Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

U vezi Bojanovog posta o mom hobiju (naj naj manjoj potrosnji), to mi  nije stalni stil voznje... trenutno sam raspolozen za optimizaciju potrosnje, al s vremena na vreme proradi neki :devil:  u meni... pa kad mi dosadi min potrosnja, i vidim da ne moze manje, smislicu nesto novo... npr. proverim koliko mogu brzo da se popnem na Frusku goru... ili ko zna sta!! :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pavaobg

Ne postoji senzor kvaliteta, niti onaj koji bi signalizirao povišen nivo, nego se upali upozorenje da je kvalitet ulja loš. To upozorenje se generiše na osnovu podataka iz kompjutera o kilometraži koja je pređena od poslednje zamene i broju obavljenih regeneracija. Upozorenje je takvo da nedvosmisleno navodi da je kvalitet ulja loš, ali na jtd i mjet motorima ne postoji nijedan senzor koji bi to određivao. 

Može biti. Uglavnom postoji sistem kojim bord prepoznaje prerazređeno ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Druga stvar mi nije jasna - ako se ukljuci proces regeneracije, a ne upali se lampica, kako cemo znati da se to obavlja...?

 

A, što moraš da znaš? Čim se nije upalila lampica znači da ne moraš da znaš i možeš da voziš kako god ti odgovara, ugasiš kad god ti odgovara. Malo manje treba da mislite, a više da vozite auto. :D

Prvu regeneraciju vaši novi 500L sa dizel motorima koji imaju DPF će uraditi posle 10.000, 20.000 ili više kilometara, sve zavisi od uslova vožnje. Jedino što treba da znate oko toga je da ne gasite auto kada ona počne i imate info o tome da je u toku. Dakle, vozite, pravite krugove, nemojte samo zaustaviti auto i ostaviti da radi u leru. Ali, i sam Fiat vam kaže da ako i prekinete proces jer ste stali i ugasili auto...jedina šteta će biti što će ulje u motoru tako postajati sve lošije i lošije što više takvih prekida imate...

 

Nema potrebe da planirate bilo šta, niti da gledate, pratite kilometražu. Vozite aute i to je to. :thumbup: Kad se upali lampica vozi ga dok se lampica ne ugasi i to je sve. Još vam samo fali da robujete ciklusima regeneracija DPF-a, pogotovo  što ti ciklusi nisu ujedančeni, uvek isti, već zavise od kvaliteta goriva i uslova vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešo bojim se da grešiš. Gore pomenutom drugaru je Corsa 1.3 mjet morala na zamenu ulja na osetno manje od 10.000 km što znači da je na novom automobilu vršen veći broj neuspelih regeneracija koje su dovele do suviše velike količine dizela u ulju. Upravo zato bi bilo logičnije da postoji signalzacija da je regeneracija u toku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, lampica postoji, navode je:

 

 

Lampica upozorenja se ne pali prilikom svake regeneracije DPF, već samo kada uslovi u vožnji zahtevaju da vozač bude obavešten.

Da bi se ugasila lampica upozorenja, treba voziti dok se ne završi proces regeneracije.

Ovaj proces traje u proseku petnaest minuta. Najbolji uslovi za završavanje procesa regeneracije ostvaruju se vožnjom pri brzini od oko 60 km/h sa brzinom motora od preko 2000 obrtaja u minuti.

Kada se ova lampica upozorenja upali, ona ne ukazuje na defekt vozila i stoga ne treba ići kod mehaničara. Kod nekih verzija, zajedno sa paljenjem lampice upozorenja, displej pokazuje odgovarajuću poruku.

 

 

Isto tako kažu da se ne pali uvek...već samo kad bi gašenje motora u tim uslovima pravilo posle problem sa uljem koji opisuju. A, taj problem rešiš češćom zamenom ulja, koju će ionako svi u SRB da rade koliko vidim čitajući ovu temu:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=61407

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitao sam cijeli tekst i nisam našao situaciju sličnu mojoj. Dakle motor izgubi snagu, očito uđe u safe mode, i iizbaci poruku check engine. Dijagnostika kaže da je problem s dpf filterom ali kad izbacuje gresku na boardu to ne pise. Grešku smo poništili i auto je normalno radio ali se je opet ista stvar ponovila. Radi se o Fiat Cromi 1.9 mjtd 110 kw 2008.
Da li se mora pojaviti kakva poruka kad se pokrene postupak regeneracije da bi se izvrsila regeneracija ili samo derem 15 tak minuta na otvorenoj cesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napravi prisilnu regeneraciju preko dijagnostike. Trebalo bi pomoci. Koliko pise da je dpf zastopan u postocima?

Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk 4

Edited by brunci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se Brunci neuvredi,nemoj druže nikako raditi prisilnu regeneraciju po meni to je rizično ..za auto pa i okolinu

Čiščenje dpf filtera je oko 80e,auto nastavlja reg.kasnije normalno

Bord ne ízbacuje inf.da se proces dešava.

Ako te ubaci u safe mode,dozvoljava ti max brzinu od 60kmh..Čim sledeći put upališ auto on se vrati na normal mode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta piše oko postupka za DPF u vlasničkom uputstvu:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38943

 

Jedino ovo piše: 
 
Diesel particulate filter clogged (Multijet versions)
The warning light turns on together with the message on the display and the buzzer when the diesel particulate filter is clogged and the driving conditions do not enable to activate automatically the reclaiming procedure.
To enable the cleaning procedure, keep the car running until the warning light turns off.
 
A kod mene se ne javlja takva poruka.
 
Ima nešto drugo da piše kod tebe?
 
 

Napravi prisilnu regeneraciju preko dijagnostike. Trebalo bi pomoci. Koliko pise da je dpf zastopan u postocima? Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk 4

 

To su mi svi rekli da bolje izbjegavati.

 

Da se Brunci neuvredi,nemoj druže nikako raditi prisilnu regeneraciju po meni to je rizično ..za auto pa i okolinu

Čiščenje dpf filtera je oko 80e,auto nastavlja reg.kasnije normalno

Bord ne ízbacuje inf.da se proces dešava.

Ako te ubaci u safe mode,dozvoljava ti max brzinu od 60kmh..Čim sledeći put upališ auto on se vrati na normal mode

 

Malo prije mi je opet izbacilo grešku CHECK ENGINE taman kad sam krenuo na autoput da ga malo propušem. Napravio 60 km na 3.000 okretaja. Greška stalno svijetli.

 

Što se tiče safe moda, meni na ravnome postiže normalnu brzinu, samo mu treba malo više vremena dok brdo jedva prođe.

 

E moja Croma, ovoga kod Lybre nije bilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj na youtube kako se to radi na alfama 159 mjet. Ima i video prisilne regeneracije na Fiat Sedici. Ne vidim razloga zasto ne bi probao kad ionako normalna regeneracija nema efekta. Kod takve prisilne regeneracije motor drzi okretaje na 3500 okretaje i temp u dpf-u je na cca 800 stup. Jedino tako ces do kraja ocistiti. Sto duze odgadjas sve se vise puni a tad ni prisilna regeneracija nece pomoci nego dpf mora van.

Da kako kazes nije zdravo ne bi ni bilo moguce to napraviti preko dijagnostike.

Sve sto ti treba je Fiat ecu scan sa opremom. Kakvih 80e...

Poslano sa mog GT-I8190 koristeći Tapatalk 4

Edited by brunci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se Brunci neuvredi,nemoj druže nikako raditi prisilnu regeneraciju po meni to je rizično ..za auto pa i okolinu

Čiščenje dpf filtera je oko 80e,auto nastavlja reg.kasnije normalno

Bord ne ízbacuje inf.da se proces dešava.

Ako te ubaci u safe mode,dozvoljava ti max brzinu od 60kmh..Čim sledeći put upališ auto on se vrati na normal mode

BojanSO...auto se ne vraca u normal mode svako sledece paljenje...pre dve nedelje me je ubacio u safe mode na autoputu...oterao kod Gorana u servise..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako primetite plavi dim u retrovizoru pa cak i tokom gradske voznje da se ne iznenadite kao ja :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako pouzdano da znam da li moja croma ima DPF? Ona je 2006. godiste, motor 1.9mjet od 110kW, automatik.
Nisam primetio da ima poseban indikator za dpf na tabli, a to me interesujei i zbog izbora ulja na sledecem servisu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sto ja imam identicnu cromu ko ti i pre mesex dana mi je izbacio gresku jer sam ga ko baba vozio na autoputu do 2000rpm i nije radio rageneraciju pa je izbacio gresku:)

 

i koliko mu stvarno treba da krene da radi regeneraciju...da lipar minuta kao na ovom snimku i da li je svaki put propraceno ovim plavim dimom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se desilo npr zadnji put u Jurija Gagarina, cim je presao 70 stepeni temp motora poceo je sa regeneracijom  nije bilo dima. Trajala je tipa 10 min ali sam ga odmah izvezao na auto put do aerodroma i nazad.

A predzadnji put je bilo dosta vise dima nego na klipu i to bas nekog plavicastog i smrdelo je na pitaj boga sta. Pokrenuo mi je dve regeneracije u razmaku od 300km i obe je zavrsio u gradskim uslovima voznje (malo ostrije).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nikad nisam primetio da radi regeneraciju..niti se secam da je dimio nekad niti da ima neku oznaku na instrument tabli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to i meni nije jasno, nema nikakvu oznaku na tabli a ako radi regeneraciju logicno mi je da vozac na neki nacin treba da bude obavesten o tome?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...