Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

3 hours ago, igor0511 said:

Nije smrdelo, ali ako izadjem iz kola tokom regeneracije oseti se.

Na mandarine? :)

 

bez i sa dpf se isto oseti. Razlike su dal sipam na nisu ili na nekoj ozbiljnoj pumpi. Jedino sam sa Nisa primetio beli dim ali na nisu sipam samo kad mi treba da dobacim do Bosne a ne juri mi se pumpa 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene dima nema ni najmanje.

Jedina razlika je blagi miris ili možda bolje rečeno smrad i okretaji na 1000 ako stanem.

Jednom sam probe radi pokrenuo servisnu regeneraciju. Isto nema dima ali okretaji su konstantno na 1500.

Bosansko ili Hrvatsko gorivo nisam primetio razliku u regeneraciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko ima iskustva sa aftermarket dpf?
Kako su se pokazali? Trajnost?

Sent from my MI 9 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta znam, kod mene bude oblacak plavicasto-crnog dima, smrdi ozbiljno na sumpor. Isto tako smrdi na sumpor i pri kracim relacijama. Sto se tice sklopa motora, sve ispravno, a aditivi se dodaju mozda i cesce nego sto treba (uglavnom na 2-3 meseca, sto je ispod 2000km, bas zbog kracih relacija). 

Tako da na oko 350-400km ima regeneraciju zbog takve voznje u lokalu, sto mislim da je ok skroz. Jednom u nedelju - nedelju i po dana odem NBG-Orlovaca na AP da se malo procisti. Znam dok nisam imao ovakav rezim voznje, vec kuca-posao i kuca-izleti/letovanja, regeneracije su bile na skoro duploj kilometrazi, dovoljan pokazatelj koliko otvoren put znaci za dizele.

Dijagnostikom mi je pre oko godinu dana ocitano 12% zapusenja taman posle regeneracije (trebao sam raditi mali servis pa na putu do majstora je uradio) sto mislim da je jako dobar rezultat imajuci u vidu da je tad imao malo ispod 200k na satu i 07' godiste auta.

 

Koleginica sa posla je imala problem sa pumpom ulja na 1.3 dizelu u Corsi D, palila se lampica ulja zbog zapusenog DPFa i podizao pritisak u karteru. Devojka ne vozi uopste da se produva, izuzetno kratke relacije, ne haje da li radi regeneracije ili ne, znaci ono, totalno nezainteresovana za primenu bilo kojieg saveta sto sam dao. 

 

Rezime je bio nova uljna pumpa i vadnjenje dpf-a, softversko gasenje. Savetovao je da ode do tehnickog cisto da vidi za izduvne gasove mada ako je motor dobar, ne bi trebalo biti problema. Cisto da zna sta joj je ciniti u suprotnom slucaju.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, knezevic76 said:

Šta aman vi vozite :)
1.6 mjt u bravu nikad nije zadimio pri regeneraciji. Da po nekad nisam primetio malo povišene obrtaje ili na bordu da je trenutna potrošnja viša za oko 2 litra, nema šanse da bi pimetio regeneraciju.
Isto bilo i na BMWu.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk
 

Ja po obrtajima nisam do sad primetio kad krene regeneracija, pre primetim na 4-5 sekundi da se oseti u kabini onaj miris kad krene regeneracija i posle toga se više ne oseća. Jedino u mestu kad krene da radi malo više podrhtava kabina pa tad provalim a dima ni kod mene nema nikad samo taj čuveni smrad kad se približim zadnjem braniku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolege forumasi, molim vas za savet u vezi problema koji imam, nisam siguran ali mozda se tice teme skidanja DPF-a.

Imam puntica 1.3 Euro 5, 84ks, kome je skinut DPF i ugasen softverski. 

Posto je auto trosio ulje i dimio prilicno na hladnom startu odradio sam obradu glave, menjanje dihtunga i karika, to i veliki i mali servis sto je bio prilican trosak.

Dim na hladan start se dosta smanjio, recimo za 80-90% ali i dalje baca plavicasti dim pri hladnom startu.

U servisu kazu da je to zbog toga sto je skinut DPF i to je neka posledica remapa koji je uradjen prilikom gasenja istog.

Takodje kazu da nema sanse da ulje negde curi jer je sve odradjeno kako treba.

Da napomenem da su dizne i turbo su testirani i dobri su. Grejaci su isto ok.

Mozete li mi reci vase misljenje, da li je to stvarno moze biti zbog DPF-a i ako da, mozete li preporuciti nekog dobrog elektronicara koji to moze da sredi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpf je filter cadji, da kazemo plasticno crnog dima.

Plavi dim dolazi od sagorevanja ulja. Ne zvuci kao da je povezano.

Proveri da li trosi ulje i dalje, ako je plavi dim trosice sigurno. 

Kako je turbo proveren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crni dim je od nafte, beli od antifriza a plavi od ulja. Pošto je skinut dpf možeš imati crnog dima ali tvoj je plavičast.

Ulje verovatno dolazi iz turbine. Kao što kolega Igor pita kako si siguran da je turbo ok?

Ako je stvarno ok I ne troši ulje proveri interkuler možda ima ulja od pre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo vec druga tema na forumu gde majstor nesto uradi, pojavi se drugi problem i onda kazu da ne znaju o cemu se radi?! Ne znam da li je do majstora ili do kola, ali bas zvuci naopako

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, igor0511 said:

Dpf je filter cadji, da kazemo plasticno crnog dima.

Plavi dim dolazi od sagorevanja ulja. Ne zvuci kao da je povezano.

Proveri da li trosi ulje i dalje, ako je plavi dim trosice sigurno. 

Kako je turbo proveren?

Auto sam preuzeo prosle nedelje, a za potrosnju ulja ce mi trebati vreme da bih mogao bolje da uocim. I ako to bude neka manja kolicina, mislim da bi to bilo u okviru fabricke specifikacije.

Turbo su slali na testiranje, kao i dizne i sve je ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažeš radjena glava, dal su sređeni ventiki i gumice istih?

Druga vrlo bitna stvar, majstori najviše vole da rade automobile na kojima je nešto "čačkano", EGR, DPF, mapa itd, jer ako nakon zabršenog podla nešto nije kako treba odmah priču prebace upravo na gore navedne stvari.

 

 

PS kakva god da je fabrička specifikacija potrošnje ulja, auto ne sme da izbacuje plavi dim!

 

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Zvezdo said:

Crni dim je od nafte, beli od antifriza a plavi od ulja. Pošto je skinut dpf možeš imati crnog dima ali tvoj je plavičast.

Ulje verovatno dolazi iz turbine. Kao što kolega Igor pita kako si siguran da je turbo ok?

Ako je stvarno ok I ne troši ulje proveri interkuler možda ima ulja od pre.

Pa kao nije to zbog toga sto je fizicki skinut DPF vec od remapa koji je uradjen prilikom gasenja, i zbog promene ostalih parametara kao nus pojava ovo moze da se desi. 

Turbo je testiran, i navodno ne baca ulje. Dizne smo stavili nove da testiramo i ista je situacija.

Jedino da vidim sa majstorom da li postoji mogucnost da stavimo remontovan turbo na test pa da vidimo kako ce da se ponasa.

5 minutes ago, knezevic76 said:

Kažeš radjena glava, dal su sređeni ventiki i gumice istih?

Druga vrlo bitna stvar, majstori najviše vole da rade automobile na kojima je nešto "čačkano", EGR, DPF, mapa itd, jer ako nakon zabršenog podla nešto nije kako treba odmah priču prebace upravo na gore navedne stvari.

 

 

PS kakva god da je fabrička specifikacija potrošnje ulja, auto ne sme da izbacuje plavi dim!

 

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

 

 

 

 

Jeste, radjena komplet obrada glave, koja ukljucuje i ventile i zamenu gumica.

Upravo tako i ja mislim, na ovo sam se odlucio pre svega da osvezim malo motor i eliminisem taj dim u potpunosti, ali nazalost i dalje se desava.

U servisu mi daju garanciju na motor, sto je posteno, ali sta mi to sad znaci ako ja nisam zadovoljan rezultatom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plavi dim se pojavljuje i kad su karike potrošene. To niste dirali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta tih 1.3 multijet motora  dimi plavicasto kada se startuju hladni , razne verzije motora da ne nabrajam , vozio sam punta sa tim motorom skoro 8 godina i vidjao da se i drugi isto tako ponasaju kada je bas hladan start zimi.Potrosnja ulja je bila minimalna da nisam dolivao izmedju zamena na 10 000km ,  to kratko traje par min. nakon startovanja i prestane posle bar u mom slucaju.Ne bih brinuo jer takav je taj motor ne umem da objasnim i ja sam se zabrinuo u pocetku ali sam video da je i kod drugih tako samo isprati ulje i ako pali na prvu ne brini i teraj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, stex_pb said:

Plavi dim se pojavljuje i kad su karike potrošene. To niste dirali?

Zamenjene su karike i uljne i kompresione.

1 hour ago, Markoni Bg said:

Dosta tih 1.3 multijet motora  dimi plavicasto kada se startuju hladni , razne verzije motora da ne nabrajam , vozio sam punta sa tim motorom skoro 8 godina i vidjao da se i drugi isto tako ponasaju kada je bas hladan start zimi.Potrosnja ulja je bila minimalna da nisam dolivao izmedju zamena na 10 000km ,  to kratko traje par min. nakon startovanja i prestane posle bar u mom slucaju.Ne bih brinuo jer takav je taj motor ne umem da objasnim i ja sam se zabrinuo u pocetku ali sam video da je i kod drugih tako samo isprati ulje i ako pali na prvu ne brini i teraj.

Kapiram ja da dime, ali taj dim mora da se pojavi od neceg, mora postojati neki razlog za to. Kad su izasli iz fabrike nisu dimili.

Ja sam konkretno odradio sve sto je trebalo da se taj plavicasti dim vise ne pojavljuje, ali opet je tu.

Ne mogu tek tako da pustim i teram, jer sam izdvojio prilicnu investiciju za ovo, a nisam dobio zeljeni rezultat.

Sutra kad bih recimo hteo da ga prodam, taj dim ce prilicno da mu obori cenu, znam ja da necu izvuci ono sto sam ulozio ali to mi nije ni bila ideja, vec da ga sredim za sebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si, ne treba da ima plavog dima.
Mi sad možemo da nagađamo al treba da se nađe šta je. Od dijagnostike da pokaže parametre dizni, da nije neka od njih, da slučajno ne naliva itd, pa kompresija.....

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već vidim majstore...

Nije ti dobro uradio remap, nije dobro ugašen dpf ....pa ovo pa ono pa tko ti je to radio?.....

Ja sam u samo jedno siguran. Taj  MJET 2 od 85 KS je teško sr...e od motora.

Mnogi imaju slične probleme koji uglavnom poteknu od Dizni a ne završe se nikada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, knezevic76 said:

U pravu si, ne treba da ima plavog dima.
Mi sad možemo da nagađamo al treba da se nađe šta je. Od dijagnostike da pokaže parametre dizni, da nije neka od njih, da slučajno ne naliva itd, pa kompresija.....

Sent from my SM-A546E using Tapatalk
 

Dizne smo probali nove, tj one neke fabricki reparirane, ali situacija je ista.

 

6 minutes ago, Zvezdo said:

Već vidim majstore...

Nije ti dobro uradio remap, nije dobro ugašen dpf ....pa ovo pa ono pa tko ti je to radio?.....

Ja sam u samo jedno siguran. Taj  MJET 2 od 85 KS je teško sr...e od motora.

Mnogi imaju slične probleme koji uglavnom poteknu od Dizni a ne završe se nikada.

Ja kazem, ako je problem do tog remapa, ajde da vidimo, ako neki elektronicar to zna da sredi nije problem, samo da se problem resi.

Da je los motor to kazu i u ovom servisu, ali nazalost ja sam to kasno shvatio.

Taj DPF ga gusi, zato ga ljudi skidaju i time kolko-tolko produzavaju vek motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...