Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Semafor koji štedi vreme i gorivo

Recommended Posts

12492216154b1e35381c55a868731582_extreme.jpg

Beogradski dizajner Damjan Stanković predstavio je novu verziju semafora koja bi trebalo da vozačima uštedi gorivo ali i da smanji saobraćajne gužve na ulicama.

Novi semafor u koji su ugrađena LED svetla, koja služe za odbrojavanje preostalog vremena do zelenog svetla, vozačima omogućava da ugase svoje motore bez brige da će ih ono iznenaditi.

Stanković smatra da će novi sistem omogućiti da se vozači opuste dok čekaju zeleno svetlo ali i da se od semafora odvezu brže i efikasnije kao i bez ikakvih zastoja.

Iako se njegovi tvorci nadaju da će novi Eko semafor biti primljen sa odobravanjem i testiran širom Evrope, međutim, za sada se ni jedan grad nije javio u vezi sa probnim instaliranjem novog sistema.

preuzeto sa - B92

______________________

Pročitah komentar:

- Srbija 2015. godine

Pandur: ''Zašto ste prošli kroz crveno?''

Vozač: ''Daj bre...ostale su bile samo dve crtice...'' :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, a da se toga setio mozda neko iz cenjene EU odma bi prihvatili i cak nametnuli kao Evropski standard

bravo za nase strucnjake

jos jednom dokazujemo da je Evropa daleko, ali iza nas :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Novi semafor u koji su ugrađena LED svetla, koja služe za odbrojavanje preostalog vremena do zelenog svetla, vozačima omogućava da ugase svoje motore bez brige da će ih ono iznenaditi.

Jes, a ko će posle da garantuje da će auto ponovo upaliti? :rofl:

Edited by Sirius9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je to sto mozes brzinu pre dolaska na semafor prilagoditi tako da prodjes na zeleno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

lepo se setio covek,bolje od onog displeja sa brojacem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovu istu sliku i slican txt videh na jednom ruskom sajtu pre par meseci. Poznati smo kao prepisivaci, takvi cemo i ostati izgleda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jao kava glupost, pa sta sad sto rece neko u roku od 10 min. 20 puta da gasis i palis auto, pa vise cu potrositi stalnim paljenjem nego u leru, a koliko ce to da mi smanji potrosnju u leru auto na 1 sat trosi ok 1L mislim a koliko stojite na semaforu 1-2min.

Mislim lepa zamisao ali totalno neupotrebljivo i jedino ako je mislio na zagadjenost to je OK a usteda goriva nema sanse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije uopste glupost, vec ti nisi sagledao siru sliku cele ideje. Osnovna namena nije usteda goriva, vec bas ekologija. Vec su se pojavili automobili koji se sami gase na semaforu, a nebi me zacudilo da za 10 godina to bude obavezno.

Ovu istu sliku i slican txt videh na jednom ruskom sajtu pre par meseci. Poznati smo kao prepisivaci, takvi cemo i ostati izgleda :)

Na tvoju zalost, moracu da te demantujem - ovo jeste originalno delo i ideja naseg dizajnera Damjana Stankovica dobitnika vise medjunarodnih nagrada i priznanja (i konkretno za ovo je dobio prestiznu reddot nagradu), a vrlo lako se moze desiti da su rusi iskopirali njega, posto im nebi bio prvi put: klik, ali da ne gresim dusu, cesto se desava da vise ljudi dodju na slicnu ideju i to nije nista cudno.

Nisu svi srbi lopovi iako mnogi tako misle :veryangry:

http://relogik.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pametna raskrsnica skraćuje čekanje na semaforu

 

151426-raskrsnica.jpg

 

U gradskoj vožnji najviše vremena gubi se na zaustavljanju i čekanju na semaforima. Kako piše B92, postavlja se pitanje da li je nekako moguće unaprediti funkcionisanje svetlosne signalizacije na raskrsnicama i tako skratiti vreme čekanja, ubrzati protok saobraćaja i smanjiti nivo nervoze kod vozača? Ponekad nam se čini da bespotrebno dugo čekamo da se pojavi zeleno, pogotovo kada primetimo da iz bočnih ulica uopšte ne dolaze vozila. Ovo je veoma frustrirajuće u periodu van saobraćajnih špiceva a naročito noću kada je na ulicama znatno manji broj automobila. S obzirom na napredak tehnologije u svim sferama života, postavlja se logično pitanje zašto rad semafora nije bolje regulisan.

Jedno od mogućih rešenja za bolji protok saobraćaja na raskrsnicama već se uvelko primenjuje u Holandiji. Na mnogim raskrsnicama u ovoj zemlji u kolovoz su ugrađeni senzori koji detektuju vozila koja nailaze i, u zavisnosti od frekventnosti saobraćaja iz određenog smera, prilagođavaju rad semafora.

Den Bosch (ili 's-Hertogenbosch) jedan je od holandskih gradova u kojima postoje takve pametne raskrsnice. U ovom gradu koji broji 150.000 stanovnika, kao uostalom i u čitavoj Holandiji, situaciju u saobraćaju dodatno usložnjava frekventan biciklistički saobraćaj. Biciklističke staze pružaju se najčešće paralelno sa kolovozom, pa se na raskrsnicama ukrštaju tri vida saobraćaja - motorni, biciklistički i pešački. Ipak, raskrsnica koja je prikazana na videu regulisana je tako da zadržavanja na semaforu budu što kraća, a promena i vreme trajanja svetlosnih signala zavisi od broja vozila koja iz određenog smera prilaze semaforu. Ovakva način funkcionisanja saobraćaja omogućava složen sistem senzora koji se nalaze na prilazima raskrsnici, kako na kolovozu, tako i na biciklističkim stazama. Senzori šalju signal kompjuteru koji na osnovu podataka sa više lokacija određuje koje svetlo se kada uključuje i koliko će da traje.

 

 

Na primer, ako na semaforu u jednom smeru čeka samo jedno vozilo, dok iz bočnog smera nema automobila, zeleno svetlo se pali samo na 4 sekunde, kako bi prošao taj jedan auto. Senzori beleže koliko je automobila u redu ispred semafora pa se zeleni signal po potrebi produžuje. Ide se i korak dalje, pa kompjuteri mere i prilaznu brzinu automobila, kako bi eventualno još više skratili vreme trajanja zelenog svetla za one koji dolaze iz manje prometnog smera, i tako omogućili da iz drugog smera, gde je saobraćaj frekventniji kroz raskrsnicu prođe što više automobila, čime se sprečava stvaranje kolone ispred semafora.

''Ako precizno izmerimo brzinu, moguće je vreme trajanja zelenog signala smanjiti na samo 3.2 s. Na taj način dobijamo dodatnih 0.8 s koje možemo da preusmerimo na zeleno svetlo za vozila iz drugog smera'', objašnjava stručnjak za saobraćaj iz Den Boscha, Eric Greweldinger. On dodaje da je su i desetinke sekundi značajne kada je reč o prometnim raskrsnicama. ''Motornom vozilu potrebno je u proseku 2 sekunde da se pokrene i uđe u raskrsnicu kada je zaustavljeno na semaforu. Ako bi se prilikom svakog ciklusa promene signala na raskrsnici izgubile 2 sekunde i ako računamo da jedan ciklus traje 60 sekundi, nakon jednog sata kroz raskrsnicu bi prošlo čak 60 vozila manje, što već čini kolonu od oko 300-350 m'', kaže Greweldinger.

Sistem koji se primenjuje u Den Boschu osim što je efikasan, pokazao se i bezbednijim. U poređenju sa klasičnim raskrsnicama u Holandiji, gde je broj vozila koja prođu kroz crveno iznosi 1-2%, u ovom gradu je to ispod jednog procenta. Greweldinger smatra da se ovaj rezultat može još poboljšati ali i navodi da će uvek biti određen broj ljudi koji će prekršiti saobraćajne propise, što se naročito odnosi na bicikliste koji su ponekad nestrpljivi da sačekaju zeleno. Raskrsnica je pokrivena video kamerama koje se koriste za analizu i unapređenje rada sistema. U slučaju potrebe, snimci se mogu upotrebiti kao legalan dokaz na sudu, ako neki od učesnika u saobraćaju napravi prekršaj. ''Imali smo slučaj bicikliste koji je tvrdio da ga je automobil udario na raskrsnici dok je na semaforu bilo zeleno za bicikliste. Tražio je od vozača automobila da mu nadoknadi polomljeni lap-top i druge vredne predmete koje je imao sa sobom, a koji su oštećene prilikom sudara. Međutim, snimak sa kamera pokazao je da je biciklista prošao kroz crveno i da vozač nije kriv'', navodi kao primer Greweldinger. U Holandiji postoji oko 5.500 raskrsnica sa semaforima, a u planu je da se 1.268 modernizuje na ovaj način do 2018. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robotizovani pešački prelaz: Veštačka inteligencija odlučuje o intervalima

 

213861-prelaz.jpg

 

Pametni semafori postoje već neko vreme, ali britanska firma Now Wireless je smislila novi sistem koji bi trebalo da učini pešačke prelaze još prikladnijima. Tačnije, novi sistem koristi tehnologiju najnovije generacije poput kamera, veštačke inteligencije (AI) i mašinskog učenja za upravljanje semaforima te određivanjem prioriteta u skladu s tim.

 

Prvo i najvažnije, prelaz se oslanja na podatke koje pružaju kamere, koje mogu da prepoznaju pešake koje prilaze putu na udaljenosti do 15 metara. Jednom kada se otkriju prilazeći pešaci, sistem šalje signal sistemu baziranom na veštačkoj inteligenciji (AI) koji zatim pomoću mašinskog učenja utvrđuje namere ljudi koji idu prema prelazu. Ako zaista otkrije da određeni broj ljudi želi da pređe put, sistem tada proučava niz pravila koja se mogu prilagoditi prema potrebama lokalnih vlasti i zahtevima upravitelja saobraćaja zbogi promene saobraćajnih svetala.

 

''Možemo pomoći upraviteljima saobraćaja da programiraju svoje semafore kako bi se menjali u skladu sa unaprid postavljenim zahtevima. Brojni parametri mogu da se postave na najbolji način da udovolje određenim zahtevima za pojedinačne prelaze. Na primer, svetla mogu da se menjaju kada protekne određeno vrime ako kamera prepozna da samo jedna osoba čeka ili će se promeniti brže ako čeka veliki broj ljudi'', ističe firma u saopštenju za medije. Najbolje je što ovakav novi pešački prrlaz ne zahteva nikakve radove na putu, tako da se u teoriji može sigurno instalirati na gotovo svakoj raskrsnici kada se potrebni moduli povežu sa semaforima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemci imaju novi semafor: Pomoći će u uštedi goriva, olakšati pešacima, smanjiti gužve…

 

semafor ger.jpg

 

Najpametniji nemački semafor je postavljen u Lemgu (Severna Rajna-Vestfalija) te će početi da kontroliše saobraćaj. Trebalo bi da poveća bezbednost, spreči prelaske na crveno svetlo, pa čak i da učini vazduh čistijim. To obećavaju naučnici s Fraunhofer instituta za optroniku i sistemske tehnologije.

 

Velika slabost sadašnjih semafora je da se baziraju na pravilima, objašnjavaju naučnici, a kruta pravila ne važe za sve saobraćajne situacije. Na semaforu je često bez ikakvog razloga crvena lampica, čime se usporava saobraćaj. Novi semafor je puno pametniji, kamera visoke rezolucije i radarski senzori mere saobraćaj mnogo preciznije od trenutnih indukcijskih petlji smeštenih u asfalt. Primera radi, ne beleže samo koliko automobila trenutno čeka na raskrsnici, već i u kojim se trakama nalaze. Mere se i vreme čekanja i prosečna brzina. Naučnici objašnjavaju da je ova tehnologija senzora u stvarnom vremenu kombinovana sa veštačkom inteligencijom. Zamenjuje trenutna nefleksibilna pravila. Semafor nije jednostavno programiran za crvenu i zelenu fazu, na bazi prikupljenih podataka uči kada je najbolje vreme za promenu. Može da skrati saobraćajne gužve i vreme čekanja, smanji buku, potrošnju goriva vozila i zagađenje okoline. Semafori bi mogli da poboljšaju protok saobraćaja za 10% do 15%. Pametni semafor bi trebalo da bude koristan i za pešake: svoju zelenu fazu prilagođava vremenu prelaza tako da, primera radi, starije osobe ili osobe sa invaliditetom mogu da bezbedno pređu ulicu. Broj opasnih prekršaja vožnje kroz crveno svetlo bi mogao da se smanji za četvrtinu, vreme čekanja u gustom saobraćaju čak za trećinu...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semaforom u Nemačkoj upravlja veštačka inteligencija

 

semafor ham.jpg

 

Na raskrsnici u nemačkom gradu Hamu, sedam kamera i jedinica za procenu obezbeđuju da se učesnicima u saobraćaju po potrebi uključi zeleno svetlo.

U gradu Hamu sistem semafora s kojim se upravlja uz pomoć veštačke inteligencije sada reguliše saobraćaj na raskrsnici. Tehnologija može da detektuje koliko učesnika u saobraćaju treba zeleno svetlo, da odredi prioritet i reaguje u skladu s tim.

 

Kristijan Bresler, vođa saobraćajnog inženjeringa i kontrole u građevinarstvu i gradske uprave za zelene površine, kaže da je to po složenosti prvi AI semafor u Nemačkoj. Na raskrsnici se koristi tehnologija minhenske firme Yunex koja u svom sistemu awareAI koristi video kamere čije slike procenjuju algoritmi. U tu svrhu je na rasksnici u Hamu postavljeno sedam kamera. Oni snimaju dijagonalno preko ulica, uključujući biciklističke i pešačke staze. Na primjer, sistem detektuje biciklistu 70 metara pje raskrsnice i uzima ga u obzir u svojim kalkulacijama za vreme trajanja zelenih faza. AI takođe može da otkrije da li se približavaju pojedinačni pešaci ili čitave grupe, poput školskih razreda, objašnjava Bresler. U skladu s tim, zelena faza će biti produžena da bi cela grupa mogla da prelazi ulice.

 

Bresler uverava da se učesnici u saobraćaju snimaju samo kratko vreme radi kontrole i da se ništa ne čuva. Yunexova tehnologija awareAI određuje smer i brzinu kretanja otkrivenih učesnika u saobraćaju i može, na primer, da kreira prognoze vremena prelaska.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...