Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

na zalost vlasnik krome bio sprecen da danas to obavimo ali cim budem odradio uslikacu i sa objasnjenjima postaviti na forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

U najmanju ruku je tuzno sto je FIAT za svoj EKO marketing "ostavio mogucnost" svojim vernim klijentima da plate posle stotinak hiljada kilometara jedno 1.000,00 eura. Da li je neko cuo za neku kinesku alternativu ili nesto slicno. Video sam na sajtu www.made-in-china.com da rade neke DPF filtere ali da je minimalna porudzbina 10 komada. Da li je neko cuo za slicnu stvar. Primetio sam da na zapadu postoje masine koje ciste te filtere ne po klasicnom tipu regeneracije koja mu smanjuje vek trajanja. Ta regeneracija bukvalno odlaze zamenu za nekih apr hiljada kilometara. Dobro bi mi dosla svaka vest oko ovog problema. Pozdrav svima! Inace motor 1.3mj 90hp je izuzetan, stvarno mi nije jasno zasto je taj filter nekom pao na pamet. Vecina tih automobila se vozi u gradskim uslovima koji idu na ruku ovom problemu...Par ljudi iz te struke su mi preporucili da nije pametno iskljucivati ga na vestacki nacin... Sta znam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam jedan uspešno isključio na 1.9 motoru, 1.3 nisam imao prilike da probam. Zanima me baš koje je obrazloženje ljudi iz struke zašto ne treba uklanjati dpf ako je to već moguće? Naravno izuzmimo eko obrazloženja, zanima me samo koje su štetne posledice po motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jagodinac je pisao o hemikalijama za pranje dpf a miki iz tima moze da ga takodje opere, ima obe teme na forumu pretrazi pa procitaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam jedan uspešno isključio na 1.9 motoru, 1.3 nisam imao prilike da probam. Zanima me baš koje je obrazloženje ljudi iz struke zašto ne treba uklanjati dpf ako je to već moguće? Naravno izuzmimo eko obrazloženja, zanima me samo koje su štetne posledice po motor.

Ako ostavimo ekologiju po strani i to da neko moze da nas vrati sa granice ako putujemo sa izvadjenim DPF-om, predpostavljam da kompjuter dobija jedan parametar ukoliko je DPF prisutan a verovatno drugi ukoliko DPF ne postoji. Druga situacija je da kompjuter radi regeneraciju filtera ukoliko se auto vozi u odredjenim rezimima. Kako ce se ponasati ako nema filtera...to ne znam. Ako postoji mogucnost da se filter fizicki otkloni, kao sto je bilo reci, a neko efikasno izmeni ECU, onda je moguce da problem bude ekonomicno i uspesno resen.

Bio bih zahvalan forumasima na kvalitetnim informacijama u vezi ovog problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto mene nikad ne vrate sa granice a nemam DPF :question:

DPF/FAP se uspešno uklanja prvo izmenom u samom softveru motornog računara tako da ga ovaj više ne vidi. A zatim se i fizički uklanja. Nije moguće ukloniti ga fizički a da se prethodno ne reprogramira ECU.

I posle tog nema više razmišljanaj o tome, nema regeneracije nema safe moda i.t.d.

Na ovaj moj post koji si citirao niko nije odgovorio da postoje drugi razlozi zbog kojih ne treba uklanjati DPF pa možeš da smatraš da razlozi i ne postoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravilnik o registraciji vozila u jednoj verziji (koji se još uvek na sreću ne primenjuje) podrazumevao da auto koji je proizveden sa euro X motorom mora da izduva na tehničkom pregledu euro X vrednosti. Euro 5 ne može da izduva bez tog prokletog filtera, čak ni mjtd koji je najmanji zagađivač (drugi proizvođači su morali već i za euro4 normu da našrafe dpf da bi je izduvali). Eto mogućeg razloga za održavanje njega a možda i egr-a u ispravnom stanju. Dokle se stiglo sa izmenama u tom pravilniku ne znam, na snazi su stare norme

Edited by bojan2703

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto mi DPF filter malo , malo pa je zapusen , jer uglavnom vozim cromu po gradu,zanima me da li je moguce ukloniti ga bez posledica i prijavljivanja greske na kompu,zanimaju me malo misljenja kolega sa foruma .....

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gotovo 100% sam siguran da mogu softverski da uklonim kontrolu pritska na tom autu a samimim tim otvara se mogućnost fizičkog izbacivanja dpf-a. Najgore što može da se desi je da ne napravimo ništa a najbolje da više nikad ne bude problema sa dpf-om.

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je moguce da se sredi da se izbaci DPF a da pritom kompjuter ne javalja gresku? Da li je potrebno da se instalira drugi (razliciti) softver ili se to radi na neki drugi nacin? Imam taj isti problem sa Lanciom Phedrom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom to rade momci koji rade Chip Tuning, ima ih nekoliko u BG. Prikače komp na auto, učitaju šta treba, motor radi isto, troši isto, ide isto, a DPF ili FAP filter možete da ostavite, skinete, bacite, poklonite drugaru, napravite saksiju od njega... U stvari, šta god vam padne na pamet. Ja sam to isto uradio sa mojim FAP filterom na C4 citroenu, bez ikakvih problema.

A što se tiče tehničkog... Posle toga sam išao na merenje izduvnih gasova, i sve je opet bilo u normali. Ako imate problem sa partikularnim filterom, nemojte bacati pare na čišćenja i šta već ne, nego kod pravog čoveka i skidaj to. prvenstveno jer vozila sa partikularnim filterom nisu predviđena da se voze 90% grad, kako to radi većina nas. Potrebno ga je oterati barem jednom mesečno na autoput pa 120 na sat najmanje 20min da on valjano odradi regeneraciju. A tek to što je dobro za okolinu.... au... kad počne regeneraciju, pa iza tebe dim... smrad ko iz TE Kostolac :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je obavezno da dpf bude na autu pre softverskog izbacivanja ,posto sam ga skinuo fizicki i sad imam problem majstori muce muku ne mogu softverski da ga izbace ,uvek ostane greska u naponu senzora diferencijalnog pritiska?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ima ko da odgovori čoveku?

Mene zanima takođe sve u vezi DPF-a, pošto me verovatno čeka taj problem. Postavio bih jedno pitanje vezano za regeneraciju. Kako znam da je počela regeneracija? Ne osetim valjda smrad u kabini? U retrovizoru još ni jednom nisam video nikakav dim, vozio sam i po otvorenom, ali ne nešto dugo...tipa do NS-a i slične razdaljine. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja licno ne znam ali je na jednoj temi nas sada neaktivan clan spomenuo da postoji softverska mogucnost uklanjanja filtera pa tek onda i njegova fizicka demontaza! :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji indikator koji govori da je DPF zapušen i da auto mora da se vozi sve dok se lampica ne isključi. Tada valjda izađe i neka poruka na boardu. E sada, da li je to ustvari redovan proces regeneracije, ili zapravo kada se uključi taj indikator znači da je stanje kritično? Ja za par 'iljada km ništa nisam primetio... :unsure:

E da, još jedno pitanje. Gde se on tačno nalazi? Kada dođe vreme da ga vadim napolje da vidim da li bih sam mogao fizički da ga odstranim? :question:

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Stilo MW 1.9 MJTD, 88 KW, 2005 god

Kako da znam da li mi auto ima taj DPF filter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nema, kolega tosonije sa foruma ima stila multijet 2006 godiste i imao je DPF. Kasnije je skunuo to cudo. Retki su modeli ali ih ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki pozdrav svim clanovima ovog lepog sajta.I ja imam problem sa tim DPF jer mi na displeju pise Abgassystem defekt i upali se zuta lampica od torbine ,auto(Phedra 2,2 JTD god. 2003) na autoputu nece preko 130km/h a brdo vidi pre mene.Nakon odredjenog broja kilometara se ugasi i opet tako.Da li je to normalna pojava ili nesto zeza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...