Jump to content
BOJAN PRODANOVIC

Lancia Lybra - instrukcije za grejanje / značenje komandi klime

Recommended Posts

Imam LYBRU 2001. Da li neko zna kako da koristim dugmice za grejanje? Sta znace dugmici 'MONO' 'ECOM' 'AUTO' 'RECIRCULACIJA'?

Imam onu knjizicu za upustva koja je naravno na italijanskom, koju sam prevodio na netu ali bez uspeha.

Nov sam na forumu. Oprostite na mom neznanju. :wallbash:

pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites

mono znaci da klima radi kao jednozonska, to jest da nema razlike izmedju temp. kod vozaca i suvozaca. a econ da klima radi bez ukljucenja kompresora. auto rec. znaci da ja ukljucena automatska recikulacija vazduha, stalno vrti jedan isti vazduh i ne mesa ga sa spoljnim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dugme "AUTO" sluzi da sistem automatski radi tako da dostigne zadatu temperaturu na najbrzi moguci nacin.

Dugme skroz levo koje ima oblik polukruzne strelice sluzi za ukljucivanje recirkulacije vazduha. Kada to dugme ne svetli znaci da je ukljucen filter koji detektuje zagadjenje i koji ne dozvoljava takvom vazduhu da udje u kabinu. Kada svetli narandzasto nema nikakve filtracije i vazduh spolja nesmetano ulazi u kabinu. Zeleno svetlo znaci da samo vrti vazduh iz kabine, ne ubacuje nista spolja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mudro zbori Mik! Medjutim, ako te mrzi da čitaš i prevodiš uputstvo, evo ti brze preporuke za korišćenje grejanja. Obrati pažnju:

Ovo sve radiš kada si ključ okrenuo na pola, a nisi startovao motor:

1. Uključi ECON da ti gori narandžasta dioda iznad natpisa na dugmetu. (u tom modu KLIMA NE RADI)

2. Podesi levi i desni deo željene temperature na 23.

Startuj motor. Vozi ga jedno minut, dva - kod trećeg minuta, odjedanput se dižu ventilatori na 4 podeljka i duvaju u tebe. Ti usmeri, pola na noge, pola na šajbnu.

Posle deset minuta vožnje, kako se temperatura bude podizala željenoj (koju si joj zadao), ventilatori će sami od seba da smanjuju brzinu, sve dok ne postignu temperaturu koju si im zadao... Onda će da se vrte na 1. To ti je cela mudrost za zimu. Tako ga drži do Aprila i on će sve da radi mesto tebe kako treba. Za slučaj da ti se magle šajbne, pritisnućeš dugme za odmagljivanje, koje rešava problem za 10 sekundi, posle se vraća na predhodno zadat režim rada koji si mu ukucao.

Kad dodje leto neću da ti pričam, jer ćeš već da ovladaš sa ova dva dugmeta. (pritisnućeš AUTO, upaliće se zelena lampica iznad, a ugasiti ECON sa narandžastom sijalicom) i celo leto isto možeš da preguraš sa 23, a možeš i da spustiš na 19, 18, pa da kijaš celo leto)

PS: a ne bi bilo loše ni da predstaviš auto, onako, tek reda radi..

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

MONO dugme mi je jasno, hvala vam.

ECON kada pritisnem nekad se pali zajedno i dugme za recirkulaciju, a nekad ne.

Šta mi radi ako nijedna lampica nije upaljena, a duva topao vazduh?

Šta znači kod dugmeta ECON ''radi preko klime a ne radi kompresor'' u ovom uputstvu najviše objašnjavaju to dugme.

Šta vi najčešće koristite, kako se grejete, magle li vam stakla kada ne koristite klimu i obrnuto.

Mnogo pitanja, ja sam stvarno zbunjen. Nema onih starih dugmića gde je nacrtano plavo i crveno pa udri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gospodine Damjanoviću, napisao sam ovo prethodno, a nisam video Vaš odgovor. Imam Libru kao i Vi 2001. godište boje cvekle ( kao što mi prijatelj kaže ). Ne znam da promenim Garage, ne znam nešto puno engleski jezik

Još nešto...oba ogledala od retrovizora su mi razbijeni, to ne može da se lepi i budži, da li neko prodaje samo stakla a ne ceo retrovizor i kakva su Vaša iskustva?

Не знам зашто морам да пишем латиницом када живимо у Србији а званично писмо је ћирилица и свак може да бира које писмо ће да користи. Ако не могу да пишем на ћирилици, извините, ја вам нећу више писати. Нисам љут, само волим своје писмо а немам ништа против латинице.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja pisem uvek cirilicom, medjutim, posto je ovo internacionalni forum na koji dolaze ljudi iz drugih zemalja korektno je da se pise samo latinicom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Ne znam da promenim Garage, ne znam nešto puno engleski jezik

Jezik Foruma možete promeniti:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....showtopic=39079

Što se pisma tiče...

Na ovom Forumu se ili piše latinicom, ili se uopšte ne piše. Poslat Vam je PP u vezi toga.

Poslati Vam je link ka Pravilniku Foruma. Njegov tekst počinje sa:

Članovi FLCS Foruma, dužni su da poštuju ovaj Pravilnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gospodine Damjanoviću, napisao sam ovo prethodno, a nisam video Vaš odgovor. Imam Libru kao i Vi 2001. godište boje cvekle ( kao što mi prijatelj kaže ). Ne znam da promenim Garage, ne znam nešto puno engleski jezik

Dragi Vasilije - vi verovatno imate latiničnu tastaturu - pišite latinicom-mislite ćirilicom! Šala.

GREJANJE

Kada je ECON uključeno klima ne radi. Kada je bilo koje drugo dugme uključeno - klima pripomaže, znači uključena je. Dugme levo pored, sa simbolom za recirkulaciju ima dve mogućnosti:

a. prvo da recirkuliše unutrašnji vazduh

b. drugo da uzima svež vazduh od spolja.

Kada ništa ne svetli a uključen je bio AUTO - radi vam klima koja je postigla željenu - zadatu temeraturu u kabini. O tome vodi računa senzor koji se nalazi na sredini iznad instrument table kod šoferšajbne (jedno dugmence koje nikako ne dirajte, ne čupajte, ne skidajte - nije višak!).

moja iskustva:

Koristite isključivo ECON zimi radi grejanja, i na proleće i jesen radi provetravanja, ali sa temperaturom podešenom na 18 obostrano. Kontrolišite da vam pri tome gori narandžasta sijalica iznad tastera - u suprotnom prilikom spuštanja temperature aktiviraćete klimu, a time i bitno veću potrošnju (do 10%) iz smanjenje snage motora!!!

Kad dodju ludačke letnje vrućine, uključite AUTO dugme - time aktivirate klimu. Iznad tastera se uplai svetlo. Odmah posle uključenja ovog dugmeta čućete uključenje rada kompresora koji je prvi znak da vam komande klime rade. podesite obostrano temperaturu na 22-23. Proverite da li duva uopšte hladno?. Možda vam je iscureo freon. Možda treba da se dopunii? Možda vam je (nedaj Bože) kao i meni prsla dvostruka aluminijumska cev - postoji mogućnost argonskog krpljenja, ali procenat uspešnosti je oko 60%.

napomena: Možete se grejati i zimi na klimu. Držite stalno AUTO taster uključen i oba potenciometra temperature na 23 - 24 imaćete invertorsko grejanje uz stalni rad kompresora klime (sa karakteristikom povećane potrošnje i blagog umanjenja snage). Ova opcija je predvidjena za ekstremno razmaženu klijentelu koju nije mnogo briga za potrošnju...."Treraj i uživaj" Oni ovakvim načinom voze i leti i zimi i drže konstantnu temperaturu u kabini na 23 bez otvaranja prozora!. Ovo izbegavajte. Em što je u Kosjeriću divan vazduh, em nismo se toliko "civilizirali"

MAGLENJE PROZORA

Redovna pojava dok ne uhvatite način rada vetrenja u kolima. Ja sam se patio snjom dosta dugo, stalno nešto podešavao, a nikad nije ispadalo kako treba, u stvari jeste, ali uz stalno "sviranje klavira" po centralnoj komandnoj ploči. DA ne bi i vi ovako kao ja, a vi uradite sledeće:

neka vam stalno stoji uključen ECON na 23. Jednom ovako namešten u režimu uključenog rada uvek će vam tako stajati. Kada je motor hladan, prvih nekoliko kilometara radiće brzina ventilatora na 1, a čim se i malo ugreje motor (tek kad krene skazaljka da se podiže), automatski će vam se povećati brzina ventilatora i toplina grejanja obuzeti celo vozilo. Brzina ventilatora automatski opada približavanjem željenoj i zadatoj temperaturi. Kada se potpuno zagreje motor, ventilator će vam se vrteti na 1 ili 2, a cela kabina biti zagrejana.

Držite podešene duvaljke na poziciji "gore-dole". Na ovaj način će te izbeći da vas grejanje prži u grudi, na nopgama će vam biti prijatno, a uz plafon će te osetiti prijatno strujanje toplog svežeg vazduha. Još jedna važna prednost ovog podešavanja: PROZORI ĆE VAM UVEK BITI ODMAGLJENI.

Ponekad se ipak desi da se prozori zamagle (ko po komandi svi). Vi će te u tom slučaju aktivirati ovo dugme:

1Xn4Wi.jpg

kliklnite na ovu sliku da bi ste uspeli da pročitate tekst.

Funkcija odmagljivanja će raditi onoliko dugo do god se senzor na sredini šajbne nije uverio da mu je okolina suva i onda isključuje ceo sistem, a vama se ponovo pali dugme ECIN. Samo.

Ukoliko pokušate da primenite ova iskustva, ništa više nećete morati da pritiskujete, uglavnom će vam stalno biti odmagljeni prozori, a u kabini toplo.

RAZBIJENI RETROVIZORI

E moj Vasilije, može staklorezac da vam nalepi po šablonu konična, sferna stakla, ali nećete imati funkciju grejanja stakala u zimskom periodu. Ovi retrovizori su sa grejačima - o rade zajedno u funkciji sa odmagljivanjem. Pokušajte da nadjete stakla na otpadima - original. Ako ne, pitajte DELTU i molite da budu milostivi...Ako vam je za utehu, mogli su vam biti razbijeni komplet retrovizori, a u tom slučaju je cena koju ćete dobiti u Delti uvećana dvostruko. Napomena: prednji desni retrovizor u sebi ima senzor spoljne temperature i u direktnoj je vezi sa klimom!!!.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno gospodine Damjanovicu, mnogo hvala.

Klima mi radi odlicno, uradjen je servis.

Probao sam danas vase savete: dam kontakt i upalim samo da svetli ECON dugme podesim temperturu, i kada startujem motor upali se (samo od sebe) dugme za recirkulaciju i to ono boje cilibara pa ga ja ugasim t.j. postavim u polozaj da ne svetli. Nisam mogao da cekam da sam podigne brzinu ventilatora pa sam ga ja povecavao, ali sutra ujturo probam sigurno.

Sto se tice retrovizora, znam da su i grejaci na njima i senzor za temp. na desnom imao sam priliku da ih skidam i farbam.

Nikad se ne setim da pitam u Delti jer mislim da ce da me oderu.

Imam libru nesto vise od godinu dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što je Damjanović opisao sve stoji samo magljenje stakala zavisi još od par faktora: sa koliko vlažnom obućom i odećom ulaizite u auto, koliko je osoba u automobilu, kakvo vam je odrađen tapacirung i sedišta (koža, alcantra, platno), da li je auto garažiran itd. Kod mene u SM ima da se kupi tečnost koja se naprska na stakla i ona nikada ne magle oko 300 din. košta, koliko je efikasno nisam probao moja iskustva kada kupim preneću vam. Delta može biti preskupa ili smešno jefina, ništa ne boli da nazovete i pokušate. Po mom mišljenju AUTO opcija je najbolja u svim situacijama osim ekstremnih hladnoća gde smer duvanja trebao bi da bude na šajbnu dok se ne osuši a onda vratiti na AUTO gde duva u noge tj kada postigne zadatu temp. u srednjoj zoni. Potrošnja u odnosu na bezbednost i konfor je zanemariva. Ona opcija MAX mi nije jasna jer ne radi inače dok se tečnost i motor ne zagreju kada i normalne komande prorade. Tri zvučna signala neka vas ne čude ona se pale kada je temperatura ispod +3 i upozorava vas na postojeće probleme na putu i sa mržnjenjem stakala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gospodine Damjanovicu, evo ovih par dana vezbam po vasim instrukcijama (''ne sviram vise klavir''), dobro je ispalo. Samo mi nije jos jasno da likod mene nesto ne radi kako bi trebalo, kada radi na polozaju ECON i kada mu zadam odgovarajucu jacinu duvanja on nece sam da smanji i kada se auto zagreje i obrnuto kada postize radnu temp. nece sam da dize broj obrtaja. U polozaju AUTO sam povecava i smanjuje kada postigne zadatu temp.. Koliku stavim brzinu ventilatora tako duva non-stop.Ali dobro to nije tako strasno.

Jos jedno pitanje,

da lijos nekom laze komp. u kolima sto se tice koliko moze da predje kilometara sa preostalom kolicinom goriva . Tri puta sam ostao bez goriva jer je pisalo da mogu da vozim jos 70-80km. To je bilo kada sam tek kupio kola, a sada znam za jadac.

p.s. Pitao sam Deltu oko retrovizara samo staklo kosta 4500 din. koje mora da se poruci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vasilije ne vozi na rezervi i ne ostaj bez goriva jer ces brzo ostati bez pumpe za gorivo.

A sto se tice automatskog smanjivanja ventilatora to ce se dogadja samo kad je ukljucena AUTO funkcija, nema veze sa ECON opcijom. Takodje pri ukljucenom dugmetu MAX DEF jacina ventilatora se automatski regulise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće gosn.Vaso da radi kako treba ukoliko ste ga korigovali u medjuvremenu. Recimo, ako je radio kako treba (ujutru paljenje - počinje od jedne kockice, posle dva minuta grune sam do četvrte, a kad posle 5 min postigne željenu temperaturu - pada polako, do dvojke). Ukoliko ste u medjuvremenu da lineku drugu brzinu duvanja - on više ne poštuje svoju automatiku - nego vašu naredbu. Potrebno je pokušati da se grejanje na izvesno vreme isključi ( OFF ), pa ponovo uključi ECON. Ukoliko vam jako duva, pokušajte kružnim potenciometrima da smanjite temperaturu - smanjiće se i brzina ventilatora. Ukoliko ni tako neće - dajte mu za trenutak komandu AUTO, pustite je da radi jedno 2 min., pa se ponovo vratite na ECON. Princip je u tome da poništite vašu komandu kojom ste stavili prioritet nad automatikom.

Retrovizor (ogledalo samo) novo od 4.500 nije skupo, ako je sa džekovima i grejačem... Ja bih ga kupio da sam na vašem mestu. Možda će te biti u prilici da za iste pare kupite i kompletan retrovizor sa oblogom na nekom otpadu, ali sama njegova montaža je zametna, koštaće vas para, a i pitanje da li radi grejač.

Potrošnja na Lybri 1.9 jtd po centru Beogradu ide i do 9 litara (pogotovu u zimskom periodu). Računajte na fabrički podatak od 8.4 lit/100 km. za gradsku vožnju. Težak je to auto. Na otvorenom od 4.5 - 6.5 u zavisnosti od težine noge. U tank staje 60 lit, a lampica se pali kada potrošite 52 lit., a ostane vam 8 lit rezerve. Kada prepolovite i tu količinu - upozoriće vas zvono da nema još vožnje mnogo i da nišanite prvu pumpu jer će vozilo stati. Zvono se oglašava svaki minut jednakim zvukom - jedanput (za razliku od one zvonjave kada je +3 ili manje napolju - prilikom paljenja). Ovde zvoni tokom vožnje. Ukoliko čujete taj signal ODMAH na pumpu.

Inače sa jednim tankom isključivo po gradu prelazim od 700-750 km. Uglavnom, punim ga ne čekajući da predje 700 km. a žuta lampica već gori uveliko. Na otvorenom putu ne treba izazivati djavola sa većom distancom od 800 km (na bord kompjuteru će vam možda pokazati i rezervu veću, ali kompjuteri su djavolja rabota - meni do sada nije omanuo nikad, ali umesto digitalnih instrumenata nekako sam kao starinski čovek ipak navijen na analogne) i čim se upali žuta lampica (a pali se na 800 predjenih drumske) - odmah pumpa!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema koristi od teme ukoliko se u nju trpa sve što padne na pamet.

Počelo se od grejanja...zatim retrovizora, a evo sada i potrošnja.

Za SVAKO od tih pitanja je trebalo otvarati nove teme.

Zbog toga će iz ove višak biti izbrisan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav , ja sam novi na formu , pa se nadam da mi nećete zamjeriti na eventualnim greskama .

Imam Lybru 2,4 jtd 2001 god. 150000 na satu i vec je vozim dvije godine , prezadovoljan sam, ali mi se pojavio problem , ventilacija opcenito , znaci grijanje- hladjenje , radi ali samo gore i dole a opcija da puse u mene nece , ono puse ali malo kao da se probija kroz nesto ili ga blokira , mijenjao sam filter klime ali isto .da lije neko imao taj problem ili zna sta treba uraditi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim članovima, ukratko.....sedoh pre 2 godine u Libru, zaljubih se i rekoh sebi to je to, kupio sam je pre 15 dana, 1,9jtd, karavan i vozikam se, ali ne razumem komande ventilacije/klimatizacije npr kad pritisnem dugme za korišćenje unutrašnjeg vazduha, kad pozeleni, pali se klima iako nisam pritisnuo dugme za klimu.....molim nekoga da mi detaljno pojasni upotrebu ventilacije/klimatizacije. Imam i pitanje da li termostat da menjam sada ili da čekam jesen, predpostavljam da on ne radi jer na minusu nije temperatura motora prelazila 60 stepeni a ovih dana kad je toplije podigne do 80. Uzdravlje!!!!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat je za zamenu.

 

U vezi komandi, klima je izkljucena kad svetli lampica econ. Kada dugme za recirkulaciju ne svetli znaci da je ukljucen filter koji detektuje zagadjenje i koji ne dozvoljava takvom vazduhu da udje u kabinu. Kada svetli narandzasto nema nikakve filtracije i vazduh spolja nesmetano ulazi u kabinu. Zeleno svetlo znaci da samo vrti vazduh iz kabine, ne ubacuje nista spolja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Klimu ne pališ / gasiš manuelno, nego se ona uključuje na osnovu zadate temperature. Temperaturu zadaješ okretanjem onog dugmenceta. Dakle, ako si postavio da željena temperatura bude niska - klima će početi da hladi.

2. Imaš dugme "Econo" (ili tako nekako) koje, kad je aktivno, blokira uključivanje klime, i za hlađenje koristi isključivo spoljašni vazduh (pa kol'ko o'ladi - tolk'o)

3. Dugme za recilkulaciju vazduha ima tri položaja, i kad je zeleno onda se koristi unutrašnji vazduh. druga dva: žuto i ugašeno su za korišćenje spoljnog vazduha.

4. Dugme "Auto" čini da se automatski setuju svi parametri ventilacije, dal' grejanje ili hlađenje, nebitno. Tvoje je samo da podesiš temperaturu, i Lanća će sama da smisli šta treba i gde treba da duva i koliko treba da duva.

5. Dugme "Mono" služi za izjednačavanje leve i desne temperature.

6. Ostali dugmići su manje - više jasni (ako nisu pitaj konkretno) s tim da treba da imaš u vidu da ne može da duva napred i gore istovremeno. Dakle jedine dozvoljene kombinacije su napred+dole  i gore+dole.

 

 

Da bi sve funkcionisalo besprekorno, između ostalog mora da bude ispravan i senzor spoljne temeprature, da bi Lanća znala da li i kako može da koristi spoljni vazduh.Čitav sistem radi ok, ali se dešava da na starijim primercima otkaže neki motorić neke klapne (a ima ih dosta) ili automatika otvaranja / zatvaranja protoka rashladne tečnosti i slično.

 

Ako je sve lepo podešeno, i ispravno, klima nikako ne bi smela da se uključuje kad promeniš način uzimanja vazduha za ventilaciju (recikulacija)

Share this post


Link to post
Share on other sites

krajnje levo dugme (na kome je nacrtana zakrivljena strelica, kao što je napred napisano) sluzi za otvaranje klapne za mesanje vazduha, spoljnog i unutašnjeg, ali ja ga bar upotrebljavam kada hoću da osušim stakla u vozilu. i to na sledeći način: 


uključim samo to krajnje levo dugme i to sa da bude uključena zelena lampica, sva ostala dugmad da budu isključena, usmeriti duvanje na gore i 


regulisati željenu brzinu duvanja.


Ostala dugmad cete vec sami uspeti da vidite cemu sluze.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×