Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

Čisto informativno pitam,iz Sombora sam najbliži otvoreni autoput mi je kod Vrbasa :( Tako da uglavnom vozim gradsku vožnju pa i nemam slobodnu maršutu bez gospode u plavom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi trebalo da se oseti sve dok je u granicama zaprljanosti.

Ne znam kako je kod Fiata, ali kad izbaci upozorenje na bordu, prebacuje motor u safe mode, barem je tako kod drugih automobila koje sam vozio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno je napomenuti, da za auto koji se vozi često u režimima na otvorenom putu, najčešće nema prisilne regeneracije. Sama temperatura i izduvu lagano tamani gamad iz DPF-a, bez bilo kakve intevencije motora.

Naravno, premisa je dobar motor i dobro gorivo, onda tu nema problema.

Tapatalk HD

 

Slažem se, u takvim uslovima vožnje prisilnu regeneraciju neće raditi, ali će bez obzira raditi redovnu regeneraciju u zavisnosti od pređenih kilometara. Regeneracija se uvek radi, regularna temperatura izduva nije dovoljna da se garež spali u DPF-u. Od uslova vožnje zavisi na svakih koliko km će je raditi, u normalnom režimu je to od 300 do 800km.

Prisilnu će da radi samo u slučaju da se voze jako kratke relacije dugo vremena, tu nema vremena da se steknu uslovi za normalnu, pa će u nekom trenutku da upali lampicu koja te obaveštava da moraš sačekati da sam odradi prisilnu regeneraciju ili da odvezeš auto u servis gde će preko dijagnostike uključiti prisilnu regeneraciju. Inače ne bih preporučio vlasnicima sa slabim srcem da budu kod automobila kada se u servisu radi prisilna regeneracija. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada auto započne regeneraciju i auto ugasite,da li po sledećem startovanju se nastavlja ili ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne. Moraju biti ispunjeni određeni uslovi da bi odradio regeneraciju, između ostalog temperatura motora mora da bude bar 70 stepeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije dobro prekidati započetu regeneraciju ukoliko su već ispunjeni uslovi za nju.

Od skidanja i čišćenja DPF-a i njegovog ponovnog vraćanja dobije se to da nikada više ne može automobil započeti proces regeneracije DPF-a, već vam ostaje da ga opet skidate i perete...i tako dok imate para da plaćate majstoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neshaoct,hvala ti na bitnoj informaciji!! Znači dok auto sam odradjuje regeneraciju,nema skidanja i čišćenja..Kako postići oba?Da li je moguće postići oba? Da se filter skine,pročisti..vrati i auto nastavi da ga održava čistim putem redovnih regeneracija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav uopšte imaš problem sa DPF-om? Kakvo mu je stanje na dijagnostici? Ako je zapušen i ne uspeva sam da odradi normalnu regeneraciju, idi u neki servis da ti preko kompjutera pokušaju uključiti prisilnu regeneraciju. Ovo možeš i sam sa nekom novijom i stabilnom verzijom Fiatecuscan-a, pod uslovom da imaš interfejs za povezivanje. 

Ako uspe da odradi prisilnu regeneraciju i automobil posle toga redovno sam odrađuje regeneracije sa vremena na vreme, rešio si problem, bar neko vreme. Ako prisilna regeneracija ne uspe, sledi ti skidanje DPF-a u servisu i pokušaj fizičkog čišćenja. Ako ni to ne upali, onda se stavlja novi DPF ili uklanja sa automobila sa softverskim isključivanjem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od skidanja i čišćenja DPF-a i njegovog ponovnog vraćanja dobije se to da nikada više ne može automobil započeti proces regeneracije DPF-a, već vam ostaje da ga opet skidate i perete...i tako dok imate para da plaćate majstoru.

Je l' ovo misliš samo za Fiat ili uopšteno?

Meni je 307 odradio još nekoliko regeneracija posle čišćenja, baš sam redovno kontrolisao preko dijagnostike...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Od skidanja i čišćenja DPF-a i njegovog ponovnog vraćanja dobije se to da nikada više ne može automobil započeti proces regeneracije DPF-a, već vam ostaje da ga opet skidate i perete...i tako dok imate para da plaćate majstoru.

Je l' ovo misliš samo za Fiat ili uopšteno?

Meni je 307 odradio još nekoliko regeneracija posle čišćenja, baš sam redovno kontrolisao preko dijagnostike...

 

 

Tako rekoše pre par nedelja na prezentaciji firme Walker...

Ok, njima odgovara da tako nešto kažu, ali je bilo prisutno i doooosta majstora koji se svaki dan bave time i niko od njih nije rekao da to baš i nije tako (kao što su tokom prezentacije rekli za neke druge stvari).

Govorim o onom pranju kad se skine DPF i onda gruva voda, hemija unutra...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, tako sam i ja prao (hemija, puškiranje, sušenje) i nisam imao kasnije probleme. Posle čišćenja je pokazivao zaprljanost 16%, auto odradio kasnije sam nekoliko regeneracija, a i sadašnji vlasnik nema nikakvih problema sa tim :thumbsup:

Možda i oni malo dramatizuju, a možda ni svaki auto ne podnosi to na isti način.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se ,ne diram Dpf jer za sada on sam regeneriše-Mislio sam da za sada, daj Bože za i nadalje,Dpf filter vrši regeneraciju ;):):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

DPF izvađen neoštećen i mnogo lakše nego što sam očekivao. :thumbsup: Umesto njega prvo stavljena samo cev od prohroma, na leru se iz auspuha čulo blago fijukanje turbine pa smo morali da dodamo i mali lonac da to priguši. Sada ima dosta više prostora napred između hladnjaka i motora, lakši pristup svemu, nema grejanja motora od usijanog DPF filtera, nema regeneracija i optrećenja turbine. Bez obzira na remap dima nema nimalo i nikada.

cxca16302.jpg

Poucen tvojim iskustvom ,juce sam bio u Novaspeed-u  gde su i na mom Bravu 1.6 mjet iskljucili dpf i egr ventil potpuno identicno kako si opisao. Ja sam imao problem prilikom ubrzanja jer  mi je auto podrhtavao na 1500 rmp. Kako je skinut dpf i zatvoren egr ventil problem je nestao. Ne mogu da se nacudim!!! Takodje na preporuku momaka iz Novaspeeda uradjen je  i remap koji sam dobio gratis i  sa kojim sam isto tako zadovoljan.Trazio sam isto da mi podese mapu da najvecu snagu dobija posle 2000-2200 rmp sto je i uradjeno.  Ja nesto nisam poklonik tuning-a  ali prosto ne mozete da ostanete ravnodusni kada vidite da vam auto sa dobijenih kako kazu 20 tak konja ide mnogo bolje i  upeglanije. Razmisljam jos  da stavim neki loncic posto se i meni cuje neki rezak zvuk turbine na izduvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema potrebe da se plašiš remapa, urađen je kako treba. Verovatno su ti stavili mapu sličnu mojoj, a ona je poprilično upeglana bez naglih cimanja i ostvaruje se dobitak samo preko 2000 obrtaja. Bez obzira na remap, na tom motoru uvek izbegavati  potapanje gasa iz niskih obrtaja, naročito u 4 i 5 brzini, nije dobro po kvačilo. Taj motor ima veliki obrtni moment koji se oslobađa na jako niskim obrtajima.

Samo nastavi da voziš kao do sada, mada mislim da nećeš odoleti da povremeno stisneš u drugoj-trećoj negde oko 2600 obrtaja, tada počinje da kida. :)

 

Taj zvižduk mora da se čuje jer je dpf kod njega nakačen na turbinu, posle ima samo zadnji lonac koji očigledno nije dovoljan da ga priguši bez dpf-a i katalizatora. Ne čuje se u kabini (meni se i sviđao zvuk napolju), ali ako ti bude smetao dovoljan će biti najobičniji lonac od 2500-3000 din da se stavi, ima dovoljno mesta na podu.

Dpf čuvaj ili prodaj, možeš da ga prodaš za taman toliko koliko je koštao taj ceo zahvat. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dešava mi se da kada auto radi regeneraciju (ne gasim ga dok ne završi proces) da iz stanja mirovanja kada krenem u toku vožnje upali "check engine"..bio sam već na dijagnostici i prijavljuje grešku motorizovani leptir usisne grane.
Šta da radim i da li je moguće da su procesi povezani.
Lokalni fiat serviser mi predlaže čišćenje tog leptira?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozete ga ocititi...nista lose necete uraditi. Ako se greske ponovo budu javljale moraces da odvezes auto u neki specijalizovani servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala Gorane...ne mogu da se žalim, auto ima snage, apsurdno je to što mi se čini da nekoliko nijansi bolje vuče, bolje prima gas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog tog DPFa zamalo ne ostadoh u Grckoj...upali mi se lampa auto iygubi snagu.Dovukoh se do smestaja jedva i vise ne mogase da se upali.Skidoh ERG ocistih on upali...ali opet nema snagu i mnogo trza uyasno mnogo ..blokirah ERG on prestade da trza ali i dalje nema snagu...nakon 200 km upali se regeneracija dpf a i auto poce da leti.....Citam ove forume , iskustva drugih ljudi ali tu se nista konktretnp ne moze naci,Sviovi nasi majstori su poluobrazovani sa 8 razreda skole.Jedan kaze ovako drugi onako.

Jedan mi rece da treba skinuti blokadu erg jer trosi vise...kad sam skinuo blokadu on je poceo da trza opet na 1800 do 2000 obrtaja....ona ga odvezem na dijagnostiku , elektricar kaze dpf zapusen 85 posto i ybog toga zeza erg....najbolje da ga skines..i ja skinem dpf danas...kompjuter ne pokazuje nikakvu gresku....ono trzanje nestalo.....sta je tu sad tacno da ga je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro da si se vratio iz Grčke..Mene opasno nervira taj Dpf planiram ga očistiti oko 80e je čiščenje uz garanciju da auto nastavlja da odradjuje regeneraciju.Bojim se safe moda i uvek dva puta procenim kada nekoga pretičem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više se isplati da ga izbaciš, nego da ga čistiš za 80e. Druga priča bi bila da moramo da imamo Euro4.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...