Jump to content
FAS Goran
neshaoct

McLaren MP4-12C

Recommended Posts

Prvi u seriji novih modela koji će uslediti.

Prvi koji je potpuno proizvod McLarena.

Dx6rA.jpg 4nqjS.jpg 4nAir.jpg 4nCNA.jpg

Bukvalno nema nijednog dugmeta koje nije napravljeno samo za ovaj model, nema nijednog dela koji se koristi na nekom drugom automobilu bilo kog proizvođača.

Svrha ovog automobila nije da postane najbrži na svetu...niti automobil sa najviše KS na svetu, već da bude idealan odnos snage i upravljivosti.

Sa ovim modelom, McLaren želi da se uključi u tržišnu utakmicu sa Ferarijem i ostalim prozvođačima superautomobila.

Nakon povlačenja iz F1, Ron Dennis ( sada šef McLaren Automotive ) je svu svoju pažnju posvetio ovom modelu. Ali, kao što sam već rekao, neće se priča završtiti samo na ovom automobilu, već je on prvi u gami koja će doći...McLaren je toliko ubeđen u kvalitet svojih automobila, da bez skromnosti kažu da će se pravila u proizvodnji superautomobila ponovo pisati nakon što oni izbace seriju svojih modela. AKo ništa drugo, bogato iskustvo iz F1 je tu. Jedan detalj u vezi toga...1997. godine McLaren je na svoj bolid F1 uveo sistem pod nazivom ''Brake Steer''. Reč je o tehnologiji koja vozaču omogućava da u krivini zakoči točak bez trakcije i na taj način sav raspoloživi obrtni moment prenese na onaj s trakcijom, kao i da anulira nastanak podupravljanja. MP4-12C takođe ima taj sistem.

''McLaren automotive'' je već zaslužan za izradu automobila koji su obeležili vreme u kojem su pravljeni. Prvo u periodu od 1993. do 1998. su pravili

McLaren F1, a onda zajedno sa Mercedesom od 2003. do ove godine Mercedes-Benz SLR McLaren.

DBRLJ.jpg DC0Ki.jpg

U nazivu ovog automobila, MP4 stoji zbog toga što upravo sa tom oznakom McLaren označava sve svoje šasije počev od 1981. godine. Pun naziv je McLaren Project 4, a takvo označavanje je rezultat spajanja tadašnjeg McLarena i ''Project 4'' Rona Dennisa. Suštinski, od dolaska Rona Dennisa, svaki novi McLaren bolid F1 je imao u svom nazivu oznaku MP4.

Broj 12 je interna oznaka McLarena koja predstavlja indeks performasi koje vozilo ima. Do tog indeksa se dolazi uzimajući u obzir snagu, težinu, aerodinamičku efikasnost...Računajući te parametre na način koji je naravno poznat samo McLarenu, ovaj automobil je zaslužio indeks 12.

Slovo C je tu zbog karbona, odnosno njegovog korišćenja prilikom izrade ovog automobila.

Nije to ništa novo jer i ostali proizvođači odavno koriste karbon, ali za razliku od njih, kod MP4-12C je to po prvi put urađeno tako što je sve napravljeno iz jednog komada. Ostali elementi automobila takođe su napravljeni od kompozitnih materijala, što McLarenov proizvod čini znatno zahtevnijim za proizvodnju, a rezultat je i visoka cena.

McLaren očekuje da će od početka prodaje ovog automobila ( prvi kvartal 2011. godine ), godišnja proizvodnja startovati sa oko 1.000 primeraka. To je po njihovim proračunima oko 3.5% potencijalnog tržišta i to smatraju veoma ostvarivim ciljem.

Karoserija je u potpunosti izrađena od ugljenih vlakana i kompozitnih materijala, a omotana je oko jedinstvenog putničkog ''korita'' od ugljenih vlakana koje teži samo 80 kilograma. Iako u McLarenu nisu objavili koliko je težak kompletan automobil, računa se da pokazivač na vagi ne bi trebalo da pređe 1.300 kg.

10rDRS.jpg

Motor je samostalni proizvod McLarena, nosi oznaku M838T, V8 3.8 twin-turbo sa oko 600 KS i oko 600 Nm. Nema nikakvih dodirnih tačaka sa Mercedesovim motorima...

gefsS.jpg

Uparen sa menjačem koji ima 7 stepeni prenosa uz duplo kvačilo kako bi promena brzina bila što brža.

Motor se vrti do 8500 obrtaja, 80% obrtnog momenta dostupno je već na 2000 rpm, što za rezultat ima ubrzanje do stotke za 3 sekunde i maksimalnu brzinu od 320 km/h.

Sve na ovom automobilu izgleda baš ovako sa debelim razlogom. Npr. pogledajte koliko su visoko izduvi:

DCM80.jpg

Razlog je činjenica da su hladnjaci montirani pozadi, što bliže motoru ( kao kod bolida F1 ), kako bi se smanjila količina i dužina cevi, ali isto tako je i izduv visoko jer nisu hteli da koriste još cevi kako bi se auspuh našao na mestu gde smo navikli kod drugih automobila. Ujedno, time su uštedeli na težini ( što je samo jedan od načina koji su primenili ), a što se hladnjaka tiče, smanjili su i količinu rashladne tečnosti koja je neophodna, pa su opet smanjili težinu. Zbog tako montiranih hladnjaka, nije bilo druge nego napraviti pozadi dovoljno velike otvore za vazduh...

10x64A.jpg

Možda se nekome neće svideti njihove dimenzije, tj. veličina otvora, ali su oni morali biti tog promera, tj. ni manji ni veći.

Vrata nisu ''lambo'' kako će većina pomisliti čim vidi da se otvaraju na gore. U pitanju su tzv. dihedral vrata ( kao i na McLaren F1 automobilu ), koja se prvo otvaraju kao klasična vrata, a onda kada ih odškrinete, gurate ih na gore. Time je vozaču i putniku omogućeno da ih ne moraju uvek otvarati do kraja, već samo koliko im treba da izađu. Tako se dobija i više prostora da se lakše zakorači tj. uđe ili izađe iz automobila nego što je to slučaj kod klasičnih ''lambo'' vrata. Niko drugi nema ovaj sistem.

Jedina dva automobila na svetu kojima se tako otvaraju vrata su F1 i MP4-12C

10ywSJ.jpg DFUbi.jpg

Zadnji deo je otvoren ( saće ) kako bi se omogućilo lakše hlađanje, odnosno izlazak toplote iz motornog prostora. Svetla u LED tehnologiji nisu istaknuta, čak naprotiv...vidljiva su jedino kada sijaju.

Tu je i aktivna važdušna kočnica, koja postoji kod F1, kao i kod SLR-a. Hidraulično se automatski izvlači prilikom oštrog kočenja sa većih brzina, ili je sam vozač može podići ukoliko želi još gripa pozadi.

10AgD0.jpg 10Aj79.jpg

Navikli smo da kod ovakvih automobila čitamo i gledamo karbonske, keramičke diskove...ali MP4-12C ima klasične čelične diskove preko kojih je stavljen sloj od ojačanog aluminijuma. Stručnjaci McLarena ipak su se odlučili za konvencionalne iz razloga što su takvi diskovi lakši, a kočenje je potpomoguto sa Brake Steer sistemom koji intenzivnije koči unutrašnji deo zadnjih točkova, kako bi se izbeglo podupravljanje. Ipak, kao opcija biće ponuđene i Carbon ceramic kočnice.

11m7Di.jpg

Što se tiče rasporeda komandi unutra, one su skoncentrisane sa obe strane konzole, kao i na centralnom delu. Dugmići za klimu se nalaze na unutrašnjoj strani vrata, kako kod vozača tako i kod suvozača.

Active Dynamics Panel je na centralnom delu središnje konzole. Opcije za podešavanje prenosa i razna sitnija podešavanja su na donjem delu centralne konzole. Iznad njih je i crveno dugme za startovanje motora.

h5fJJ.jpg 5jEQA.jpg

Active Dynamics Panel je najzanimljiviji. On se sastoji od dva dugmeta koja se okreću u dva koja reaguju samo na pritiskanje. Upravo ta dva dugmeta koja se okreću najviše utiču na ponašanje automobila. Jedno je za upravljivost ( kontrolu stabilnosti, nivo servo asistencije na volanu, čvrstoću vešanja ), drugo je za način kako se prenosi snaga na pogonske točkove ( odziv na gas, vreme potrebno za promenu brzine...).

Oba mogu biti u tri režima:

normal, sport i high performance

Plan McLarena je da oko 25% od broja proizvedenih proda na domaćem tržištu, odnosno u Ujedinjenom Kraljevstvu, još 25% na tržištu SAD, dok drugu polovinu planiraju da plasiraju po Evropi i jednu manju količinu na bogatom tržištu bliskog istoka i u državama dalekog istoka poput Japana, Koreje, Singapura...

Naravno, bogatim kupcima biće omogućeno da personalizuju svoj automobil sa određenim detaljima...

Nemojte porediti ovaj automobil sa McLaren F1. On nije napravljen da bude njegova zamena.

EqTjr.jpg

...iako lepo izgledaju jedan pored drugog. :cool:

Sa cenom za MP4-12C od oko 180.000 eura plus lokalni porezi, on ulazi u deo grupe automobila kao što su npr. Ferrari 458, Lamborghini Gallardo, Porsche 911 Turbo, Bentley Continental GT i Aston Martin DB9. I ti automobili koštaju od 140-190.000 eura.

Za onu jaču klasu ovakvih automobila u koju spadaju npr. Ferrari 599 GTB, Ferrari 612 Scaglietti, Lamborghini Murcielago...McLaren tek treba da napravi svog predstavnika. Ali, u toj sledećoj klasi, automobili se kreću u cenovnom opsegu od oko 200-280.000 eura.

A, tek onda dolaze modeli Ferrari Enzo, SLR McLaren, Porsche Carrera GT, Bugatti Veyron, Pagani Zonda, Koenigsegg i naravno....McLaren F1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prilikom današnje zvanične promocije svog novog modela MP4-12C, McLaren je saopštio i nove detalje o ovom sportskom dvosedu sa V8 motorom.

MP4-12C (čije ime namerno podseća na McLarenove bolide Formule 1) će se međutim u podaji naći tek na početku 2011. godine i to po ceni od oko 175.000 funti (195.000 eura). U McLarenu inače konkurenciju novom MP4-12C vide u Ferrariju 458 Italia, Porscheu 911 Turbo i Lamborghiniju Gallardo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo se nalazim na 10-tak km od mclaren fabrike, ali na zalost, tesko da cu sada uspeti da vidim ovo cudo uzivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vili reskiraj sve :w00t:

posao :( ,reputaciju kod Engleskih kolega :no

samo da vidis ovo :D ili okines neku fotku ;) ovog cuda :nuke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren je u skladu sa svojim planovima trebao da model MP4-12C proizvede u tiražu od 1.000 komada. Možda malo i iznenađujuće, ali planirana proizvodnja izgleda neće biti dovoljna za sve zainteresovane. Naime, po poslednjim podacima, za MP4-12C već sada ima više od 1.600 potencijalnih kupaca.

Kako bilo, za prodaju MP4-12C će biti zaduženo 35 probranih dilera u 19 zemalja, dok će isporuke početi na proleće 2011. godine. Što se cene tiče, za MP4-12C će biti potrebno da se izdvoji između 125.000 i 175.000 funti, odnosno od 140.000 do 195.000 eura.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren je nedavno javnosti na Goodwood festivalu pokazao svoj novi model MP4-12C, za koji je po pisanju britanskih medija zainteresovano već 2.700 kupaca. Za prodaju MP4-12C će inače biti zaduženo 35 probranih dilera u 19 zemalja, dok će isporuke početi na proleće 2011. godine. Što se cene tiče, za MP4-12C će biti potrebno da se izdvoji do 175.000 funti.

Pokreće ga 3.8 litarski twin-turbo M838T V8 motor sa 592KS pri 7000 o/min. i 599 Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min. (snaga se preko sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom prenosi na zadnje točkove), maksimalna brzina je preko 300 km/h, do 200 km/h mu treba "manje od 10 sekundi", a emisija CO2 je manje od 300 grama po kilometru.

U paketu su i sistemi ABS, ESP, ASR traction control, Electronic Brake Distribution, Hill Hold, a što se dimenzija tiče, stvari stoje ovako: dužina 4507 mm, širina 1908 mm, visina 1199 mm i međuosovinsko rastojanje 2670 mm.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren objavio cenu za MP4-12C

mclarenp112.jpg

McLaren je danas i zvanično potvrdio da će njihov novi sportski automobil MP4-12C u Velikoj Britaniji koštati od 168.500 funti, što ga čini jeftinijim od italijanskog konkurenta, Ferrarija 458 Italia.

McLaren je objavio cene za još nekoliko tržišta, pa će MP4-12C u Nemčakoj koštati tačno 200.000 eura, u Francuskoj i Monaku 201.000 eura, u Italiji 201.680 eura, a u Belgiji 203.360 eura (sve navedene cene su sa uračunatim porezom). Cene za ostala tržišta će biti objavljene naknadno.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vrata nisu ''lambo'' kako će većina pomisliti čim vidi da se otvaraju na gore. U pitanju su tzv. dihedral vrata ( kao i na McLaren F1 automobilu ), koja se prvo otvaraju kao klasična vrata, a onda kada ih odškrinete, gurate ih na gore. Time je vozaču i putniku omogućeno da ih ne moraju uvek otvarati do kraja, već samo koliko im treba da izađu. Tako se dobija i više prostora da se lakše zakorači tj. uđe ili izađe iz automobila nego što je to slučaj kod klasičnih ''lambo'' vrata. Niko drugi nema ovaj sistem.

Jedina dva automobila na svetu kojima se tako otvaraju vrata su F1 i MP4-12C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shvatio sam ja to, ali i dalje ne razumem poentu...

Prvo ih otvorim kao klasična vrata, pa ih onda guram na gore? Što bi ih gurao na gore ako sam ih već otvorio? Naravno da niko drugi nema ovaj sistem...

Nemojte pogrešno da me shvatite, auto je ikona, samo mi nisu jasna vrata....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je sportski. Širok i nizak.

Neko je parkiran pored tebe. Imaš mesta da otvoriš vrata na klasičan način, ali ne skroz. Da se ne bi provlačio kroz to malo što si mogao da otvoriš...samo ih šibneš na gore i nemaš više problem. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jašta, parkiraću ga u drugoj zoni...

A pogledaj koliko je širok sa otvorenim vratima, ako uspeš da ih otvoriš u tom tesnacu samo zato što idu na gore, ja brijem tabane!

Drugim rečima, ovde nema nikakve praktičnosti, samo služi da na skupu budem još viđeniji. Možda ih zato niko drugi ne ugrađuje kao takve...sem budžing stajlinga kod kojeg praktično moraš ovo rešenje na većini kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmišljaš li ti uopšte ko će da kupuje ovaj auto...

Cenim da su ljudi u McLarenu pametniji...i sigurno bolje znaju zašto treba takvo rešenje...

Ne treba pljuvati na sve oko sebe samo da bi se eto...pljunulo. :thumbup:

Sigurno McLaren nema rešenja na svojim automobilima samo zato što je nešto lepše ili sl...već im je jedino merilo praktična vrednost, upotrebljivost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema poente sa tobom pričati nekad...tvrdoglaviji si i od mene :D

Vrata su biiip, moje mišljenje, žao mi je što prave gluposti na nečemu što se poklapa sa mojim zamislima idealnog auta...

Ako je sve tako kako ti kažeš, ne vidim što su klasična lambo vrata lošija tj ovo rešenje bolje. Ne vidim ni jedan argument.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što ti ne vidiš argument, ne znači da on ne postoji.

McLaren NIJE fabrika koja pravi nešto...odlučuje se za neko rešenje samo zato što je eto...lepše...a, da nema debeo praktični i upotrebni razlog.

Oktopode, pričaš o ljudima koji su od zlata pravili poklopac haube na svom automobilu, jer je zlato najbolji provodnik toplote...

Da neko hoće da koristi tvoj pogled na te stvari, mogao bi reći da nema nikakvog razloga za korišćenjem zlata, to ionako niko drugi ne koristi...to su samo uradili jer im je rekao Saša Popović... :D ...samo da bi šljaštilo kada se podigne poklopac motora.

Zato kažem da kada je McLaren u pitanju ne treba sumnjati da su se odlučili za ovakav sistem ponovo jer ima razloga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da zaključimo, koji je razlog?

Tesan parking nije, jer je i sa ovako otvorenim vratima preširok tj udaljenost ivice vrata od auta je značajna.

Znači izgled? Po čemu je ovaj izgled drugačiji od klasičnih lambo? Ja ne vidim razliku, sem kad bih se uhvatio za kvaku a onda verovatno smorio glupošću da mi vrata nisu pravi lambo već budžing stajling look na kulturan, fabrički način.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li ti pogledao slike gore sa full otvorenim vratima...jel' to jednako zauzima prostora kao i da se otvaraju na klasičan način?

full.jpg 4nCNA.jpg

Uporno pokušavaš McLaren da staviš kao da su oni neki šalabajzeri koji moraju da se dodvoravaju kupcima sa vratima...kao da se ne otvaraju kao Lambo...''budžing stajling''... :D

Oktopode, NIKO na svetu neće kupiti ovaj auto zbog vrata. I da nema vrata, tj. da se ulazi kroz prozor, opet bi prodali svaki koji naprave.

Zašto je tako teško razumeti da McLaren nije Dacia, ne pravi nešto samo da bi pravio...ili da se još kao boji kompleksa od nekih drugih automobila.

McLaren ovim svojim modelom drugima baca rukavicu, a ne oni njemu. On postavlja etalon koji sada drugi moraju da stignu i prestignu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam samo izneo svoje mišljenje, znači svoje mišljenje da mi se taj način otvaranja ne sviđa i da ne vidim poentu. Ja taj auto svakako neću kupiti i nisam ciljna grupa.

Ne vidim poentu i dalje sem ako se parkiraš između 2 auta, sa obe strane imaš po pola metra, metar a to ti nije dovoljno da izađeš...i našao si primer auta sa duplo većim vratima skroz otvorenim.

A ti si zapeo McLaren pa McLaren...

Ponoviću meni je ovaj auto ikona, možda ne ovaj jer stari model pamtim kad sam bio mlađi i emotivnije reagovao na kola.

Po meni to je auto na kojem piše "to bi otprilike bilo to".

Share this post


Link to post
Share on other sites

 auto je sjajan po svemu,pa cak i po imenu koje nosi ,mclaren :thumbup: savrsen sportski automobil,koji pomera standarde superautomobila,ali ipak,kad bi se odlucivao izmedju mclarena i ferarrija uzeo bi ferarri 458 

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, meni je McLaren klasa za sebe, jeste ferrari i ostali perverzija, ali McLaren kec je meni auto bukvalno kao iz igrice kad si bio deca i zamišljao da voziš :thumbsup: sjajan :unworthy:

beš mu miša, što više videa gledam to mi je ova "dvojka" bolja :D

Kao savremenija igrica :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

...i našao si primer auta sa duplo većim vratima skroz otvorenim.

Automobil na slici je jedna od verzija Lamborghini Gallardo...modela kome je rival upravo ovaj McLaren. Ista su klasa, na oba su vrata full otvorena...ne postoji neki drugi sportski automobil u toj klasi, a da ima manja vrata...

Vidiš zaveru tamo gde je nema...kao ja sam se trudio da nađem ovaj ili onaj model... :D ..a, ustvari sam samo našao automobil koji ima klasičan sistem otvaranja vrata, i direktni je rival ovom McLaren-u... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešo, ja jesam istripovan ali ne i paranoičan toliko, jesam pre bio malo ovako onako, ali nikako mi na pamet ne padaju teorije zavere, prosto se i sa ove slike tvoje uporedne vidi da su lamborginiju vrata duplo veća.

I nije više ni bitno, aj da ne trujemo, ko me shvatio shvatio, ko nije nije i to je to :thumbsup:

Meni je auto ko auto vrh vrhova!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...