Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

13 hours ago, NemanjaUe said:

Zdravo drugari,treba mi mala pomoc!

U poslednje vreme sam primetio da se ventilator mnogo vise pali nego sto je to po meni normalno,tipa ako vozim auto preko dana,parkiram u garzu na par sati,sednem sidjem do grada on odmah upali ventilator posle 10 min voznje.veceras sam parkirao auto i cekao da se ventilator ugasi,trebalo mu je jedno 10 min,takodje sam primetio da iz auspuha izbija nenormalno velika temparatura,bukvalno bi mogao da se oprzis od vrelih gasova,auto ne dimi uopste,jel imao neko slicno iskustvo?

u pitanju je Fiat Bravo 2007 1.9 mjet sa dpf filterom.

 

p.s sve se desava bez upaljene klime.

Auto ti sigurno radi regeneraciju.

To sto osecas vrelinu na izduvu je sasvim normalno dok je u procesu jer  temperatura unutar dpf-a dostize 650 stepeni.

E sad ne znam koliko dugo imas auto i dal si ikada kacio na dijagnostiku da ispratis neki proces ali kod mene(a isti je auto kao tvoj)regeneraciju radi kada dodje na 82 procenata zapusenosti,prosecno traje 500 sekundi,i u zavisnosti od nacina voznje npr 2000 obrtaja ili 3000 obrtaja ,ako ne prekidas trebalo bi da padne na nekih 13-18 procenata a ako ga peglas na autoputu zna i ispod 11%(ovo zavisi od opsteg stanja dpf-a dizni itd)

Kod mene u kombinaciji gradska -otvoreno radi na nekih 300km,na otvorenom na 450km a samo grad 140km i tad ulazi u regeneraciju.

Ja npr retkko kad sam cuo ventilator da radi,verovatno me nisu kacile regeneracije u tom momentu,par puta sam provalio da radi na osnovu nekog mirisa koji se javi u momentu pocetka regeneracije(nesto kao izduvni gasovi ali u mnogo manjem obliku)

Iskreno nemoj da se opterecujes time jer nisi rob auta,ono sto ti je moj savet je da ga zakacis na dijagnostiku ili je kupi sam ,to je poprilicno jeftino,i isprati parametre dok je u regeneraciji da bi je jednom zavrsio kako treba.(ili ako cesto vozis po gradu da bar znas da jednom mesecno izadjes na otvoreno i opeglas ga kako treba)(razlog vise da imas dijagnostiku)

Cesta voznja po gradu uzrokuje i cesce regeneracije ,cak i podizanje nivoa ulja u motoru zbog cestih prekida ali i tada on nesto da kazem skine(Npr udje u regeneraciju i ti je prekines na pola,on je odradio deo procesa i skinuo zapusenost za 20-30 -40 posto ,i onda opet dize do npr 80 pa i 105 procenata  pa opet udje u regeneraciju i tako u krug....

 

Ja sam presao do sada 11000km,ulje sam menjao na 10 000 a po senzoru viskoziteta je bilo na 46 procenata ,mada realna situacija je da je ulje bilo skoro kao voda ver zbog regeneracija i visokih temperatura pa sad skracujem servis na 8000km.(selenia 5w30)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NemanjaUe

Nepotrebno otvorena tema u Stilo/Nuova Bravo tehnickom podforumu je spojena sa postojecom o DPF.

Ako zelis, mozes i detaljnije da procitas oko DPF filtera, upoznas se da funkcijom i nacinom rada, regeneracijama, potencijalnim problemima, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba mi vaše mišljenje o sledećem problemu. Fiat bravo, 1.6 88kw i problem velika potrošnja u Bg - oko 9l. Planiram u SM da očistim dpf flashcleanerom, turbina slini na usisu tako da možda padne i njen Remont, čišćenje interkulera I egra i sve u servisu ac radosavljević. Da li je iko radio nešto slično, u ovom obimu i koja su iskustva i gde? Neko u pomenutom servisu na toj mašini čišćenje? Imamo li nešto slično u Bg i gde?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej,hvala na odgovoru,nisam pratio koliko predjem al mi se cini da kod mene pali i regenerise non stop,jer svaki dan pali ventilator,a ja predjem tipa 30 km dnevno,ujutru imam otvorenog puta uzbrdo ka Zl 11 km,kada stignem on je upalio ventilator (ne bas svaki put),primetio sam da on ima lampicu na tabli za regeneraciju,ali nikada je ne pali ne znam jel tako i drugima,pre par meseci mi je izbacio gresku "change oil" ,meni se nije poklapala km i zamena ulja (oko 1500 km),na mera;u je bio na maks,nije bilo jasno pa sam oterao tu kod nekog lokalnog majstora elektricara,on nakaci na bord (eger dobar,dizne dobre,maf map dobri itddd..dpf dobar ALI se vidi da vozis vise po gradu,on je resetovao gresku i auto je poceo da dimi par min i stao,on mi nije bas lepo objasno,verov se regenerise dpf.Ja posle par dana kupim sve za mali servis,i odradim ga sam.Na preporuku a moju gresku od  prodavca ne uzmem seleniju nego uzmem neko Eni 5w30 italijansko,namenjeno za kola sa dpfom.kad sam upalio kola on je opet upalio {change oil) to mi nije jasno,i potrosnja po bordu se penje i preko 9 l garada (Uzice)

Ove sedmice cu da oteram kod nekog drugog elektricara pa da vidim sta ce da kaze na dijagnostici.

auto je kod mene 7.8 meseci

 

Edited by NemanjaUe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam ti rekao ,ja sam se u pocetku zanimao sa regeneracijom da vidim kad i sta radi.Uzeo sam polovan auto pa sam ipak hteo da ispratim neke stvari,da vidim dal uopste radi regeneraciju,na koliko itd 

Za 11 km on nemoze da uradi regeneraciju.

Ja tacno imam do posla 11km, ispratio sam ga nekoliko puta ,treba mu 5 km da dostigne radnu temperaturu ujutru,i kad stignem do firme on udje u regeneraciju tipa na 8-9 km,i onda ga  jos provozam ulicu dve i to je to..

Negde je pisalo da on udje u regeneraciju cim je zapusenost preko x %, realna slika je da mora da ima odredjene uslove a to je prvo zagrejanost motora bar 70stepeni i voznja preko 2 obrtaja bar neko vreme sto znaci da to kreni stani nema boga da uradi regeneraciju uspesno.(uspesna regeneracija traje 500+ sekundi) Kad kazem uspesna mislim kompletna. Sve ispod toga on skida neku vrednost zapusenosti.

 

Tako da to sto si rekao da pali ventilator svaki put ima smisla jer mu bukvalno toliko treba da udje u regeneraciju ali ne i da je zavrsi....

Lampicu na tabli ima ,ali je pali kad dpf dostigne kriticnu vrednost,tad ne gasi kola vec vozi dok ne ugasi,vrati se par stranica unazad pa iscitaj da ti bude jasnije.

Change oil izbacuje kad je doslo do kraja servisnog intervala ili je senzor viskoziteta ocitao vrednosti ispod normalnih.

U principu zamenom ulja se resetuje servisni interval(u multiecuscan-u) ima bas opciju reset service interval(for models with dpf)

Ako to tvoj majstor ne zna ,ili menjaj majstora ili nadji nekog da ti to uradi.

 

to sto dize na 9litara verovatno je zbog dpf-a.

u principu moras da resis jedno da bi ispratio drugo...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na ovako detaljnom odgovoru! Lenjost i nedostatak slobodnog vremena mi ne daju da citam po forumu,al ovih dana cu se posvetiti tome! hvala jos jednom.

 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2018 at 2:14 PM, endbringer said:
Treba mi vaše mišljenje o sledećem problemu. Fiat bravo, 1.6 88kw i problem velika potrošnja u Bg - oko 9l. Planiram u SM da očistim dpf flashcleanerom, turbina slini na usisu tako da možda padne i njen Remont, čišćenje interkulera I egra i sve u servisu ac radosavljević. Da li je iko radio nešto slično, u ovom obimu i koja su iskustva i gde? Neko u pomenutom servisu na toj mašini čišćenje? Imamo li nešto slično u Bg i gde?

I? Bilo ko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konfuzno. Zato i nema odgovora. 5 pitanja od kojih je jedno postavljeno na pravom mestu.

 

Sta je tvoj problem u stvari...potrosnja ili ovi drugi mehanicki problemi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek je sve nekako povezano. Turbina pušta ulje na usisu, verovatno je stradala zbog muke dpf i gradske vožnje plus egr i naše gorivo pa onda i to ulje dodatno prlja dpf i u krug. A potrošnja u gradu je oko 9+l što je suludo. Hteo bih da pokušam jednim udarcem da obuhvatim celu priču na relaciji turbo, interkuler, egr i dpf pa me zanima da li je iko i gde radio nešto slično i kakva su iskustva, u smislu, ima li smisla bacati pare na ovakav poduhvat.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio sve. Prosao sve. Sa sve remontom turba posle.

 

Rezultat je da je auto na valjcima izbacio 164.1ks od 165 fabrickih.

Na stranu to...auto radi kako treba i ponasa se kako treba. I lep je osecaj kada znas da je sve cisto i ispravno.

 

Da sve odradis na jednom mestu - ne znam da ti kazem gde. Ali da radis - uvek svima kazem - da. Iako sam prililom rada napravio stetu od 400-500 e ali Boze moj. Svakome se desi da nesto ispadne i proleti kroz turbo :D

 

Vidim i da te potrosnja interesuje...

 

Pre bilo cega na tempomatu sam imao oko 6.4 na 120km/h

A sada se vrti od 4.8 - 5.6 recimo. Stavljam i snimak na YT pa cu okaciti

 

Moj predlog - zasuci rukave i jedno po jedno.

 

Ps - ja sam klapne ostavio jer smatram da imaju svoju ulogu jos kako

 

 

U prilogu:

-snimak

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam rešio, I maf i map i lambda. Dpf I turbo su mi poslednji u nizu, sa sve đubretom od egr koje je najbolje zatvoriti i ugasiti soft, a? Iako radi ali...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/5/2018 at 12:54 PM, dekirs said:

A protokomer ne spominjes.. Tj mnozina, protokomere...

 

I to sam povadio :D salim se...

Protokomer = ono cije se ime vise ne spominje...

On 7/5/2018 at 1:00 PM, andreja.micovic said:

@Milutinac Jel ti ovo pored km sata prepoznao da su narandzaste sijalice na maglenkama pa pokazuje info? 

 

:P ali bravo za ideju...

 

Reseno davno...stigli otpornici sa alija 

 

20180502_173934.thumb.jpg.3ecb18d700cd318a35f5d0521721b768.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bice vrlo interesantno videti u narednom periodu za tehnicki pregled, da li ce i kada potegnuti pricu oko vadjenja DPF-a....

To ce onda uciniti popularnijom opciju ciscenja.

Vozim dosta na otvorenom, to je 6. na 2300-2400 obrtaja, pa se nadam da me taj problem nece uskoro dotaci.

Ali bi bilo lepo cuti utiske od nekog ako je isao na ciscenje (pranje?) DPF-a u SM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre ce kontrolisati katalizatore nego dpf. Mada ko je umesto dpf stavio samo cev bice frke. Kod mene je koliko sam video sam sace izbijeno.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Milutinac said:

Radio sve. Prosao sve. Sa sve remontom turba posle.

 

Rezultat je da je auto na valjcima izbacio 164.1ks od 165 fabrickih.

Na stranu to...auto radi kako treba i ponasa se kako treba. I lep je osecaj kada znas da je sve cisto i ispravno.

 

Da sve odradis na jednom mestu - ne znam da ti kazem gde. Ali da radis - uvek svima kazem - da. Iako sam prililom rada napravio stetu od 400-500 e ali Boze moj. Svakome se desi da nesto ispadne i proleti kroz turbo :D

 

Vidim i da te potrosnja interesuje...

 

Pre bilo cega na tempomatu sam imao oko 6.4 na 120km/h

A sada se vrti od 4.8 - 5.6 recimo. Stavljam i snimak na YT pa cu okaciti

 

Moj predlog - zasuci rukave i jedno po jedno.

 

Ps - ja sam klapne ostavio jer smatram da imaju svoju ulogu jos kako

 

 

U prilogu:

-snimak

Cinjenica je da imas napredak posle svega odradjenog ali se ja pitam kako je kod mene isti slucaj sa potrosnjom kao kod tebe  a sve je fabricki ostalo, doduse u pitanju je astra j gtc ali sa istim fiatovim motorom 2.0 165ks s tim da je gtc teza cirka 200kg plus 19" felne sa 245/40 gumama? Potrosnja se krece oko 5-5,4 sa 120  a  3,8 do 4,2 pri 90kmh u petoj brzini na 1800obrtaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro. Sta ustvari hoces da kazes?

 

Mislim da je pogresno porediti ta 2. Motor u osnovi jeste isti...ali je mnogo stvari ipak razlicito. Samo dizne mogu napraviti veliku razliku...ili aerodinamika ili ko zna koliko drugih nekih faktora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...