dzigy84 0 Posted May 21, 2022 (edited) Proverio sam Kettz radio na citroenu i radi sve a na Stilu neće. Razlika je što citroen ima plavu kao i žutu žicu pored crvene i crne na A konektoru a stilo nema žutu i plavu, samo neke tanke tri žice pored crvene i crne. Edited May 21, 2022 by Ivan Sredjene slike Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17585 Posted May 21, 2022 (edited) 5 hours ago, dzigy84 said: Rečeno mi da ne mora prepravka samo otkačim fabrički A i B konektor i uštekam i Kettz radio Naravno da kod vecine sve moze, samo da bi prodali. Ja bih im lepo vratio i rekao da "samo otkace i ustekaju" kako kazu - pa da vide kako tecno radi . I posle se pitaju zasto smo hobisti, zasto sami ucimo i radimo na svojim automobilima ili se ljute kada im nesto sugerises ... Koliko vidim sa sema, imas par stvari (da ne kazem problema) koje treba da resis. Pod jedan, u ISO A konektoru na fabrickoj instalaciji ti fali napon sa kontakta, koji fabricki ide na pinu 4. Ta pozicija je popunjena samo kod Stila sa fabrickom navigacijom, a takvi su vrlo retki. Znaci moraces da dovuces tu naponsku liniju sa kontakt brave ili sa upaljaca ukoliko bude bilo potrebe, citaj dalje. Stalni napon (sa akumulatora) je na pinu 7 kod svakog Stila, debela crvena zica. Pod dva, koliko vidim sa seme tog Kineza - u fabrickom konektoru ces morati da obrnes pozicije napona sa akumulatora i napona sa kontakta (kod Kineza je stalnih 12V na pinu 4, a napon sa kontakta na pinu 7, obrnuto u odnosu na fabriku). Zato ti se uredjaj i ne pali trenutno, jer uopste nema glavno snabdevanje strujom na pinu 4. Pod tri, ono sto trenutno mozes da uradis bez kupusanja, je da stalni napon na pinu 7 fabricke instalacije, prebacis na pin 4. Tada bi Kinez trebao da se upali. Ako mu za rad bude trebao i napon sa kontakta, onda ces morati da dovuces sa nekog pomenutih mesta (kontakt brava, upaljac) i ubodes u pin 7, na ISO A konektoru. Uz masu na pinu 8 (debela, crna zica), to je to sto se tice struje. U fabrickom ISO A konektoru jos imas CAN B magistralu na poziciji 1, kao i CAN A magistralu na poziciji 3 (obe za centralizovanu komunikaciju uredjaja sa Body compom preko CAN mreze auta). Pod cetiri, da slucajno taj Stilo nije imao woofer, posto vidim popunjen i pin 2 u ISO A konektoru i zicu u trecem, zutom Mini ISO (C) konektoru? Ili je u pitanju samo fabricka priprema i ozicenje? I to moze biti problem sa zvukom sa Kineza, kada se uredjaj upali. Jer svih 8 audio izlaza iz ISO B, fabricki prvo idu na pojacalo, a sa njega na zvucnike. A one pomenute linije obavestavaju uredjaj o postojanju pojacala i pale ga (A2 i C6), pitanje kako ce Kinez raditi sa takvom kofiguracijom (sto se zvuka tice). Pod pet, manje bitno, ali pogresno su navedena imena ISO konektora na semi Kineza. ISO blok A je za struju i CAN magistrale, a ISO blok B za zvucnike (popunjen ceo sa 8 izlaza). Dok su na semi Kineza te oznake obrnute, greska ali nista sto se odnosi na objasnjeno iznad sto treba da uradis. Pozdrav, javi kako ide. Edited May 21, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
dzigy84 0 Posted May 21, 2022 (edited) Ivane hvala ti mnogo na brzom i detaljnom objašnjenju. Jako lepo objašnjenjo. Toliko dobro da ću se usuditi ovo sam da odradim. Što se tiče wufera to je samo fabricka priprema i ozicenje. Nije imao instaliran wufer kada sam ga kupio. Sad sam tek i ja skontao da su obrnuli imena A i B konektora Da ponovimo još jednom, dakle na fabričkom konektoru prebacim crvenu sa pozicije 7 na poziciju 4 i testiram tako. Ako neće dovedem sa kontakt brave ili upaljača napon žicu i stavim je na poziciju 7 tamo gde je bila crvena koju sam prebacio na poziciju 4. Još jedno pitanje što se tiče pozicije 4 i 7, da li se uredjaj može oštetiti ukoliko se te dve pomešaju tačnije stalnih 12v i napon sa kontakt brave? Kada sam probao radio na Citrorn c1 gde je crvena žica pozicija 7 a žuta pozicija 4 sve je radilo ok. Hvala puno Edited May 21, 2022 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17585 Posted May 21, 2022 (edited) Neces nista poremetiti i ako obrnes trenutno, oba su ulazi za napon. Ocigledno ti se uredjaj ne pali jer uopste nema snabdevanje stalnom strujom. Na njihovoj semi +12V (stalni napon) je na pinu 4, a na fabrici na pinu 7. Dok je ACC napon sa kontakta i on je na pinu 7 (a na fabrici na pinu 4, koji trenutno nemas). Ako na Citrusu sve lepo radi, najsigurnije ti je da unimerom (ili najglupljom probnom lampom) na njegovoj fabrickoj instalaciji proveris sta je sta na pinovima 4 i 7. Ali sam 99.9% siguran u ovo sto ti pricam - i gledajuci semu i gledajuci trenutno ponasanje uredjaja i jer mislim da je kod PSA obrnuto. Sebi sam na Nuova Bravo ugradjivao poslednju fabricku InstantNav navigaciju (na njoj su novi FAKRA konektori, a ne stari ISO). Svratim u Velteh da kupim konverter ISO->FAKRA, kao za djavola nemaju konverter za FIAT. Mrzelo me da cekam da nabave i da dolazim ponovo, tako da sam odmah kupio konverter za PSA i dobro se secam da sam morao da okrecem te pozicije za napon. Za pocetak bih licno bocnuo taj stalni napon sa pina 7 na pin 4, nemas sta da izgubis, mislim da bi tada moralo da se upali. Ako "cvikas", recimo sa fabrickom Stilovom ConnectNav+ navigacijom (kojih sam ugradio na desetine), samo sa naponom sa akumulatora, uredjaj se pali i radi. Ali se gasi posle 20 min, nema vezu sa Body Compom, nema ispisa Trip podataka, vremena, temperature... Kao da si recimo upalio uredjaj na dugme, kada sedis negde na parkingu sa ugasenim autom i slusas muziku. Tek kada se da kontakt, stize napon i na pin 4, podize se CAN komunikacija, uredjaj se vezuje na Body Comp i radi u fullu (ne gasi se posle 20 min, imas kompletan prikaz podataka, podesavanje auta preko navigacije, itd.). Verujem da na slicnu foru radi i Kinez, samo je pitanje sta ce sve moci da ocita preko CAN mreze sa Body Compa (tj. da li uopste ima neki Canbus adapter u sebi). "Dobra" vest je da nemas woofer, onda bi izlazi trebali normalno da rade jer idu pravo na zvucnike. A ne na pojacalo koje treba da aktivira navigacija, pitanje je da li bi to Kinez uopste podrzao ili bi moralo neko budzenje. Ovako si miran sto se toga tice. Nema na cemu, naravno, pomoci cu ovako virtuelno koliko imam saznanja. Javljaj kako ide, iskreno me zanima posto sam i po struci banderas . Edited May 21, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
dzigy84 0 Posted May 22, 2022 (edited) @Ivan Hvala ti legendo puno si mi pomogao živ bio sto godina!!! Dobra vest uspeo sam namestiti zahvaljujući tvom detaljnom objašnjenju Na kraju sam morao sprovesti ACC sa kontakt brave nije htela da radi samo sa stalnih 12+. Morao sam prepraviti dzekove nije bilo druge al radi sve nema greške. Namestio sam tako da sa spojnicama mogu brzo vratiti na fabričko podešavanje ukoliko treba vraćati drugi radio. Dodatni problem su bile neke od onih tri wufer/CAN žica. Jednostavno ispiše Losse Conection i popali sve lampice sa resetovanom kilometražom. Tek kada sam odspojio te tri žice, kinez je proradio. Možda ima veze što na kinezu piše da je to kočnica i pogled pozadi a na fabrici je to CAN... Hteo sam te još pitati dali postoji opcija da se namesti tako da radi kada je auto ugašen i bez kontakta pošto sada radi isključivo sa kontaktom? Hvala puno Edited May 22, 2022 by Ivan Sredjen format i slike Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17585 Posted May 22, 2022 (edited) Nema na cemu, legendo . Kao sto rekoh u prvom postu - sad reci onima gde si kupio kako je sve "samo otkacis i ustekas", vidis i sam sta si sve morao da modifikujes. Naravno da nije nikakva nauka, samo treba malo znanja i alata, a sreca je da se ovde medjusobno pomazemo i resavamo sve. Ali ce to kupiti neko ko nema pojma o materiji i uzece mu jos par desetina EUR, da mu odrade ovo sto smo mi ovde zajedno procaskali i provalili. A reci ce mu da je sve Plug&Play samo da bi prodali, a ti se posle *** i snalazi. I zbog entuzijazma, ali i upravo zbog gomile takvih stvari sam pre deceniju i po skupljao fabricku dokumentaciju za sve zivo i sve sto mogu na autu radim sam, pomognem drugarima... Sto je najgore, zbog "majstora" moras da se razumes u gomilu stvari, pocev od kuce/stana pa na dalje, cast sve redjim izuzecima... 2 hours ago, dzigy84 said: Jednostavno ispiše Losse Conection i popali sve lampice sa resetovanom kilometražom. Cim imas crtice umesto kilometraze, znaci da postoji problem na CAN mrezi. Ko zna sta Kinez salje na pinovima 1 i 3 za CAN magistrale, pa da tako zaglupi Body Comp. Ako uredjaj nema Canbus adapter konkretno za neki model (a ocigledno da nema, takvi tipski Android uredjaji su po 300 EUR), najbolje je da ih iskopcas, kao sto si i uradio. Sto se tice napona sa kontakta, najbolje videti u dokumentaciji za uredjaj. Licno to ne volim da radim, ali opet za neke jednostavne uredjaje umesto napona sa kontakta moze da se paralelno dovuce stalni napon. Edited May 22, 2022 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zika94 0 Posted June 16, 2023 Pozdrav,jeste da nije skroz tema za ovo sto meni treba al je slicno.Imam Punta 2,u njemu je fabricki ovaj iso connector.E sad imam problem sa radiom,imam neki kineski radio sa multimedijom i sve radi super osim stanica.Jedva je hvatao jednu stanicu sad i nju nece.Kupio sam onaj pojacivac radija,al ne znam na sta da povezem crvenu zicu sa pojacivaca.Sve sam povezao osim te crvene zice,to navodno treba na neku da se poveze od kola al ne znam koju.Da napomenem da mi je elektricar pre mesec dana povezao da se na kontakt pali radio a ne kao sto je fabricki,da mi ne crpi toliko aku. Quote Share this post Link to post Share on other sites