Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

Zavisi kako gledas i nije. Baci pogled koliko kosta polovan + ciscenje (ako treba da se cisti) + ugradnja umesto starog.
Za nov te ne bi savetovao (osim ako ne zelis da otpakujes novogodisnji poklon) + ugradnju istog, ce ti pozli
Ili druga racunica - da utice agregat jer regeneraciju ne moze da odradi zbog betoniranja u filteru = velika verovatnoca da te mnogo vise kosta od 180-200e...

Koje su nuspojave lose ugasenog softverski i dobro izvadjenog fizicki, to ne znam ali mislim da je pisano ranije na temi.

Sa druge strane imas obavezu da malo povedes racuna o ciscenju istog, stilu voznje, mozda aditivima (znaci dodatni trosak) i povecanju potrosnje (trosak) i moguceg problema prijave nivao ulja (ako inicijalno dospes oko max).

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo kod čišćenja, šta se na kraju ispostavilo nao najbolji metod/servis za isti?

I kada se izvadi napolje i remapira komp, koje ulje se sipa? Za vozila sa dpf, kao i ranije, ili ulje bez dpf?

Share this post


Link to post
Share on other sites



Kad smo kod čišćenja, šta se na kraju ispostavilo nao najbolji metod/servis za isti?


Stručni ljudi kažu u specijalnim pećima.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće je i u ultrazvučnim kadicama, ali je spaljivanje u posebnim pećima preferirani metod. Zapravo, najbolje prvo jedno pa drugo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li delta 1.6mjet 120ks,ima lampicu kad pocne da radi regeneraciju?Juce uzeo auto od drugara i kad sam stao cujem da ventilator radi znatno povecanom brzinom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima ali se lampica pali za određeni procenat zapušenosti, mislim da je nešto tipa od 65-85%

 

Od 85% nadalje izbaci "check engine"

 

Regeneraciju prepoznaješ po povećanoj potrošnji i sivom/belom dimu sa karakterističnim mirisom, a možeš da vidiš i na dijagnostici ako imaš priključenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodatno se oseti u voznji, malo i motor promeni zvuk (neznatno). Tipa kao si povezao jos 2-je ljudi, sto se tice 'povlacenja' ali kao sto @McSteel kaze, bolje da ti se ne pali lampica :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/1/2019 at 9:32 AM, shomispc said:

@hibi011

Na otvorenom je mnogo bolji rezultat, ali od kada vozim 99% u špicu NBG - Mirijevo radi na tipa 130km. Npr do CG sam išao skoro 600km u jednom pravcu (malo sam kružio) i uhvatio sam ga da radi samo jednom...

Edit: Čim se maknem iz špica, to će da se unormali. Dok sam išao svaki dan Borča - NBG obilaznicom, radio je na oko 300km..

On 8/5/2019 at 10:28 AM, shomispc said:

Cisto mali update, isao sam Beograd - Sabac - Loznica - Krupanj i nazad, ne odjednom već kroz par dana i to mu sve dođe otvoreni put, i regeneraciju je uradio nakon 305km. Sipao sam i onaj Wynn's aditiv u pun rezervoar, pa ćemo da vidimo da li će nešto da se promeni.

Tu jednu regeneraciju što je odradio, odradio je sa aditivom ali je bilo na auto putu, pa nisam primetio nikakvu razliku u radu. 

Osetio sam potrebu da podelim ostatak priče :)

 

Ispostavilo se da je sa dpf-om sve u redu, odnosno možda i nije sve u redu ali barem nije neispravan koliko sam mislio.

U novembru sam uradio mali servis i pride promenio i termostat koji je ostajao otvoren i od tada se regeneracija vratila na nekih 300km vožnje po gradu. 

Dakle sve je ostalo isto, NBG - Mirijevo u špicu svaki dan, prethodna regeneracija pre 280km, pre nje na 330km, videćemo na koliko će da bude sledeća.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo ja kazem, veci katolici i od pape :thumbdown: ... Samo jos fale FOTO+VIDEO "mediji", da dodatno zapale masu (kao sa zimskim gumama pred sezonu):

 

Kako proveriti da li je skinut DPF filter?

 

a.thumb.png.b0427bf8f5e3699acaa5a4d45808559a.png

 

 

Tehnički pregledi će za godinu i po dana zagorčati život brojnim vlasnicima automobila, naročito dizelaša. Jedna od stavki koja će u mnogim slučajevima biti problematična je DPF filter.

Stoga smo se pozabavili pitanjem koje muči sadašnje i buduće vlasnike dizelaša - kako i gde proveriti da li je DPF skinut ili ugašen?

 

Jedan od glavnih problema za potencijalne kupce dizelaša sa DPF filterom - DPF može da se onesposobi tako što mu se izvadi saće, a kućište praktično ostane netaknuto, tako da prostim pregledom ne može da se otkrije da je DPF u stvari uklonjen.

Dakle, i stručnjacima može da bude veoma teško da otkriju da li je DPF skinut (uklonjen, „obrisan“...), a kamoli prosečnom vozaču koji npr. planira da kupi auto i želi da proveri da li je skinut DPF filter.

Ako kupite takav auto, sa skinutim DPF-om, verovatno neće biti problema na sledećem ili na sledeća dva tehnička pregleda. Međutim, od 5. jula 2021. godine situacija može da postane vrlo ozbiljna.


Odgovore smo potražili kod profesionalaca

Razgovarali smo sa Ivanom Nastasijevićem iz servisa  „Turbo Centar Nastasijević” koji se između ostalog bavi čišćenjem i zamenom DPF filtera.


1. Da li je i kako moguće pouzdano proveriti da li je DPF filter skinut ili ugašen?

Osnovni problem je u tome što iz DPF filtera može da se izvadi saće i da se prazno kućište vrati na mesto, tako da vizuelnim pregledom ne može da se utvrdi nikakva nepravilnost.

U tom slučaju jedina opcija je da se provera obavi tako što će se preko dijagnostike proveriti određeni parametri vezani za DPF.

Može da se koristi metoda merenja diferencijalnog pritiska. Tako se inače proverava stanje DPF-a, odnosno utvrđuje se koliko je zapušen nečistoćama.

Međutim, stanje utvrđeno na ovaj način ne mora uvek da bude validno. Najrealnija procena DPF-a može da se obavi kada se on stavi na mašinu namenjenu specijalno za ovu svrhu.

Uglavnom, preko dijagnostike mogu da se prate senzori koji se nalaze pre, posle i u samom DPF filteru i na osnovu podataka sa tih senzora možda može da se posumnja da je DPF uklonjen.

Naglašavam da pouzdanost ove metode zavisi od mnogo faktora - od modela automobila, od znanja i iskustva osobe koja obavlja proveru, dijagnostičke opreme, od toga da li je i kako modifikovan softver kada je DPF skidan, da li je nešto i šta rađeno sa senzorima koji prate rad DPF-a…

Takođe, možda DPF nije uklonjen, ali je saće fizički oštećeno i slično. Stoga je teško dati univerzalan odgovor po pitanju provere da li je bilo nekih manipulacija bez skidanja samog DPF-a.

Da bismo bili 100% sigurni, DPF mora da se skine i da se obavi provera.

Međutim, kod nekih automobila provera može da se obavi i bez skidanja DPF-a ukoliko postoji mogućnost da se oslobodi prostor kroz koji se zavuče kamera koja stigne do samog filtera. Uz pomoć ove kamere serviser može vizuelno da utvrdi da li je saće DPF-a izvađeno, oštećeno i slično.


2.  Kako proveriti stanje DPF-a (kada znamo da nije uklonjen)?

Kao što smo već rekli, DPF filter je kompleksna stvar i nije problem samo u tome da li je zapušen i koliko. Njega prate razni senzori, kao lambda sonda i senzori za temperaturu i pritisak.

Svaki od tih senzora može da se pokvari i da zbog toga kompjuter dobija pogrešne informacije.

Dakle, sam DPF filter može da bude čist i potpuno ispravan, ali da problem pravi neki od senzora, zbog čega između ostalog može da dođe do učestalih nepotrebnih regeneracija u toku vožnje, povećane potrošnje goriva, itd.

Problem može da izazove i neprofesionalno čišćenje. Neki DPF ispiraju „puškom“ pod velikim pritiskom, pa oštete saće u filteru. Vrlo često nam dolaze na čišćenje ovakvi „pocepani“ filteri. Još jedna mana čišćenja filtera „puškom“ je to što ostane voda u njemu, pa zimi može da se zaledi i takođe izazove oštećenja.

Cena čišćenja DPF filtera kod nas je 100 evra za putnički program.

Naglašavam da se filter prvo ispituje, pa ukoliko se utvrdi da nije potrebno čišćenje, tj. da nije problem u samom filteru već u nekom senzoru ili nekom drugom delu automobila, onda se plaća samo ispitivanje (40 evra).

Isto važi i ukoliko se utvrdi da je filter oštećen, pa nema svrhe da se uopšte čisti.


3. Polovan DPF filter - da li se isplati ugraditi polovan ili je bolje kupiti novi DPF?

Ako se nađe dobar polovan DPF, isplati se uzeti ga i poslati na kontrolu i eventualno čišćenje ukoliko je potrebno.

Novi DPF filteri koštaju od 50.000 dinara pa naviše. To je okvirna cena - zavisi da li govorimo o originalnim ili zamenskim DPF filterima. Mnogo toga zavisi i od samog automobila.

Kod nekih je DPF ekstremno skup. Kod drugih skidanje i montaža predstavljaju pravu agoniju pošto je filter na nezgodnom mestu.

Zavisi i od toga da li su DPF i katalizator u istom kućištu ili su odvojeni. Uglavnom su zajedno, naročito kod iole novijih automobila, ali postoje i vozila gde su odvojeni.


4. Kakva je procedura ako se utvrdi da je DPF uklonjen?

Ovo može da bude komplikovano zbog toga što se DPF ne uklanja samo fizički, već se rade izmene i na softveru. Dakle, treba vratiti softver u fabričko stanje. Treba proveriti i da li je nešto rađeno sa senzorima koji su vezani za funkcionisanje DPF-a.

Mi se nikada nismo bavili uklanjanjem DPF filtera, pa ne mogu ništa detaljnije da kažem na tu temu. Međutim, s obzirom na to da će ovaj problem uskoro postati vrlo aktuelan, odnosno da će mnogi vlasnici automobila kojima je DPF skinut morati da ga ugrade, planiramo da obučimo naše radnike da budu u stanju da vrate automobil u fabričko stanje - odnosno da fizički ugrade DPF, provere stanje svih senzora i pratećih komponenti i srede softver.

DPF je vrlo kompleksan deo automobila, naročito kod novijih modela, tako da i vraćanje vozila u fabričko stanje po tom pitanju može da bude prilično komplikovano u zavisnosti od modela i načina na koji su skidanje DPF-a obavili oni koji su to radili.


5. Da li ste imali slučajeve sa uklonjenim DPF-om, a da vlasnik to nije ni znao?

Bilo je i takvih slučajeva. Konkretno, nedavno je u servis došla mušterija sa kombijem koji često vozi na relaciji Srbija-Nemačka. Trebalo je da očistimo DPF filter, ali kada smo ga skinuli utvrdili smo da je kućište DPF-a u stvari prazno.

Sve je bilo urađeno tako profesionalno da kada se gleda odozdo iz kanala nije moglo da se uoči ništa što bi ukazivalo da je nešto rađeno sa DPF-om.

Tek kada smo ga skinuli videli smo da je filter odozgo isečen i zavaren - bez skidanja taj „ožiljak“ je bilo nemoguće primetiti.


Zapušen DPF može  da izazove i druge probleme

Neispravnost bilo kojeg dela na savremenom dizelašu lako dovodi do nastanka drugih problema.

Kako kaže Ivan, zbog zapušenog DPF filtera turbina trpi veliko opterećenje, pa je ona je prva na listi stradanja kao posledica blokiranog DPF-a.


Svi udišemo isti vazduh

DPF filter ima veoma važnu funkciju. Da spreči izbacivanje veoma otrovnih čestica čađi, a ne smemo da zaboravimo ni katalizator koji nas takođe štiti od otrova.

DPF i katalizator su obično u istom kućištu, što znači da i katalizator „odlazi“ kada neko odluči da „ugasi“ DPF filter. Tako dobijamo auto koji predstavlja pravu fabriku otrova.

Taj vazduh udišemo mi, naša deca i svi ostali. Posledice nisu odmah vidljive – dugoročne su i veoma ozbiljne.

Stoga apelujemo na vlasnike dizelaša da ne skidaju DPF filtere, već da:

- održavaju motor i prateće komponente u ispravnom stanju pošto je otkazivanje DPF filtera vrlo često posledica nekih drugih kvarova
- da očiste DPF kada se zapuši umesto da ga u potpunosti uklone  
- da ugrade drugi DPF (zamenski ili polovan) ukoliko čišćenje ne može da pomogne (nisu kod svih kola ekstremno skupi)
- da nauče što više o pasivnoj i aktivnoj regeneraciji DPF-a, pošto će im to znanje pomoći da značajno produže životni vek DPF filtera i odlože iskušenje da ga uklone/skinu/ugase

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na Cromi 1.9mjt 88kw kada sam ga uzeo pre 5 meseci-radio je regeneraciju na otprilike 600km...sa sadasnjom vožnjom radi na 850-900 km...uglavnom otvoreni put...primetim samo po povecanoj potrošnji,dima nema,oseti se i neko blqgo treskanje-lupkqnje ispod auta,pretpostavljqm da se cevi auspuha ugreju i lupkaju o metal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo priče o čišćenju DPF-a, tj. skidanju i čišćenju. Drug koji se malo slabije razume u tematiku je uzeo pre jedno godinu dana Megana 1.5Dci, i malo posle kupovine su počeli da mu se javljaju greške. Začepljen DPF, clogged, check engine, itd. Svašta nešto. On koji nije iz tematike već je naučio kodove, kaže znam i P2052 sta znaci i kad izbaci 2050 itd... :D

Ja sam mu (naravno) savetovao da čupa vnoGo i da gasi, ali kao neće još, šta zna...i dobro.

 

U julu prošle godine je išao u neki servis u Futog gde su mu skidali DPF, prali ga, cistili, sve se radi automatski u toj nekoj masini, šta li...
Radio je kako treba i nije palio nikakve lampice od Jula do pre neki dan, kada se sve nastavilo...

 

Pri tome, drug je kada je skidao DPF, skinuo i sve 4 dizne i odneo kod Duleta u Karlovce, dve su remontovane, dve samo stelovane...

 

i tako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni ranije pomenuti Nemci kažu da je samo peć mama za čišćenje.
Ovo ostalo đene-đene.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk



Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kaki je to diZlo kad ne purnja ? Gde ste videli lavandu iz auspuha

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR jos jeftiniji, a opet je bauk, jedan od glavnih razloga protiv dizela, imaju EGR koji crkava :D

 

A onda kad crkne ga blindiraju :D 

 

Sve sto narod ne mora da popravlja ili misli da ne mora da popravlja je "skupo" i "problem"

 

Ako auto moze da se vozi bez EGR ili DPF onda je to u glavama mnogih bacanje para na gluposti, ne dobijas nista osim rupe u novcaniku :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...