Jump to content
FAS Goran
neshaoct

General Motors i evropsko tržište

Recommended Posts

General Motors zatvara Saab
 
saab%209-5%20111.jpg

Američki "Dženeral motors" (GM) je saopštio da će zatvoriti švedski Saab, koji je u vlasništvu te kompanije.

Do odluke je došlo nakon neuspešnih pregovora o preuzimanju švedske firme od strane holandske kompanije Spajker. Prethodno je od kupovine Saaba odustao i švedski proizvođač luksuznih automobila Keninseg, iako se činilo da će sigurno preuzeti tu kompaniju. Pored njih, za Saab su bili zainteresovani i kinezi, tačnije pekinška kompanija BAIC.

Ta pekinška korporacija za izradu automobila je nedavno saopštila da je kupila intelektualno vlasnišvo za platforme sedan modela "saab 9-5" i "9-3" i deo opreme za izradu

Predsednik evropskog ogranka GM-a Nik Rejli je, povodom odluke o zatvaranju švedske kompanije, u saopštenju naveo da će GM "tesno sarađivati sa Saabom da bi na odgovoran i razuman način prekinuli sve aktivnosti firme".

"Uprkos naporima svih zainteresovanih strana, postalo je sasvim jasno da ne mogu na vreme da se ispune svi uslovi potrebni da se izvede ova kompleksna transakcija", rekao je Rejli dodajući da je švedskoj firmi bilo potrebno "brzo rešenje".

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strašno. Ama sve zašta se uhvati GM ode bestraga. Jedan od najsuperiornijih i najavangardnijih automobila da završi tako!? Čudo ne pade na pamet "velikom Serdju" da nešto napravi sa ovom firmom. Mora da su dugovanja veća od vrednosti supstance.... jbg. Ode SAAB u istoriju! ( a avioni??)

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosto ne mogu da poverujem u ovo. Znam da je bilo najavljeno i hoce/nece, ali... :(

najbolje turbo benzinjare vise nema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki gubitak :cry: ,za autoindustriju, u svakom slucaju, :ermm:

Jako kvalitetni,sigurni i bezbedni automobili :thumbup: -i fabrika ode pod led,prosto ne verovatno :huh: .

Ali nazalost,realnost je mnogo drugacija :unsure: ,danas se trazi i prodaje jeftino po svaku cenu :dry: ,a ovakve legende i velicine auto-industrije odlaze u zaborav :rant: .Ovo legende i velicine kazem,jer i dan danas vidjam :w00t: par Saab-ova starih koliko hocete :o ,bez trunke korozije,stanje odlicno,enterijeri ko iz prodavnice,a ljudi ih voze svakodnevno-tesko je danas napraviti TAKO :yes kvalitetan auto.

Na kraju ce nam ostati da biramo izmedju Tate Nano :sick: i neke nove varijante Marutija :X ,jer jeftinije od toga nemoze :( ,a kako je krenulo izgleda ce jedino takvi preziveti u auto-svetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosto ne mogu da dodjem ksebi da jedan Švedska nema snage da odbrani brend koji ju je proslavio širom sveta! Angela Merkel spašava OPEL - Švedska ne može svoj kraljevski brend!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaju oni snage i novca :rtfm: -ali jednostavno nece nista da preduzmu :X !

Ista prica je bila i sa Volvo automobilima :no ,svojevrenmeno,su,bukvalno krishom prodati Fordu,pa je to izazvalo maltene proteste u drzavi,koji su umireni cinjenicom da su Volvo kamioni ostali u Svedskom vlasnistvu.

Daklem,Shvedi :angry: su,iz nekog njima poznatog razloga,ubedjeni da Saab auto nema buducnost,odnosno,da taj kvalitet koji oni prave ne bi imali kome da prodaju po isplativoj ceni,jer Saab se u klasama kolje sa nemackim brendovima,od kojih se Shvedjani bukvalno plase :unsure: ili imaju neki kompleks nize vrednosti :fish: prema konkurentima,shvapskim automobilima.

Pre par dana sam u novinama procitao da Cherry,a svi znamo ko moze tako glupo ime :sick: da da fabrici automobila,hoce da kupi Volvo :( .

Eto sta na kraju ostade od nekada slavnih i postovanih marki,jedna se zatvara,a druga zavisi od milosti Kineza :cry: .

To su Vam surovi zakoni svetske ekonomije i globalizacije :pirate: ,a oni ama bas nikakve veze nemaju sa tradcijom,kvalitetom,vec jedino postuju PROFIT :devil: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo kako je krenulo izgleda da cemo u buducnosti morati da biramo sta cemo voziti ili vw ili zutacke nakaze!! :sick::sick::sick: Grehota sto su ovakvu firmu zatvorili,ali sta ces sta amer dovati to propada,nema druge isto su sa nama ucinili '99 Zbogom SAAB! :cry::cry::cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, ako ovo propada, onda nešto samnom nije u redu:

rSvtA.jpg

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

evo malo i nečega što je bilo u pripremi:

fz_NJ.jpg

ili malko veće, sa zatvoreniim vratima:

rTJO0.jpgrU2L9.jpg i pritupi GM da ne oseti ovo!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

a istoriju i da ne pominjem....

rUVDi.jpg 

Dvotaktna DKV mašina u preradi i doradi SAAB-a pravila čuda na reliju Mote Karlo

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Share this post


Link to post
Share on other sites

saab-rolls-new-95-out-as-pruduction.jpg

Izgleda da još nije kraj preokretima u priči o sudbini švedskog Saaba, koji se nalazi u vlasništvu američkog General Motorsa.

Naime, posle GM-ovog saopštenja od 18. decembra, u kome Amerikanci najavljuju da će nakon neuspešnih pregovora sa holandskim Spykerom jednostavno zatvoriti Saab, šef Spykera Victor R. Muller je danas objavio da je GM-u poslao novu, poslednju ponudu za preuzimanje Saaba.

Muller navodi da veruje da su u ovoj novoj ponudi eliminisane prepreke koje su dovele do propasti inicijalnih pregovora GM-a i Spykera, ali i to da ponuda važi samo do ponedeljka 21. decembra, do 5 popodne.

Iz GM-a su samo kratko objavili da su nakon tog famoznog saopštenja o zatvaranju Saaba od pre nekoliko dana zaista dobili nekoliko ponuda, ali nisu želeli da komentarišu nijednu od njih.

Podsećanja radi, sve se zakomplikovalo pošto je nedavno dugo najavljivana prodaja Saaba švedskoj kompaniji Koenigsegg Group AB i zvanično otkazana, budući da se Koenigsegg jednostavno na kraju ipak povukao iz celog posla.

Inače, sem Koenigsegga, za kupovinu Saaba je svojevremeno bila zainteresovana i Renco Groupa, američka kompanija u vlasništvu miljardera Ire Rennerta (kao kandidat je nezvanično figurirao i Fiat, ali su to demantovali i italijanski proizvođač i Saab).

Naknadno su i kineski BAIC i holandski Spyker Cars saopštili da su takođe zainteresovani Saab, ali su Kinezi na kraju samo kupili opremu i prava na proizvodnju Saaba 9-3 i starog 9-5, dok su prvi pregovori GM-a i Spykera propali.

Dakle, čeka se još definitivan odgovor GM-a na ovu poslednju ponudu iz Spykera...

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

E dragi Zoki, ko zna šta se iza brda valja... Ko zna koliko je gubitaka GM napravio SAAB-u!! - devastirajući ga upravo na američkom tržištu gomilom novih i besmislenih modela ( reči upravo američkog analitičara specijalizovanog za auto industriju). Da li je 300 miliona evra realan gubitak za fabriku koja proizvodi 100.000 vozila godišnje i ima 3.500 uposlenih radnika. Lično bih bio oduševljen ukoliko se povampiri FIAT-LANCIA-SAAB kombinacija, ali mi nešto švedska vlada mnogo "hladna" po tom pitanju, a i "veliki" Marchione! Vrlo sam sklon da potpuno podelim mišljenje sa MIK-om i predvidjanjima da će budućnost vozila biti u kojekakvim TATA-NANAO-CHEVY-CHERY kombinacijama od 2 - 6.000 e., kao i razmišljanjima ozbiljnih ekonomskih prognozera koji postavljaju vrlo konkretnu dilemu: "Hoće li nemački prosečni kupac izdvojiti 19.000e. za Golfa ili 12.000 e. za CEED-a ili i30!!??. Razlika je 7.000 e! Drei urlaub frei (tri godišnja odmora džabe), a posle se auto prodaje. Za iste ili malo manje pare nego Golf. E sad zamisli kako reaguje prosečni nemački kobasičar ili belgiski bakalin?. Tri godine traje "novi auto". Za tri godine on uz KIA-u ili HUNDAI-a ima džabe letovanje, a na prodaji može da izgubi max. 1000 e. Stvar je još dramatičnija sa SAAB-om. Ili bolje, da uzmemo primer Lancia DELTE - nove. Vrisnuti 30.000 e za remek delo mehanike (ili 40.000 za sličan model SAAB-a) ili za ševrolet laceti 15.000 - 25.000e.. manje strašna je razlika! Može kompletan stan ili kuća da se renovira. Da se počne neki sitan posao sa tim parama! Da se školuju deca!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se nadam da gresim :ermm: u vezi buducnosti automobila :dry:

mada kako je krenulo :dizzy:

ne gine nam TATA NANO :sick:

ili neki high-tec Maruti :X

Share this post


Link to post
Share on other sites

@- damjanović, mik : meni je žao brenda kao što je SAAB i njegove duge istorije, ali ipak smatram da su "hladni" švedi pravilno procenili da ne vredi spašavati nešto prevaziđeno ...

ne znam za vas, ali meni apsolutno ništa ne smeta da u budućnosti svi vozimo "igračke" tipa THINK, Aygo ;IQ ili nešto slično (naravno po cenama od max 6 000 e) jer u urbanim uslovima stvarno nema potrebe za grande limuzinama u kojima će se voziti 1 ili max 2 ljudi !!!

misli globalno deluj lokalno - ipak je samo jedna ova planeta !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to je istina. Beograd je utrostručio broj stanovnika u poslednjih 50 godina i ustostručio broj automobila. Urbanistička i saobraćajna matrica (mislim o centralnom gradskom tkivu) ostala je nepromenjena. Širina ulica svojevremno je odmerena za mimoilaženje troje zaprežnih kola ( jedna koja istovaruju drva ili ugalj-parkirana uz ivičnjak, a dvoja koja se mimoilace). Najveći procenat širine ulice u gradskom tkivu doseže jedva 7 metara, a to je pri današnjim uslovima parkiranja pod 45 stepeni i u uslovima jednosmernog saobraćaja veoma teško. Nema druge nego da posedamo u vozila širine 1.20, dužine max. 3 metra i da se vozimo dok budemo bili u prilici i sa takvim napravama da se šetamo. A onda kraj. Beograd će biti ili potpuno zatvoren za saobraćaj (pošto će metro sačekati naši unuci, da nam naprave Kinezi) - a vozila će mo držati na Adi Huji (ko živi na Paliluli i Dorćolu), na kružnom putu u podavalju (ko živi na Voždovcu, ili ....). Sumorno, ali vrlo moguće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

šta reći više za naše mudre "urbaniste" kad je do pre koju godinu ( a bio sam deo mašinerije odlučivanja) u opticaju bila opcija da se okretnica trola sa Studentskog trga izmesti na Dorćol u park pored depoa GSP -a do koga bi trole dolazile ulicama Kralja Petra, Dubrovačkom i Dunavskom !!!

Srećom uspeli smo uz dosta rovovskih borbi da sprečimo ovu "mudru" odluku i sad je ostalo da će trole da se izmeste na plac Kompresora -preko puta depoa dok je izmenjena trasa, pa će "verovatno" ići uzun Mirkovom do Tadeuša skroz do Dunavske gde će skretati i nazad se vraćati Dobračinom ...

ali da ne odemo previše u off - mogli bi da otvorimo posebnu temu - urbanistički biseri BG ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče samog topica izgleda da ipak Saab će preživeti, konigesseg (nadam se da je speling OK) je izneo novu ponudu koja ima izglede da prođe. Gledajući Saab po filozfiji dizajna, agregatima, kvalitetu je najsličniji Lancia vozilima nekako kao da su braća.

A po pitanju budućnosti Auto industrije ne bih mogao da se složim da će prevladati IQ, Nano, ili Panda itd. Ta kola jednostavno nemaju efikasnost i mogućnosti a da ne pričam o sigurnosti "normalnih" Automobila (od 3 do 5m ako će mo to svesti na dužinu lima) hehehe novi termin u Auto industriji SDM (svedeno na dužinu lima). Ako će mo uzeti Beograd za reper u tom gradu jednostavno bi trebalo i zabraniti upotrebu Automobila jer je prosečna brzina kretanja odprilike kao i u New Yorku a kolaps totalni je samo pitanje vremena. Moje mišljenje da će krossoweri između današnjih dimenzija polako prevladati segmenti B i C će biti 95% vozila isto tako i agregati od 1000 do 2000 kubika sa moćnim elektro hibridima (radijusi oko 150 km na elektro pogon) sa brzim punjenjem. E sad cena vozila nikada neće ništa nikome značiti, posebno zapadnjacima (EU iUSA) ljudi kupuju ono što vole i što ima vrednost. U društvima gde je status i novac iznad svake moralne i praktične vrednosti već gledam kako Nano ili IQ prave bum u prodaji sa sloganom lakše se parkirajte vozite se u našim neudobnim kockicama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Švedski proizvođač automobila SAAB, vlasništvo američkog Dženeral motorsa, današnjom odlukom svoje uprave biće sudski ugašen - likvidiran.

To je popodne novinarima saopštio član uprave SAAB-a Stefen Lofven koji je i predsednik švedskog sindikata IF Metall.

Nekoliko firmi i pojedinaca se interesuje da kupi i spase SAAB o čemu GM još pregovara, ali današnja odluka o ukidanju izgleda konačno.

Firma SAAB čiji je naziv skraćenica na švedskom za ''Švedska firma za avione (sa ograničenom odgovornošću)'', osnovan je 1937. godine...

Posle uspeha u reli-tamkičenjima, automobili SAAB su postali moderni širom sveta krajem 1960-ih godina, a rekordni, milioniti je proizveden 1976.

Zbog krize u koju je upao 1980-ih godina, SAAB je prvi deo svoje imovine 1989. godine prodao GM-u, ali ga ulaganja, rekonstrukcija i modernizacija nisu ozdravili ni do danas.

U likvidaciju ulazi sa 3.900 radnika.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Holandski "Spajker" kupio "Sab"

27. januar 2010. 12:43 > 12:55

Mali holandski proizvođač luksuznih sportskih automobila "Spajker" (Spyker) postigao je sporazum sa američkim "Dženeral Motorsom" (GM) o kupovini švedskog "Saba" (Saab) za oko 400 miliona dolara.

Iz holandske kompanije kažu da će za "Sab" platiti američkom vlasniku 74 miliona dolara u gotovom, a da će na poček otkupiti ostale akcije u vrednosti od 326 miliona dolara. Iz "Dženeral motorsa" je potvrđeno da je ugovor sklopljen.

Ipak, posao zavisi od 550 miliona dolara zajma Evropske investicione banke koji će garatnovati švedska vlada.

"Dženeral motors" je kupio 50 odsto "Saba" 1989. godine za 600 miliona dolara, a godinu dana kasnije je postao pun vlasnik doplatom još 125 miliona dolara.

"Spajker" računa da će pravtiti 100.000 modela godišnje, što je dovoljno da bude profitabilan. "Sab" je prošle godine prodao oko 90.000 vozila, 30 odsto manje nego 2007.

"Spajker" je nekada proizvodio kočije za holandsku kraljevsku porodicu. Likvidiran je 1926. godine da bi 2000. bio obnovljen kao proizvođač vrhunskih sportskih automobila.

"Sab" je čuven zbog svog prepoznatljivog i osobenog stila, ali u posljednje dve decenije nije uspevao da zaradi novac. Uprkos finansijskih teškoća, 60 godina stara švedska kompanija ima mnogo poštovalaca širom sveta.

Analitičari upozoravaju da su "Spajker" i "Sab" čudan par. "Spajker" zapošljava stotinak ljudi koji ručno prave automobile čija je cena 200.000 dolara, dok "Sab" ima 3.400 radnika.

Tržišna vrednost "Spajkera" je manja od 85 miliona dolara. Holandska kompanija je prodala samo 23 automobila prošle godine i uknjižila čist gubitak od 8,7 miliona evra.

(Beta/AP)

Malo mi cudno sve ovo zvuci ali dobro, mozda znaju sta rade ovi iz Spajkera. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene to sa Spajkerom potseća na onu kombinaciju "ludog i zbinjenog". Njih može da izvuče ili TATA, ili Kinezi ili FIAT. Ostalo je u domenu naučne fantastike. (naravno, lični stav)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto ne prodaju Rusima?Ali kao i Opel sto nisu dozvolili tako ne daju ni Saab da ne bi zapadna tehnologija dosla u ruke Ruja.A stvarno je steta da propadne a neke levacke marke da opstanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...