasno je da me ceka servis za klimu, ali bih voleo da znam o cemu je rec, narocito ako je neko imao slicno iskustvo?

 

PS

Da se ja pitam ne bih koristio klimu na tako kratkim relacijama u lokalu, ali kada to zatrazi stranka, onda sam u obavezi da obezbedim prijatno putovanje (ako se putovanje moze nazvati lokalna voznja od 5-10 minuta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored ovog gore pitanja imam još jedno pitanje u vezi rada sistema klime. 

 

Najviše me zanima, hladnjak klime i hladnjak kabine kod Fiata Brave su zasebni hladnjaci? 

 

A povodom posta iznad gde sam postavio pitanje oko masnoće (koje i nema mnogo, već samo ovlaš) na izduvima u kabini i tada klima hladi odlično, pored toga čuje se i zvuk kako šišti. 

Kada ne šišti i nema masnoće, klima hladi dosta loše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispisao sam post (iz Fiata Brave, sa telefona) i izgleda da ga nisam upostovao pošto sam otišao na vožnju.

 

Ako je hladnjak klime, ispred hladnjaka motora (kako kažeš "mali tanak"), zašto je onda neophodno skidati celu instrument tablu da bi se hladnjak kilme zamenio. Majstor mi reče da tu ima dosta posla (ruke su 50 €), i da treba da skine celu instrument tablu da bi ga zamenio, jer izgleda da na njemu negde pušta freon.

 

Za hladnjak kabine mi je potpuno jasno, on je negde pristupačniji negde nije, ali uglavnom je zavučen negde ispod instrument table.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo seme, a tebi je procureo mali hladnjak, isparivac, u kabini, ispod table.

 

 

kompresor
hladnjak (kondenzator)
ekspanzioni (prigušni) ventil
isparivač


Kompresor auto klime
Kompresor povećava pritisak gasa koji dolazi sa isparivača. Pogoni ga motor automobila, preko radilice, kaiša i elektromagnetnog kvačila. Kaiš pokreće pumpu, ona povećava pritisak gasu i izbacuje ga prema hladnjaku. Kompresor može da sabija gas, ne i tečnost. Pojava kada se pomešaju tečnost i gas u kompresoru naziva se hidroudar i po pravilu je kobna po kompresor. Kada se skida kompresor, obavezno treba zameniti sve skinute kaiševe.


Hladnjak (kondenzator) auto klime
Hladnjak (kondenzator) klime je postavljen iza kompresora u sistemu klima uređaja. Smešten je pored ili ispred hladnjaka rashladne tečnosti za motor automobila. Gas prima toplotu od vazduha iz auta, a odaje toplotu spoljašnjem vazduhu preko kondenzatora. Osim toga, gas se greje sabijanjem. Dakle, namena kondenzatora je da ohladi gas. Kada se ohladi, gas postaje tečan i ostaje pod visokim pritiskom.


Isušivač auto klime
Isušivač vlage je rezervoar napunjen granulama koje upijaju vlagu. Kada izađe iz hladnjaka, gas prolazi kroz isušivač vlage. On apsorbuje vodu koja je, eventualno, ušla u sistem. Odvođenje vlage iz sistema klima uređaja je bitno zbog toga što bi ta vlaga mogla da se kodenzuje i stvori kristale leda, koji bi eventualno mogli da oštete klima uređaj.


Ekspanzioni ventil auto klime
U ovom delu sistem prelazi u stanje niskog pritiska. Ako biste ga dodirnuli, mogli biste da osetite kako se na tom mestu sistem hladi. Ekspanzioni ventil (Thermal Expansion Valve, TXV) služi za pretvaranje tečnosti koja je pod visokim pritiskom u dvokomponentni fluid, tj. mešavinu gasa i tečnosti. Ventil podešava potreban pritisak tečnosti da bi sistem funkcionisao glatko. Kada mu se smanji pritisak, rashladni fluid može, dalje, ući u isparivač. Postoje dva tipa ekspanzionih ventila, termostatski i sa podešenim otvaranjem, ali sistem funkcionisanja i namena su isti.
Kod sistema koji koriste ekspanzioni ventil sa podešenim otvaranjem, postoji “akumulator” umesto isušivača vlage. On se nalazi između isparivača i kompresora. Kod ovog sistema dešava se da u isparivač uđe previše tečnosti, koja ne može da ispari. S obzirom na to da kompresor sabija samo gas, a ne i tečnost, višak tečnosti se mora ovde odstraniti.


Isparivač auto klime
Isparivač se nalazi u kabini automobila. Izgleda slično hladnjaku, ali mu je namena da prima toplotu vazduha u kabini, a ne da je odaje. Rashladni fluid ulazi u isparivač kao mešavina gasa i tečnosti na niskom pritisku. U idealnom slučaju, nalazi se na 0°C (zato je potrebno odstraniti vlagu). Ovaj fluid ne ledi na ovoj temperaturi, ali ima vrlo nisku tačku ključanja. R-134a isparava na račun toplote preuzete od vazduha iz kabine. Ventilator kabine usisava topao vazduh iz kabine, koji prelazi preko isparivača, i ohlađen se vraća u kabinu vozila. R-134a u gasovitom stanju, ulazi u kompresor, gde mu se povećava pritisak i ciklus počinje iznova.
Isparivač, takođe, smanjuje vlažnost vazduha u kabini. Voda iz vazduha se kondenzuje na isparivaču. Ta vlaga se odvodi iz kabine posebnim crevom, tako da je normalna pojava da uočite baricu ispod auta kada radi klima uređaj, a auto stoji u mestu.
Auto klima je veoma složen sistem. Sadrži značajno više komponenti nego što je ovde prikazano. Opisane komponente su najvažnije i dobro opisuju proces rada auto klime.

schemat_klima_3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliko hvala na pojasnjenju, zaista je sveobuhvatno i razumljivo za nas koji nemamo iskustva (verujem da ce mnogima biti smesno, presao sam sa putnickim vozilom preko 4 miliona kilometara, ali meni je ovo prvo vozilo sa klimom).

Da, zaista je klima slozen sistem, mogu misliti kako je tek kod dvozonske.

 

I sta mozes (necu te drzati za rec) po tvom misljenju da budem problem kod mene.

Koliko sam shvatio, kod mene se mozda desava hidroudar te zbog toga nekada izbacuje vlaznost/masnocu na izduve u kabini, i tada hladi vise nego dobro.

Ako dolazi do hidroudara, mozda kompresor broji zadnje dana svog rada, i mozda i hladnjak klime i nije procureo.

Danas sam morao da ukljucim klimu, hladila je vise nego dobro, mozda (napominjem mozda) cak i vise nego sto treba, ali se pri kraju voznje odmah primetila masnoca/vlaznost na izduvima u kabini. Posle sam startovao jos jednom klimu, nije bilo masnoce/vlaznosti, klima je nesto slabije hladila, ali je spustila temperaturu, stavio sam na auto i zadao 24 stepena.

 

Sta bi ti ovako rekao na prvu sta se dogadja kod mene?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi za početak dal se javlja kondez, barica, ispod auta kad klima radi (mora malo duže da radi), jer ako je odvod kondenza zapušen vrlo je moguće da ga izbacuje u kabini i onda imaš vlagu i masnoću.

Mislim da je odvod kondenza negde na požarnom zidu na sredini.

Dok god ti klima pali,znači da ima freona, ali pitanje je koliko, moguće je da ima malo u sistemu i da zato imaš varijacije u hlađenju.

Hidroudar je vrlo retka pojava.

Najbezbolnije i najsigurnije je da se zakači na aparat i testira sistem, sve će ti biti jasno.

Najčešća pojava je curenje malog hladnjaka u kabini i jeste komplikovano doći do njega, skuplje ruke nego hladnjak, mada ima objašnjenja na forumu (negde sam čitao) gde su ljudi sami to radili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je i meni palo na pamet, čim uhvatim vremena (namesti se pogodna situacija), pogledaću, ali sve mi se čini da je odvod za kondenz zapušen te ga vraća na izduve u kabini.

 

Ima objašnjenje što se tiče skidanja malog hladnjaka u kabini, bez skidanja instrument table, ali mi se čini da u tom objašnjenu nedostaju fotografije (ne mogu ni ja kao za inat da nađem tu temu). Mada, meni ne nedostaje rashladna tečnost, baš ni malo, proveravam nivo rashladne tečnosti svaki dan.

 

Javljam šta sam ustanovio.

Po meni, najbolje bi bilo da je zapušen odvod za kondez (uh pustih li snova :) ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...