Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

Tako mi je receno kod Gorana u servisu, predpostavljam da oni najbolje znaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su idealni uslovi pretpostavljam a i sigurno ima razlike zbog tipa motora ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno sam primetio neuobicajeno veliku trenutnu potrosnju oko 9 litara na otvorenom putu - bez ikakvog razloga, gde bi trebalo da trosi oko duplo manje. Trajala je oko 3-5 minuta, bez signala na tabli ili dima... Da li je moguce da je bila neka blaza regeneracija?

Share this post


Link to post
Share on other sites
How to Run Diesel Particulate Filter Regen and Reset

Fiat ECU Scan diagnostic software can manually start a regeneration, and it can resetthe DPF counter by resetting the oil degredation light.This is possible in the free unregistered version, but make sure you are running the latest version– currently 3.4.2.If you cannot find the DPF menu, this is how. You don't even need to connect the laptop to your car to explore the menu.

1. Select Fiat Multipla '02 1.9 JTD. Under 'System' select Engine, and under 'ECU'select Bosch EDC16C39 CF4. If you select EDC15C7 you won't find it.

2. Press CTRL-F10. This connects in demo mode, so no cable or car needed. When itsays ‘Invalid ISO Code’ press Y (for the purposes of the demo– normally you wouldselect a different ECU if it says invalid ISO).

3. Press F4 Parameters. Scroll right to the bottom to see all the DPF and oil change parameters.

4. Press F7 Adjustments, then click on ‘Particle Filter Regeneration’ for fullinstructions on how to do it.

5. Under F7 Adjustments, click on 'Oil Change' to reset the flashing oil degredationlight

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi treba mi pomoc i strucno objasnjenje. U pitanju je Fiat Nueva Bravo 1.9 MJET 120 konja 8 ventila,2008 godiste.Imam ga 10 meseci, presao oko 8000 km. Skoro stalna gradska voznja. Dva puta mi se desilo do sad da se zadnji lonac toliko usije da pocne da se pusi i oseca sagorevanje.Pretpostavljam da tada radi regeneraciju dpf.3 puta bio na dijagnostici i svaki put dpf normalno zapusen.E sad konacno problem. Kada mi se desilo prvi put da vidim dim ispod auta, pipnem lim iznutra iz gepeka deo gde se nalazi zadnji lonac, kad ono vrelo ne moze ruka da se drzi koliko je vruce. I od tad cesto proveravam taj lim iznutra i skoro stalno je ili mlak ili skoro vreo, postao sam opsesivan da se ne zapali nesto. Posto vozim po gradu najcesce,razumem da kada krene samociscenje, a ja ga prekinem, to mi svi ovlasceni servisi kazu, da kao da i nisam krenuo regeneraciju, nego sve mora ispocetka. Ali kako bre da znam kad on krene sa regeneracijom, kad lampicu na displeju ne pali i to mi kazu da i ne treba da pali, jer da znam kad krene da regenerise ne bi ga ugasio nastavio bi sa voznjom. I koji su tacni parametri kad krece sa regeneracijom, jer u uputstvu to ne pise. Zanima me na auto putu koliko minuta i na koliko obrtaja i u kom stepenu prenosa da ga vozim i da li ce uvek pri tim uslovima krenuti regeneraciju, ali molim Vas tacni podaci, jer neko kaze preko 2000 obrtaja, neko preko 3000? Malo sam oduzio. Hvala unapred za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi treba mi pomoc i strucno objasnjenje. U pitanju je Fiat Nueva Bravo 1.9 MJET 120 konja 8 ventila,2008 godiste.Imam ga 10 meseci, presao oko 8000 km. Skoro stalna gradska voznja. Dva puta mi se desilo do sad da se zadnji lonac toliko usije da pocne da se pusi i oseca sagorevanje.Pretpostavljam da tada radi regeneraciju dpf.3 puta bio na dijagnostici i svaki put dpf normalno zapusen.E sad konacno problem. Kada mi se desilo prvi put da vidim dim ispod auta, pipnem lim iznutra iz gepeka deo gde se nalazi zadnji lonac, kad ono vrelo ne moze ruka da se drzi koliko je vruce. I od tad cesto proveravam taj lim iznutra i skoro stalno je ili mlak ili skoro vreo, postao sam opsesivan da se ne zapali nesto. Posto vozim po gradu najcesce,razumem da kada krene samociscenje, a ja ga prekinem, to mi svi ovlasceni servisi kazu, da kao da i nisam krenuo regeneraciju, nego sve mora ispocetka. Ali kako bre da znam kad on krene sa regeneracijom, kad lampicu na displeju ne pali i to mi kazu da i ne treba da pali, jer da znam kad krene da regenerise ne bi ga ugasio nastavio bi sa voznjom. I koji su tacni parametri kad krece sa regeneracijom, jer u uputstvu to ne pise. Zanima me na auto putu koliko minuta i na koliko obrtaja i u kom stepenu prenosa da ga vozim i da li ce uvek pri tim uslovima krenuti regeneraciju, ali molim Vas tacni podaci, jer neko kaze preko 2000 obrtaja, neko preko 3000? Malo sam oduzio. Hvala unapred za pomoc.

 

Drugar za tebe je najbolje resenje da nadjes dobrog "majstora" i uklonis i fizicki i softverski DPF i nikad vise neces pitati nikog niti misliti o regeneraciji! To ti je moj savet i savet mnogih koji su to ucinili. To je rutinski zahvat, kosta manje od 100 evra i trajno resavas sve probleme! Pozz i svako dobro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tosonije, ako već pričaš tu priču svuda po forumu, valjalo bi onda da pričaš i drugi deo priče kako taj auto više nema Euro normu na koju je registrovan, kako negde u EU mogu da ga pošalju na vanredni tehnički i da ga kazne ako to vide da je izvađeno, da će i kod nas vrlo uskoro doći to isto na kontrolu itd itd. 

 

Vađenje DPF-a možda jeste najjednostavnije i definitivno jeste rešenje, ali je pametno dobro promisliti pre nego što se to uradi ;) 

 

@iznadsvega

Ja takve precizne podatke još uvek nisam video ovde niti bilo gde drugo. Mislim da je to zbog činjenice da na početak regeneracije utiče mnogo više faktora. Na primer, ako se kaže da regeneracija kreće posle 10min konstantne vožnje preko 2500 obrtaja možemo zaključiti da oni koji voze po gradu ili na autoputu voze na 2000 obrataja nikada neće imati regeneraciju? Pa naravno da ne. Iz tog razloga preciznih podataka o tome nema. Moj zaključak je da DPF ima tri stanja. "Ne treba"; "moglo bi" i "mora". Prvo stanje znači da je zapušenost ispod neke vrednosti i da regeneracija nije potrebna. Drugo stanje znači da je zapušenost na nekoj srednjoj vrednosti i eto... ako se ispune uslovi da se neko vreme konstantno vozi iznad nekih obrtaja pokrenuće se regeneracija. Treće stanje je tolika zapušenost da se pokreće regeneracija bez obzira na to gde se nalaziš. 

 

Lim ti je prirodno vreo jer se DPF greje na 600-700 stepeni kada pokrene regeneraciju i ako želiš to da izbegneš čim primetiš dim koji je posledice regeneracije, ti izađi na autoput par minuta dok se to odradi kako bi ga hladio. Takođe, uvedi kao praksu da s vremena na vreme izađeš na autoput do Šimanovaca i nazad. Dovoljno je da ga voziš na 3000 obrtaja bez obzira u kojoj brzini. Ja sam to recimo radio na svakih 1000km provedenih u gradu i DPF mi je uvek bio na oko 60-70% zapušenosti što je sasvim korektna vrednost s obzirom na to da se ta vrednost meri do 130%. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se vidi zapusenost DPF-a?

Mora li dijagnostika ?!

 

Licno nisam za skidanje DPF jer nisam ni zagadjenje vazduha koji udisu moja deca i ja.

 

Misli globalno, deluj lokalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ELM327, kina varijanta za 5USD.

 

Nisam primetio da ima tu opciju... Ili ima?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da ima. Mislim da je u Engine u parametrima. Imaš zapušenost u %, br. km od poslednje regeneracije, ukupan broj regeneracija i prosečan br. km između dve regeneracije. Mislim da nema više opcija u vezi DPF-a. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam nekoliko pitanja u vezi DPF filtera.

Npr, da li svaki auto koji poseduje EURO 3 normu ima to s****?

Drugo, ja imam Uliza vec 4 godine i stajao je jednu zimu, paljen je skoro svaki treci-cetvrti dan i doslo prolece, kad sam ga vozio bljuvao je plavi dim, odmah gas o patos na 3500 obrtaja druga na 3000 i tako voznja 6-7 minuta (dok nisam video da ne bljuje vise) vratio ga ispred zgrde i osecam kako smrdi na neku paljevinu i ukapirao sam odmah sta je. Posto ga teram na auto-put svakih 300km gazim ga samo tako na istom. Takodje nisam neki stedisa goriva tako da volim da ga malo vise ganjam pa koliko je vec kod mene jednom je samo bljuvao plavi dim i to posle skoro 7 meseci ne voznje.

A neko je takodje spominjao da je potrosnja veca? Ili vozis auto sa svime sto si dobio uz njega ili kupi biciklu pa neces imati nikakvih briga :D mozda je to dobro ako se skine, ali ne bi ga niko pravio da ne valja. Tako da sam ja iskreno protiv svakog brckanja po ECU. Sve sto moze da brcka po njemu to je chip i nista vise.

P.S. Negde sam citao na netu da Ulysse nema to. Da li je to moguce?

Edited by CileBGD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Npr, da li svaki auto koji poseduje EURO 3 normu ima to s****?

 

Uglavnom nemaju ni Euro4, tek od Euro5 standarda DPF manje više postaje obavezan jer jedino sa njim mogu da spuste na auspuhu vredosti da ispunjavaju tu normu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhahahahahhahahahahah, znaci sad sam se izlupetao da ceo zivot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cile , tebi je možda kondenzacija bila u auspuhu i kada malo duže voziš nestaje dim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da vam pomognem

 

147_FES_1.jpg 147_FES_2.jpg

 

Nemam  ja ovo, ja imam elm327 koji povezujem na torque pro preko telefona.

Koja je ovo dijagnostika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video, koliko to kosta? 

Isplati se to nama amaterima?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice DPF-a ja sam svog skinuo i svaki sledeci auto koji kupim a da ima DPF, isto ce da prodje. Downside toga jeste da mi auto nema vise euro4 normu kao sto je fabricki deklarisano, vec euro3, a da ce neko u Evropi da me salje na vanredni tehnicki to cisto sumnjam, a evo i zasto. Da bi neko utvrdio da ja nemam DPF, mora da me salje na vanredni tehnicki i da meri izduvne gasove, a za to mora da ima opravdanu sumnju. Do opravdane sumnje moze da dodje ukoliko taj "neko" pogleda ispod auta i vidi da DPF-a nema, a to opet ne moze da se desi jer je meni DPF bio u prednjem loncu zajedno sa katalizatorom koji je samo rasecen, DPF izvadjen, i posle je lepo zavaren po savu tako da se spolja apsolutno nista ne vidi.

Vise uopste ne razmisljam o regeneracijama i zapusenosti istog tako da su svi problemi i nedoumice koje se provlace kroz celu ovu temu za mene proslost.

To sto zagadjujem okolinu vise nego ranije je potpuno smesno u odnosu na 90% kanti koje se voze po putevima i ispustaju sodomu i gomoru u atmosferu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta ćemo sa pokretnim mernim stanicama kojih u EU ima koliko hoćeš i koje ti samo nataknu merač na auspuh? Ide pandurski pick-up i ima merač za brzo merenje CO2 i čim vidi značajno odstupanje eto "osnovane sumnje". ;) 

 

A što se tiče 90% kanti... pa ono... idealno bi bilo da mogu svi odjednom zamene kante za automobile, al' i sam znaš da to ne ide tako. Takođe, tvoj stav je otprilike "kad svi voze kante, hoću onda i ja da vozim kantu". :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam bio 2008. u Austriji, isao sam G2 1,6 55kw-a i cale ga je bas ganjao, na pumpu stao da sipa gorivo i samo vidis iza nas policiski auto, Gutn tag gutn tad, vas auto bas dimi, cale kao ne to vam se cini, upali ga cale dade gascinu IČ nije izaslo iz auspuha i murkan se sago i pogledao gasove iz auspuha, do duse nije imao nikakv instrument ali je smarao, eo mu k**** cale odradio generalku 2007. u januaru a mi smo isli 2008. u junu. Ide Golfan kao mecava sa njihovim 100 oktanskim benzinom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...