ekser 0 Posted February 1, 2011 Pozdrav svima,imam problem sa zadnjim brisacem stakla i grejacem...Zapocinjem ovu temu jer od skoro sam clan i nisam imao vremena da pogledam ostale postove koji su vezani za problem koji ja imam... Sve je radilo normalno,auto je redovno servisiran u Delta MC "mislim da se tako zove " ovlasceni su za servisiranje fiat,alfa i lancia automobila... Nego da ne skrecem sa teme,imam problem takodje sa displey-om koji pokazuje klometrazu... Prestao je da svetli zeleno,da li je to sve do nekih osiguraca ili je nesto drugo u pitanju...??? Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted February 1, 2011 Dosplay verovatno sijalica koja ga osvetljava, a za bisac i grejac proveri stanje kablova u zastitnom crevu izmedju gepek vrata i auta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bucke1 13 Posted February 1, 2011 U svakom slucaju prvo proveri osigurace. Mada je poznata ta bolest za brisacem i grejacem,najverovatnije da kontakti-pipci u gepeku na vratima ne nalezu kako treba i otuda problem,pogledaj to malo,mozda treba i da se malo ociste,znaju da korodiraju,pa je provodljivost struje losa ili nikakva. Sto se tice osvetljenja displeja,opet prvo proveri osigurac,ali ako sve drugo na tabli radi kako treba,crkla ti je sijalica pozadinskog osvetljenja displeja,skines tablu i promenis je,nikakva nauka Quote Share this post Link to post Share on other sites
opasnigusar 3 Posted February 15, 2011 (edited) Neradi mi zadnji brisač na bravo 2001 god. Nisam siguran da li je motor u pitanju. Molim za savet i gde bih mogao da kupim motor za njega i kako ga zameniti..hvala Edited February 16, 2011 by neshaoct prebačen post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Anubis 0 Posted April 25, 2011 (edited) Pozdrav svima...Kod mene radi brisač ali ne baca tečnost.... Otkačinjao sam crevo koje dovodi tečnost do brisača i ništa.Da li je samo zapušeno ili je nešto drugo u pitanju? Edited April 25, 2011 by Anubis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3432 Posted April 26, 2011 Probaj , ako nisi, otkaciti sa boce to isto crevo pa produvati... Ako iz same boce na pritisak tastera tecnost izlazi pod pritiskom a samo crevo nije zapuseno onda je prskalica ! Sistem eliminacije ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Anubis 0 Posted April 26, 2011 Verovatno onda da je prskalica,pošto sam otkačinjao crevo i sa boce i izbacuje tečnost....Hvala na savetu u svakom slučaju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
medenjaca 0 Posted July 2, 2011 Pozdrav svima imam mali problem i mislim da mogu da ga rešim uz nečiju pomoć. Brisač zadnjeg stakla je jednostavno stao na pola i mislim da je osigurač u pitanju ali ne mogu da provalim gde se nalazi isti dole levo pored volana ga nema o moje pitanje je gde ima još osigurača na marei? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted July 2, 2011 Ja pre mislim da je do motorica ili do elektronike na samom motoru posto im je to boljka inace.Osigurac za zadnji brisac bi trebao biti F14 20 Ampera i sa njega se napaja i prednji brisac pa ako ti on radi onda verovatno nije problem sa osiguracem.Ovo je sema za Bravo ali bi trebalo da je isto i za Mareu.Najlakse ces proveriti ako izvadis taj F14 i vidis da li onda radi prednji brisac ili ne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
blasterskv 0 Posted July 7, 2011 Pozdrav svima imam mali problem i mislim da mogu da ga rešim uz nečiju pomoć. Brisač zadnjeg stakla je jednostavno stao na pola i mislim da je osigurač u pitanju ali ne mogu da provalim gde se nalazi isti dole levo pored volana ga nema o moje pitanje je gde ima još osigurača na marei?Imao sam slican problem dok nisam razmontirao ceo bukvalno mehanizam. Motorce sam otvorio i podmazao jer se i meni desavalo da jednostavno zabode negde na zadnjem staklu i ne mrda ni sa "gurkom", nego kad se to njemu svidi. Pri tom sam i crevo prikacio jer mi nije motor prskao vodu pozadi. Sada sve radi kako treba, pa cak i na suvom staklu na kojem je trenje vece i treba veci napor za motor da uradi pun proces. Ceo postupak je na ovom linku - http://www.bravo-guide.co.uk/fix-a-bravo.htm#interiorOvo ti pisem pod uslovom da imas kontakt. A ukoliko nemas, onda nadji osigurac odgovarajuci za zadnji brisac. Pozdrav! Quote Share this post Link to post Share on other sites
medenjaca 0 Posted September 11, 2011 Evo konačno sam stigao da rasklopim mehanizam tj onu belu platoičnu kutiju i video sam da su plastični zupčnici u dosta dobrom stanju ima tavat masti na njim i ne vide se oštećenja, motor dobija sruju tako da osigurač otpada i relej škljoca ali motor jednostavno kao da nema snage da okreće brisač kada ga rukom gurnem on krene da radi ali i odmah stane. u kom grmu sada leži zec da li da skinem sve i da probam da podmažem osovinu ili ima neko bolji predlog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 11, 2011 osovina na koju kacis brisac zardja u onoj sivoj plasticnoj ceki kroz koju prolazi i plus u dnu te sive cevke postoji metalna biksna.slobodno izvuci tu osovinu dok ne zariba skroz i dobro je ocisti smirglom da skines rdju i zatim je namasti domacinski radice kao nova Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted May 20, 2012 (edited) Pozdrav.U toku ove jake zime stvorio se problem. Zbog istrajalih dihtuma (da ih nazovem tako) na plasticnoj masci na petim vratima, curela je voda. Naravno tu je nastala sila problema. Zbog te vode zaglavila je i brava jer je opruga zaprljana, pa kljuc nije radio i na kraju zakovao je brisac. Radi se o tome da je posle skidanja brisaca i kacenja na bateriju od 12V ustanovljeno da ele. motor brisaca i onaj prenosni sklop zupcanika radi. Na elek. motoru brisaca rade oba smera.Medjutim onaj plasticni deo (elektronika neka -Magneti MARELI) ne radi. Da budem precizniji, radi samo u jednom smeru a struju za drugi smer ne pusta. Kada sam odvjio plastiku video sam da ima neka 3 pipka. Oni definitivo sluze da pustaju struju u jednom i u drugom smeru. Ali kada ja to sve vratim onda brisac krene na jednu stranu i zakove. Znaci da ipak jedan od ta tri pipka ne radi. Kada sam otvorio lasticno kuciste tog dela video sam da ima neka plocica. Medjutim kvarni Italijani spakuju tako da elekt. komponente budu na dole i da ih ja ne vidim. Pri pokusaju da izvadim video sam da ce to malo teze ici pa nisam ni pokusavao dalje.Pitanje je:- da li se neko sretao sa ovim problemo? I ako da, kako ga je resio?-da li je neko popravljao ovu elektroniku i pri tom vadio iz plasticnog kucista? Ako da, kako?- ako je neko na kraju kupovao kupio i zamenio ceo ovaj deo, gde ga je nasao i koliko otprilike kosta? Pod kojim nazivom dela da ga trazim?Hvala u napred. Edited May 26, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 20, 2012 ako mozes skini elektroniku kompletno i odnesi kod nekog tv mehanicara mozda je krepao neki otpornik dioda kondezator tranzistor... Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted May 20, 2012 Pa to bi mozda tako i ja uspeo da popravim , medjutim problem izvaditi elektroniku iz kucista. Mozda polomim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 20, 2012 (edited) sta ima ispod ove plastike skines buksne i odvojis ove dve zabice i podignes poklopac sta tu ima komplikovano... Edited May 20, 2012 by Gusar Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted May 20, 2012 (edited) Danas sam i ja slucajno se bavio ovim problemom,to jest zamenom motorica zadnjeg brisaca posto je moj izgoreo skroz.Iako na prvi pogled izgledaju identicno izgleda da nisu isti zupcanici na motoricu za bravu i brava (ja sam nasao od brava) pa cu morati nesto da iskombinujem od ova dva.Zaboravio sam da spomenem da je problem u tome sto brisac ima prevelik hod i da prelazi sa stakla na gepek a verovatno sto je kod brava malo drugaciji oblik zadnjeg stakla.A sto se tice elektronike takodje ne znam sta ti je problem to otvoriti?Kompletna plastika se skine sa motorica kada se odvrnu 3 srafa.A kao sto rece Gusar odvoje se zabice i otvori se kutijica i izvadi se plocica na kojoj ima par elektronskih komponenata i mali relej.U svakom slucaju vrlo lako za popraviti ako je uopste problem do toga jer koliko sam ja shvatio ta elektronika sluzi samo da vrati brisac u pocetni polozaj ako ugasis prekidac negde na pola.Smer rada brisaca nema veze sa tim i on je odredjen sa 2 male poluge unutar samog motora.Ja sam spajao motor direktno na 12v bez elektronike i radi normalno levo-desno samo sto ostane u trenutnom polozaju kad se iskljuci napajanje.E sad jedino ako je kod maree neki drugaciji motor i elektronika mada sumnjam.edit:jedva otvorih ovu tvoju sliku ,malo je drugacija kutijica na prvi pogled to jest ne vidim nikakve srafove da je drze pa je moguce da nije isto na bravi/u Edited May 20, 2012 by tox Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted May 20, 2012 (edited) Vidis, ja sam probao motor na dve zice koje izlaze iz elektronike i ulaze u el.motor. I kada stavim jedan raspored + - onda npr. okrene na desno i stane (nema gde vise). A kada stavim - + onda okrene na levo i ima taj hod koliko moze i zakoci (dodje zupcasta letva do kraja). Tako da sam ja razumeo da elektronika rasporedjuje levo desno. A na koje dve male poluge mislis? Moze da se desi i da je to... Edited May 20, 2012 by koshke Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted May 20, 2012 Hehe,isti problem sam imao danas (zaboravio da napisem).Kada sam prvi put direktno spajao isto tako se ponasao,u oba smera dodje do odredjenog polozaja i nece dalje.Ali sam skontao da mora da ide stalno a motor je dugo stajao skinut van auta i nakupilo se rdje oko osovine koja izlazi prema brisacu.Posle 10 minuta prskanja WD-40 i stalnim cimanjem levo desno (obrtanje + i -) na kraju je proradio kako treba to jest kada se drzi konstantno + na crvenoj a - na crnoj motoric vrti konstantno u jednu stranu a osovina ide levo desno posto je spojena preko nekih polugica.Mrzi me sad da silazim dole doauta da slikam ali probaj da uradis istu stvar i resices problem sigurno.A te poluge o kojima pricam su unutar mehanizma motorica i izgledaju kao dva zupcanika ali koji nisu skroz zatvorenih zuba (okrugli) nego izgleda kao 1/3 kruga.Jbg ne znam to da objasnim bolje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
notorni 0 Posted May 20, 2012 I Goran i Miki klupski majstori uspešno rešavaju ovu problematika ako se budeš osetio netalentovanim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted May 20, 2012 Pa masinac sam (u fazi skolovanja-studiranja). To se zove polumesec. Sada sam otvorio elektroniku i nema nista sto je sumnjivo. Nije mi jasno sta moze da bude. Kuciste sa zupcanicima je prepuno masti. Sada me bas mrzi da se vracam da skidam da to petljam. Pfffffffffff Pa osecam da ne mogu da nadjem gde je resenje. Kako i u kom obliku da dodjem do tih klubskih majstora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted May 20, 2012 Ta plocica jeste malo drugacija nego ova kod mene ali je funkcija verovatno ista i mogao bih da se kladim da nije problem do elektronike jer ti motor ne vrti konstantno.Taj relej na ploci,da li ima jedan par kontakata ili vise?Ako ima jedan par onda nema sanse da menja smer ni u kojoj varijanti a na ploci nema ni jednog drugog elementa koji bi mogao da izdrzi struju koju motor vuce (tranzistora).Ali kao sto covek rece,ako nemas zivaca da se zezas sa tim,prepusti to nekom ko je to radio i naci ce odmah sta je problem.PS:evo probaj jedan mali test,kada spojis motor direktno na napon ,pokusaj nekim klestima da mu "pomognes" kada krene da stane na kraju hoda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted May 20, 2012 Probacu. A relej ima samo jedan pipak. Odnosno samo moze napred i nazad da ostvari kontak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
koshke 0 Posted May 21, 2012 Evo malopre sam jedno sat vremena pokusavao da razradim mehanizam i nisam uspeo. Na kraju mi se ispraznila aku. baterija od busilice koja je bila izvor energije. U svakom slucaju nisam uspeo. Menjao sam polove (+ i -) svaki cas i nije vredelo. Ide sve po malo. Napred nazad. I stavljao sam 2-3 ml WD sa spricem i nema sanse. Nisam uspeo da nadjem prostor da nekako sipam WD-a u onu osovinu koja vodi do brisaca. Ako je tu problem onda cu sledeci put stegnuti u stegu i zakaciti na bateriju i motocange u ruke.No reci mi, meni je na elek. motoru zelena u braon. Koja je + a koja -.Pozdrav. Quote Share this post Link to post Share on other sites