Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Partikularni filter (DPF / GPF)

Recommended Posts

 

 

Evo pređoh preko 15000km i još ni jednom ne primetih ( a ne znam ni po čemu bih) da auto radi regeneraciju. Nisam primetio ni trunku dima nikad iza auta. Da li ikako signalizira da radi regeneraciju ili ne?

Gradska vožnja uglavnom, mada na recimo svakih 2000km mu sledi vožnja auto putem oko 150km u par dana (odlazak u tazbinu na štrudlu s makom) :D

 

Kod 2.0 mjeta sa 165 konja regeneracija DPF-a je skoro pa neprimetna... Svi parametri i uslovi za regeneraciju su dosta poboljsani u odnosu na starije 1.9 mjet motore...

 

2.0 mjet moze da pokrene regeneraciju na leru i da je zavrsi na leru... Moze da pokrene regeneraciju pa da je sam zaustavi i ponovo pokrene kad se ostvare uslovi...

 

2000km ti je prevelik interval, ako mislis da se samo tada radi regeneracija... Kod mog auta sa pravih 106 000 km, i dpf-om koji ne pravi nikakve probleme regeneracija se odvija na 200-550 km, u zavisnosti od toga da li je gradska ili vangradska voznja...

 

Regeneracija traji od 550-650 sekundi, zavisno od uslova voznje... 

 

Za kvalitetnu regeneraciju najbolje je 3 ili 4 brzina i 3000-3500 rpm, tada skace trenutna potrosnja na oko 13L ako je ravnica, ume i na 20L ako je malo uzbrdo... za tih 10-ak minuta predjes nekih skoro 20 km (ako ides 120 kmh)sa prosecnom potrosnjom od 13/14 litara sto je za skoro 10 litara veca potrosnja od normalne... i za tih 20 km potrosis skoro 2 litra goriva vise nego u uobicajenoj voznji...  sto znaci da svaka regeneracija kosta vlasnika od 2.5-3 evra...

 

ja sam sa mojim bravom presao 3500 km za 2.5 meseca (2 nedelje se od toga nisam vozio jer sam bio na kopaoniku) za 3500 km auto mi je uradio 11 ili 12 regeneracija... znaci otislo 30 ak evrica bezveze... :D To direktno ukazuje na to, da ce uskoro DPF da leti napolje (iako je potpuno ispravan!!), ne treba miglupost koja ce mi uzimati godisnje 100 evra za gorivo najmanje ze regeneracije glupog DPF-a... Osim skidanja DPF-a ugasicu i EGR i uraditi blagi remap (chip) tako da ce svih 165 konja doci do izrazaja...

 

Smatram da nasa zemlja jos uvek nije dorasla euro 4 ili 5 standardu i dizel motorima sa filterom cestica! Prvo trebamo ukloniti jugice lade i sve ostale krseve sa ulice koji trose vise ulja nego goriva, takodje i stare dizele tipa golfa 2 koji dime kao lokomotive, pa tek onda razmisljati o uvodjenju vecih standarda... Novi dizeli su po meni ne preveliki zagadjivaci, secam se da sam pre jedno 2 godine uporedjivao fabricke podatke za multijet 8v sa i bez DPF-a i uvideo da vozila sa DPF-om nemaju ni 10-15% manje stetnih izduvnih gasova... Tako da dok ne dodju bolja vremena DPF OFFFFF!!

 

Nikakvih ja problema nemam, pitao sam informativno. Zaista nikada nisam osetio nikakvu razliku u radu, potrošnji ili dimu da bih znao kada je pokrenuta regeneracija. Stoga nemam razloga da išta čupam, vadim ili ukudam dok sve radi kako ga gospoda projektovala.

Potrošnja u gradu mi je po kompu oko 7-7,2l što je po meni više nego odlično.

Za one 2000 km ssam naveo da mu sigurno negine vožnja auto putem a ne da tada pali regeneraciju jer zaista nemam predstavu kada je pokrenuta.

Gde mogu pogledati kolika je zapušenost DPF-a pošto vidim da svi vidite?

 

 

Javi se ako zelis da te provozam u mom bravu 2.0 mjet i eventualno da ti dam jedan krug da obrnes ili da oprobamo medju-ubrzanja na knaufu da vidim da da li ces i dalje biti pri tom istom stavu... dobro kod mene je jos zatvoren EGR i cipovan je auto ali to ne utice nesto mnogo u gradskoj voznji... naravno sve na dobrovoljnoj osnovi, ako ne zelis ili te ne zanima No problem! 

 

I ja nisam imao problema nikakvih sa DPF-om on se normalno regenerisao na svom odredjenom intervalu i to je to, ali mene je to nerviralo jer postoji razlika i u radu motora , potrosnji i u svemu ostalom, nije nesto ne znam ti sta, ali ja sam je uvek osetio i nerviralo me je to... Auto je mnogo priguseniji, vece je motorno kocenje za nijansu itd itd.... 

 

Po mom skromnom misljenju 10x je lepsi osecaj voziti auto rasterecen na izduvu, plus ako je jos zatvoren egr i malo cipovan prava mera.. do izrazaja dodju svi konji, naravno da se razumemo ja samvim normalno vozim auto ne divljam njim svakodnevno eventualno samo da pokazem po nekad nekom kako moze da ide bravo sa 2.0 mjetom... :D

 

A ako zelis mogu ti iscitati dijanostikom sve parametre za dpf (naravno besplatno, nije mi to profesija da bi naplacivao nekom), da vidis koliko puta se regenerisao dpf, koliko km je prosecan interval regeneracije, trenutnu zapusenost, trenutni diferencijalni pritisak, prosecno trajanj regeneracije u skeundama, prosecnu temperaturu dpf-a prilikom regeneracije i jos svasta nesto ne znam napamet niti me zanima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na ponudi, kada budem u prilici možda i napravimo neki dogovor. Iskreno sve klapa odlično pa ne znam da li da uopšte puštam samom sebi bubice. I sam sam bar do ovog auta stalno iznalazio neke iznišljene i imaginarne probleme i konstantno iste rešavao ali više ne. Prvi put vozim auto već više od godinu dana a da ništa nisam morao i nadam se da neću u skorije vreme ništa ni morati sem redovnog održavanja da diram.

Ne razmišljam o sledećem autu još ali kada za to dođe vreme čini mi se da će opet Biti Delta samo dve god stara ili možda i mlađa. U ovaj se auto seda svaki dan sa osmehom.

Odoh u off!!!


Što se tiče brzine, ubrzanja i ostalog ovo što pruža i više je nego dovoljno pa čak i kada se malo pojurim sa nekim, a bilo je i toga i to sa ne slabijim autima pa su gledali kako je lepa odpozadi! :thumbsup:

Mada sam davno prevazišao te varijante. Uglavno su samnom žena i dete tako da je to poslednje što me interesuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo podataka iz ECU-a o stanju DPF-a od danas!

DPF_parametri_1.jpg

DPF_parametri.jpg

 

Impresivno s*obzirom na probleme koje ljudi imaju! Ponavljam nikakvih pa ni najmanjih nagoveštaja da je regeneracija u toku nemam a o dimu i da ne govorim. :unworthy:  :D 

Stoga nema diranja dok radi kako treba!

Share this post


Link to post
Share on other sites

710x250 tvoj je izgleda presao177.000km :) Pise ti da je prosecno km izmedju regeneracije oko 250 a ukupno jje bilo 710regeneracija :)

Sent from my Stilo Bumblebee

Share this post


Link to post
Share on other sites

710x250 tvoj je izgleda presao177.000km :) Pise ti da je prosecno km izmedju regeneracije oko 250 a ukupno jje bilo 710regeneracija :)

Sent from my Stilo Bumblebee

 

To je prosek zadnjih 5 od 710

 

i ja sam množio pa se zabrinuo ali onda videh da je za zadnjih 5! :smoke:

 

Pri čemi je 250 super prosek, meni je uglavnom bio 100-150. 

Nisam rekao da je 250km super prosek, super je što sve klapa kako treba! :laughing:

Kontam da ako je radi na 250km manje je zapušen nego ako je radi na recimo 100km. Cenim da treba da ispuni neki određeni nivo zapušenosti pa da Ecu prepozna i pokrene regeneraciju. Možda grešim?

Ili ima još jedna stvar, već sam pisao da odoka jedanput u dve nedelje sledi malo duža vožnja autoputem a između je 99% grad i to na do 2000 obrtaja pošto ga žena tera tako da je pitanje da li i stekne uslove da radi regeneraciju češće!?

Pri čemi je 250 super prosek, meni je uglavnom bio 100-150. 

Tek sad videh da si napisao "Pri čemu a ne po čemu je super prosek"!!!

Sorry :geek:

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja još nisam našao tačan podatak kada se tačno pokreće regeneracija ali sam stekao sledeći utisak: 

 

- regeneracija se pokreće ako se steknu uslovi (autoput, duga vožnja itd) i ako je zapušenost preko neke vrednosti (lupam - preko 30%) 

- regeneracija se pokreće svakako ako je zapušenost preko neke vrednosti (lupam preko 100% pošto inače ide do 130%) bez obzira da li su ispunjeni uslovi (autoput, duga vožnja itd). 

 

To je moj neki utisak, a kad ovako pročitam ima i neke logike :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja još nisam našao tačan podatak kada se tačno pokreće regeneracija ali sam stekao sledeći utisak: 

 

- regeneracija se pokreće ako se steknu uslovi (autoput, duga vožnja itd) i ako je zapušenost preko neke vrednosti (lupam - preko 30%) 

- regeneracija se pokreće svakako ako je zapušenost preko neke vrednosti (lupam preko 100% pošto inače ide do 130%) bez obzira da li su ispunjeni uslovi (autoput, duga vožnja itd). 

 

To je moj neki utisak, a kad ovako pročitam ima i neke logike :D

Cenim da si u pravu! :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj zakljucak je da je to deo viska na autu koji bespotrebno srce gorivo :D

Послато са GT-I9070 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba gledati i širu sliku. Bolje da smo toliko bogati da ne moramo da mislimo o DPF, nego da kupujemo nova kola i da nismo svesni da postoji uopšte.

Sad, šta je tu je, moramo da se snalazimo kako znamo i umemo dok ne dođu neka bolja vremena.

Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadnji put na mojoj Lancii 2.0 mjt regeneracija je bila na predjenih 335km gradske voznje i mali dio autoputa i otvorene ceste.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako da znam dal na mom autu imam DPF filter,u pitanju je lancia musa 1.3 mjet 2007 god,imam na nstrument tabli jednu lampicu u obliku znaka kao sto je za DPF filter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broj šasije ili Vehicle Identification Number,

Fiat Ecu Scan ili Multi Ecu Scan , nakačiš na dijagnostiku i već će da izbaci ako ima parametre za DPF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi.Znam da je teško vreme i da smo svi ili većina nas u mislima negde tamo ...,ali reko kada sam već našao vremena za kompom i internetom da vas pitam da li neko ima da mi preporuči dobrog majstora u Beogradu za softversko i fizičko uklanjanje DPF filtera sa nove Fiat Crome 1.9 Mtj 120 ks 2005 god? I koja je otkupna cena DPF koju taj majstor daje? Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

ja ne znam kako se pokrece ta regeneracija... treao sam ga na auto putu na 4000 obrtaja motor da mi crkne, ali nit se potrosnja poveca nit izbaci neki dim.... u onom uputstvu pise da se regeneracija pokrece na 2000 obrtaja pri 60km/h.....

 

 

 

Ispratis uputstvo - nije cilj da se motor optereti voznjom u visokim obrtajima, nego da se postigne kontinuitet u voznji na 2000 obrtaja. 

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sam i radio i ja mislim da se ocistio poteram ga autoputem na 2000 u petoj i tako 10km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam treba u kontinuitetu 20 minuta da se vrti na 3000 obrtaja kako bi regeneracija bila sigurno uradjena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema potrebe bas stalno da bude na 3000rpm. Meni regeneraciju pocne i zavrsi u malo ostrijoj gradskoj voznji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...