Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

Zato sto mi uvek nesto kenjamo :-)

Kao sto majstori menjaju zupcasti na 60k km, a proizvodjac predvideo na 100k, tako i ovo. Pretpostavljam da je stvar u tome sto je na tržištu dosta kopija i ulja sumnjivog porekla pa da se malo ograde i majstori od odgovornosti a i mi od vecih kvarova. Sa druge strane, i da se nakon vece kilometraze zbog kasnijeg odrzavanja nesto pokvari, i to ide nekom u dzep. Primer je automatski menjac u cromi koji ide i u volvo i u gomilu drugih automobila gde navode da se ulje u njemu ne menja! Posledica-hidroblok na oko 170k km svima strada jer ulje izgubi svoje osobine a filter zacepi.

DPF imam, ali jos nisam osetio nijednu regeneraciju, vozim cromu vec 6 hiljada km, 60% po gradu, ostalo po autoputu. Nisam proveravao dijagnostikom zacepljenost :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na svakom autu se drukcije manifestuje, barem su mi tako objasnili posto je drugaciji sistem . . .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla, vec ti je odgovorio Baccara, da ne ponavljam. Desilo mi se na jednom sluzbenom autu na kome je mali servis radjen na 15000, da je iz odredjenih razloga preskocen jedan servis tako da je sledeci uradjen na 30000. Znas sta se desilo sa autom, ama bas nista. Ulje koje je istoceno iz njega je bilo identicno kao ono posle 15000.

Ticma, ne znam koliko se sistem razlikuje na Fiat-ima. Na nekim drugim proizvodjacima se itekako razlikuje. Npr, Peugeot HDI ima nesto slicno DPF-u ali ne ubrizgava gorivo unutra pa spaljuje prljavstinu neko radi po principu ukapavanja nekakve kiseline. Cak ima i mali rezervoar za tu kiselinu koji treba da se dopunjuje na nekih 150000 ili tako nesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam shvatio kod 1.6 mjet se ubrizgava vise goriva u same cilindre dok se kod crome posebnom diznom ubacuje gorivo u izduv kod DPF filtera pa samim tim se kod jednog primeti a kod drugog ne.

Ja na citroenu nemam nikakav rezervoar a HDI je u pitanju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na astri G radio servis na 15k a tako cu bogami i na Bravo :thumbup: filter mi se pali na autoputu kad sam ga gazi da probam kako ide :) a po recima majstora to nema pravila kad se regenerise nego do stila voznje i da li je grad ili otvoren put...

Edited by icewolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla, vec ti je odgovorio Baccara, da ne ponavljam. Desilo mi se na jednom sluzbenom autu na kome je mali servis radjen na 15000, da je iz odredjenih razloga preskocen jedan servis tako da je sledeci uradjen na 30000. Znas sta se desilo sa autom, ama bas nista. Ulje koje je istoceno iz njega je bilo identicno kao ono posle 15000.

Ticma, ne znam koliko se sistem razlikuje na Fiat-ima. Na nekim drugim proizvodjacima se itekako razlikuje. Npr, Peugeot HDI ima nesto slicno DPF-u ali ne ubrizgava gorivo unutra pa spaljuje prljavstinu neko radi po principu ukapavanja nekakve kiseline. Cak ima i mali rezervoar za tu kiselinu koji treba da se dopunjuje na nekih 150000 ili tako nesto.

 

Na osnovu čega si zaključio da je nakon 30000km ulje identično onome nakon 15000km? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ja imam na mom Ulizu 2,2 HDi 2003. god valja imam Euro 3 (ne znam dal je euro 3 ili 4) . Posto su mi neki spominjali taj partikularni filter.
Da napomenem da nista oko toga nisam dirao pa me zanuma da li ide fabricko.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na citroenu nemam nikakav rezervoar a HDI je u pitanju.

Trebalo bi da ga imaš kod zadnjeg levog točka (ako ti je auto sa DPF-om)   :thumbup:

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni kad su menjali ulje na novom superbu u ovlascenom, dok su isterali auto ispred na parking ulje je vec potamnelo, sledeci put sam licno prisustvovao zameni ulja i filtera jer sam bio skeptican i ista prica.
Takodje mi se isto desava na 1.9mjt kod grandea.
Mozda zavisi i od vrste ulja, ne znam.
Inace dpf sam izbacio iz grandea kad mi se zacepio (safe mode) na nekih 120kkm posto se vozi uglavnom po gradu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da ja znam da li imam taj fiter?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo pređoh preko 15000km i još ni jednom ne primetih ( a ne znam ni po čemu bih) da auto radi regeneraciju. Nisam primetio ni trunku dima nikad iza auta. Da li ikako signalizira da radi regeneraciju ili ne?

Gradska vožnja uglavnom, mada na recimo svakih 2000km mu sledi vožnja auto putem oko 150km u par dana (odlazak u tazbinu na štrudlu s makom) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se i ja javim. Auto je Fiat Croma 1.9 8V-88kW, 2009. godiste, kupljena pre malo vise od mesec dana. Sinoc mi upali poruku ANTIPOLLUTION FILTER CLOGGED SEE HANDBOOK, praceno zutim trouglom upozorenja. Jutros sam je provozao nekih 15-20 minuta iz Uzica prema Zlatiboru, trecom na nekih 2500-3000 obrtaja i posle nekih ~15 minuta voznje greska se izgasi i ne pali se vise ( bar za sada  :) ). Pretpostavljam da je regeneracija uspesno odradjena. Jedino sto sam primetio je da je posle gasenja greske trenutna potrosnja priblizno prepolovljena, posto sam tokom voznje pratio trenutnu potrosnju. Nista drugo nisam primetio, niti dim, niti se osetio neki smrad i td. Nadam se da je to to? Koliki je ocekivani interval za sledecu regeneraciju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo pređoh preko 15000km i još ni jednom ne primetih ( a ne znam ni po čemu bih) da auto radi regeneraciju. Nisam primetio ni trunku dima nikad iza auta. Da li ikako signalizira da radi regeneraciju ili ne?

Gradska vožnja uglavnom, mada na recimo svakih 2000km mu sledi vožnja auto putem oko 150km u par dana (odlazak u tazbinu na štrudlu s makom) :D

 

Kod 2.0 mjeta sa 165 konja regeneracija DPF-a je skoro pa neprimetna... Svi parametri i uslovi za regeneraciju su dosta poboljsani u odnosu na starije 1.9 mjet motore...

 

2.0 mjet moze da pokrene regeneraciju na leru i da je zavrsi na leru... Moze da pokrene regeneraciju pa da je sam zaustavi i ponovo pokrene kad se ostvare uslovi...

 

2000km ti je prevelik interval, ako mislis da se samo tada radi regeneracija... Kod mog auta sa pravih 106 000 km, i dpf-om koji ne pravi nikakve probleme regeneracija se odvija na 200-550 km, u zavisnosti od toga da li je gradska ili vangradska voznja...

 

Regeneracija traji od 550-650 sekundi, zavisno od uslova voznje... 

 

Za kvalitetnu regeneraciju najbolje je 3 ili 4 brzina i 3000-3500 rpm, tada skace trenutna potrosnja na oko 13L ako je ravnica, ume i na 20L ako je malo uzbrdo... za tih 10-ak minuta predjes nekih skoro 20 km (ako ides 120 kmh)sa prosecnom potrosnjom od 13/14 litara sto je za skoro 10 litara veca potrosnja od normalne... i za tih 20 km potrosis skoro 2 litra goriva vise nego u uobicajenoj voznji...  sto znaci da svaka regeneracija kosta vlasnika od 2.5-3 evra...

 

ja sam sa mojim bravom presao 3500 km za 2.5 meseca (2 nedelje se od toga nisam vozio jer sam bio na kopaoniku) za 3500 km auto mi je uradio 11 ili 12 regeneracija... znaci otislo 30 ak evrica bezveze... :D To direktno ukazuje na to, da ce uskoro DPF da leti napolje (iako je potpuno ispravan!!), ne treba miglupost koja ce mi uzimati godisnje 100 evra za gorivo najmanje ze regeneracije glupog DPF-a... Osim skidanja DPF-a ugasicu i EGR i uraditi blagi remap (chip) tako da ce svih 165 konja doci do izrazaja...

 

Smatram da nasa zemlja jos uvek nije dorasla euro 4 ili 5 standardu i dizel motorima sa filterom cestica! Prvo trebamo ukloniti jugice lade i sve ostale krseve sa ulice koji trose vise ulja nego goriva, takodje i stare dizele tipa golfa 2 koji dime kao lokomotive, pa tek onda razmisljati o uvodjenju vecih standarda... Novi dizeli su po meni ne preveliki zagadjivaci, secam se da sam pre jedno 2 godine uporedjivao fabricke podatke za multijet 8v sa i bez DPF-a i uvideo da vozila sa DPF-om nemaju ni 10-15% manje stetnih izduvnih gasova... Tako da dok ne dodju bolja vremena DPF OFFFFF!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekoh ti ja još davno da ćeš se smoriti  :laughing: Baš mi se ne dopada na novim kolima što je tako napravljeno sa dpf-om da zarad malo ekologije bukvalno maltretira vozača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni dodje da ga izbodem srafcigerom. Desava se taman da treba da parkiram kad ono medjutim on pocne regeneraciju i onda ko budala drzim u mestu 3000rpm dok ne zavrsi . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa zasto to radis? Samo ga ugasi nece mu nista faliti... A mozes i da pritisnes malo gas kad ides na posao :)

Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...