tox 42 Posted May 21, 2012 Hmm,mozda je bas zapekao kad nece da pusti tako lako.A mozda ti je slab taj akumulator od aku,sto ne spojis na auto akumulator koji ima vise snage?Kod mene su zice crvena i crna i ne znam koje bi to moglo biti + i - ali u sustini i nema veze jer on okrece u krug i prenosi kretanje na osovinu levo desno kako se okrece.Eto sutra cu bas ako budem imao vremena skinuti motor,otvoriti mehanizam da vidis kako radi i gde vrti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kele101 0 Posted May 24, 2012 imam i ja problem sa zadnjim brisacem na Marei, zapekla je osovina na koju se zavrce brisac, pa me interesuje kako da je izbijem napolje, jer je kuciste od aluminijuma pa da ne bi nesto polomio. Ako neko ima slike takve radnje neka postavi.I da li se ona izbija sa komplet onim plasicnim delom koji se nalazi oko nje ili ne.Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted May 24, 2012 Naprskaj dobro WD40icom pa ga mrdaj levo desno, gore dole Quote Share this post Link to post Share on other sites
ajbanko 0 Posted May 24, 2012 imam i ja problem sa zadnjim brisacem na Marei, zapekla je osovina na koju se zavrce brisac, pa me interesuje kako da je izbijem napolje, jer je kuciste od aluminijuma pa da ne bi nesto polomio. Ako neko ima slike takve radnje neka postavi.I da li se ona izbija sa komplet onim plasicnim delom koji se nalazi oko nje ili ne.HvalaAko uspeš da je odvojiš napiši kako si to uradio, jer sam ja imao sličan problem koji sam na kraju rešio kupovinom polovnog motora brisača kod Makija u Šapcu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kele101 0 Posted May 24, 2012 probao sam i to ali nista ne pomaze, kad sam sve rastavio i probao klestima da okrecem tu polugu culo se pucanje kao da je sve unutar te plastike koja je okruzuje zardjalo Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted May 24, 2012 Ljudi vec dva puta do sada sam pokusavao da izvadim taj sistem zupcanika u kutiji i ne uspevam. Bojim se da ih ne polomim. Padalo mi je na pamet da probusim otvor na plastici na onoj osovini i da sipam mnoooogo WD-a. Medjutim bojim se da ne oslabim samu konstrukciju te plastike i da dovedem do laganog loma. Ipak koncentracija napona ce biti velika oko tog otvora koji bi napravio....Sta da radim! Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted June 7, 2012 Napokon, da javimm. Uspeo sam da pokrenem. Naravno uobicajni problem, zakovala osovina i to na vrhu. Deo koji se nalazi van vrata (napolju) izlozen je vodi i brzo zakove. Jedva sam uspeo da okrenem osovinu. Kada sam montirao nazad sve to i ukljucio brisac onda je tek pocelo postepeno da se razmrdava...Slucaj resen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
IGOR83 0 Posted January 3, 2013 imam problem sa zadnjim brisacem na tipu.otvarao sam kuciste motora i sve je u redu,podmazano,zupcanici u redu,napon dolazi do motora.nekad radi pa stane a nekad nece da stane dok ne ugasim kontakt na kljucu.cini mi se da je problem do rakete kod volana.probao sam da je odvojim ali ne bih da polomim nesto.jel ima neko ideju sta bi moglo da bude u pitanju?unapred hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted January 3, 2013 Da li na tom motoru ima neka elektronika kao na Bravi,Bravu,Marei... posto u vecini slucajeva to pravi problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
IGOR83 0 Posted January 3, 2013 ima ona plasticna kutija u kojoj je onaj relej,ali to mi je ok.rasturao sam to juce sve,i sve je ok.cini mi se da je do rakete. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kamenni 0 Posted January 6, 2013 A sto se tice prednjih brisaca, radi mi samo najveca brzina, a sporija i vremenski uopste ne, gde se tu nalazi elektrinika, i da li uopste moze da se popravi ili se menja?Hvala unapred! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bratja 0 Posted July 14, 2013 (edited) Promenio sam motor brisaca zadnjeg stakla,stavio sam polovan,i normalno je radio prvih par puta.Posle toga je,kao i prvi motor poceo da staje,pa ponovo krece kako mu volja.Cini mi se kao da,e sad kako se zove to tajmer ili kontaktor ili sta vec,ne daje na vreme komandu.Sve ostalo radi kako treba i prskalica i motor (kad dobije kontakt),i prednji brisaci.Da li bi ja mogao sam da resim ovaj problem ili da ga teram kod doktora?Hvala. Edited July 15, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
bratja 0 Posted July 16, 2013 U ostalim odgovorima sam skontao da je možda relej taj što pravi frku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted July 16, 2013 Dobro si skontao. Probaj da skines kutijicu sa motorica gde se nalazi relej i proveri kakvi su kontakti koji nalezu dole na zupcanik motorica,ako treba ocisti ih i savij prema dole ako ti bude izgledalo da ne nalezu dobro.Ako ni to ne pomogne onda je do releja sigurno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted September 11, 2013 Da se i ja ukljucim u diskusiju.Vec duze vreme me zeza zadnji brisac, zaglavi pa se cuje relej kako stekce, pa u jednom momentu popusti.. i tako dok skroz nije zaglavio. U medjuvremneu naletim na drugi polovan i drzim ga u rezervi. Skinem danas originalni, rasturim i zeznem se. Skinem kucicte el.motora sve lepo podmazem ali kad sam trebao da ga vratim popucaju oni metalni pipci koji drze kuciste el.motora. Motorcic nije bio zaglavio, i kad sam ga podmazao okretao je lakocom.Osovinica metlice brisaca je ta koja uglavnom zariba, sto je kod mene bio slucaj, tako da treba ici tim redosledom, odblokirati osovinicu koja se lagano izbije gumenim cekicem ili nekim radapcigerom da se ne bi ostetila. Nije niko pomenuo pa da kazem, na vrhu osovinice se nalazi mali prstenasti osigurac koga treba prethodno skinuti. Uglavnom je prekriven talogom rdje pa se i ne vidi. Elem, izvucem drugi kompletan motor jer mi je prethodni neupotrebljiv, ali dzek releja nije isti, ima isto konektor za tri zice ali je veci. Nema veze, skinem podmazem osovinicu na ovom drugom motoru, prebacim relej sa starog motora, sklopim, probam, radi. Namestim ga nazad na vrata kad ono...? brisac mi umesto ulevo ide udesno ? Onda skapiram da je motor sa starijeg modela pre 99 i na njima metlica stoji na levoj strani dok je kod modela od 99 stoji na desnoj strani. Sad me mrzi da skidam i poredim opet ali u cemu je razlika? Verujem da el.motor vrti u istu stranu, relej je ostao isti, misam obratio paznju na zupcanik mehanizma, ili ona osovinica el.motora ima kontra navoj?Zna li neko? Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat128s 3 Posted September 16, 2013 Da ne otvaram novu temu, radilo je sve normalno vremenski zadnji brisac pa mi malo korodirali oni kontakti na gepeku i ja to malo cistio smirglicom i kontakt sprejom, kad posle toga rade, ali ne onako kako treba vremenski s prekidom nego non stop, sta moze biti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted September 17, 2013 Imas ono malo elektronike...ona ti je vjerovatno otisla....probaj nju da ocistis ako nista ne bude jbg...moras je mjenjati... Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat128s 3 Posted October 5, 2013 E sad ovako zadnji motoric brisaca danas skidao i ceo kao da je nov rasturim ga unutra nova mast kontakti sve novo ama bas,e sad i osiguraci su ok jer radi brisac konstantno i bez prekida,a trebao bi sa intervalima,da li neko zna mozda da li ima napred kod osiguraca neki relej za zadnji brisac ili neku elektro semu mozda ob brave/maree??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted October 5, 2013 (edited) elektronika koja se nalazi u bijeloj plastici kod motora brisaca je za isprekidan rad...vjerovatno usla vlaga http://static.kupindoslike.com/FIAT-BRAVA-MOTOR-ZADNJEG-BRISACA_slika_XL_1305833.jpgovdje se vidi bijela plastika Edited October 5, 2013 by bojankov Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat128s 3 Posted October 6, 2013 Bojankov druze nisi me razumeo skidao sam ceo motoric,rasturao i to nema vlage relej ispravan otpornici ,tranzistor ,kondezator sve provereno i radi nema opterecenja nikakvog motoric je bukvalno nov,ona 3 kontakta nisu ni krenuli da se trose. Svraticu do nekog elektricara ipak da pogleda da jer ima milion releja napred a nemam pojma koji je za sta. U svakom slucaju hvala na pomoci i uzivaj javicu sta je bilo mozda nekome bude od koristi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
elektro123 1 Posted November 6, 2013 potreban mi je dzek sa tri zice sto ulazi u zadnji brisac(ako neko ima da peoda)zA fiat bravo danas kad sam menjao dzek raspala mi se plastika u ruci ili ako neko moze da mi napise boje zica od gore na dole u sredini je crna a one narandzaste koje idu u spoljasne koja ide gde pa da nabodem direktno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6786 Posted November 10, 2013 Da ne otvaram novu temu, radilo je sve normalno vremenski zadnji brisac pa mi malo korodirali oni kontakti na gepeku i ja to malo cistio smirglicom i kontakt sprejom, kad posle toga rade, ali ne onako kako treba vremenski s prekidom nego non stop, sta moze biti?Kada budes skontao sta je u pitanju, napisi! Mene zanima da li moze da se namesti da radi non stop tj bez pauza. Kada hocu da ocistim sstaklo pozadi, moram da cekam da ponovi 4-5 puta sa pauzama dok ne bude cisto da se lepo vidi kroz njega i usput da jurim trenutke u kojima cu da prskam tecnost. Vise mi odgovara da radi non stop dok je prekidac okrenut i kada ga ocisti dovoljno, ja ga ugasim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
elektro123 1 Posted November 11, 2013 evo ja danas resio problem izbacio elektroniku tj crna i narandzasto plava se vezu direktno na crnu i crvenu jedini je problem sto se brisac ne vrati u polozaj sa pocetka vec ostane tu gde je iskljucen i radi non stop dak se na kontakt ne iskljuci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6786 Posted November 16, 2013 Hvala na odgovoru! Jos samo malo slobodnog vremena pa ds probam. Quote Share this post Link to post Share on other sites