Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Saveti pre kupovine...

Recommended Posts

Pa, recimo da ne postoji Giulietta, 308 II bi mi bio prvi sledeci izbor. 

 

Enterijer : definitivno kvalitetniji kod Puga, nema zvukova, udobnije se sedi. Paznja : jako malo mesta za noge na zadnjoj klupi. Cak manje nego u Alfi! Gepek ogroman. i-Cockpit jako trazi privikavanje. Volan kao da stoji u krilu, izuzetno je mali, i nece svako moci da namesti idealnu poziciju i plus da vidi instrumente. Ekran je 'so-so', nije los, ali nije sad ni zadnja rec tehnike, konkretno mi fale komande makar za klimu, da budu izvucene, tako da i to malo trazi privikavanje. Giulietta je sa tog aspekta mnogo 'normalniji' auto...

 

Eksterijer:  meni su oba lepa (Giu mi lepsa od nazad, Pug mi lepsi od napred), osim toga treba reci da kvake, vrata, hauba, itd, nekako deluju robustnije na Alfi. Ali lak, boja i taj finis mi deluje bolji na Pugu. Pug koristi neki inovativan lagan lim (otuda i takva razlika u tezini - ubedljivo najlaksi u klasi), ali mana toga je da npr, kad se zatvori hauba, vrata, onako kao da si poklopio serpu neku... 

 

Vesanje i upravljanje: ogromna razlika. Giulietta je vozacki orijentisan auto, sve se oseti, volan prenosi puno vise informacija, i ne samo volan, nego nekako i kroz sasiju se oseti sta se desava sa tockovima, dok je na Pugu, kao na video igrici. Volan je jako lak u svim brzinama, i ne pruza bas mnogo osecaja, ali je direktan i precizan. I moze pug poprilicno brzo da se vozi (mala tezina mu tu puno pomaze). Naravno, nije potrebno da naglasavam da je Pug puno meksi udobniji...

 

Motori: manje vise se vec sve zna, Pug je tisi i ekonomicniji, ali Alfa ide bolje...

 

Puga je mnogo teze naci sa 2.0 hdi motorom, a da ne pricam sa benzincima (gotovo nemoguce). Tu definitivno dajem prednost Alfi. Ali ko bi svakako uzimao 1.6 hdi/jtdm - onda ova tacka ne vazi za njega...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala. Sto se tice voznje nisam ni sumnjao. Zbog toga sam se i zalepio za Giu medjutim opijen tom voznjom i performansama mjet 170 nisam bas zagledao previse ostale stvari. Ovaj put je bio 1.6 mjet pa sam obratio paznju na druge stvari i jako mi je zasmetala obrada enterijera koja je morala biti mnogo bolja. Nisu ni ostali konkurenti bajni bas ali ovo je jbg nekako ne ide mi uz nju . 

Gledao C4 isto veoma dobro uklopljen enterijer , kvalitetan ali kao u kamion da sam seo pozicija u poredjenju sa Alficom. Honda Civik mislim da je jos gora obrada enterijera ono je horor za te pare.

Moran probati 308 sto pre. Hvala horvat jos jednom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista.

 

Jeste stvarno nekvalitetan enterijer, imas i u mojoj temi bas sam neki dan rastavljao pa resavao neki zvuk, ono je da ne poverujes :D To mi je jedina, i najveca zamerka autu...

 

Ako ti je za utehu, ako ne sedas previse u druge, skuplje aute, lako se naviknitu i onda ne smeta :D:D:D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isao sam sa.Bravom sport mjet 165 nekako mi deluje da je i on kvalitetniji pogotovo plastike na vratima.Bas sam pricao o tome sa jednim clanom.

Mada tu svako poredjenje prestaje , ni prici nije u voznji..ovde kod mene jos losi putevi haos , mislim da bi nova zapevala posle 2 dana hahahaha

Giu ima to nesto majku joj :wub:

Edited by Boris90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, i ja sam imao slican utisak. 

 

Haha, moras joj oprostiti, mislim da se neces pokajati ovako 'overal' :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li može da se kupi automobil na auto-placu dok traje vanredno stanje

 

Da li može da se kupi automobil na auto-placu dok traje vanredno stanje

 

Uvođenje vanrednog stanja kako bi se sprečilo širenje koronavirusa, mnogima je otežalo poslovanje, pa i onima koji se bave prodajom polovnih automobila.

Zbog novonastale situacije, kada razne institucije ne rade, uključujući i šaltere MUP-a, stigla su nam pitanja da li sada uopšte može da se kupi automobil?

 

Mogu li da kupim auto na auto-placu?
Da – možete. Sama kupovina nije problem.

Ne morate da idete kod notara (koji su, inače, prestali da overavaju sva dokumenta osim u hitnim/opravdanim slučajevima), pošto ne kupujete auto od fizičkog lica. Iz istog razloga ne morate da plaćate porez na prenos vlasništva.

Dakle, ne postoje prepreke da kupite auto na auto-placu. Tu je ipak problem druge prirode zbog kojeg će vam trebati malo strpljenja.

 

Kako da registrujem kupljeni auto pošto šalteri MUP-a ne rade?
Pre vanrednog stanja, auto-placevi su mogli da vam završe sve u vezi registracije. Sada je situacija mnogo komplikovanija.

Ipak, i dalje je moguće registrovati auto kupljen na auto-placu, samo što treba ispratiti proceduru koju su propisali nadležni.

To znači da treba MUP-u poslati email na adresu upravazaupravneposlove@mup.gov.rs i zatim čekati odgovor sa daljim instrukcijama.

Savetujemo da u e-mailu što konkretnije i preciznije objasnite šta tražite, bez suvišnih pitanja koja se ne odnose konkretno na registraciju vozila. Takođe obavezno ostavite svoj broj telefona.

Prenosimo deo odluke MUP-a objavljene u Službenom glasniku:

Ministarstvo unutrašnjih poslova izdavaće saobraćajne dozvole isključivo za podnete zahteve kod prvog upisa vozila u jedinstveni registar i promene vlasnika vozila.

U „slobodnom prevodu“ to znači da će MUP izdavati saobraćajne dozvole samo onima koji ih nemaju – tj. onim automobilima koji nisu registrovani, a vlasnici žele da ih registruju. Ovo „prevodimo“ zbog toga što saobraćajne i vozačke dozvole kojima je istekao rok i dalje smatraju važećim sve dok traje vanredno stanje.

Inače, registarske tablice se nigde konkretno ne pominju, ali se podrazumeva da se i one dobijaju uz saobraćajnu dozvolu.

 

Da li moram sam da šaljem ovaj e-mail sa zahtevom ili to može auto-plac da obavi umesto mene?
Kontaktirali smo veći broj auto-placeva. Naravno, većina je spremna da pomogne koliko god je u njihovoj moći, ali najsigurnije je da to obavite sami, u svoje ime, kako bi se izbeglo eventualno kašnjenje u komunikaciji ili neke druge komplikacije.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da kupim što bezbedniji auto

 

Euro_NCAP_udes.jpg.8c2c04de9413c6c9f5b09f403d0dbdfd.jpg

 

Mi ne znamo za koliko para kupujete auto, koliko star, kojih dimenzija, klase/vrste i slično, ali potrudićemo se da pomognemo konkretnim i realnim savetima vozačima koji žele što bezbedniji auto.

Zvezdice sa „kreš“ testova (Euro NCAP) zanemarite dok ne pročitate kompletan tekst. Shvatićete zbog čega.

 

Velika zabluda – starija vozila imaju jaču i čvršću konstrukciju
Kod nas i dalje masovno vlada predrasuda da su stariji automobili bezbedniji zato što su imali jaču konstrukciju, deblji lim, itd. Međutim, ljudi ne znaju za gomilu noviteta uvedenih poslednjih nekoliko decenija kada je u pitanju konstrukcija vozila.

Na primer, deformacione zone. Verovatno ste bar jednom čuli priču kako su se sudarili stariji i noviji auto – starijem bukvalno nije bilo ništa, a novijem je smrskano pola prednjeg dela.

Po tome se lako zaključuje da je taj novi “plastikaner” nebezbedan, dok je ovaj stariji pravi tenk od auta.

Međutim, stvar je u tome da se iole savremeniji automobili proizvode sa deformacionim zonama, odnosno namerno oslabljenim delovima/strukturama u prednjem kraju, koji popuštaju nakon što su izloženi određenoj sili kako bi amortizovali udarac.

Na taj način se ublažava naglo usporavanje koje trpi ljudsko telo priliko sudara.

 

 

Nije problem napraviti auto sa krutom i jakom šasijom, kojim ćete moći da probijete zid kuće. Međutim, ako se dva takva auta čeono sudare, proći će bez većih oštećenja, ali će putnici pretrpeti ozbiljnu traumu, možda i fatalnu.

Jednostavno mora da postoji ublažavanje udara. Nema svrhe napraviti neuništiv auto, ako će putnici u svakom slučaju umreti ili pretrpeti teške povrede čak i pri nižim brzinama.

Tu je i „sigurnosni kavez“ oko putničkog prostora - deformacione zone se žrtvuju u slučaju sudara, ali kabina u kojoj se nalaze putnici mora da ostane čitava.

Stoga nemojte da se čudite ako vidite auto kojem je „zastrašujuće“ smrskan prednji deo, ali je vetrobran ostao čitav i sva vrata se otvaraju/zatvaraju bez problema.

Naravno, i tu postoje praktična ograničenja. Nema svrhe napraviti toliko jak „putnički sigurnosni kavez“ koji će izdržati direktan sudar pri 150 km/h, pošto ljudsko telo u svakom slučaju neće izdržati takvu silu.

U svakom slučaju, napravljen je veliki napredak. Klikom na ovaj link možete da vidite kako su se pokazali neki stariji modeli na Euro NCAP kreš testovima.

Ukoliko ste zainteresovani za neki od tih modela, ne donosite zaključak samo na osnovu zvezdica!

 

xEuro_NCAP_ceoni_sudar.jpg.pagespeed_ic.OsjPuFtxxu.jpg.bee911dbcb7de2dc512be3fb4dc15d16.jpg

 

Zvezdice su samo finalna (ukupna) ocena na koju utiču rezultati više testova. Stoga broj zvezdica može da vas dovede u ozbiljnu zabludu. Na primer, ako se auto pokaže katastrofalno po pitanju bezbednosti pešaka (kada auto udari pešaka), to bukvalno može da mu skine jednu zvezdicu sa ukupnog rezultata.

Zato obavezno pogledajte video snimak kreš testa. Video snimak postoji za svaki model sa ove liste, samo što su ga dobro „sakrili“. Da biste ga pogledali uradite jednu od sledeće. Otvorite model koji vas interesuje, a zatim imate dva načina da dođete do video snimka:

1) Desni klik mišem na na sliku kreš testa i prevučete na levu stranu (ne puštajući dugme na mišu) – tada će se pojaviti nova slika – kliknete na nju i iskočiće video plejer. Kliknete ponovo i krenuće video.

2) U donjem levom uglu slike postoje crni i žuti kvadratić. Kliknite na žuti. Tada će se pojaviti nova slika – kliknete na nju i iskočiće video plejer. Kliknete ponovo i krenuće video.

Obavezno pročitajte i izveštaj u kojem su navedeni izdvojeni rezultati, kao npr. koji delovi tela vozača i putnika su najugroženiji, kako je prošao vozač, a kako suvozač, šta je auto uopšte imao od bezbednosne opreme (da li je imao 2 ili 4 vazdušna jastuka, predzatezače pojaseva, itd.)...

Izveštaj dobijate klikom na žuto dugme u kojem piše „ DOWNLOAD REPORT (PDF)“.

U tom izveštaju su i detaljnija objašnjenja kako se auto pokazao u kojem testu, razne napomene, posebna upozorenja i slično. Sve je na engleskom, pa ako ga ne znate, snađite se.

 

Napredni sigurnosni pojasevi zlata vredni
Sigurnosni pojasevi kod savremenijih automobila izgledaju identično kao pre mnogo decenija, ali su i oni napredovali.

1. Predzatezači - kada automobil „shvati“ da je do sudara došlo ili da je sudar neizbežan (kod novijih kola), pojas će vas pritegnuti uz sedište da bi sprečio da poletite unapred i zatim kada se pojas blokira da dođe do oštrog trzaja.

Ovako će vas pojas u startu čvrsto držati i sila kojom će vas pojas zadržati biće znatno manja.
 
2. Ograničavanje sile zatezanja - nakon što se pojas blokirao prilikom sudara, ukoliko je sila kojom vas zaustavlja suviše velika, kontrolisano će se popuštati njegovo zatezanje.


Inače, prvo su uvedeni predzatezači pojaseva – imaju ih mnogi modeli koji su počeli da se proizvode još pre 20 i više godina. Treba ipak imati u vidu da možda postoje verzije bez predzatezača iako ste na Euro NCAP sajtu pročitali da ima – razlikuje se osnovna bezbednosna oprema za različita tržišta.

Takođe, predzatezač pojasa može da se aktivira samo jednom. Nakon toga mora da se ugradi drugi.

 

Vazdušni jastuci
Prvo su počeli da se ugrađuju samo u volan, pa je i suvozač dobio svoj, onda su uvedeni bočni, pa vazdušne zavese koje štite i glavu i putnika pozadi, pa jastuk za kolena vozača…

Pritom su i oni vremenom napredovali, pa npr. mogu da se otvore različitom silinom u zavisnosti od siline udesa, a i napredovali su sistemi koji odlučuju u kojim situacijama će se otvoriti vazdušni jastuk, pošto nekada može da napravi više štete nego koristi.

Ponavljamo – kada gledate Euro NCAP kreš test rezultate, pročitajte izveštaj da biste videli koliko je jastuka imao testirani auto.

Možda je testirani primerak imao bočne vazdušne jastuke, a polovnjak koji vi kupujete ih nema. Isto važi i za novija kola sa vazdušnim zavesama.

 

Zašto zvezdice sa kreš testova (Euro NCAP) nisu relevantne pri poređenju automobila različitih godišta?
Ovo je prilično komplikovana problematika, pošto se kreš testovi iz 90-ih i današnji drastično razlikuju. Proizvođači automobila su vremenom prilagođavali svoje modele testiranjima, pa je sve više vozila dobijalo maksimalan broj zvezdica.

Zatim bi Euro NCAP podigao lestvicu, tj. pooštrio uslove i dodao neke nove stavke, pa bi se proizvođači automobila prilagodili i tome… I tako u krug.

I sam Euro NCAP kaže da rezultati testiranja obavljenih pre uvođenja novih uslova 2009. godine ne mogu da se upoređuju sa rezultatima naknadno obavljenih testiranja.

 

Od 2009. godine vozila su prolazila sledeće testove:

- Čeoni sudar
- Bočni udarac drugog automobila
- Bočno naletanje na banderu (ukoliko auto ima „sistem za zaštitu glave“, pretpostavljamo da je to vazdušna zavesa)
- Test koji procenjuje mogućnost trzajne povrede vrata, odnosno zaštitu vratnog dela kičme
- Udarac u pešaka


Dodatne poene je donosio sistem za upozorenje na nevezan pojas i sistem za ograničenje brzine. Svi rezultati/poeni sjedinjeni su u finalni rezultat - broj zvezdica.

Dakle, od 2009. je u ukupnu ocenu počela da ulazi i aktivna bezbednost, u ovom slučaju upozorenje za pojas i sistem za ograničenje brzine. To znači da čak i ako se auto fantastično pokazao po pitanju zaštite putnika u udesu, krajnji rezultat, odnosno broj zvezdica može da bude niži zato što nema upozorenje za nevezan pojas ili sistem za ograničenje brzine.

Od 2010. godine uslovi testiranja su postali još oštriji, tako da čak ni oni iz 2009. ne mogu direktno da se porede sa onima iz 2010. godine.

Od 2011. testira se efikasnost ESP-a (elektronska kontrola stabilnosti).

Godina 2012. donela je oštrije uslove za testiranje bezbednosti pešaka, uz neke dodatne oštrije uslove. Rezultati po tim novim pravilima ne mogu direktno da se porede sa rezultatima testiranja po pravilima iz 2010. ili ranije.

Godine 2013. značajno su izmenjeni protokoli za testiranje bezbednosti dece i pešaka. Prethodni protokol testiranja sistema za ograničenje brzine je proširen tako da uključuje sistem za “inteligentnu” kontrolu brzine (Intelligent Speed Assistance). Takođe, rezultati testiranja su postali detaljniji, pa rezultati vozila testiranih po uslovima iz 2013. ne bi trebalo direktno da se porede sa rezultatima iz prethodnih godina.

Godine 2014. u priču su ubačeni i aktivni sistemi za izbegavanje udesa. Drugim rečima, automobil je dobijao dodatne bodove ukoliko je posedovao takav sistem. Ponovo su pooštreni uslovi za testiranje bezbednosti pešaka.

Sistemi za aktivnu bezbednost, odnosno sistemi koji služe da spreče da do udesa uopšte dođe dobili su mnogo više na težini kod krajnje ocene (broja zvezdica), na “štetu” pasivne bezbednosti, odnosno toga kakvu zaštitu auto pruža odraslim putnicima u slučaju udesa.

Takođe, rezultati testiranja su postali detaljniji, tako da rezultati vozila testiranih po uslovima iz 2014. ne bi trebalo direktno da se porede sa rezultatima iz prethodnih godina.

Godine 2015. ubačen je još jedan test – udarac u fiksnu čvrstu barijeru pri brzini od 50 km/h.

 

xEuro_NCAP_barijera.jpg.pagespeed_ic.XvZPWwtJ3T.jpg.0410d91019a640d25d870e151b0dfca2.jpg

 

Inače se čeoni sudar simulira tako što automobil brzinom od 64 km/h udara u fiksnu barijeru izrađenu od aluminijuma i to sa 40% svoje širine.

Naime, istraživanja su pokazala da u čeonim sudarima retko učestvuje više od 40% širine prednjeg dela vozila. Barijera ima saćastu strukturu, kako bi se simulirala deformabilna struktura automobila.

U konačnoj oceni se podjednako u obzir uzimaju rezultati novog i starog testa (koji je ostao neizmenjen).

Međutim, za ocenjivanje bezbednosti prilikom bočnog udarca, od 2015. koristi se veća i teža aluminijumska deformabilna struktura montirana na „kolica“ koja se zaleću u bočnu stranu automobila brzinom od 50 km/h. Centar barijere udara u tačku gde se nalazi kuk prosečne osobe.

Izmenjeno je i ocenjivanje bočnog naletanja na banderu. Bandera je jača nego ranije, a auto se ka banderi zaleće na platformi, ali ne udara je pod pravim uglom, već iskosa, kao što se uglavnom dešava u realnosti.

Počele su da se koriste i naprednije lutke. Ponovo je podignuta lestvica za osvajanje bodova.

Od godine 2016. standardno su testirana samo vozila sa baznim paketom bezbednosne opreme kod svih verzija u prodaji na teritoriji EU. Međutim, ipak je ostavljena mogućnost da se testira i automobil sa dodatnom bezbednosnom opremom ali uz neke posebne uslove.

Uvedene su i ozbiljne izmene po pitanju testiranja bezbednosti dece. Ozbiljnije se testira sistem za upozorenje za nenamerno napuštanje trake. Ima još izmena, ali njihovo objašnjavanje zauzelo bi suviše prostora.

Od 2018. godine drastično veći naglasak stavljen je na testiranje aktivnih sistema bezbednosti.

 

Kako onda da znam koji je auto bezbedniji kad su iz godine u godinu menjali uslove i bodovanje?
Kao što smo napisali na početku teksta, mi ne znamo koliko star auto, sa kojom opremom, itd. vi kupujete.

Zato, ukoliko želite da koristite rezultate Euro NCAP kreš testova moraćete malo da se potrudite - da nađete taj konkretan model, da vidite koju opremu ima, da pročitate izveštaj…

Situaciju bar olakšava to što na ovoj stranici pored broja zvezdica koji označava ukupan rezultat imate i dodatne ocene bezbednosti. Za modele testirane pre 2009. godine ne postoji ukupan broj zvezdica, već su tu odvojene zvezdice za zaštitu odraslih putnika, dece i pešaka.

Kada su u pitanju vozila testirana nakon 2009, pored ukupnog broja zvezdica, u procentima možete da vidite odvojeno ocenu bezbednosti odraslih, dece, pešaka i sistema aktivne bezbednosti.

Kod nekih modela možete da vidite rezultate testa dve verzije – sa siromašnijim i bogatijim paketom bezbednosne opreme.

 

Postoje li bar neka generalna pravila po pitanju bezbednosti?
Naravno - generalno, vozilo je bezbednije što je:

- teže i više
- veće
- novije
- opremljenije bezbednosnom opremom (vazdušni jastuci, napredni pojasevi, itd.)


Ovde govorimo o pasivnoj bezbednosti – u slučaju sudara sa drugim vozilom. Veća težina i visina predstavljaju manu kada je u pitanju aktivna bezbednost i generalno izbegavanje prepreka.

Tu je i starost vozila, ne samo zbog deformacionih zona, vazdušnih jastuka i sličnih stvari, već zbog toga što tzv. zamor materijala uzrokuje slabljenje strukture vozila. Jednostavno, vremenom konstrukcija automobila iz raznih razloga gubi karakteristike kakve je imala kada je auto bio nov.

Metal na raznim mestima rđa, spojevi gube na integritetu, bez obzira o kojim delovima ili komponentama je reč, pošto na njih pored gubitka karakteristika zbog starosti utiču i vibracije motora i vibracije zbog samog kretanja, prelasci preko udarnih rupa…

Takođe, bez obzira da li je auto starije ili novije generacije, veći ili manji, nakon udesa mora da bude kvalitetno popravljen. To može da bude vrlo teško ukoliko su kompromitovane deformacione zone.

I teško slupan auto može da se „uradi“ da izgleda kao nov. Međutim, njegove deformacione zone (ukoliko ih uopšte ima) sada imaju potpuno drugačije karakteristike.

 

Da li je Euro NCAP testiranje obavezno za sve modele?
Ne - nije obavezno ni za jedan model. Organizacija Euro NCAP samoinicijativno bira modele ili proizvođač može sam da predloži testiranje nekog svog modela.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogroman tekst, suština jeste takva da od 2000 pa na ovamo elastičnost karoserije na udar ima primat, tj putnici imaju primat, što noviji to bezbedniji.
Tu elastičnost nije izmislila auto industrija već industrija vozova lokomotiva, i uspešno je primenjena na automobilima.
Za nas ovde jeste problem što su preosetljivi na na udarce niskog intenziteta.
Verujem da će industrija i to prevazići.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako proveriti stanje polovnjaka hibrida?

 

toyota_prius.jpg

 

Polako ali sigurno hibrida je sve više kod nas. Međutim, mnogim potencijalnim kupcima hibrida polovnjaka najveću brigu predstavlja preostali životni vek baterije. Brinu i generalno o pouzdanosti čitavog hibridnog sklopa - što je nešto komplikovanije to se lakše kvari, zar ne? Na sreću, hibridi su se po ovom pitanju pokazali odlično. Ako ste odlučili da kupite polovan hibrid, sastavili smo listu saveta koji mogu da pomognu.

  1. Naučite šta su hibridi, kakve vrste postoje i kako funkcionišu.
     
  2. Nađite vlasniško uputstvo za konkretan model koji planirate da kupite - pošto hibridni automobili mogu drastično da se razlikuju po načinu rada, biće vrlo korisno da se upoznate sa načinom funkcionisanja modela za koji ste zainteresovani. Na primer koje lampice i informacije treba da se prikažu prilikom stavljanja vozila u funkciju, koje dodatne informacije možete da dobijete preko kompjutera, odnosno šta može da se prikaže na info displeju po pitanju napunjenosti ili generalnog stanja baterija i samog hibridnog pogona... Takođe, proverite koliko dugo auto može da ide na čisto električni pogon pre nego što se startuje benzinski ili dizel motor - to može da zavisi od napunjenosti baterije, spoljašnje temperature, ubrzanja, brzine kretanja, uključenih potrošača... Isto tako utvrdite kada bi benzinac trebalo da se gasi - npr. čim popustite papučicu gasa, kada se napuni baterija, kada se koči, itd. Razlike u ponašanju hibrida mogu da budu velike, čak i kada je u pitanju isti model - zavisi od napunjenosti baterije, uslova vožnje. Kod nekih hibrida mogu da se biraju i razni modovi za vožnju, u zavisnosti od toga da li želite da vozite što ekonomičnije ili su vam važnije performanse.
     
  3. Pročitajte dokumentaciju konkretnog automobila u vezi uslova garancije na hibridni sklop. Naravno, ako su papiri na nekom stranom jeziku može da bude nezgodno, ali i u tom slučaju možete da se obratite ovlašćenom servisu.
     
  4. Probna vožnja - vožnja na otvorenom putu neće vam mnogo reći o stanju hibridnog sistema, osim ako je u pitanju plug-in verzija. Najverovatnije će konstantno biti aktivan klasičan motor, dok će elektromotor priskakati u pomoć pri ubrzavanjima (npr. pri preticanju). Ipak, možda uočite neke nepravilnosti. Mnogo je važnija vožnja u stani/kreni uslovima, sa kočenjima (blažim i snažnijim), oštrijim ubrzavanjima i slično. Slobodno se može reći da je gradska gužva prirodno okruženje za hibrid - u takvim uslovima do izražaja dolaze sve njegove prednosti. Nije retkost da hibrid više goriva troši na otvorenom nego u gradu pošto se na otvorenom gotovo i ne koristi električni pogon.
     
  5. Ako je reč o plug-in hibridu, trebalo bi proveriti da li sistem za punjenje dobro funkcioniše u svim režimima pošto može da se puni preko kućne utičnice, na javnom punjaču i na brzom punjaču koji donosi prednost brzog punjenja, ali generalno takav način punjenja nije baš zdrav po bateriju. Pritom se prilikom brzog punjenja baterija više greje, pa ako sistem za hlađenje ne funkcioniše najbolje, pregrevanjem se bateriji dodatno skraćuje životni vek.
     
  6. Provera baterije i čitavog hibridnog sklopa u ovlašćenom servisu - ovlašćeni servis bi trebalo da ima opremu i obučeno osoblje koje može da obavi proveru ''zdravlja'' baterije, kao i čitavog hibridnog sistema. Međutim, moguće je da neki ovlašćeni servisi to nemaju, naročito ukoliko se model za koji ste vi zainteresovani nije uopšte prodavao u Srbiji kao nov. Jednostavno, mnogo toga zavisi od toga koji konkretno model je u pitanju, koje generacije, kakvu vrstu baterije ima... 
    Zato se pre kupovine raspitajte u više ovlašćenih servisa da li mogu da obave proveru, koliko detaljno, sa kolikom sigurnošću mogu da utvrde stanje baterije, itd. Ako planirate da uzmete neki stariji hibrid, kao npr. Toyota Prius druge generacije, a na pregledu se utvrdi da baterija nije u najboljem stanju, raspitajte se koliko košta ubacivanje druge baterije - nove originalne, nove zamenske ili polovne ''kondicirane'' (ili ''rekondicionirane'' u engleskom govornom području).
     
  7. Naime, u hibride se ne ugrađuje jedna ogromna baterija, već je to paket malih modula. Bez obzira o kojoj tehnologiji baterija je reč, one mogu određenim postupkom da se u velikoj meri ''vrate u mladost''. Nije nam poznato da neko u Srbiji ili okolnim zemljama to pouzdano radi. Međutim, u nekim zemljama gde su hibridi masovno prisutni, kao SAD, takvo sređivanje baterija je uobičajeno.
    Postoje i firme koje otkupljuju stare baterije ili baterije iz slupanih kola, detaljno ispituju svaki modul i od njih sklapaju nove baterije, dajući na njih garanciju koliku je dao proizvođač automobila za novu bateriju. Takođe postoji i mogućnost da sami uz pomoć posebne dijagnostike proverite stanje pojedinačnih blokova, odnosno modula baterije, ali to je već komplikovanija priča. Ako dobro znate engleski, YouTube nudi mnogo video snimaka sa objašnjenjima. Tu su i tutorijali za popravku ili zamenu modula, kao i za druge stvari...

    Ipak, upozoravamo da svaki samostalan rad na hibridu može da bude ekstremno opasan za nekoga ko se ne razume u elektroniku. Zato se raspitajte da li negde u Evropi postoji pouzdana firma koja se bavi baterijama za hibride. Ako je nađete proverite koliko košta kondicioniranje, zamena modula, postoji li garancija i slično, pa napravite okvirnu finansijsku računicu i procenu rizika.
    Proverite da li baterija i dalje ima fabričku garanciju pošto neki proizvođači daju garanciju i do 10 godina na bateriju ili na čitav hibridni sklop. Naglašavamo da proverite u ovlašćenom servisu da li garancija i dalje važi, pošto je obično uslov da najmanje jednom godišnje mora da se proverava hibridni sistem kako bi se produžila garancija (za godinu dana). Takođe, tu je i ograničenje pređene kilometraže, ali to ograničenje može drastično da se razlikuje od proizvođača do proizvođača.

Zaključak
''Svi hibridi su manje-više isti'' - ovakvo mišljenje je možda jedna od najvećih grešaka koju prave kupci hibrida.

Automobili sa hibridnim pogonom mogu drastično da se razlikuju po brojnim pitanjima. Zato savetujemo da se prvo upoznate sa načinom rada hibrida, vrstama, njihovim prednostima i manama, a tek onda da počnete da pravite listu modela koji dolaze u obzir.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre kupovine možda treba razmotriti i etikete i predrasude o pojedinim proizvođačima...

 

Jura Šebalj vas pozdravlja  :respect:

 

 

Mercedes – voze ga teške seljačine i jeftina gastarbaiterska radna snaga kako bi lagala ovdašnju raju da im dobro ide. Poseban odnos s njim imaju ljudi iz Hercegovine.

BMW – statusni simbol. Voze ga oni koji imaju puno para, malu kitu i tatini sinovi. Ima nešto malo i pravih zaljubljenika.

Audi – bahati vozači koji nemaju para za BMW, a žele se praviti važni.

Opel – voze ga škrtice koje žele voziti Nemca, ali ne žele trošiti na gorivo.

Tesla – novi statusni simbol. Voze ga oni koji lažu da razmišljaju o okolišu, a samo žele pokazati da imaju para.

Porsche - voze ga oni koji žele pokazati da imaju para, ali ne prate trendove, jer da prate kupili bi Teslu.

Honda – vlasnici ovih automobila stalno seru ostalima kako su Japanci bolji od Nemaca.

Toyota – vlasnici ovih automobila stalno seru vlasnicima Honde da je Toyota bolja. Jeste primetili da svi teroristi voze Toyotu HiLux?

Mazda - ako vozaču ovog brenda kažete da vozi japanski Opel, nasmejaće se i reći da je Opel uvek korak dalje u truleži. Onda će se naglo prestati smejati.

Hyundai – voze ga ljudi koji lažu sebe i ostale da je Hyundai isto što Honda i Toyota. Nije isto ljudi! Nije!

Suzuki / KIA – voze ih ljudi koji ne znaju zašto su ih kupili, ali su zadovoljni njima.

Ford – voze ga ljudi koji ne znaju zašto su ga kupili, a neki lažu da su zadovoljni njim.

Dacia – vlasnici ovog auta se teše kako Dacia postaje nova Škoda. Ne.

VW – možda dobri, ali najdosadniji automobili u istoriji. Stvoren za mase bez mašte.

Škoda – voze ga ljudi koji nemaju para za VW pa lažu sebe i ostale kako između Škode i VW nema razlike.

Fiat / Seat – vlasnici ovih auta ne vole pričati o njima, jer nemaju šta pričati osim kvarova. Posebno su čudni vozači Fiat Multiple. Uglavnom ga voze nevini koji to planiraju ostati.

Alfa Romeo – sekta koja je jako osetljiva ukoliko im se dirne u svetinju. Stvarno misle da je Alfa dobar i poseban auto. Varaju se.

Lancia – Biser italijanske autoindustrije. Vozači ovog automobila potajno mrze Alfu. Animozitet traje još od Lancia Delta Integrale.

Citroën – voze ga dede, čudaci i pokoji ludi Francuz.

Lada – voze ga svi koji više posećuju šumu nego asfalt. Uglavnom lovci, krivolovci, kradljivci tuđih drva i slična ekipa.

Jeep - vlasnici ovog auta dijele neobičnu osobinu niskog rasta.

Zastava / Yugo – kod nekih budi nostalgiju jer im je bio prvi auto, inače auto koji je termin 'govno na točkovima' doveo do nove razine - "nepravedno", kaže Yugisa.

 

 

 

:thumbsup: - tekst je jako blago izmenjen kako bi se uklopio u ovaj forum   :gathering:

Edited by horvat
formatiran tekst

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, andreja.micovic said:

@PremieRacing sto i tekst nisi formatirao da se vidi :) 

 

Crna slova, tamna pozadina...
... 

Fale Renault, Peugeot, Volvo, SAAB...

Znaci li da su dobar izbor

 

Ovo prvo ne razumem, ovo drugo sam brisao... dosadno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino se za VW i Škodu slažem, ostalo je evoluiralo kod ljudi,bar kod mene...
Ja bih vozio sve bez predrasuda(i Multipla),a trenutno mi je najuzbudljiviji brend Citroën,pa novi psa Opel,pa Volvo...pa Honda, Toyota i Mazda...
Ono što mogu da kupim, najinteresantniji mi je Tipo/500l ,pa Clio,pa čekam da nova Corsa omasovi,da vidim koliko je novaca...



Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...