Ticma 534 Posted September 4, 2013 Provericu kod sledece zamene ulja, mada cisto sumnjam da neko menja ulje na 30000, ja redovno na 10000km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted September 4, 2013 Ti ga menjaš, menjam ga i ja, ali onaj ko je kupio taj auto kao nov verovatno nije, pošto mu je fabrika rekla da se menja na 30000 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 534 Posted September 4, 2013 I to sto kazes . . .Juce sam sipao ovo cudo http://www.wynns.rs/product/diesel-clean-3-dc3/ da malo ceo sistem procistim posto ko zna sta sve ima u njemu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted September 4, 2013 Za upotrebu aditiva su podeljena mišljenja o tome da li išta pomažu, ali lično mislim da su korisni makar kao preventiva.Od svih aditiva na tržištu, po meni je ovaj najbolji. Samo, koliko mi se čini, ovog nema u slobodnoj prodaji (barem ga pre nekog vremena nije bilo), već samo serviseri mogu da ga poruče od uvoznika... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted September 25, 2013 @totti ovaj aditiv sam kupio kod Bobana u Dunavskoj Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted September 25, 2013 (edited) @tottiovaj aditiv sam kupio kod Bobana u DunavskojNovca?EDIT: ima i u AP, 2.000din Edited September 25, 2013 by JLZ Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7724 Posted September 25, 2013 Lepo mi pricamo da se ulje treba menjati cesce od propisanog intervala. Mozete zamisliti kako je po inostranstvu, oni ne dizu haube do velikog servisa uopste.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted October 5, 2013 Imam par pitanja:- da li je regeneracija dpf-a potrebna I na manjim kilometrazama? Presao sam do sada nesto vise od 6000 km I do sada nisam primetio da se ukljucila!? Mislim naravno na onu automatsku. Da li je to normalno da se do sada nije ukljucivala?- koliko cesto se ukljucuje? Svakodnevno vozim 20-tak km po gradu malim obrtajima, pogotovo dok se motor ne zagreje, obicno 1500-2200 obrtaja, retko vise ili nize, tako da nemam priliku da ga izduvam, ali kod velike vecine tih voznji motor ipak dostigne radnu temperaturu.- posto sam procitao (ovde) da u normalnoj voznji (bez ukljucenja ciscenja-spaljivanja) izduvni gasovi ne mogu da dostignu temperturu dovoljnu za spaljivanje cestica, koja je onda svrha produvati motor visokim obrtajima na autoputu - ako se pri tom ne ukljuci ciscenje? Obicno vozim autoputem 2500-3000 obrtaja, retko preko, nikad duze vremena preko 3.500, da li je to neophodno da bi se ukljucilo ciscenje, ili tek kad se ukljuci ciscenje. - ako se ukljuci ciscenje u gradu, da li odmah treba voziti sa velikim obrtajima, jer grad to bas I ne dozvoljava, ili ima vremena da se istera na autoput.Da, ono sto bi koristilo, rezimi voznje - oko 1/3 voznje mi je gradska, isto toliko je vangradska malim obrtajima 1500-2000 bar sat ipo, I 1/3 autoput 2500-3000 obrtaja. Pre 1500 km sam se vratio iz Grcke, tj.tada sam presao oko 2000 km autoputem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted October 5, 2013 (edited) Možda nisi primetio, ali će ti dijagnostika pokazati kad se odradila i da li se uspešno odradila. Ako se zadesi da ti je regeneracija započela u gradu, nema veze. Ne moraš ga isterivati na auto put, dovoljno je da je ne prekidaš, tj. da ne gasiš auto. Svrha vožnje na otvorenom, a i pod većim gasom je to da se izbacuje nataložena garež (koje kod tebe još nema). Kako kod Fiata funkcioniše regeneracija? Znam da sigurno nije putem aditiva kao kod Pug-a i Forda. Je l' možda preko pete dizne, ili...? Edited October 5, 2013 by totti Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted October 6, 2013 Sad sam otvorio korisnicko uputstvo, koje kaze sledece: ------------------------------------- Lampica upozorenja se ne pali prilikom svake regeneracije DPF, već samo kada uslovi u vožnji zahtevaju da vozač bude obavešten.Da bi se ugasila lampica upozorenja, treba voziti dok se ne završi proces regeneracije.Ovaj proces traje u proseku petnaest minuta. Najbolji uslovi za završavanje procesa regeneracije ostvaruju se vožnjom pri brzini od oko 60 km/h sa brzinom motora od preko 2000 obrtaja u minuti.Kada se ova lampica upozorenja upali, ona ne ukazuje na defekt vozila i stoga ne treba ići kod mehaničara. Kod nekih verzija, zajedno sa paljenjem lampice upozorenja, displej pokazuje odgovarajuću poruku. ------------------------------------- UPOZORENJE:Brzinu kretanja vozila treba uvek prilagoditiuslovima u saobraćaju i vremenu i onamora uvek da odgovara saobraćajnim propisima.Motor možete ugasiti čak i ako je upaljenalampica upozorenja za DPF: međutim, ponovljeniprekidi procesa regeneracije mogli bi dauzrokuju preuranjeno trošenje motornog ulja.Iz ovog razloga se savetuje da treba sačekatida se ugasi lampica upozorenja pre gašenjamotora, u skladu sa prethodno datim uputstvima.Nemojte završavati proces regeneracijeDPF filtera kada zaustavite vozilo. ------------------------------------- Nije mi najajsnije sta su hteli da kazu sa ovima: "Nemojte završavati proces regeneracijeDPF filtera kada zaustavite vozilo", a pre toga su napisali "Motor možete ugasiti čak i ako je upaljenalampica upozorenja". Da li to znaci da kola ne smeju da stoje sa upaljenim motorom dok rade regeneraciju, tj. da budu zaustavljena? Sto nisu lepo tako napisali... Druga stvar mi nije jasna - ako se ukljuci proces regeneracije, a ne upali se lampica, kako cemo znati da se to obavlja, da ne ugasimo motor, ili tada mozemo slobodno ugasiti motor. Jednom (u ranom periodu voznje automobila, ispod 2000 km dok sam vise gledao parametre), primetio sam da se na normalnom ravnom putu, gde je obicno trenutna potrosnja oko 3-4 litre, u nekom trenutku povecala na 7-8 litara. Odmah sam pomislio da nije regeneracija, ali je ta povecana potrosnja trajala samo oko 1-2 km (1-2 minuta), da li je to bilo to? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted October 6, 2013 uffff koliko sam srecan sto nemam DPF,EGR,MAP,...na kromi sam imao sve to i stalno sam razmisljao o njima. regeneraciju DPF mi nikad nije upalio, ali sam ga ja vozio u servis na "vestacko" izazivanje regeneracije, ali ti to ne bih preporicio, jer ti to verovatno ne bi preziveo. mislim da mi nije palio jer nije bilo potrebe, jer sam ga ja minimum jednom mesecno vozio na auto putu desetine km na vecim obrtajima, ali se onda oprosti od hobija, tj. prosecne potrosnje ispod 5l Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted October 6, 2013 Nije mi najajsnije sta su hteli da kazu sa ovima: "Nemojte završavati proces regeneracijeDPF filtera kada zaustavite vozilo", a pre toga su napisali "Motor možete ugasiti čak i ako je upaljenalampica upozorenja". Da li to znaci da kola ne smeju da stoje sa upaljenim motorom dok rade regeneraciju, tj. da budu zaustavljena? Sto nisu lepo tako napisali... To je to.Temperature kod regeneracije su povisoke i ne moze da se vrsi u mestu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted October 6, 2013 Cek malo Bojane, sto si ga vozio na vestacku regeneraciju ako kazes da nema potrebe jer si vozio po autoputu??Pitanje za sve - zasto ga voziti brzo na autoputu ako temperatura ni tada nije dovoljna da bi se cadj sam spalio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 6, 2013 Verovatno konstantni i veći br obrtaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted October 6, 2013 Cek malo Bojane, sto si ga vozio na vestacku regeneraciju ako kazes da nema potrebe jer si vozio po autoputu??Pitanje za sve - zasto ga voziti brzo na autoputu ako temperatura ni tada nije dovoljna da bi se cadj sam spalio?Koliko ja shvatam potrebna temperatura za samoregeneraciju se postiže preko 3000 rpm. Tada se vrši bez dodavanja goriva. Druga opcija je dodavanjem goriva u DPF. Ono olakša sagorevanje čestica, ali ukoliko se proces prekine dovodi do slivanja goriva u ulje i razređuje ga.Ne treba raditi regeneraciju u mestu jer su temperature previsoke. U vožnji postoji prinudno hlađenje, a u servisu se ona radi u statičnim uslovima, al uz pomoć ventilatora koji hlade. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted October 6, 2013 Cek malo Bojane, sto si ga vozio na vestacku regeneraciju ako kazes da nema potrebe jer si vozio po autoputu??zato jer mi se upalila lampica da proverim ulje sa kojim sam presao par hiljada km, pa sam bio kod nekoliko majstora koji nisu znali sta je sa autom, jedan je rekao da sam mu prekinuo regeneraciju, da je zato razredjeno ulje i da mu odradim regeneraciju, pa ja odradsim, ali nije bilo do toga, vec nesto deseto... ma sta reci, velike muke sa dizelima. ali mislim da vi o tome necete da brinete u prvih 100.000km Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 6, 2013 Ovde je objašnjen princip rada i još dosta toga. Jedina muka što je na italijanskom. Mođe onim PDF editorima da se izvuče text pa na google prevodilac.http://www.cinquecentisti.com/documenti/dpf.pdf Quote Share this post Link to post Share on other sites
Testera 0 Posted October 6, 2013 Da sumiram ono što sam naučio o DPF-u. DPF vrši regeneraciju samo kada se za to steknu potrebni uslovi, a to su temperatura motora preko 70 i obrtaji motor apreko 2000 i potrebno je od 10 do 15 minuta vremena. U normalnoj gradskoj vožnji od semafora do semafora će se jako teško steći uslovi za uspešnu kompletnu regeneraciju. Regeneracija se postiže tako što se diže temperatura izduva i DPF filtera na oko 600-650 stepeni i nema veze da li je temperatura motora 70 ili 100. Tako visoka temperatura izduva se kod JTD i Mjet motora postiže ubrizgavanjem sirovog dizela u DPF, kod svih 1.9 motora se dizel pri regeneraciji ubrizgava direktno u cilindre onda kada normalno ne bi trebalo, u taktu izbacivanja gasova iz cilindra. Tako nesagorela nafta dolazi u DPF, tu sagoreva i diže temperaturu stvarajući uslove za izgaranje nakupljenih čestica. Čestim prekidima regeneracija kod ovih motora može doći(retko) do nalivanja nafte u cilindar i njenog slivanja u karter, a time i razređenja ulja i povećanja nivoa ulja. Kod 1.6 i 2.0 motora mislim da se ubrizgavanje nafte ne vrši u cilindar negu direktno u izduv i samim tim ne može doći do razređenja ulja. Kod 1.9 motora DPF je postavljen ispod automobila i skoro je nemoguće primetiti da je regeneracija u toku, najčešće se primeti tako što motor po zvuku blago neravnomerno radi, a nema promena na obrtomeru. Kod 1.6 i 2.0 motora je DPF ispod haube i uvek kada se radi regeneracija DPF-a radi i ventilator motora na najvećoj brzini, znači pratiti rad ventilatora, kada nema logike da radi a radi znači da je regeneracija u toku. Na nekim mestima sam pročitao da se na bordu diže trenutna potrošnja kada radi regeneraciju, ali mislim da to nema veze jer kompjuter meri potrošnju na osnovu protoka vazduha, ne goriva. Kada počne regeneraciju uglavnom je dovoljno nastaviti vožnju još 10-ak minuta, bilo bi idealno da je brzina preko 60 i brij obrtaja oko 2000. Kada upali lampicu DPf-a trebalo bi obavezno nastaviti vožnju i napraviti prave uslove. Par prekida regeneracije kada se upali lampica i ne gine odlazak u servis i prinudna regeneracija.Prinudna regeneracija se može uraditi i sa obd interefejsom i Fiatecuscan, ali nije preporučljivo. Obrtaji idu na 2000 obrtaja dok se ne digne temperatura motora preko 70, onda skaču na 3000 i tu ostaju dok se ne završi regeneracija, nazad na auspuh izbacuje vrele gasove, ako je auto u mraku ceo DPF i dobar deo auspuha će lepo da sija. Na svim italijanima DPF se uz softversko gašenje lako skida. Ja sam ih uvek sa svojih kola skidao, 95% moje vožnje je gradska sa kratkim deonicama. Stekne se navika da povremeno bacim pogled na dijagnostiku i isteram na autoput, 4 brzina i 3000 obrtaja, od NBgd do aerodroma i nazad, procenat začepljenja padne sa 70+ na 30. Ali dosadi stalno gledanje i smaranje sa istim i najveći je problem što kod dizela bar 50% kvarova na motoru,diznama, turbini, EGR ventilu i crevima se prvo primeti na auspuh(dimi više nego što treba,belo,crno,sivo..), sa DPF filterom se to ne primeti jer nema dima na auspuhu. Motor lakše diše i potrošnja se smanji(zanemarljivo). Nijedan jtd, mjet ni sa skinutim dpf-om, ispravnim motorom i dobrim gorivom nikada ne sme da dimi. Ovo je samo moje iskustvo, inače ne preporučujem uklanjanje DPF-a jer nije ekološki prihvatljivo. @bojan dimitrijevićJTD, Mjet motori ne poseduju neki senzor kvaliteta ulja. Lampicu uz poruku da je loš kvalitet pale onda kada se ne poništi servisni interval ili je blizu, a on na osnovu uslova vožnje i broja regeneracija proceni da nešto nije kako treba. Dovoljno je preko dijagnostike poništiti servis, proveriti zapušenost DPF-a, proveriti nivo ulja i odraditi regeneraciju na autoputu, na gore opisan način. Sve ovo gore napisano je iz ličnog iskustva i ne mora biti tačno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted October 6, 2013 (edited) znam i ja to sada, ali nisam znao tada!!! hvala Bogu, to mi znanje oko DPF,EGR, MAP... u narednih par godina nece trebati. Edited October 6, 2013 by bojan dimitrijevic Quote Share this post Link to post Share on other sites
pavaobg 0 Posted October 6, 2013 @bojan dimitrijevićJTD, Mjet motori ne poseduju neki senzor kvaliteta ulja. Lampicu uz poruku da je loš kvalitet pale onda kada se ne poništi servisni interval ili je blizu, a on na osnovu uslova vožnje i broja regeneracija proceni da nešto nije kako treba. Dovoljno je preko dijagnostike poništiti servis, proveriti zapušenost DPF-a, proveriti nivo ulja i odraditi regeneraciju na autoputu, na gore opisan način.Drugu se na Corsi 1.3 mjet upalio bord sa uputstvom da mora da se menja ulje jer je bilo previše razređeno dizelom, tako da ili postoji senzor kvaliteta ili nivoa što je verovatnije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted October 6, 2013 Hvala Ognjene na iscrpnom odgovoru, i svima ostalima! Jedino sto bi me jos zanimalo je - koliko se cesto aktivira automatsko ciscenje? Npr. u uslovima gradske voznje - kreni stani... 50% hladan motor... da bi znao da tempiram da se aktivira kad izadjem na autoput, a ne da mi se aktivira u gradu kada mi ne odgovara... Nekad predjem i do 1.000 km bez izlaska na autoput (kao npr. sto sam ovaj mesec), pa da se ne aktivira kad meni ne odgovara... Neko je napisao da je najnezgodnije kad se ukljuci kada se zuri na posao! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Testera 0 Posted October 6, 2013 (edited) @pavaobgNe postoji senzor kvaliteta, niti onaj koji bi signalizirao povišen nivo, nego se upali upozorenje da je kvalitet ulja loš. To upozorenje se generiše na osnovu podataka iz kompjutera o kilometraži koja je pređena od poslednje zamene i broju obavljenih regeneracija. Upozorenje je takvo da nedvosmisleno navodi da je kvalitet ulja loš, ali na jtd i mjet motorima ne postoji nijedan senzor koji bi to određivao. Edited October 6, 2013 by ognjen76 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojan dim. 28 Posted October 6, 2013 (edited) ja mislim da ces retko kad znati kad se to aktivira, zato je najbolje da kad jedom u 1000km izadjes na auto put, poteras ga na malo veci broj obrtaja i to ce mu biti dovoljno.meni je tada pisalo upozorenje CHANGE ENGINE OIL, pa ti vidi zasto da ga menjas, kada nisi sa njim presao ni 5000km Edited October 6, 2013 by bojan dimitrijevic Quote Share this post Link to post Share on other sites