Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

U principu moze, ali morace da doda malcice jacu dozu WINNY's aditiva za regeneraciju (ne čišćenje, nego baš regeneraciju, nije jeftin ali radi posao do 00) a ovaj za čišćenje može preventivno na nekih 2500-3000 km da ubaci koji (ako je non stop grad onda i ređe). 

Ovaj WINNYs za regeneraciju stvarno dobro radi ali se valja izaći u malo dužu vožnju i držati 2500 do 3000 malo da se uguše oni iza :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 pa cuo sam za to, samo ja sam skeptik prema tim sredstvima, ili sam samo vise slusao prica od drugih kako je to samo bacanje para...

Za regeneraciju je ovaj? http://wynns.rs/diesel-particulate-filter-dpf-regenerator

Mada i za ovaj pise da Čisti i regeneriše blokiran filter čađi dizel motora bez rasklapanja http://wynns.rs/diesel-particulate-filter-dpf-cleaner

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NeleSK Yup, bas taj. Kada sam uzeo Brava, preventivno sam njega sipao i fino je dimio kada se dize iz cca 2500-3000 obrtaja na autoputu, sada je miran i na dijagnostici. Mozes preventivno (svakako dobro dodje) ako ti ne svetli, a i ako ti se upali, premda bi onda trebao malo vise siliti (cca 3000+ obrtaja ili voznja nekog brda) da se bolje produva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NeleSK

Složiću se sa svim što su prethodno rekle kolege @ISV_01 @shomispc obzirom da ja zbog gradske vožnje imam dodira sa pomenutim regeneracijama.

 

Baš sam hteo da te pitam u tvojoj temi predstavljanja vezano za DPF, ali mislio sam da te nije još zadesila regeneracija.

Dakle, malo drugaciji zvuk motora, upaljen ventilator, blaga variranja gasa na leru i u toku vožnje i neminovan dim iza tebe. To ti je najprostije opisana regeneracija DPF-a.

U tom sučaju nikako gašenje auta, već ukoliko si ikako u mogućnosti na neki pravac (veća ulica/bulevar/magistrala) gde možeš da se provozaš u kontinuitetu na obrtajima iznad 2500-3000 (zavisno od saobraćaja i uslova).

Ako se kojim slučajem desi da ti regeneracija krene u gradu, bože moj, dešava se i to i ona će svakako uraditi šta treba, možda ne efikasno i ne za isto vreme kao kad ga zgaziš na otvorenom putu, ali svakako će se izvršiti.

Ono što sam ja na više domaćih i stranih sajtova/foruma čitao na ovu temu, jeste da auto ne bi trebao da isključuješ neposredno čim vidiš da je završio regeneraciju, već da ga ostaviš par minuta u leru pa tek onda gašenje.

 

Obzirom da imamo isti motor, slobodno piši kadi imaš neku nedoumicu, taman da razmenimo iskustva ili se pomognemo ako možemo :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili, kao ja, uradiš bt obd adapter i preko alfaobd aplikacije pratiš sve što te zanima :)

Par šotova ispod. Usput, snima sve ovo u excell fajlu pa možeš da analiziraš I ima još brdo opcija... 

Screenshot_2019-07-31-21-14-03-126_com.AlfaOBD.AlfaOBD.png

Screenshot_2019-07-31-21-14-12-813_com.AlfaOBD.AlfaOBD.png

Kod mene ama baš nikakve simptome nema kada je radi, sem povećane potrošnje. Ni dim, obrtaji, vent.. Ništa spec. Inače, na kojoj km vam radi Reg u proseku?

Edited by endbringer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene nema pravila. Unazad 2500 km znam sigurno za jedan put i to je to. Inace ne zalazim u grad pa nema kreni stani voznje. Sad kad krenem na more cu mu tutnem ovaj za ciscenje preventivno pa nek dimi u inat onima dole za nekadasnju eko taksu

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kakvi ste amateri, na svakih 130km ostavljam oblak iza sebe....  
Pa ako je gradska voznja potpuno razumno od vas, DPF guru masteru
Doduse to je bas bas kratak interval, da li si razmislio da promenis gorivo ?

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@endbringer Hvala za info, još ranije sam hteo da pazarim jedan bt obd preko alija i posle se ta ideja negde zagubila :)

 

@shomispc Uh brate, pa to je baš baš često...

 

Ja kad imam isključivo gradske vožnje, a to nekada zna da bude i do 100km dnevno, regeneracija se uključi na nekih 300 km. Ovde pričam o pravoj gradskoj vožnji preko dana sa dosta gužvi, a ne one fore "gradska vožnja po NBG predveče", gde se piči bulevarima bez ikakvog stajanja :D

Prilikom malog servisa kod Gorana, sve je provereno dijagnostikom i parametri DPF-a su dobri, takođe su mi rekli da je regeneracija na tu kilometražu prilikom takvih gradskih vožnji i gužvi najnormalnija stvar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bas zato @hibi011  i hocu na dijagnostiku, da vidim tacne parametre od DPF-a. Manje vise moje nagadjanje da li radi regeneracija ili ne itd. Samo jos da nadjem ovde u NS ili okolini ko to dobro i kvalitetno radi pocev od tacne dijagnostike, ciscenja itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, hibi011 said:

@endbringer Hvala za info, još ranije sam hteo da pazarim jedan bt obd preko alija i posle se ta ideja negde zagubila :)

 

@shomispc Uh brate, pa to je baš baš često...

 

Ja kad imam isključivo gradske vožnje, a to nekada zna da bude i do 100km dnevno, regeneracija se uključi na nekih 300 km. Ovde pričam o pravoj gradskoj vožnji preko dana sa dosta gužvi, a ne one fore "gradska vožnja po NBG predveče", gde se piči bulevarima bez ikakvog stajanja :D

Prilikom malog servisa kod Gorana, sve je provereno dijagnostikom i parametri DPF-a su dobri, takođe su mi rekli da je regeneracija na tu kilometražu prilikom takvih gradskih vožnji i gužvi najnormalnija stvar.

Meni pada na pamet, pored lošijeg gorivo i kratkih deonica još samo pomisao na kubikažu agregata koji kolega ima (kao i ja 1,9) te on i više troši goriva i time se i neminovno brže zaprlja. Ali opet je to dosta kratak interval. 

 

@NeleSK

U principu i malo kvalitetnija OBD2 dijagnostika (bilo BT varijanta ili ima breko kabla, sa alija za cca 5-10E neka standardna do onih boljih od 25-30E  sa više opcija dok one jače cca 35-50E mogu da pokrenu sami regeneraciju) može očitati parametre, kao što kaže @endbringer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hibi011

Na otvorenom je mnogo bolji rezultat, ali od kada vozim 99% u špicu NBG - Mirijevo radi na tipa 130km. Npr do CG sam išao skoro 600km u jednom pravcu (malo sam kružio) i uhvatio sam ga da radi samo jednom...

Edit: Čim se maknem iz špica, to će da se unormali. Dok sam išao svaki dan Borča - NBG obilaznicom, radio je na oko 300km..

Edited by shomispc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shomispc

Pa opet je to kod tebe prečest interval, a ja čak pizdim na ovih 300km što mi se dešava! Ali opet ponavljam, to su ekstremne gužve u toku dana, a svi koji su iz Bg i voze po centru dobro znaju kakvo je rasulo zbog rekonstrukcija ulica :rant:

Jel si radio nekad neko čišćenje famoznog filtera, ili jel koristiš možda neke aditive?

Edited by hibi011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jok, rečeno mi je da on redovno radi regeneraciju i da nikakvo čišćenje tu neće da pomogne. Eventualno da se traži zašto se tako brzo zaprlja.. videću da očistim EGR, možda to pomogne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, shomispc said:

Jok, rečeno mi je da on redovno radi regeneraciju i da nikakvo čišćenje tu neće da pomogne. Eventualno da se traži zašto se tako brzo zaprlja.. videću da očistim EGR, možda to pomogne...

Jeste radi on, ali sumnjam da premium gorivom on može bolje da ga očisti nego isto premium gorivo sa aditivom. Supni onaj gore pomenuti WYNN's za regeneraciju pa izađi u dužu vožnju. Ja iskreno ne pamtim kada mi je poslednji put radio regeneraciju a da sam primetio. Možda i jeste u nekom momentu ali nisam osetio (autoput i sl). 

Mislim da ERG nema veze sa njim...on se čisti na osnovu % zapušenosti filtera, koji se negde očitava putem senzora (zato se softverski po vađenju i ubija).

Inače je veoma tražen...kako i ne bi, nov je 800E skoro...prečesta regeneracija je znak visokog nivoa začepljenosti. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF polako preuzima primat od plivajućeg zamajca

Opušteno bre, u najgorem slučaju se rešava za 100€ ili nešto malo preko

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvo crno premium gorivo, sipam samo obican dizel i to je to :D

Kad budem imao Euro5, onda cu da razmisljam o premium gorivu :D 

 

Idem na 150km sad za vikend, pa ću da vidim da sipam u pun rezervoar ovo čudo. Pod uslovom da ga nađem negde usput..

Nekako sam sve u tripu da je to šarena laža..

Edited by shomispc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je precesto radio regeneracije kad su mi otisla 2 senzora dpfa, valjda za temperaturu i pritisak il kako vec.. I onda je sve pobrljavilo pa je moralo napolje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, totti said:

DPF polako preuzima primat od plivajućeg zamajca emoji3.png

Opušteno bre, u najgorem slučaju se rešava za 100€ ili nešto malo preko emoji4.png

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 

Aahhahaha, nemoj molim te, dovoljna je jedna dobra kletva (zamajac) :D 

23 minutes ago, shomispc said:

Kakvo crno premium gorivo, sipam samo obican dizel i to je to :D

Kad budem imao Euro5, onda cu da razmisljam o premium gorivu :D 

 

Idem na 150km sad za vikend, pa ću da vidim da sipam u pun rezervoar ovo čudo. Pod uslovom da ga nađem negde usput..

Nekako sam sve u tripu da je to šarena laža..

Imaš na većini pumpi da nađeš, promuvaj se tamo gde su tečnosti/ulja i slično. U principu posle dodavanja, vrlo brzo krene da radi. 

 

@dekirs Čuj kolega, trpim isti dok se može, posle će i on ahoj u sekundarnu ili tercijarnu sirovinu (zavisno koliko bude načađavljen) :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene regeneracija na 250-300km, primetim nešto gušći čisto beli dim dok radi, i karakterističan miris istog. Naravno ovo se primeti samo ukoliko auto stoji ili se sporo kreće. Potrošnja skoči za oko 20% u tim momentima. U principu mi je kilometraža 50/50 grad i van grada. Lampica za DPF se palila, ali vožnja autoputem uz držanje 2800+ rpm rešava ovo kroz nekih 10ak minuta, uz potrošnju oko 8.5-9 L/100 km. Majstor kaže da je ovo očekivani raspon između ciklusa (250-300) u mešovitoj vožnji koja sadrži dosta stani/kreni varijanti u gradu.

 

Inače osim uslova vožnje, zavisi u manjoj meri i od kvaliteta goriva i vazduha, kao i toga koliko ulja motor troši...

 

Što se tiče aditiva za čišćenje, oni mogu da izazovu raniju aktivaciju regeneracije, ali u principu ne pomažu previše samom procesu čišćenja, barem po onome što sam imao prilike o tome čitati i slušati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutinac Pa znam, vec 2 puta sam hteo da ga cupam jer kontam da ce da me cela operacija izadje tipa 50e kada ga prodam a resicu se muka, ali me je oba puta Goran odgovorio od toga recenicom "ja ga ne bih vadio dokle god radi svoj posao, bolje dodji povremeno da izvadimo ulje..." - i jbg, idem povremeno da vadim ulje :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sam i ja cekao pa na kraju kad sam ga iscupao imam utisak da je mozda i napravio par dodatnih problema...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=268]Milutinac[/mention] Pa znam, vec 2 puta sam hteo da ga cupam jer kontam da ce da me cela operacija izadje tipa 50e kada ga prodam a resicu se muka, ali me je oba puta Goran odgovorio od toga recenicom "ja ga ne bih vadio dokle god radi svoj posao, bolje dodji povremeno da izvadimo ulje..." - i jbg, idem povremeno da vadim ulje  
Zanimljivo je da ogromna većina majstora ne preporučuje vađenje DPF-a osim ako je baš baš dogorelo.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...