darkman14 5792 Posted February 14, 2021 @ivan73 Nisam znao da je počeo da radi sa tim. Ranije je radio klime i znam da su ljudi bili zadovoljni sa njegovim radom. Znamo se iz osnovne još, ok je momak. Taman ako bude zatrebalo, kad odem kod svojih usput očistim i dpf 1 ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1080 Posted February 14, 2021 Kolko kosta to cisnjenje i koliko dugo traje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nikola_xpress 53 Posted February 14, 2021 Da li su pouzdanija resenja sa adBlue nacinom ciscenja od ovih sa "samosagorevanjem" Da li 1.6 Tipo npr koristi adblue ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 14, 2021 53 minutes ago, nikola_xpress said: Da li 1.6 Tipo npr koristi adblue ? Da, ako je 2018. ili mlađe godište. Za starije od 2018. ne znam, verovatno je zavisilo i od tržišta. Svakako se lako vidi kad se otvori poklopac rezervoara. Umesto oznake AdBlue može da piše i SCR (Selective Catalytic Reduction), što ustvari znači da ima AdBlue rezervoar. Rezervoar je 12 litara, ali dosta dugo može da potraje...po godinu i više dana (zavisno od uslova vožnje). AdBlue mrzne na minus 11. Kad je rezervoar za AdBlue skroz prazan motor se ne može upaliti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted February 14, 2021 19 hours ago, ivan73 said: To radi dok ne dođe do 95%, posle toga- teško! A istina je da kratke dnevne distance pune mnogo brže DPF...ne stiže jadničak da se zagreje, a kamoli da pokrene i završi kako treba proces regeneracije! Ko cesto tako radi nece ni doci do 95% Problem kod prvih DPF je bio sto se nisu cistili dok se ne zaprljaju, tj. pasivno se nisu cistili nikad, osim ako ne "przis" pa vozac licno stvori uslove za spaljivanje. Neki rade sa adblue i slicnim, ali uglavnom zajednicko je vecini da pasivno i prevremeno stvaraju uslove za ciscenje, da ne dodje do velike zaprljanosti i da nema potrebe za aktivnim regeneracijama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
endbringer 15 Posted February 14, 2021 Adblue služi da azotove okside pretvori u azot i vodu i to mu je jedina svrha u tretmanu izduvnih gasova. Kakve on ima veze sa regeneracijom dpf? 2 1 Zvezdo, ivan73 and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 931 Posted February 14, 2021 +1! kako kolega kaze nikakve! Quote Share this post Link to post Share on other sites
nikola_xpress 53 Posted February 14, 2021 Znaci motor isto ima rezim nabijanja temperature, kasno ubrizgavanje itd kao i sistem pre ad blue na npr 1.9 mjtd i vagenovim 1.9 i 2.0? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 336 Posted February 14, 2021 (edited) 4 hours ago, rkoma1986 said: Kolko kosta to cisnjenje i koliko dugo traje? Cena zavisi od modela do modela i stanja DPF-a. To se saznaje na licu mesta , u servisu. Skidanje, hemija da odradi svoje, pranje, sušenje, montaža teško ispod 4 sata, i to ako sve uspe iz prve... Edited February 14, 2021 by ivan73 1 rkoma1986 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
endbringer 15 Posted February 14, 2021 On 2/14/2021 at 5:16 PM, nikola_xpress said: Znaci motor isto ima rezim nabijanja temperature, kasno ubrizgavanje itd kao i sistem pre ad blue na npr 1.9 mjtd i vagenovim 1.9 i 2.0? Ili kao francuzi, aditiv za snižavanje temp sagorevanja čađi i čišćenje dpf na nižim Temp od recimo fiatovog sistema 1 nikola_xpress reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted February 14, 2021 Baš zahvaljujući "aditivu", kod PSA je regeneracija FAP-a rešena baš "gospodski" u odnosu na Fiat i DPF. PSA to odradi brzo ( 5-6 km), a ako nema potrebne uslove (dovoljno izduvnih gasova i temperature) - sam se isključi. Pošto sam pet godina paralelno vozio oba imao sam prilike da lepo upoznam kakva su oba sistema u praksi, ako bi mi lakoća i udobnost regeneracije bili jedini parametar, uvek bih odabrao HDI. Naravno, to nije jedini parametar, a i MJ ima neke svoje velike prednosti. Prosto, nema idealnog motora, a ni vozila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted February 14, 2021 Ima, Mb w124 300 turbodiesel 3 1 Flex, moron, alfini0507 and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted February 14, 2021 Uh, taj je imao prelep zvuk 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted February 18, 2021 Kupio sam neku aplikaciju danas za BMW, pa se malo igrao i pratio razne parametre, izmedju ostalog gledao i DPF. Kaze sledece: soot mass in DPF: 3,27g oil ash mass in DPF: 62,23g differential pressure across DPF: 0,007bar Eh sad, zasto je ovaj oil ash mass toliko veci od soota, kako vozim ovaj soot osciluje, a oil ash ne, manje vise svako kretanje iz mesta i lagano ubrzavanje puni recimo 0,01g soot, a drzanje punog gasa spaljuje 0,01g po sekundi, ovo je ugrubo otprilike. Na autoputu se soot takodje lagano topi i nestaje, sporije nego pri punom gasu, ali nestaje, dok prilikom voznje na magistrali nista, doduse ovo je koliko shvatam dosta cisto sto se tica soota, a onako poluprljavo sto se tice pepela. Mada da je blizu zapusenosti sa pepelom bio bi veci pritisak taj diferencijalni? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 336 Posted February 19, 2021 Super aplikacija , još bolji ECU ako ti čita takve podatke. Soot = čađ, oil ash = pepeo od ulja. U principu treba koristiti ulje specifikacije za DPF (low ash) i voziti autoputem . Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted February 19, 2021 (edited) @ivan73 evo skrinsotova od sinoc. Izgleda da kad se napuni pepelom do neke mere, nasao sam da je 100gr za ovaj bmw, da onda treba da se menja ili cisti jer onda pocne da raste taj diferencijalni pritisak, koji je u praksi stetan za motor, turbinu i sve ostalo. Mada me onda buni zasto kaze 28.000km ostalo zivota onda. Pitaj onog svog rodjaka sta misli dal da zurim sa ciscenjem ili sam miran jos makar godinu dana Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока Edited February 19, 2021 by vagenovac Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted February 19, 2021 Koliko je taj BMW prešao ako po toj aplikaciji preostali životni vek DPF-a ( do čišćenja ili zamene ) navodno iznosi samo 28 kkm ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1080 Posted February 19, 2021 Ja mislim da su to gluposti. Jbt, moj je na 330.000, dpf normalno radi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted February 19, 2021 Mozda je menjan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1080 Posted February 19, 2021 Mozda.. pre uvoza. Od 2017 sigurno nije Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted February 19, 2021 Pa pazi, moguce je da bude ok i na toj kilometrazi ako nije ubijan kratkim relacijama po gradu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rkoma1986 1080 Posted February 19, 2021 Pa s obzirom da je za 6 godina presao 300.000... Quote Share this post Link to post Share on other sites
profa63 4 Posted March 1, 2021 (edited) Zanima me da li Fiat Grande Punto 1.3 Mjet 2005. god, ima ugrađen katalizator i DPF filter, ili nema. Pitao sam neke majstore da to provere na kanalu i dobio različite odgovore. Možda neko zna kad je fabrika počela da ugrađuje ove dodatke? Hvala. Pozdrav! Edited March 1, 2021 by Ivan Spojeno 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17457 Posted March 1, 2021 (edited) @profa63 Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Zabari su malo sarali (npr. kod Brava su i 2007. izlazili 1.9 bez DPF), a za konkretan auto lako mozes da saznas kada uneses VIN u ePer. Edited March 1, 2021 by Ivan 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites