Jump to content
FAS Goran
boki

Ferrari f40 190km/h police, pusti ga! pusti ga... / Ferrari F40

Recommended Posts

Trkački Ferrari F40 LM uskoro na aukciji

 

ferrari f40 lm.jpg

 

U pitanju je automobil sa brojem šasije 74045, u karakterističnoj ''French Racing'' boji i sa više od 700KS. Učestvovao je na trci 24 sata Le Mana 1995. i 1996. godine, a sadašnje stanje se opisuje kao savršeno. Automobil će biti ponuđen na ''RM Sotheby’s'' aukciji koja će se održati 6. februara u Parizu, uz procenu da će novi vlasnik za njega platiti između 4.5 i 5.5 miliona evra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari F40 koji nikad nije bio u prodajnom salonu

 

191251-ferrari f40 1.jpg

 

Jedan od osam prototipa Ferrarija F40 je napravljen 1987. godine i prešao je samo 8.000 kilometara.

Ferrari je jedan od svojih najcenjenijih automobila svih vremena napravio u 1.311 primeraka, ali među naslednicima modela 288 GTO nema osam fabričkih testnih prototipa koje u Maranellu nikad nisu pretvorili u produkcijske modele. Među samo nekoliko sačuvanih prototipa je i Ferrari F40 sa brojem šasije 75052 koji je prešao samo 8.000 kilometara, a Enzo Ferrari ga je svojevremeno poklonio Marcu Piccininiju koji je od 1978. do 1988. godine bio na čelu Ferrarijevog F1 tima.

 

191252-ferrari f40 11.jpg

 

U poređenju sa produkcijskom verzijom prototip se spolja razlikuje po drugačijim kućištima retrovizora, na bokovima ogromnog poklopca motora je pet umesto četiri otvora za vazduh, a karakterističan zadnji spojler je nešto tanji. Razlike u minimalistički opremljenoj kabini se odnose na oblogu krova i izgled kompozitnog materijala koji je korišćen u proizvodnji šasije.

 

191253-ferrari f40 111.jpg

 

Specifikacije prototipa nisu objavljene, ali se pretpostavlja da su veoma slične specifikacijama produkcijske verzije čiji centralno smešteni 2.9-litarski V8 motor uz podršku dva turbo punjača razvija 478 konjskih snaga i 577 Nm, što je dovoljno za 324 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4.1 sekundu. U britanskoj kompaniji ''Tom Hartley Jnr''. u kojoj se godinama bave kupovinom i prodajom automobilske egzotike nisu objavili cenu Ferrarijevog rariteta koji je nedavno osvežen i servisiran u Maranellu, ali za potencijalne kupce ovakvih automobila to i nije najvažnija informacija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carscoza.jpg Cars.co.za video: Ferrari F40

 

Čist analogni auto - nema sistema pomoći vozaču...ali, ne ovih na koje smo danas navikli, nego nema ni onih koji su bili standard u vreme kada je izašao F40:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Monaku izgoreo Ferrari F40

 

ferrrai f40 vatra.jpg

 

Ferrari F40 je jedan od najslavnijih modela iz Modene, automobil koji je obeležio ulazak u 1990-e, a i danas je vredan poštovanja. Sada je jedan manje na svetu.

Za sada je nepoznat uzrok požara na automobilu u Monaku, ali se lako može pretpostaviti da je vatra krenula iz prostora motora, piše Index.hr. A sudeći po uspešnosti pokušaja gašenja požara, sigurni smo da od F40 nije puno ostalo. ''Ostali samo dugmići'', rekao je svojevremneo Aksentije, a mogli bismo isto da ponovimo i ovde. Naime, očajnički pokušaj lokalnog stanara da vrtnim crevom ugasi požar bi bio čak i smešan da se ne radi o ovom umetničkom delu i svedoku jednog vremena. Dobra vest u svemu je da u ovoj nesreći nema povređrenih:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

YouTuber kreće u lov na napušteni Ferrari F40 sina Sadama Husseina

 

202610-ferrari f40 irak 002.jpg

 

Poznati YouTuber ''Ratarossa'' je stvorio nemoguću misiju za koju treba pomoć celog sveta. Naime, njegova želja je da pronađe i kupi napušteni Ferrari F40 Udaya Husseina, koji je poslednji put viđen 2012. godine na ulicama Iraka. Uday Hussein je bio sin iračkog diktatora Sadama, a baš kao i njegov otac poznat je po brojnim zločinačkim delima. Bez obzira na to, Uday je više od svega voleo automobile. Časopis Time je 2003. godine objavio da Uday ima plaćenu osobu čiji posao je bio samo da traži zanimljiva vozila po oglasima i aukcijama, a u to vreme je imao i kolekciju od gotovo 1.000 automobila.

 

202611-ferrari f40 irak 001.jpg

 

Kada je američka vojska izvršila agresiju na Irak, Uday Hussein je naredio očevoj paravojnoj organizaciji da uništi sve automobile kako drugi ne bi mogli da uživaju u njima. Cela kolekcija je tada zapaljena, ali Ferrari F40 je ipak nekako preživeo, pa je snimljen na nekoliko lokacija do 2012. godine. S obzirom na to da je legendarni Ferrari godinama napušteno stajao na ulici nije ni čudo da je već tada bio u izuzetno lošem stanju. Crvena boja je izbledela, bio je pun prašine i peska, a nedostajali su mu i brojni delovi poput turbine, rezervoara i originalnog volana.

 

 

''Ratarossa'' je inače poznat po kupovini Ferrarija koji su u izuzetno lošem stanju, ali kako iznosi u videu model F40 mu je tolika životna želja da bi i kuću stavio pod hipoteku. Ali, više od svega želi da ima i F40 koji ima dobru priču, pa smatra da je ovaj primerak savršen za njega. Zato pomoću videa traži osobe širom sveta koje bi imale bilo kakve informacije o tome gde je F40 Ulaya Husseina poslednji put viđen ili možda gde se trenutno nalazi. Iako je Ratarossa već dobio nekoliko mogućih informacija u komentarima, za nijednu od njih ne postoje dobri dokazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dekirs brzo ga je @MS PK prosledio dalje izgleda :D 

 

Pronađen Ferrari F40 koji je pripadao sinu Sadama Husseina

 

ferrari f40 9.jpg

 

Ferrari F40 koji je pripadao Udayju Husseinu, sinu nekadašnjeg iračkog predsednika Sadama Husseina, pronađen je zahvaljujući internetu. Priča je počela kada je youtuber ''Ratarossa'' saopštio da želi da pronađe i kupi automobil pa je zatražio pomoć zajednice i drugih youtubera. Iako se to činilo kao nemoguća misija, internet je pokazao svoju moć pa je automobil pronađen u kratkom roku. U početku je bio u veoma lošem stanju, ali je kasnije ponovo viđen na putu. Trenutno je u vlasništvu imućnog kolekcionara u Erbilu, ali ponovo nije u optimalnom stanju što pokazuje i zvuk njegovog motora. Ipak, uprkos tome, cena ovog Ferrarija F40 iznosi 1.150.000 dolara, a tu završava san youtubera koji je želeo da ga kupi i restaurira.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari F40 slupan tokom test vožnje

 

205095-ferrari f40 02.jpg

 

Jedan od kultnih supersportskih automobila danas je retkost, od 1987. do 1992. godine proizvedeno je samo 1.311 primeraka, a njegov 2.9 V8 motor sa 478KS je pravo umetničko delo koje i danas performansama izaziva respekt. Samo ove godine dva F40 su pretrpela teška oštećenja, jedan je izgoreo u Monte Karlu, a ovaj drugi je nastradao u Nerangu u Australiji. Pretpostavlja se da je Ferrari bio na prodaju i da ga je potencijalni kupac testirao pre kupovine. Međutim, završio je uz put sa brojnim iskrivljenim ili iščupanim stubićima saobraćajnih znakova. Vozaču, na sreću, nije ništa.

 

205096-ferrari f40 01.jpg

 

Šteta na Ferrariju je ogromna, slomljen je i prepoznatljivi zadnji spojler, a vozač kao da je zaboravio da sedi u bolidu bez elektronskih pomagala. U F40 nema elektronske kontrole stabilnosti i drugih elemenata aktivne bezbednosti. Odnosno, jedini od njih je umeće vozača koji bi trebalo da zna kada ne treba preterivati sa pedalom gasom i oprezno dozirati upravljač. Polovni F40 se procenjuju na oko 1.3 miliona dolara, a tek treba da se vidi sa li će ovaj primerak u totalnu rekonstrukciju!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro unikatni Ferrari inspirisan legendarnim modelom F40?

 

186068-ferrari f40 2021.jpg

 

Ferrari F40 je legendarni model iz Maranela, a kompanija će navodno za nekoliko dana predstaviti unikatni automobil inspirisan pomenutom legendom. Neimenovani kupac je naručio na neki način modernu verziju modela F40, koja će nositi oznaku SP42. Špekuliše se da će ovaj unikatni automobil pokretati 3.9 twin-turbo V8 motor iz modela F8 Tributo.

 

186072-ferrari f40 2021.jpg

 

Detalja o ovom automobilu za sada nema, ali ako je verovati izveštajima saznaćemo ih uskoro. Specijalni zahtevi kupaca nisu ništa novo za Ferrari. Kompanija je pre dve godine predstavila model SP38 koji je naručio jedan od najvernijih Ferrarijevih kupaca. Nekoliko meseci kasnije je stigao SP3JC, roadster sa V12 motorom baziran na modelu F12tdf. Zatim je 2019. godine predstavljen P80/C inspirisan trkačkim automobilma 330 P3/P4 i Dino 206 S.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

lovecars.jpg Lovecars video: Ferrari 488 Pista vs Ferrari F40

 

Današnji V8 BiTurbo Ferrari protiv V8 BiTurbo Ferrarija od pre 30 godina...i u to vreme najboljeg Ferrari modela u ponudi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Ferrari F40 vs Jaguar XJ220

 

Ko je bio pionir auto-sveta sa maksimalnom brzinom preko 200 milja na sat (320+ km/h)?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

shmee.jpg Shmee150: Ferrari F40

 

Ofarban u unikatnu nijansu plave boje od strane kompanije Zanasi, sa modifikovanim izduvom, ali i sa punim Classiche sertifikatom i pored svih tih izmena. Ovaj automobil je 1989. godište, održavan u potpunosti i za nekoliko nedelja će izaći na tržište preko online aukcije.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plavi Ferrari F40 na aukciji

 

216428-ferrari f40 03.jpg

 

Ferrarijevi automobili su oduvek bili dostupni u različitim bojama iako je crvena najpopularnija, ali kada se pomene legendarni model F40, svi ''vide'' crveni automobil. Ipak, jedan plavi je dostupan na tržištu. Britanski Youtuber i fotograf Sam Moores poseduje Ferrari F40 iz 1989. godine lakiran u plavu boju, a automobil je ponuđen na aukciji.

 

216429-ferrari f40 02.jpg

 

Iako neki tvrde da je Ferrari lakirao nekoliiko primeraka modela F40 u druge boje osim crvene, priča primerka sa fotografija je nešto drugačija.

On je fabriku napustio lakiran u Rosso Corsa crvenu boju. Ipak, pre skoro 20 godine je poslat u Japan gde je dobio LM specifikacije, pa je Liberty Walk lakirao u belu boju. Povratkom u Veliku Britaniju je automobil ponuđen na prodaju putem kompanije Joe Macari Performance Cars koja je postigla dogovor sa Mooreom da se automobil vrati u fabričke specifikacije, ali da se lakira u plavu umesto u originalnu crvenu boju. Taj posao je obavila kompanija Carrozzeria Zanasi u Maranellu, koja se nalazi nedaleko od Ferrarijeve fabrike. Zanasi je počeo da sarađuje sa Ferrarijem još 1964. godine, a trenutno učestvuje u Classiche programu restauracije te je odgovoran za lakiranje specijalnih modela kao što su F12 TdF i LaFerrari.

 

216430-ferrari f40 01.jpg

 

F40 je u savršenom stanju, pokreće ga 2.9 twin-turbo V8 motor koji razvija 478KS i koji je servisiran prošlog meseca. Prešao je samo 25.975 km. Njegova plava boja je bazirana na Porscheovoj Aqua Blue metalik plavoj boji. Aukcija se završava uskoro, a automobil je dostigao cenu od 885.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedinstveni plavi Ferrari F40 prodat za 1.17 miliona evra

 

216428-ferrari f40 03.jpg

 

Većina veličanstvenih Ferrarija F40 su nosili najpopularniju ''Rosso Corsa'' crvenu nijansu odmah nakon što su napustili fabriku 1989. godine, a to je bio slučaj i sa ovim primerkom. Vi[e o ovom F40 možete pročitati klikom ovde. Prošle nedelje je na online aukcijskoj platformi prodat za milion britanskih funti, što ga čini najskupljim automobilom ikada prodatim putem internet aukcije u Velikoj Britaniji, ali i u Evropi. Fotografije dokazuju izuzetno stanje dragulja iz Maranela, a osim lakiranja i nekih sitnica, sve je originalno. Bivši vlasnik mu je registarskom oznakom dao nadimak ''F40BLU'', nakon čega je plavi F40 postao internet senzacija. Poslednjih godina se često pojavljivao na sajmovima automobila po celoj Evropi, a testirao ga je i popularni YouTuber Shmee:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1991. Ferrari F40

 

ferrari f40 03.jpg

 

Očuvani primerak Ferrarija F40 iz 1991. godine će biti ponuđen na prodaju tokom Gooding & Company aukcije koja počinje 4. marta. Od ukupno 1.350 proizvedenih primeraka F40, njih 213 je sa američkim specifikacijama a ovo je jedan od njih.

 

ferrari f40 02.jpg

 

Automobil je u Rosso Corsa crvenoj boji i do sada je prešao samo 6.081 km, pa se očekuje da će novi vlasnik za njega platiti između 2.4 i 2.8 miliona američkih dolara.

 

ferrari f40 01.jpg

 

Ferrari F40 ima 2.9 twin-turbo V8 motor sa 478KS, uz 5-stepeni manuelni menjač i zadnji pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

novitecyoutubelogo.jpg Novitec: Ferrari F40 LM

 

Poster Ferrarija F40 je visio u sobama svih dečaka krajem 80-tih i početkom 90-tih, a njegova LM varijanta predstavlja vrh ove automobilske ikone. ''LM'' je pandan današnjoj ''Pista'' oznaci koju dobijaju Ferrari modeli.

F40 LM ima 720 konja i jedva preko 1.000 kilograma:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Švajcarska: Slupan Ferrari F40 vredan 2.6 miliona evra

 

Nažalost, ovaj Ferrari F40 se slupao na 2022. Kerenzerbergrennen Hillclimb-u nakon preranog stiskanja gasa prilikom izlaska iz jedne od krivina. Vozač nije povređen, dok auto izgleda dosta oštećen:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju neverovatno očuvani 1990. Ferrari F40

 

227082-ferrari f40 3.jpg

 

Poznat kao poslednji model koji je Enzo Ferrari potpisao, F40 je ikona iz Maranella, a i uopšte u svetu superautomobila. Ispod haube je 2.9 V8 motor sa dva turba i 478KS koji se putem ručnog menjača s pet brzina prenose na zadnje točkove.

 

ferrari f40 2.jpg

 

Ovaj konkretni primerak iz 1990. godine je jedan od retkih koji imaju dovoljno pređenih kilometara (25.000) da bi novi vlasnik mogao malo da ga vozi a da mu time ne umanjuje vrednost.

 

ferrari f40 1.jpg

 

Automobil se nalazi u toliko izvanrednom stanju da biste mogli posumnjati da je juče napustio fabriku. Nakon kompletne dvogodišnje restauracije koja je završena 2017. godine, osvojio je velike nagrade. Mecum aukcijska platforma procenjuje da će se ovaj F40 prodati za 2.35 do 2.65 miliona dolara. Aukcija će se održati između 18. i 20. avgusta, a s obzirom na njegovo stanje biće zanimljivo videti koja će biti konačna cena kada ''čekić padne''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju modifikovani Ferrari F40

 

ferrari f40 m4.jpg

 

Modifikovani automobili nisu ništa šokantno i iznenađujuće, superautomobili koji se unapređuju privlače nešto više pažnje, dok su legende i retke zveri poput Ferrarija F40 Competizione ipak na višem nivou. Nema sumnje da je F40 generalno jedan od najvažnijih automobila u istoriji, a čak i primerci s većom kilomteražom se prodaju za milionske iznose. Međutim, F40 prikazan na fotografijama ne samo da je unikatan, nego je verovatno najsnažniji primerak modela na svetu.

 

ferrari f40 m3.jpg

 

Automobil je isporučen kupcu krajem 1989. godine, a nekoliko godina kasnije ga je vlasnik modifikovao i pripremio za trke. Promene su uključivale rad na oslanjanju, kočnicama i karoseriji, a takođe je ofarban u žutu boju.

 

ferrari f40 m2.jpg

 

Kada je posao završen, F40 je učestvovao u trkama između 1990. i 2006. godine, a u tom periodu je doživljavao različite modifikacije. Godine 2019. je u potpunosti servisiran, a nakon toga ga je kupila Zanasi Grupa iz Maranella. To je ista grupa koja obavlja sve Extra Campionario, odnosno specijalne narudžbine lakiranja Ferrarijevih automobila. F40 je u potpunosti rastavljen i lakiran u Grigio Nardo sivu boju. Takođe, obavljen je kompletan mehanički servis te su napravljena određena poboljšanja, tako da zavisno od podešavanja motor razvija između 690 i 986KS.

 

ferrari f40 m1.jpg

 

Među modifikacijama su i sedišta za trke, karbonski spojler, Stack sistem instrumenata i još mnogo toga. F40 se prodaje na aukciji kuće RM Sotheby's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preminuo Nicola Materazzi, ''otac'' Ferrarija F40

 

materazzi 01.jpg

 

Italijanski inžinjer Nicola Materazzi, poznat kao ''otac'' Ferrarija F40, preminuo je u 84. godini.

 

Materazzi je rođen 1939. godine u provinciji Salerno na jugu Italije, studirao je na Univerzitetu u Napulju, i imao je bogatu karijeru. Takođe, aktivno je učestvovao u razvoju nekoliko legendarnih automobila brendova Lancia, Ferrari i Bugatti, zbog čega je ostavio veoma dubok trag u svetu automobila. Ipak, najpoznatiji je po tome što je bio glavni inženjer Ferrarija F40 (1987) koji se smatra jednim od najboljih superautomobila svih vremena. Pre nego što je radio na V8 twin-turbo motoru modela F40, Materazzi je bio odgovoran i za njegovog prethodnika, Ferrari 288 GTO iz 1984. godine, koji je svoj život počeo kao projekat reli automobila iz Grupe B.

Pre izvrsnog rada u Ferrariju tokom osamdesetih, Materazzi je radio za Lanciu krajem šezdesetih i sedamdesetih godina. Učestvovao je u razvoju modela Flavia i Fulvia, kao i legendarnog reli automobila Lancia Stratos u segmentima pogona, podešavanja šasije i aerodinamike. Početkom devedesetih godina prošlog veka italijanski inženjer se priključio Bugattiju u fabrici Campogalliano, bio je tehnički direktor Bugattija EB110 GT iz 1991. godine, kao i snažnijeg Bugattija EB110 SS iz 1992. godine pre nego je kratkoročni projekat Romana Artiolija okončan. Materazzi je bio istinski petrolhead i nije odustao od svoje strasti, devedesetih je preuzeo razvoj B Engineering Edonisa koristeći preostale delove iz napuštenog postrojenja za proizvodnju Bugattija EB110.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...