Jump to content
FAS Goran
miroslav

Fiat Bravo/Marea - zadnji brisač

Recommended Posts

Pozdrav svima,imam problem sa zadnjim brisacem stakla i grejacem...Zapocinjem ovu temu jer od skoro sam clan i nisam imao vremena da pogledam ostale postove koji su vezani za problem koji ja imam... Sve je radilo normalno,auto je redovno servisiran u Delta MC "mislim da se tako zove :p:)" ovlasceni su za servisiranje fiat,alfa i lancia automobila... Nego da ne skrecem sa teme,imam problem takodje sa displey-om koji pokazuje klometrazu... Prestao je da svetli zeleno,da li je to sve do nekih osiguraca ili je nesto drugo u pitanju...??? Hvala unapred. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosplay verovatno sijalica koja ga osvetljava, a za bisac i grejac proveri stanje kablova u zastitnom crevu izmedju gepek vrata i auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svakom slucaju prvo proveri osigurace. Mada je poznata ta bolest za brisacem i grejacem,najverovatnije da kontakti-pipci u gepeku na vratima ne nalezu kako treba i otuda problem,pogledaj to malo,mozda treba i da se malo ociste,znaju da korodiraju,pa je provodljivost struje losa ili nikakva. Sto se tice osvetljenja displeja,opet prvo proveri osigurac,ali ako sve drugo na tabli radi kako treba,crkla ti je sijalica pozadinskog osvetljenja displeja,skines tablu i promenis je,nikakva nauka :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neradi mi zadnji brisač na bravo 2001 god. Nisam siguran da li je motor u pitanju. Molim za savet i gde bih mogao da kupim motor za njega i kako ga zameniti..

hvala

Edited by neshaoct
prebačen post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima...

Kod mene radi brisač ali ne baca tečnost.... Otkačinjao sam crevo koje dovodi tečnost do brisača i ništa.Da li je samo zapušeno ili je nešto drugo u pitanju?

Edited by Anubis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj , ako nisi, otkaciti sa boce to isto crevo pa produvati... :thumbup: Ako iz same boce na pritisak tastera tecnost izlazi pod pritiskom a samo crevo nije zapuseno onda je prskalica ! Sistem eliminacije ! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno onda da je prskalica,pošto sam otkačinjao crevo i sa boce i izbacuje tečnost....Hvala na savetu u svakom slučaju... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima imam mali problem i mislim da mogu da ga rešim uz nečiju pomoć. Brisač zadnjeg stakla je jednostavno stao na pola i mislim da je osigurač u pitanju ali ne mogu da provalim gde se nalazi isti dole levo pored volana ga nema o moje pitanje je gde ima još osigurača na marei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pre mislim da je do motorica ili do elektronike na samom motoru posto im je to boljka inace.

Osigurac za zadnji brisac bi trebao biti F14 20 Ampera i sa njega se napaja i prednji brisac pa ako ti on radi onda verovatno nije problem sa osiguracem.

Ovo je sema za Bravo ali bi trebalo da je isto i za Mareu.

Najlakse ces proveriti ako izvadis taj F14 i vidis da li onda radi prednji brisac ili ne.

osiguraci_bravo.jpg

spisak_osiguraca.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima imam mali problem i mislim da mogu da ga rešim uz nečiju pomoć. Brisač zadnjeg stakla je jednostavno stao na pola i mislim da je osigurač u pitanju ali ne mogu da provalim gde se nalazi isti dole levo pored volana ga nema o moje pitanje je gde ima još osigurača na marei?

Imao sam slican problem dok nisam razmontirao ceo bukvalno mehanizam. Motorce sam otvorio i podmazao jer se i meni desavalo da jednostavno zabode negde na zadnjem staklu i ne mrda ni sa "gurkom", nego kad se to njemu svidi. Pri tom sam i crevo prikacio jer mi nije motor prskao vodu pozadi. Sada sve radi kako treba, pa cak i na suvom staklu na kojem je trenje vece i treba veci napor za motor da uradi pun proces. Ceo postupak je na ovom linku - http://www.bravo-guide.co.uk/fix-a-bravo.htm#interior

Ovo ti pisem pod uslovom da imas kontakt. A ukoliko nemas, onda nadji osigurac odgovarajuci za zadnji brisac. Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo konačno sam stigao da rasklopim mehanizam tj onu belu platoičnu kutiju i video sam da su plastični zupčnici u dosta dobrom stanju ima tavat masti na njim i ne vide se oštećenja, motor dobija sruju tako da osigurač otpada i relej škljoca ali motor jednostavno kao da nema snage da okreće brisač kada ga rukom gurnem on krene da radi ali i odmah stane. u kom grmu sada leži zec da li da skinem sve i da probam da podmažem osovinu ili ima neko bolji predlog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osovina na koju kacis brisac zardja u onoj sivoj plasticnoj ceki kroz koju prolazi i plus u dnu te sive cevke postoji metalna biksna.slobodno izvuci tu osovinu dok ne zariba skroz i dobro je ocisti smirglom da skines rdju i zatim je namasti domacinski radice kao nova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

U toku ove jake zime stvorio se problem. Zbog istrajalih dihtuma (da ih nazovem tako) na plasticnoj masci na petim vratima, curela je voda. Naravno tu je nastala sila problema. Zbog te vode zaglavila je i brava jer je opruga zaprljana, pa kljuc nije radio i na kraju zakovao je brisac. Radi se o tome da je posle skidanja brisaca i kacenja na bateriju od 12V ustanovljeno da ele. motor brisaca i onaj prenosni sklop zupcanika radi. Na elek. motoru brisaca rade oba smera.

Medjutim onaj plasticni deo (elektronika neka -Magneti MARELI) ne radi. Da budem precizniji, radi samo u jednom smeru a struju za drugi smer ne pusta. Kada sam odvjio plastiku video sam da ima neka 3 pipka. Oni definitivo sluze da pustaju struju u jednom i u drugom smeru. Ali kada ja to sve vratim onda brisac krene na jednu stranu i zakove. Znaci da ipak jedan od ta tri pipka ne radi. Kada sam otvorio lasticno kuciste tog dela video sam da ima neka plocica. Medjutim kvarni Italijani spakuju tako da elekt. komponente budu na dole i da ih ja ne vidim. Pri pokusaju da izvadim video sam da ce to malo teze ici pa nisam ni pokusavao dalje.

Pitanje je:

- da li se neko sretao sa ovim problemo? I ako da, kako ga je resio?

-da li je neko popravljao ovu elektroniku i pri tom vadio iz plasticnog kucista? Ako da, kako?

- ako je neko na kraju kupovao kupio i zamenio ceo ovaj deo, gde ga je nasao i koliko otprilike kosta? Pod kojim nazivom dela da ga trazim?

Hvala u napred.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako mozes skini elektroniku kompletno i odnesi kod nekog tv mehanicara mozda je krepao neki otpornik dioda kondezator tranzistor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to bi mozda tako i ja uspeo da popravim , medjutim problem izvaditi elektroniku iz kucista. Mozda polomim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta ima ispod ove plastike skines buksne i odvojis ove dve zabice i podignes poklopac sta tu ima komplikovano...

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam i ja slucajno se bavio ovim problemom,to jest zamenom motorica zadnjeg brisaca posto je moj izgoreo skroz.

Iako na prvi pogled izgledaju identicno izgleda da nisu isti zupcanici na motoricu za bravu i brava (ja sam nasao od brava) pa cu morati nesto da iskombinujem od ova dva.

Zaboravio sam da spomenem da je problem u tome sto brisac ima prevelik hod i da prelazi sa stakla na gepek a verovatno sto je kod brava malo drugaciji oblik zadnjeg stakla.

A sto se tice elektronike takodje ne znam sta ti je problem to otvoriti?

Kompletna plastika se skine sa motorica kada se odvrnu 3 srafa.

A kao sto rece Gusar odvoje se zabice i otvori se kutijica i izvadi se plocica na kojoj ima par elektronskih komponenata i mali relej.

U svakom slucaju vrlo lako za popraviti ako je uopste problem do toga jer koliko sam ja shvatio ta elektronika sluzi samo da vrati brisac u pocetni polozaj ako ugasis prekidac negde na pola.

Smer rada brisaca nema veze sa tim i on je odredjen sa 2 male poluge unutar samog motora.

Ja sam spajao motor direktno na 12v bez elektronike i radi normalno levo-desno samo sto ostane u trenutnom polozaju kad se iskljuci napajanje.

E sad jedino ako je kod maree neki drugaciji motor i elektronika mada sumnjam.

edit:jedva otvorih ovu tvoju sliku :),malo je drugacija kutijica na prvi pogled to jest ne vidim nikakve srafove da je drze pa je moguce da nije isto na bravi/u

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidis, ja sam probao motor na dve zice koje izlaze iz elektronike i ulaze u el.motor. I kada stavim jedan raspored + - onda npr. okrene na desno i stane (nema gde vise). A kada stavim - + onda okrene na levo i ima taj hod koliko moze i zakoci (dodje zupcasta letva do kraja). Tako da sam ja razumeo da elektronika rasporedjuje levo desno. A na koje dve male poluge mislis? Moze da se desi i da je to...

IMG_0877.jpg

IMG_0878.jpg

Edited by koshke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe,isti problem sam imao danas (zaboravio da napisem).

Kada sam prvi put direktno spajao isto tako se ponasao,u oba smera dodje do odredjenog polozaja i nece dalje.

Ali sam skontao da mora da ide stalno a motor je dugo stajao skinut van auta i nakupilo se rdje oko osovine koja izlazi prema brisacu.

Posle 10 minuta prskanja WD-40 i stalnim cimanjem levo desno (obrtanje + i -) na kraju je proradio kako treba to jest kada se drzi konstantno + na crvenoj a - na crnoj motoric vrti konstantno u jednu stranu a osovina ide levo desno posto je spojena preko nekih polugica.

Mrzi me sad da silazim dole doauta da slikam ali probaj da uradis istu stvar i resices problem sigurno.

A te poluge o kojima pricam su unutar mehanizma motorica i izgledaju kao dva zupcanika ali koji nisu skroz zatvorenih zuba (okrugli) nego izgleda kao 1/3 kruga.

Jbg ne znam to da objasnim bolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Goran i Miki klupski majstori uspešno rešavaju ovu problematika ako se budeš osetio netalentovanim. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa masinac sam (u fazi skolovanja-studiranja). To se zove polumesec. Sada sam otvorio elektroniku i nema nista sto je sumnjivo. Nije mi jasno sta moze da bude. Kuciste sa zupcanicima je prepuno masti. Sada me bas mrzi da se vracam da skidam da to petljam. Pfffffffffff

IMG_0879.jpg IMG_0880.jpg IMG_0888.jpg

Pa osecam da ne mogu da nadjem gde je resenje. Kako i u kom obliku da dodjem do tih klubskih majstora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta plocica jeste malo drugacija nego ova kod mene ali je funkcija verovatno ista i mogao bih da se kladim da nije problem do elektronike jer ti motor ne vrti konstantno.

Taj relej na ploci,da li ima jedan par kontakata ili vise?

Ako ima jedan par onda nema sanse da menja smer ni u kojoj varijanti a na ploci nema ni jednog drugog elementa koji bi mogao da izdrzi struju koju motor vuce (tranzistora).

Ali kao sto covek rece,ako nemas zivaca da se zezas sa tim,prepusti to nekom ko je to radio i naci ce odmah sta je problem.

PS:evo probaj jedan mali test,kada spojis motor direktno na napon ,pokusaj nekim klestima da mu "pomognes" kada krene da stane na kraju hoda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu. A relej ima samo jedan pipak. Odnosno samo moze napred i nazad da ostvari kontak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malopre sam jedno sat vremena pokusavao da razradim mehanizam i nisam uspeo. Na kraju mi se ispraznila aku. baterija od busilice koja je bila izvor energije. U svakom slucaju nisam uspeo. Menjao sam polove (+ i -) svaki cas i nije vredelo. Ide sve po malo. Napred nazad. I stavljao sam 2-3 ml WD sa spricem i nema sanse. Nisam uspeo da nadjem prostor da nekako sipam WD-a u onu osovinu koja vodi do brisaca. Ako je tu problem onda cu sledeci put stegnuti u stegu i zakaciti na bateriju i motocange u ruke.

No reci mi, meni je na elek. motoru zelena u braon. Koja je + a koja -.

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...