Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

Vozim Fiat 500 1.3 mjet 75 ks (2008 god.) i po prvi put se susrecem sa ovim DPF pa cu postavit par pitanja:

Do sada mi se lampica za dPF upalila 3-4 puta za 6000 km i tad sam obavezno vozio na nesto preko 2500 obrtaja 3 brzinom 60 km/h i za nepunih 10 min.se ista gasila e sad primecivao sam nekoliko puta da se na auspuh pojavi vise dima (belog) nego obicno(lampica ne svetli)  i tad mi se poveca i potrosnja na preko 20 l e tad isto ga vozim sa onim obrtajima i onom brzinom kao i kad sija lampica DPF-a i to traje nekih 8-10 min tad po potrosnji kad se vrati na normalo mislim da je zavrsio regeneraciju ,da li sam u pravu?

Medjutim brine me sto sam primetio da mi se malo povecao nivo ulja na meracu,ispustio sam taj "visak" ulja i sad pratim dokle ce tako,da li ce se i dalje povecavat nivo ulja.

Takodje procitah na jednom(alfa) forumu da ovi motori imaju kao softversku gresku i da cesto rade regeneracije i samim tim zbog tog neka kolicina nafte dospije u karter pa bi bilo pozeljno maknut ovaj dpf.

Auto dosad ima 165 000 km na satu,da li je vec taj DPF pri kraju i da li bi ga bilo pametno uklonit,da li ce biti ikakvi posledica po motor ili recimo turbinu ili vec nesto drugo?

 

Sta mi je sve potrebno osim laptopa da bih sam mogao uradit dijagnostiku.....vidjet zaprljanost dpf u %, istrosenost ulja i sl...

Edited by Marinko69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po opisu on radi cesto regeneraciju, visak nivoa ulja je povezan sa tim . Po kilometrazi ja bih rekao da mu je vreme za skidanje ili barem ciscenje. Uz laptop ti treba i program tj.dijagnostika :)

Ja bih skinuo dpf i ugasio softverski, da je moj auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se regeneracija racuna od onog trenutka kad zasvetli lampica ili kad primetim po potrosnji goriva(i preko 20 l) a lampica ne svetli,ako je ono prvo onda mislim i da nije bas cesta regeneracija?

Da li su ceste regneracije donekle povezane i sa kvalitetom goriva,  dok za cestu gradsku voznju znam i sam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Povezana je i sa uslovima vožnje, procentom zapušenosti filtera itd...

 

Mislim da se kod Fiata ne pali lampica kod redovne regeneracije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paljenje lampice na vecini modela, uglavnom znaci da je veliki nivo zaprljanosti i da auto ne sme da se gasi i da tu regeneraciju mora da odradi do kraja, u protivnom, auto mora u servis na "rucno" aktiviranje regeneracije preko dijagnostike.

 

To sa vracanjem goriva u karter, nije softverska greska, nego je jednostavno tako, posebno je izrazeno to vracanje goriva prilikom prekida regeneracije. Upravo zato se i razlikuje ulje koje ide u modele sa DPF i bez DPF.

 

Preporucio bih ti da odes u neki servis sa dobrom dijagnostikom, gde ce videti, nivo zaprljanosti DPF, kao i istoriju poslednjih par regeneracija, pa ce se utvrditi sta dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se regeneracija racuna od onog trenutka kad zasvetli lampica ili kad primetim po potrosnji goriva(i preko 20 l) a lampica ne svetli,ako je ono prvo onda mislim i da nije bas cesta regeneracija?

Da li su ceste regneracije donekle povezane i sa kvalitetom goriva,  dok za cestu gradsku voznju znam i sam?

 

Doblo 1.6 Multijet na nesrecu ima DPF filter. Zadnjih 4-5 mjeseci nafra je točena na Gazprom pumpama i počeo je da radi regeneracije svakih cca 250 km. Hajde dobro sto radi regeneracije, ali kontrolom nivoa ulja, vidim da je dobro iznad maksimuma, cca 5 mm. Ubrzo nakon toga izbaci na instrument tabli lampicu za zamjenu ulja iako je od zamjene proslo cca 5000 km. Kada smo ulje zamijenili (uvijek Selenia WR PE) ulje je bilo kao voda. Izgleda da Fiat ima onaj sistem gdje ubrizgava gorivo da bi DPF sagorio čađ. Na preporuku majstora iz serisa, gorivo sada sipamo na Petrol pumpama (Q Max dizel, navodno euro 6) i regeneraciju radi na cca 500 km. Nov DPF filter košta 1500 eura, a plan je da ga izbacimo, ali je problem sto u BiH niko ne zna to da uradi, jer mora i softverski da se iskljuci.

 

Sve u svemu izgleda da u radu DPF filtera uticaja ima i kvalitet nafte, uslovi voznje svakako. Doblo je presao 92000km, 4 godine je star, i uglavnom se vozi po otvorenim dionicama.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prerano je zveknuo pogotovo sa dosta voznje na otvorenom, mora da je losa nafta.

Nego isplati ti se provozati do srbije, ovde je eliminacija dpfa cca 150e ako se dobro secam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa Dobla 1.6 Multijet prekjuce skinut DPF filter. Auto je preslo 87000 km i DPF vise nije bilo spasa. Sreca je pa je ECU Bosch EDC16 pa je reprogramiranje SW bilo laske. Komplet sa rukama zahvat je bio 300 eura. 

Auto je preslo cca 100 km, u za sada radi bez zamjerki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si siguran u tu kilometražu bez greške ili ne.

Ako jesi ja zaista ne znam kakvim (ne)uslovima vožnje uspeva da se do te mere zapuši DPF u tako kratkom periodu? To ne sme da se dešava ni u uslovima isključivo gradske vožnje.

Koliko često (na koliko km) je radio poslednje regeneracije? 

Sorry, sad tek vidim da si pisao o tome u prethodnim postovima;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto je inace kupljeno novo, redovno odrzavano, mijenjano ulje Selenia WR PE, sve prema servisnoj knjizici. Gorivo je u pocetku sipano na Petrol pumpama, a onda smo presli na Gazprom. Nekako tada i pocinju problemi sa DPF. Radili smo ciscenje DPFa, ali nakon cca 2000 ponovo je izbacio gresku, ne moze vise od 80 km/h i sl problemi. I onda smo donijeli odluku da DPF ide vani jer zamjena od 1580 eura (Fiat servis Sarajevo) se ne isplati nikako.

Auto je vozen cca 40 % grad, 50% otvorena cesta, 10% auto put.

U zadnje vrijeme, nakon cca 5000km od zamjene ulja nivo ulja bi bio iznad maksimuma, jer je ubruzgavao naftu zbog regeneracije. 

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš čudno da na tako maloj kilometraži napravi toliki problem. 

Ja sam od kupovine prve dve godine sipao gorivo pretežno na Petrolovoj pumoi a u zadnjih godinu ipo gotovo uvek na Gazpromu/Nisu. Nisam primetio razliku nikakvu u ponašanju auta ili učestalosti regeneracija koje su inače na otprilike 250~280km u proseku koji vidim na dijagnostici. U vožnji retko da ikad uspem da provalim da je radi. Uglavnom kada stanem i čujem ventilator tad skontam da je u toku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Elra said:

U zadnje vrijeme, nakon cca 5000km od zamjene ulja nivo ulja bi bio iznad maksimuma, jer je ubruzgavao naftu zbog regeneracije. 

 

Ovo se i meni desavalo.

Moja rodjaka ima slican problem na Golfu 6. Iz nekog razloga nije redovno radjena regeneracija, pa je pravio probleme kao i tebi. DPF je pre par hiljada skidan i ciscen, ali se problem opet javio. Ko ce ga znati zasto tako pobrljavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno ne stigne da dovoljno digne temperatru izduvnim gasovima kako bi mogla da se odradi regeneracija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam primetio na mnogim novijim automobilima da regeneracija započne i dok je auto "hladan".

Ako pričamo o Fiatu, na Doblu 1.3 Mjet sam video da je započinjala regeneracija posle 3 minute rada u mestu potpuno hladnog motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako se proces regeneracije vidi na Cromi 120ks. Na tabli nema nikakve signalizacije a u voznji se ponasa potpuno isto. U ovih godinu ipo sam samo jednom primetio da je pocela regeneracija jer sam bio na semaforu kada je podigao malo ler i poceo nekako nepravilno da radi. Na retrovizoru sam video da je izlazio beo dim iz auspuha. Terao sam ga pod malo visim obrtajima 10-ak minuta i kada sam stao, opet je radio kao i inace. Znaci, za godinu ipo samo jednom se dalo primetiti a Croma radi i ide kao zmaj. Zato mogu reci da je meni DPF i regeneracija i dalje potpuna misterija....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siciliano, sto se tice Crome od 120 ks, a da se radi o modelu od 2008-2011 godine, tu ti mogu reci da svaki automobil mora imati svijetlosnu signalizaciju kada pocne regeneracija DPF-a. Takodje, pored svijetlosne i vizuelne signalizacije ( u vidu malo veceg dimljenja iz auspuha), primjetan je osjetno nemirniji i nestalniji rad motora. Taj nemirniji i nestalniji rad motora se manifestuje tako sto u jednom trenutku imas osjecaj da ce se motor ugasiti, a vec sekundu kasnije isti ti obratji i zvuk motora ide do 1000  obrtaja. U koliko ne postoji mogucnost da se ode negdje na otvoren put gdje ce se voziti odrijedjeno vrijeme dok se signalana lampica ne ugasi ( tada je proces regeneracije zavrsen), onda bi trebalo stati negdje sa strane i simulirati voznju u leru na 3000 obrtaja, dok lampica ne ugasi. Ne sekiraj se nece ti se nista dogoditi motoru, a kamoli da ce puknuti blok motora ili slicne stvari....  U koliko se prekine jednom ili dva puta regeneracija tako sto se auto iskljuci jer si stigao na odrijedjeno mjesto, takodje se nista nece dogoditi.... Tek kada na tabli dobijes upozorenje da je potrebno promijeniti ulje u motoru, a ti znas da nije vrijeme redovnom servisu ili slicno, tek tog trenutka je doslo do kontaminacije ulja u karteru usljed slivanja odrijedjene kolicine nafte ( koja opet nije cista nafta iz rezervoara, no da ne duzim.... ). Obicno se to javlja ( upozorenje o promijeni ulja) tek tamo poslije 4-5 prekida regeneracije, ili nekada ali rijetko i kasnije. Sve ovo ti pisem, jer i sam posjedujem verziju sa 120 ks, i dpf mi je znao ranije zadavati malo glavobolje. Bogu hvala, vise ne zadaje jer sam ga skidao i cistio, tako da sam vec duze vrijeme relativno miran. Regeneracija DPF-a koji se cisti putem ubrizgavanja nafte ispred saca dpf-a, se ostvaruje kada se u izduvnoj grani odnosno u samom sacu dpf-a stvori temperatura izmedju 600 i 800 stepeni celzija. Takodje ti savjetujem, s vremena na vrijeme, kupi neki od aditiva za ciscenje dpf-a, ako ga vec ne skidas i ne cistis. Malo je skuplja varijanta, ali vjeruj mi zaista pomaze. Ja uglavnom koristim ili Liqui Moli ili Marley, bez ikakve namjere da ih reklamiram ili izdvajam od drugih. na trzistu ima mali milion drugih proizvodjaca koji su sigurno kvalitetni, ako ne mozda i kvalitetniji ( ovo ostavljam ucenjacima da studiraju i donose zakljucke. Moj je krajnje subjektivan.).

Pozdravljam te!

Totti, samo zelim da potvrdim tvoje zapazanje, iz licnog primjera. Dogadja se na  Fiat Croma-i iz 2010 i 2011 godine da se proces regeneracije javi vec koji minut poslije paljenja motora, a koji jos nije zagrijan na radnu temperaturu. U tom slucaju govorimo o regeneraciji koju motor radi sto bi se narodski reklo minut do dvanaest, odnosno kada pokusava da nesagorijele cestice doslovno izbaci iz dpf-a, vecinski, a manjinski na ulazu u dpf  pokusa da ih upali, jer nije uspio postici potrebnu i pozeljnu temperaturu u izduvnoj grani. Ovaj proces je rijedak ali nije da ne postoji.

Pozdravljam te!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Vlajo93 , hvala ti na iscrpnom odgovoru. Upravo sam prosao uputstvo koje imam na engleskom ali nisam nasao da postoji poseban simbol za regeneraciju dpf-a na Cromi 120. Postoji signalizacija kada sistem ne moze odraditi regeneraciju te kada je ulje kontaminirano da mora da se menja...ali ako je sve OK, ne bi trebalo da svetli bilo sta??? Tako sam shvatio...mozda gresim....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siciliano, i tebi i ostalim clanovima koji su procitali i koji citaju moj post se unaprijed izvinjavam jer ocigledno u namijeri da ne budem preopsiran sam zaboravio napomenuti sljedece. Na Fiat Croma  o kojoj sam govorio, ne  postoji poseban simbol, o zacepljenju dpf-a kao na ostalim aotomobilima ( konkretnmo znam za Fiat Bravo 2010 godiste. Brat mi to vozi privatno.) Simbol je trougao za uzvicnikom oko kojeg se obavija strelica sa desna na lijevo. Identican je signal kada ti pokaze da imas navodni problem sa asistencijom pri kocenju ( sto se dogadja kada predugo vozis u leru recimo niz brdo a konstatno kocis u jako kratkim prekidima). Ovo se dogadja jer tada kompjuter u nastojanju da sacuva sistem sa jedne strane, a sa druge strane da se odglupi( zavisi od tipa vozila i konkretnog programiranog sistema) prepusta potpunu kontrolu vozacu u postupku kocenja, zadrzavajuci jedino abs kao opciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/11/2016 at 0:49 AM, dekirs said:

Hvala. Za ovu godinu planiram gume i mozda da ocistim, egr, map, maf. Mozda je malo trom na niskim obrtajima, pa radi preventive ne bi bilo lose da se ocisti sve. 

Elem, izbacuje mi gresku p2084 neki senzor temperature na DPF-u, ne znam koliko to moze spreciti DPF da se regenerise..

 

Mislim da je kolega sa posla imao problem sa tim senzorom, doduse na Ford Kugi.

Nije radio regeneracije, tako da bih ja na tvom mesto to prekontrolisao. Imaces zbog toga problema sa DPF-om, ako vec ne planiras da ga skidas.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na koliko km on radi regeneraciju i da li izbacuje neko obavestenje da je regeneracija pocela posto mi do sada nista nije izbacivao ? Obrisali smo juce gresku, praticu ovih dana dal ce opet da je upali..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...