Jump to content
FAS Goran
keep on rolling

Farbanje felni, niklovanje, sređivanje…I styling takođe

Recommended Posts

Ljudi, cekajte malo. Poceli smo da se frljamo sa podacima.

Prvo, nemojte da mesate prajmer i filler. Drugo, ako vec savetujete coveku skidol onda ce MORATI da stavlja prajmer da mu se boje ne bi ljustila. Aj samo da se vratimo zacas na pocetak...

Kada pricamo o farbanju felni (alu felni) onda pricamo o farbanju aluminijuma. Aluminijum je prilicno zaheban za farbanje jer nece lepo da se veze boja za njega. Iz tog razloga se na cist aluminijum prvo nanosi alu prajmer (i to obavezno ALU prajmer, ne plastik prajmer), koji ima da se kupi u svakoj auto farbari. Njegova svrha je da veze farbu koja se posle nanosi za aluminijum te da nema ljuskanja iste. Postoji i plastik prajmer ali je njegova svrha da veze boju za plastiku tako da se u ovom slucaju ne koristi on nego alu prajmer. Dakle, ako covek kupi skidol i njime sljusti svu postojecu farbu do aluminijuma i posle toga na cist aluminijum nanosi farbu, ogromna je verovatnoca da ce se boja posle nekog vremena ljustiti i otpadati na pojedinim mestima, obicno na pregibima gde je boja izlozena udarcima peska, kamencica i ostalog. Znaci ako se ide sa skidolom onda posle njega ide mlo smirglanja cisto da se skinu svi ostatci farbe, opere se lepo felna, pa onda ide alu prajmer. Posle alu prajmera ako je potrebno ide git i vodeno smirglanje za dublje riseve i ostecenja, pa onda filler. Filler je ono sto je prikazano gore na slici stilo blade felne. Filler je fini git u spreju i njegova uloga je da ispegla sitne riseve od smirgle i eventualne male neravnine za koje je iluzorno korititi klasican git. Posle fillera ide jos jedna ruka vodene smirgle.

E tek kada je to sve gorovo onda je felna spremna za farbanje. Savet da se prvo ide u 3 tanka sloja boje pa onda bezbojni lak je ok, s time sto bih ja predlozio 2 do 3 sloja bezbojnog laka. Svaki sloj nanositi u vremenskim razmacima od po 20 min do pola sata, dakle ne cekati da se svaki prethodni sloj skroz osusi vec nanositi nov sloj onda kada je stari jos uvek blago lepljiv na dodir. Na taj nacin ce se slojevi najbolje vezati jedan za drugi. Moj predlog je da covek ne koristi skidol posto su felne koliko vidim u ok stanju i nema potrebe ljustiti farbu. Treba da uzme smirdex (ono plasticno hrapavo kao sto moze da se vidi na gruboj strani kuhinjskog sundjera) i to smirdex sa nastavkom za busilicu i time samo da matira postojecu boju. Posle toga se felna lepo opere i odmasti (moze i kuhinjskim fairy-em) i kada se potpuno osusi onda roka filler pa vodenu smirglu gradacije 1000 do 1500. I to je to, nema potrebe nizacim vise osim farbanja i lakiranja na kraju.

I na kraju ove moje besede moram da napomenem da ona slika sjajno crne felne sto je postavio Rista nema sanse da se postigne sprejem. Ono je radjeno kompresorom sa malo kvalitetnijim pistoljem koji ima dobar pritisak i lepo rasprsuje lak pa se dobio high gloss krajnji efekat. To sa sprejevima nema nikakve sanse da se dobije. Takav sjaj sprejem NE MOZE. Dakle ako hoces takav efekat nadji malo bolji kompresor i pistolj ili plati profi farbaru da ti to odradi. Ako ne mozes ili neces, onda ne ocekuj tako sjajan krajnji efekat. Bice to lepo i sa sprejevima ali ne toliko sjajno.

Bolja varijanta ako ces da radis sprejevima je da koristis posebne sprejeve bas pravljene za farbanje alu felni. Boja u njima ima aditive i agense koji se odlicno vezu za aluminijum i ta boja je mnogo otpornija na spoljne uticaje. Imas u nekoliko nijensi metalik sive a imas i ono sto tebe zanima, crnu. Konkretno ja sam felne na svom skuteru radio sa time i dobio sam krajnji efekat slican onom sto ti trazi. Ja sam kupovao Dupli Color sprej u auto fabari koja se nalazi u V. Stepe, Bg. Farba na tim felnama stoji evo vec trecu godinu i super izgleda. Evo nasao sam i sliku da vidis kako izgleda:

Matirane felne smirdexom: http://postimg.org/image/w0d80xh5d/

Ofarbane alu sprejem: http://postimg.org/image/gqdd5k1wz/

Finalni rezultat:  http://postimg.org/image/ujq6ewa9p/

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuz, za alu prajmer nisam cuo, niti sam ga koristio, a farbao sam moje felne 3 puta :)

Ne kazem da ne valja ili je suvisan, ali moze i bez njega da se radi ... i ne pere se felna ferijem, postoji antisilikon za odmascivanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li skidolom skidao sve do aluminijuma? Ako jesi kojom si bojom farbao felne? Ako si farbao alu sprejem koji sam gore pomenuo onda on u sebi ima alu prajmer tako da je to ok. Ako si farbao obicnom bojom onda si ti jedan u milion kome se felne nisu oljustile. Sto se tice antisilikona, slazem se, ali u ovoj situaciji nije potreban posto se smirdexom skida (smirgla) sve sa felne pa fairy tu samo opere ono sa povrsine. Naravno moze i antisilikon, mnogo puta bolje neko smrdljivi fairy, ali koliko sam shvatio, decko hoce da farba u kucnoj radinosti pa mu je svaki dodatni trosak kao sto je kupovina antisilikona suvisan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi put su bile u standardnoj sivoj boji, osmirglane na suvo,nanesen spric git, pa osmirglane vodeno, pa farbanje u crno belo ... drugi put, izmatirane i odmascene i ofarbane u zuto, bez spric gita ili prajmera, treci put skinuto sve skidolom, osmirglan ostatak, ponovo spric git, ponovo vodeno smirglanje i na kraju ponovo farbanje u belu boju... uvek sam uzimao akrilne boje, nikad nisam imao problema, nikakvo ljuskanje ili otpadanje boje nisam video.

Nisam koristo sprej, uvek je iz pistolja farbano :)

Ja sam bio ubedjen da ce on da farba kompresorom, tj pistoljem ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm. Prva dva puta je ok, nisi isao do aluminijuma, ali za treci mi je sumnjivo... Pre koliko vremena si radio treci put? Mozda spric git koji si koristio ima neki agens pa se lepo vezao.

Da se razumemo, ne sumnjam ja u tvoju strucnost i iskustvo i ne pada mi na pamet da se nesto raspravljamo, vidim da poznajes materiju i sve je ok, ali sam toliko puta video da su se ljudi zeznuli i preskocili taj bitan korak pa im posle felne ni na sta ne lice. Samo zbog toga sam napomenuo alu prajmer.

 

A ne znam za kompresor, nisam skontao u postovima da ga je pomenuo, ja sam stekao utisak da ce da sljaka kucna radinost. Nek se javi covek da kaze sta i kako hoce da radi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuz je u pravu sto se tice alu prajmera pod  "obavezno" ,

cak i ako nisu odrane do aluminijuma cele, barem na mestima gde jeste mora da se pokrije alu sa prajmerom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm. Prva dva puta je ok, nisi isao do aluminijuma, ali za treci mi je sumnjivo... Pre koliko vremena si radio treci put? Mozda spric git koji si koristio ima neki agens pa se lepo vezao.

Da se razumemo, ne sumnjam ja u tvoju strucnost i iskustvo i ne pada mi na pamet da se nesto raspravljamo, vidim da poznajes materiju i sve je ok, ali sam toliko puta video da su se ljudi zeznuli i preskocili taj bitan korak pa im posle felne ni na sta ne lice. Samo zbog toga sam napomenuo alu prajmer.

 

A ne znam za kompresor, nisam skontao u postovima da ga je pomenuo, ja sam stekao utisak da ce da sljaka kucna radinost. Nek se javi covek da kaze sta i kako hoce da radi...

 

Poslednji put sam ih farbao pre par meseci, sve i dalje stoji kao prvog dana ... 

 

Necu ni ja da se raspravljam, samo gledam da izvucemo sto bolje resenje, taj alu prajmer moze da kosta 500-1000 dinara, pa moze i to da kupi, ne vredi za toliko gledati sarene felne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci sa svim izmenama i dopunama zakona i farbanju alu felni, proces treba da izgleda ovako:

 

Skidanje stare boje skidolom

 

Matiranje smirglom i odmascivanje

 

Nanosenje ALU-prajmera

 

Nanosenje spric gita i vodeno smirglanje

 

Nanosenje boje i laka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je. 

Ukoliko su pak felne u dobrom stanju bez brazdi i dubokih ostecenja onda proces izgleda ovako:

 

Matiranje smirglom i odmascivanje

 

Nanosenje spric gita i vodeno smirglanje

 

Nanosenje boje i laka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da sprejom sam planirao da ih ofarbam, i ja sam cuo da je akrilni najbolji? Koliko si ti taj tvoj placao @Francuz? Pa da ne skidam boju skidolom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja planiram da farbam felne,ali ne znam da li cu u fabricku boju,kakva su vasa misljenja po tom principu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako da skinem lak sa felni,pogotovu sa rubova jer ce da idu na poliranje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rista: ne skidaj skidolom ako farbas felne koje si postavio na slici. Dovoljno je da ih matiras smirdex-om ili nekom finijom smirglom recimo 400 - 500. Onda ih operi pa predji fillerom (imas i njega da kupis u spreju). Filler se brzo susi, bukvalno za 5-10 minuta. Ne treba ti debeli sloj vec samo da lepo i ravnomerno predjes felnu njim kako bi popunio riseve od smirgle. Posle toga vodena smirgla 1000 ili 1500 i lagano obradi filler uz redovno kvasenje vodom i na kraju dobijas lepu i zdravu povrsinu za farbanje. Posle toga jos jednom operi felnu i kad se osusi peglaj onim DupliColor sprejem za felne po jedan tanak sloj u razmacima od po pola sata. U V. Stepe ako se dobro secam jedan taj sprej je 1000 din. Mislim da ce ti za 3 sloja na 4 felne trebati 2 spreja. Evo ti jos jedan tip koji sam ja dobio od profesionalca. Kad pripremis felnu za farbanje, pre nego sto krenes da radis sa sprejem, natoci vrele vode iz bojlera u neku kantu i potopi sprej na 10-ak minuta u tu vodu. Nemoj da voda bude prokljucala vec je dovoljna vruca iz bojlera. Kada posle 10 minuta izvadis sprej iz kante odmah pocni da farbas sa njim. I tako pre svakog sloja. Time dobijas da je boja topla pri nanosu i kao prvo mnogo se finije rasprskava po povrsini, kao drugo bolje se vezuje za povrsinu, kao trece iskoristices sav sadrzaj bocice i kao cetvrto dobices nesto slicno onom krajnjem high gloss efektu. Probaj, bices zadovoljan sigurno.

 

Bane: farbaj u onu boju za koju mislis da ce lepo da izgleda. Ja licno ne volim neke experimente po tom pitanju ali ukusi su razliciti. Recimo, ako se dobro secam, Beli je dugo vozio zute felne. Vidjao sam i nekog GP po gradu sa drecavo roze felnama. Bukvalno nema pravila. Kakve ti je boje auto, to mnogo utice na izbor boje felni.

 

Paun: Pri poliranju rubova se ne farba nista vec se smirgla do besomucnosti. Tako da je odgovor na tvoje pitanje: skidas lak smirglom. Najbolje bi bilo kad bi mogao da nakacis felnu na nekakav strug ili nesto slicno sto ce ti vrteti felnu a ti samo naslanjas smirglu na rub i tako dok ne dobijes krajnji rezultat. Inace pri poliranju rubova kreces sa grubljom smirglom recimo 200. Pa kad dobijes ravnu povrsinu sa 200, onda nastavljas sa sve finijima 400, 600, 800. Kada zavrsis sa 800 prelazis na vodenu 1000 pa 1500, na kraju mozda cak i 2000. Kada to zavrsis uzimas polir pastu i krpu pa peglas i peglas dok na kraju ne dobijes zeljeni rezultat. Mlogo zahebana rabota to poliranje rubova, zato ti kazem bez nekog struga NIKAD neces zavrsiti. Neki likovi su pravili budzevinu od motora za ves masinu i poluosovine i glavcine pa su tako nabudzili makinu specijano za poliranje rubova.

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...