Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

Kada se prvi put pojavljuje na novim motorima? Kod mene posle 8.500 jos uvek nista... Znam da zavisi od nacina voznje - ja vozim 1/3 gradsku, 1/3 vangradsku, 1/3 autoput... Na autoputu sam ga upravo poduvao do max, al i dalje nista... Da li zavisi i od kvaliteta goriva

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajd mala pomoc..danas isao do KV i nazad..i sad kao sto su mi rekli u servisu na autputu teram ga ja 20 minuta na 3000 obrtaja kako bi se uradila regeneracija....krenem nazad i taman u KG gledam trenutnu potrosnju i izbacuje neke neverovatne vrednosti...tipa trosi mi trenutno 12lit a isao sam tipa 50 ili 60 na ispod 2000 obrtaja..znaci neka neverovatno visoka potrosnja...to trajalo desetak minuta i potrosnja se vratila na normalu.

 

da nije to pokazatelj da je regeneracija u toku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajd mala pomoc..danas isao do KV i nazad..i sad kao sto su mi rekli u servisu na autputu teram ga ja 20 minuta na 3000 obrtaja kako bi se uradila regeneracija....krenem nazad i taman u KG gledam trenutnu potrosnju i izbacuje neke neverovatne vrednosti...tipa trosi mi trenutno 12lit a isao sam tipa 50 ili 60 na ispod 2000 obrtaja..znaci neka neverovatno visoka potrosnja...to trajalo desetak minuta i potrosnja se vratila na normalu.

 

da nije to pokazatelj da je regeneracija u toku?

 

 

Tacno, tako sam i ja primetio nekoliko puta kako mi potrosnja po bordu raste bar 150%, majistor mi je rekao da tada radi regeneraciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sto jednostavno nisu stavili lapmicu na instrument tabli a ne da se tripujemo  :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda je i njima bilo glupo da stave jos jednu lpicu koja ce se paliti sv.cas :D

ne verujem da se regeneracija toliko cesto radi..mada mi je to i misterijs,.koliko cesto se ona realno radi..da li posle odredjene kolometraze?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da sam napisao, sam pocne regeneraciju izmedju svakih 300 do 500km sto je kod mene barem jednom nedeljno i naucio sam da provalim kad je radi ;)
Preksinoc sam parkirao k u mestu drzao obrtaje na 3000 dok nije zavrsio i kraj. Vidi se po potrosnji i malo nemirnijem radu na leru.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi razmišjlao o uklanjanju dpf-a? Nešto mi je to mnogo da te jednom nedeljno zeza u toku vožnje, a cenim da po našim zakonima neće još dugo morati da se poštuje eko norma koju neki automobil poseduje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sad me ne smara toliko a i nije prelazio 50% u gradskim uslovima tako da je sasvim ok.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mozda je i njima bilo glupo da stave jos jednu lpicu koja ce se paliti sv.cas :D

neverujem da se regeneracija toliko cesto radi..mada mi je to i misterijs,.koliko cesto se ona realno radi..da li posle odredjene kolometraze?

 

Nisam mislio na to, nego se salim u vezi sa Fiatom i njegovim cuvenim lampicama :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

na mojoj cromi 1.9 mjet radi se regeneracija na nekih 650 km sto se vidi kad zakačim na diagnostiku, ali koliko sam ja svatio da to nema veze sa pređenom kilometražom već zaprljanosti samog filtera u % tj kada je oko 90 % zaprljan.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, samo da znate, nije normalno da DPF radi regeneraciju na 500, 600 km. To znaci da vam je DPF hitan kandidat za izbacivanje iz auta i softversko otklanjanje. U normalnim uslovima eksploatacije auta, pri koriscenju normalnog goriva a ne neke supe, DPF ne bi trebalo da pocinje regeneraciju ispod nekih 1000-1500 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam baš da je tako... meni je na Bravu kada sam ga kupio (znači vožen u nazovi normalnim uslovima u Italiji) imao oko 700 regeneracija na pređenih ~123000km što je prosek oko 175km. Zapušenost mu je bila oko 60-70% što je super stanje (jer broji do 130%). I nadalje, tokom vremena dok sam ga vozio regeneracije su se kretale otprilike u tom proseku, a zapušenost je stajala na tih 60-70% što nije pravilo nikakave probleme zbog kojih bi se isti vadio ili nešto sl. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ispravan" DPF uglavnom zapocinje regeneraciju cim se za to steknu uslovi, manje vise nije bitna kilometraza na kojoj ce je svaki put zapoceti.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ponedeljak sam (kad su mi prikljucili examiner zbog problema sa gorivom), video da do sada nije bila nijedna regeneracija za predjenih 9.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto je u Italiji radio toliko cesto regeneraciju me ne cudi jer iz licnog iskustva, a i iskustva jos nekih prijatelja mogu da kazem da je gorivo u Italiji (posebno ED) isti krsh kao kod nas, nego je kod nas dignuta fama da smo najjadniji na svetu. To je misljenje toliko rasprostranjeno da su svi potpuno ubedjeni u to, a realno vecina ljudi ni nema prilike da se licno uveri u takve tvrdnje oko goriva.

 

Da se razumemo, ne hvalim ja nase pumpe, ali ni preko ne cvetaju ruze. Zavisi sve od drzave do drzave. Npr, u grckoj sam nekoliko puta sipao cuveni Shellov V-Power Diesel i uopste nisam bio odusevljen. U poredjenju sa MOL-ovim dizelom nisam primetio razliku u potrosnji, range-u, mirnoci rada motora kao ni snazi. Apsolutno nista, a gorivo je bilo skuplje tada od MOL-ovog za 20 eurocenti po litru. Dok, naprimer, u "jadnoj" Makedoniji sipam njihov ED i svi parametri su bili isti sa razlikom da sam sa njihovim ED presao 100km vise a gorivo je kostalo 20 eurocenti jeftinije nego kod nas a 40 jeftinije nego kod Grka.

 

Da ne offujem temu vise sa pricom o gorivu, moj zakljucak je da zaprljanost DPF-a najvise zavisi od kvaliteta goriva i od kolicine go**njivih cestica u njemu, a u uslovima koriscenja "normalnog" goriva cak i u "nasim" uslovima, regeneracija ne bi trebala da ide cesce od svakih bar 1000km. Ovo nije samo moja tvrdnja, vec tvrdnja majstora iz barem 2 servisa, ne Pere lozaca iza coska neko vrlo dobrih i kompetentnih majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle par dana kracih relacija jutros krenem na posao i cim je prebacio 70c osetim da drugacije radi motor i cujem ventilatore. Krenem a iza mene ekoloska katastrofa, izbacio je plavog dima i garezi katastrofa. Prethodna je bila pre nekih nepunih 200km

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ata 

Verovatno jer je nov DPF... nije još došao do kritične zaprljanosti ;) 

 

@francuz69

Ako je u Italji gorivo toliko loše (kao naše) zašto onda servise rade na 30000km umesto na 15000km kao kod nas? :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...