Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

Na eperu ne pise, ali ako je tacno ovo da je Euro 4 motor, onda je verovatno nekada imao :)

Screenshot_20180607-233249_Chrome.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je za opremu, ali za mehanku tesko :)

 

Mozes da provalis da je krenula regeneracija ako pratis trenutnu potrosnju, kod mene je na primer duplo nego sto je uobicajeno, plus mi se motor malo drugacije cuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

S obzirom da sam s autom prešao tek 1600 km, od toga 800 po autoputu dobrog peglanja uglavnom 140-180, sumnjam da je ijednom upalio regeneraciju. U gradu 150 km ukupno, ako i toliko, ostalo otvorena cesta, e sad, radi li regeneraciju samo na 3000+ okretaja ili može i niže ako se vozi konstantno, ne znam.

Odsad ću malo više pratit trenutnu potrošnju, izgleda, iako mislim da mu je to kod mene gotovo nevažan problem, s obzirom da se po gradu praktički i ne vozim, ovo je bila iznimka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1600km imao si (ako uopšte imaš DPF) nekoliko regeneracija. 

Inače, uopšte nije potrebno da se vozi na 3k+ obrtaja, čak ni da auto ima radnu temp da bi se pokrenuo proces regeneracije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dok sam vozio uglavnom po otvorenom regeneracija je bila na 350km u proseku, sada kada vozim iskljucivo po Beogradu u guzvi, radi na 150...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes da nije Fiat, ali ajde da priupitam.

Kako da znam da auto radi regeneraciju dpf-a? U pitanju je Focus mk3 iz 2011, 1.6tdci, 95 konja.

Nikakvih indikatora nema na tabli, a koliko sam cuo, ne treba je prekidati kada radi.

Mozda @totti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je kod sebe uopšte ne primećujem kad se radi. Nit vidim dim, nit neki drugačiji rad motora... jedino možda po ventilatoru kad ugasim auto.
Da regeneracija ne sme da se prekida, svaki put bi stajalo neko upozorenje na tabli da je u toku. Opusti se i uživaj, nastaviće se sledećom vožnjom
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, jedino mi je rad ventilatora po gasenju govorio da je regeneracija radjena.

Dim i drugaciji rad ni ja ne primecujem.

Hvala mnogo na odgovoru ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasivna regeneracija se ukljucuje kad su omoguceni uslovi za to a videces po ( kad je zagrejan motor) povisenom broju obrtaja u leru ( u mom slucaju sa 800 na 1000-1100), trenutnoj potrosnji takodje u leru ( sa 0,7 na 1,3-1,5) i naravno po cudnom radu motora i radu ventilatora hladnjaka kad ugasis auto. Meni sa mojom voznjom od cirka 25-30km dnevno, pola magistralni put a pola grad pali takvu regeneraciju svakih 450-500km i to vec predvidim i u tom slucaju mogu da priustim da napravim jedno 2-3km voznje sa povisenim brojem obrtaja dok ne izbaci dim  i padnu sve gore pomenute vrednosti na normalne. Nekima se ta regeneracija pali mnogo cesce cak i na ispod 150-200km  sto je poprilicno lose jer u toj fazi auto bas i ne radi kako treba tj ne vuce normalno . Za 20000km palio mi je samo jednom aktivnu regeneraciju a to je kad iskoci na tabli upozorenje " DPF is full, please continue driving" .

Konstantno prekidanje pasivne regeneracije dovodi do brzeg propadanja dpf-a . :)

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dpf je lose i prelazno resenje. Ako mu je vek trajanja 200, 300 hiljada km a motoru 500 i ako radi u gradu svakih 100, 200 km i ako dize temperaturu i pritisak bloka i turbine i menjaju smesu i potrosnja raste i snaga opada zbog toga (npr fiat modeli koji nemaju adblue), bolje je bilo resenje da su smanjili snagu motora samim tim i izduvne gasove. Naravno to razmazenom evropskom kupcu ne bi bilo zanimljivo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo drugari,treba mi mala pomoc!

U poslednje vreme sam primetio da se ventilator mnogo vise pali nego sto je to po meni normalno,tipa ako vozim auto preko dana,parkiram u garzu na par sati,sednem sidjem do grada on odmah upali ventilator posle 10 min voznje.veceras sam parkirao auto i cekao da se ventilator ugasi,trebalo mu je jedno 10 min,takodje sam primetio da iz auspuha izbija nenormalno velika temparatura,bukvalno bi mogao da se oprzis od vrelih gasova,auto ne dimi uopste,jel imao neko slicno iskustvo?

u pitanju je Fiat Bravo 2007 1.9 mjet sa dpf filterom.

 

p.s sve se desava bez upaljene klime.

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regeneracija DPFa. Meni na 1.6mjet otprilike radi na predjenih 500-700km kombinovane vožnje. U gradskoj vožnji verovatno bi radio i češće. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni sada radi na 170km po gradu mi je 99% vožnje :D

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam "novije" aute ali standardno osnovno šta prouzrokuje pregrevanje kakvo si opisao,

1. Pipni hladnjak posle vožnje

a) hladan, ne otvara mali krug, blokiran termo ventil

b ) izrazit gradijent temperatura (različite temperature gore vreo dole hladan) po vertikali hladnjaka, slab protok, sistem zapušen, najčešće samo hladnjak.

c) lagano odvrni posudu za vodu PAZI da se ne opečeš, ako šišti i prska, nabija pritisak, pravac kod mehaničara

 

Prvo te osnovne stvari oko hlađenja pregledati tek onda ići dalje

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...