Jump to content
FAS Goran
Zoran SM

Lancia i Top Gear

Recommended Posts

Skoro cela 3 epizoda u 14 serijalu Top Gear je posvećena Lancia vozilima. Predstavljena kao jedan od najharizmatičnijih i najinventivnijih proizvođača vozila na svetu. Inače jedno od najomiljenijih Clarksonovih modela Stratos je posebno predstavljen. Divna emisija meni kao ljubitelju te egzotične marke pomalo je probudila setu i puno ponosa. Setu na ono što su joj Fiat i Alfa grubo oteli, a ponos na takav pedigre koji retko koji proizvođač ima pored Lancie možda samo Mercedes. Posetite našu stranicu (Lancia) na wikiju Srbija divno izgleda i samo smo pokrili 20% onog što je stvarno Lancia, a mnogo toga je tamo napisano. Oprostite na brljotinama u tekstu malo sam pod utiskom Top Gear-a. VIVA LANCIA.

Inače video sam vozilo koje se zove tool kit car, Stratos koji se kupi i sam ga sastavljaš u garaži (ne pravi se u Italiji i nije orginal naravno), jeste li videli igde tako nešto i zna li neko nešto o tome?

Edited by Zoran SM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci iz Top Gear-a su u jučerašnjoj epizodi birali proizvođača koji je imao najviše izuzetnih automobila ikad.

Pogledajte, vredi!!!

:thumbsup::unworthy::w00t::clap::cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neee, po mišljenju publike Alfa je bila 4.

Isto tako, kako reče Džeremi, od 350 000 000 gledalaca samo 9 je glasalo za kompaniju koja je

pobedila po izboru emisije.

Po izboru gledalaca pobedio je Ford, ali šta narod zna, bitno je ono što su odabrali stručnjaci... :lol:

Edited by 230

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da li su bili stručnjaci?

Ponekad me baš iznenadi neobjektivnost Clarksona i drugara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inače video sam vozilo koje se zove tool kit car, Stratos koji se kupi i sam ga sastavljaš u garaži (ne pravi se u Italiji i nije orginal naravno), jeste li videli igde tako nešto i zna li neko nešto o tome?

Google, pa udri! Imaš gomilu kit car kompanija u evropi, sigurno neke od njih prave Stratos.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ponekad me baš iznenadi neobjektivnost Clarksona i drugara.

Kako te iznenadi?

Pa oni su slavu stekli upravo svojom subjektivnoscu, a nikako objektivnoscu.

Objektivne emisije o automobilima su dosadne, zato je i puko fifth gear.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki put je previše za moj ukus.

Da su show mani to stoji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narod bira sasvim SUBJEKTIVNO ono što većina vozi, kao što sasvim subjektivo i ekipa Top Geara prezentuje proizvode Autoindustrije (i stavila Lancia vozila na 1 mesto).

Ne mogu da nađem čoveka koji vozi automobil makar to bila KIA ili VW i da kaže "da ovo je krš, ovo nikada neću kupiti" voziće (sebe će ubeđivati, da je napravio pravi izbor) i nadati se (potajno) da će se rešiti mizerije što pre, ili (drugi ekstrem) jednostavno Automobili ga uopšte ne interesuju pa kupi šta bilo kao što se odnosi i prema većini drugih stvari. Da je Ferrari jeftiniji ili Lambo pa šta mislite ko bi bio na prvom mestu.

Lancia koja je pobedila 10 puta na WRCu koja sama ima dovoljno inovacija i patenata koliko pola proizvođača na svetu, nije na spisku prvih 10 "BAH" meni je svejedno. Nisam mediokritet i cenim prave vrednosti, poreklo, vrednosti, tradiciju moje: nacije, porodice (i tvoje naravno dragi čitaoče), kuće, psa, mačke i bilo čega što ima vrednosti koje pripadaju toj kategoriji.

Tako i Automobili, nije Automobil samo statistika nekog tamo TUWa, ENCAPA itd. mora da ima i subjektivnu vrednost ono što po meni čini 90% svakog auta mora da se Automobil voli (što je priznaćete sasvim subjektivan osećaj) da bi vožnju doživljavali kao nešto lepo i prijatno, a ne samo odlazak od tačke A do tačke B. Vožnja mora da bude nešto što vam čini zadovoljstvo a na kategoriju koliko je litara potrošeno na 100Km i koje je ubrzanje od 0 do 100, cena je zadnja, koliko je teško imati novaca daleko je teže imati ukusa. Nisu sve lepe stvari skupe u svetu sivila, jajoliko kocakstih nakaza priuštio sam sebi ono što volim i ono što ima pravi pedigre i Vozačku vrednost, ja tvrdim i stojim iza toga LANCIA jeste prva na svetu za mene i prave poznavaoce, svi ostali neka im ide lepo: Golf, Toyota, KIA itd.

A što se tiče Top Gear emisije posle 14 godina produkcije nekoliko hiljada vozila koja su prošla njihovo testiranje i ocenu, njihov SUBJEKTIVAN osećaj mi znači mnogo više nego sve statistike i objektivne ocene "nazovi stručnjaka" zajedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vjerovatno se sprema povratak Lancie u GB pa otuda i ova epizoda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno :yes je da Lancia treba da povrati mesto u svetskoj autoindustriji koje je joj zbog njene bogate istorije i gomila patenata i pronalazaka :respect: i pripada.

Nadam se da ce iskoristiti ovu sansu :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Divna emisija meni kao ljubitelju te egzotične marke pomalo je probudila setu i puno ponosa. Setu na ono što su joj Fiat i Alfa grubo oteli...

Radi preciznosti...

Fiat je preuzeo Lanciu 1969. godine.

Modeli Stratos, 037, Delta S4, Delta, Thema 8.32 su nastali posle preuzimanja od strane Fiata, tako da joj ništa nije ''oteto'', već je upravo većina tih modela koji se pominju i u emisiji TG nastala posle preuzimanja od strane Fiata.

Neko bi mogao da zaključi da su svi ti slavni modeli bili napravljeni dok je Lancia još bila samostalna, a ustvari je bilo obrnuto. :thumbup:

Npr. kod modela 037 za reli, upravo su tehničari Abarth-a bili zaduženi za razvoj šasije i motora. Reli verzija se zvala Lancia Rally 037 ( Lancia Abarth #37 )

Evo...nije na odmet pročitati ono što je već postavljeno na Forumu :

Lancia 037

Lancia Delta S4

Lancia Thema & Thema 8.32

Lancia Kappa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da 1969 je FIAT preuzeo Lancia trade mark uz obavezu, nemešanja u razvoj motora, dok mogućnosti deljenja platforme je ostavljena uz međusobni dogovor dve kompanije. Inače najslavnija Delta je konstruktvno delo Lancia-SAAB saradnje a kasnije verzije samo Lancie. Fiata u toj priči nema nigde. Od svih 7 slavnih vozila u dotičnom Top Gear niti jedno nije delo FIATa. Sve karoserijske komponente su razvojno delo Lancie. Svi agregati u Lancia vozilo delo same fabrike uz saradnju sa Ferrarijem, reći da su tadašnje Lancie zaasluga Fiata bilo bi isto kao reći da je i tadašnji Ferrari isto tako zasluga Fiata. Abarth je odprilike u isto vreme prodat FIATu, Lancia 037 je redizajnirani Monte Carlo od Abartha, mislim da je inače to i jedina karoserija koju je Abarrth može se reći samostalno razvijao. Fiatu skidam kapu u današnje vreme centro reseche fiat (CRF) je lider u inovacijama i Auto tehnologiji common rail motori power train tehnologija itd. su delo dotične fabrike. Reli, V motori, Integrale pogon, dizajn i ostalo to nije Fiatov DNA, to je samo Lancia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Reli, V motori, Integrale pogon, dizajn i ostalo to nije Fiatov DNA, to je samo Lancia.

Jedino sto je Lancia u to vreme dobila od Fiat-a je sovjetski celik koji joj je unistio reputaciju.

Edited by robbieF

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Fiat nije kupio Lanciu u vreme kada je ona imala pare...Nije Fiat kupio tada uspešnu fabriku, već je preuzeo kompaniju koja više nije mogla ni plate da isplaćuje svojim radnicima.

Novac je ono najvažnije što je Lancia dobila. Bez preuzimanja od strane Fiata, danas bi se pričalo kako je jednom postojala jedna fabrika...zvala se Lancia...a, modeli poput onih koje sam nabrojao, ne bi ni postojali...pa bi samim tim i materija o kojoj bi se pričalo kad je Lancia u pitanju bila još manja.

Novac za razvoj tih modela kojima se Lancia hvali, dao je Fiat.

Novac za plate svih tih stručnjaka dala je Fiat grupacija.

Novac za učestvovanje u reli šampionatima, dala je Fiat grupacija. Fiat je odustao od ''svog'' učesnika u tadašnjem reli šampionatu, iako je još kako imao uspeha sa svojim modelima ( Fiat 124 Abarth i 131 Abarth ).

Ali, posle njih se povukao i sve novce prebacio na razvoj modela Lancia automobila koji će učestvovati u reli šampionatu i omogućiti joj slavu i titule. Abarth nikada ne bi radio sa Lancia automobilima da ona nije bila deo Fiat grupacije.

Lancia je, bez obzira na sve, bila bankrot te 1969. godine.

In the year 1969 the financial position of Lancia was very bad. The expensive, advanced automobiles generated not enough profit to survive, there was no chance Lancia would survive on it's own so the make was taken over by FIAT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto se tice onih cuvenih ruskih limova :rant: ,da ne bude da je Fiat to uvalio Lanchiji,pa Fiat je i sam MORAO :wacko: da pravi svoje automobile od tog ruskog krsha :sick: ,posto je to bila politicka odluka,jer su italijanski levicari bili dosta jaki u to vreme pa su sklopili "odlican" posao sa kolegama iz Rusije,nazalost,na stetu :cry: omiljenih nam marki,pa zahvaljujuci tome sada se na prste mogu izbrojati neki sjajni modeli italijanskih automobila tog vremena :wallbash: .

Bez jakog Fiata,koji u svom vlasnistvu drzi ono najvrednije od italijanske autoindustrije(Alfu,Lanciu,Ferrari i Maserati) ne bi ni postojalo ono u cemu uzivamo i ono sto nam se od cetvorotockasa dopada,pa je tako izlisno govriti da je on neku od ovih marki unazadio ili namerno ostetio.

Jednostavno u vise navrata u istoriji autoindustrije,svidjalo se to nekom ili ne :whistle: ,upravo strucnjaci Fiata su imali najvise sluha :yes za zahteve trzista,sirih narodnih masa,na taj nacin zaradili dosta vise novca od ostalih marki-i nasli im se da im popognu onda kada im je bilo najteze-pred zatvaranjem,pa zar ih treba kriviti zbog toga :question: ?

Zasto niko nije naveo primer Ferrarija u Formuli 1 :question: ,upravo je on osvojio najvise titula sa Mihaelom Shumaherom,za volanom-vodjeni finansiran od strane Fiata,koji je tih godina bio i sam u ozbiljnoj krizi,pa se nekako sa modelima Punto 1,Bravo/Brava/Marea izvukao iz kanala.

Tkodje tu je i Alfa Romeo,jos jedna sjajna i stara marka automobila,koja je pocetkom 90-ih,bila u velikoj krizi :ouch: -i upravo je Fiat izabrao njen model 156 da on bude prvi serijski automobil na svetu sa ugradjenim common rail sistemom za dizel motore(Fiatovim patentom),znaci taj motor nije stavljen prvo u Fiata :no nego u Alfu ;) i bas 156-ica je povratila Alfin ugled i ostvarila dobre prodajne rezultate :clap: .

Nadam se da ce upravo Lancia sa novim modelima biti sledevci italijanski bum,jer krajnje je vreme da se i ona vrati na velika vrat u svet automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od onolikog posta,zaboravih :blushing: i ovo da napisem:

-Verovatno bi bilo jos raznovrsnijih,preformantnijih i lepsih italijanskih automobila :yes ,da je svako nastavio da se razvija na svoj nacin i sa razlicitom filozofijom izrade modela,to jest da nisu svi pod Fiatom,ali jednostavno se to nije desilo :no ,Lancia je kao i Alfa zapala u krizu,u kojoj je i sam Fiat bio,pa je radi opstanka bilo je logicno da se udruze,sto je i donelo dozu unificiranosti medju njima.

-Ali i posle udruzivanja,ipak postoji individualnost i prepoznatljivost marki :thumbsup: ,pa cak i neka specificna tehnicka resenja,po kojima se ove tri marke razlikuju i dobro je da je tako :thumbup: ,pa svako moze da odabere prema svom afinitetu sta mu se dopada i sta mu najvise odgovara :happy: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...