Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

Pozdrav narode. U pregovorima sam oko kupovine Fiat Idea 1.3 mjt, 2004.god, 51kw, model sa lancem i bez plivajućeg. Može li neko sa sigurnošću da mi kaže da li taj model ima DPF filter, pošto sam dobio informaciju da nema, ali me zbunjuje što sam uvek mislio da svi euro 4 motori moraju da ga imaju. Trenutno kod sebe nemam VIN broj pa nisam u mogućnosti da proverim preko ePer-a
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj šasije- pa u ePer i sve se vidi- od datuma proizvodnje, nivoa opreme kao i detaljan spisak opreme!

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 2004. godiste tesko, zbog (ne)detaljnosti ePera u tim godistima, bar za podatke o opremi. Secam se da ni za mladje Stilice nije bilo nista detaljnije, sem najosnovnijih stvari. Detaljni spiskovi u ePer krecu mislim tek od Nuova Bravo i mladjih GP, znaci tamo negde od 2007. godine.

Za DPF generalno u starijim godistima, ako se trazi preko ePer, jedino da auto krene da se "kupusa" po delovima, pa da se vidi da li je fabricki isao sa njim. Pisah vec i da su neke ulazne verzije Brava 1.9 MultiJet (2007.) jos uvek bile bez DPF.

Naravno, najbolje je proveriti uzivo/dijagnostikom, niko ne garantuje da i ako je negde DPF isao fabricki, da nije skinut/deaktiviran.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situacija kod brata na Vectri C  1.9 CDTI od juče. Svratio do IKEA na Bubnju, krenuo ka Kruševcu, ubrzao do 80km/h. Odjednom auto gubi snagu i staje. Gasi se, pokušava da ga upali ali ni da makne.

Pošto je imao onaj AMSS paket za šlep odma ih pozvao, auto kod majstora i epilog od danas nakon skidanja DPF-a.

 

IMG-c079fa8fb6e2b0196303965f110556da-V.thumb.jpg.b104ac72d731cbe1da44ea99358afe15.jpg

 

Bukvalno se sve unutar njega raspalo i zapušilo. Uglavnom je kod njega 90% godišnje gradska vožnja mada i kad je na otvorenom retko se prelazi 3.000 obrtaja, nikad nije obraćao pažnju kad počne da radi regeneraciju, gasio auto u toku iste i onda je sve došlo na naplatu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na žalost, ako se u dužem periodu zanemaruje "higijena DPF-a" (i koja je to upotreba koja ga "ubija"), tako nešto mora da se desi, pre ili kasnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tottiovde je trenutno 340.000 km pravih, kupljena od prvog vlasnika, nije vraćana km nikad. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Croma 88kW '09

Opacity test prosao ( granica je bila 2.4 )

0.4 3000 rpm

0.5 3500 rpm

0.7 4000 rpm

Bez pola cunka i sa turbinom koja nije za reparaciju ali zavija hladnai blago prepunjava

 

Sent from my SM-J415FN using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nekom treba: https://triomotors.rs/blog/akcija-ciscenja-dpf-a-bez-skidanja

 

"TRIO Servis u saradnji sa kompanijom Technolub, zastupnikom TUNAP proizvoda, pokreće veliku jesenju akciju. Ona podrazumeva čišćenje DPF-a bez skidanja, TUNAP Micro Flex tehnologijom, po promotivnoj ceni od 12.950 dinara.

Akcija počinje 1. septembra i traje mesec dana."

 

Naleteo na vest/akciju... Nemam nikakvih dodira sa servisom niti iskustva sa istim i ovom metodom čišćenja.

Koliko sam gledao i koliko smo pisali po forumu, čišćenje sa demontažom je isto tu negde 100-150 eur tako da može nekom biti zanimljivo i ovo ako radi posao (treba proveriti sve).

 

Edited by Ivan
Sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za TuneUp proizvode znam da su kao otrov, recimo. Nije ovo losa akcija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko neće sad odmah da gleda svih pola sata klipa, ukratko:

 

- motor ugašen i hladan.

- sredstvo koje se koristi je Wurth čistač DPF filtera čestica kod dizel motora:

 

cistac-dpf-filtera-cestica-kod-dizel-motora-400-ml.jpeg wurth dpf 01.jpg

 

- skine se sonda sa DPF-a i ušprica cela bočica u sam DPF. Prska se ne duže od 3 sekunde, posle svakog prskanja pauza 10 sekundi (faktički prskati dok se ne pojavi bela pena, pa sačekati da ona spadne malo, pa opet) i tako sve dok se boca ne isprazni.

- sačekati 20 minuta, pa startovati motor. Pustiti ga da radi u leru dok ne dođe do radne (opet negde oko 15-20 minuta, zavisi od spoljne temperature).

- preko dijagnostike pokrenuti proces regeneracije i sačekati da ona sve odradi po proceduri.

Ako se nema dijagnostika, onda nakon što auto dođe na radnu krenuti u vožnju. Vožnja ne treba da bude velikom brzinom, već treba da se vozi trećom na 2.500-3.000 obrtaja u trajanju od 20-tak minuta kako bi se podigla temperatura u DPF-u, tj. izazvalo da auto sam pokrene regeneraciju. Naravno, voziti i dok regeneracija traje.

- nakon toga začepljenost DPF-a je optimalna.

- serviser koji je radio auto sa klipa kaže da mu se još nijedan nije vratio da opet kuka na problem sa DPF-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam tako sam jednom prilikom (iz dosade, tj. samo "preventivno") očistio DPF na mom 1,6 HDI.

Odvrnuo sondu, nasuo sredstvo u DPF (prema dinamici iz upustva za to sredstvo), radio posle toga na leru koliko upustvo kaže (mislim 15 minuta) i vozio odmah potom koliko i kako upustvo kaže (mislim pola sata i to išao sam odmah auto putem, od "BG Arene" do Dobanovaca i nazad).

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/31/2020 at 10:48 AM, shomispc said:

Meni radila na 80km, doduse nije bio ispravan termostat :D

 

Koji termostat je u pitanju? Kako ste dosli do toga da termostat nije ispravan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa valjda je imao skalu temperature na instrument tabli na kojoj je mogao da prati temperaturu...

Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd ovako, neko iskustvo... Doduse subjektivno, moram napomenuti na startu...

 

Presao sam recimo 400 km od ciscenja DPF-a, od toga nekih malo manje od pola otvorenog puta i autoputa, ostalo sve NS, voznje od 10km u pravcu maks. 

Utisak, auto ide lakse, nekako kao da je prodisao, medjuubrzanja su bolja (subjektvno), potrosnja deluje da je malo opala. 
Pravi test ce biti put na more za nekih mesec ipo dana i ako, uspem do tada remap, bice to pun pogodak i prava provera.

Dva drugara su bila u Novaspeed na remapu u Novaspeed, oboma falilo nesto konja (tipa 20ks) sto im je objasnjeno da im je zapusen DPF, kad se ocisti bice to ok...
Ja sam tako, sada, sve spremio da mogu na valjke, samo da nadjem vremena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima razlike kada je dpf zapusen (npr ne cementiran nego pred ciscenje, dok je 'sace' nezapuseno i 'koliko toliko zdravo') i kada je sveze prociscen sa zdravim sacem. pod koliko toliko zdravim mislim na shodno predjenoj kilometrazi, uslovima voznje i zapusenosti saca posle regeneracije (% koji se ne moze ocistiti). 

 

Kod mene je stanje na oko 185-6 hiljada DPF bio (posle regeneracije) na 28% zapustenosti, sto je na njegovu starost iz 2007me odlican rezultat. Ipak, pre regeneracije se osetilo tada da ima 'mikro knedlu' izrazeniju nego posle preventivnog hemijskog tretmana (zapusenost spala na 1-2%) po dijagnostici i pre zapusenosti u tim uslovima.

 

Slabije povlaci, oseti se..kao da 'to nije to'.

 

Ima logike i smisla jer se nabija kontra pritisak u izduvu sto je veca cementiranost. Secam se da je nestry postavio sliku cementiranog i ostecenog saca kod nekog Opela, koji se ugasio i nije mogao da upali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima! Da ne otvaram novu temu , postavio bih pitanje u ovoj temi...

 

Supruga vozi Alfa Romeo Mito 2009. godiste, 1.6Mjet, auto ima predjenih pravih 175000km.  Prosle godine je na autu uradjena reparacija turbine u Turbo servisu Užice. Uz turbinu poslat je i interkuler, cevi,dpf na pranje...

U radnom nalogu za DPF je pisalo sledece : DPF primljen u stanju minimalne zaprljanosti, preventivno čišćenje. Sve je vraceno na auto i od tada smo presli oko 8000km...

Auto koliko se meni cini normalno ide, ne gusi se,ne dimi ali posto ga u zadnje vreme češće vozim primetio sam da jako često radi regeneraciju DPF-a....razdaljina izmedju regeneracija je izmedju 70 do 100km što pokazuje i dijagnostika.

Ono što sam ispratio je da zapušenost linerano raste bez obzira da li auto radi na leru, vozi se u gradu ili na autoputu....uvek istim "tempom" raste i to je nekih predjenih do 100km...zapušenost dodje na nekih 85% do cak 110%, odradi regeneraciju i padne na 10% do 25% i tako u krug...

 

Da li je ovo normalno pošto se auto 90% vozi isključivo po gradu ili je vreme za skidanje DPF filtera? Sa pranjem sam završio...

I još da dodam da pre čišćenja nikakvih problema nije bilo...

 

1685428711972.jpg

 

1685429969852.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor temperature je dobar, ovaj slika je od zimus kad je bio minus, hladan auto...

Dobio sam savet da su mozda zamenjena mesta vakum creva na senzoru diferencijalnog pritiska...probacu da ih zamenim pa da vidim koje vrednosti ce pokazati...

Nije problem ni da kupim novi senzor...

 

Evo još par svežijih screenshot-ova sa Alfa OBD aplikacije...

 

Screenshot_2023-05-15-19-06-57-072_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg Screenshot_2023-05-15-19-08-37-943_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg Screenshot_2023-05-15-19-07-49-207_com.AlfaOBD.AlfaOBD.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...