Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ford GT / Twin-Turbo Ford GT

Recommended Posts

Ford GT na aukciji prodat za 1.8 miliona dolara

 

180180-ford gt 5.jpg

 

Legendarni rvač i glumac John Cena je prošle godine kupio Ford GT ali ga je brzo preprodao, nakon čega je stigla tužba iz Forda zbog kršenja ugovora u kojem je navedeno da ne sme da proda automobil u periodu od dve godine. Usledila je protivtužba, a slučaj je još uvek na sudu. Sada je još jedan GT prodat na aukciji u Indianapolisu, zbog čega Ford vodi istragu. ććSvesni smo situacije i pokrenuli smo istragu. Mi ne komentarišemo individualne slučajeve, ali možemo reći da svaki kupac Forda GT potpisuje ugovor'', izjavio je predstavnik Forda Matt Leaver za ''Motor Authority''.

 

180181-ford gt 55.jpg

 

GT koji je prodat za 1.8 miliona dolara je proizveden prošle godine, a radi se o 48. od ukupno 250 primeraka proizvedenih 2017. godine. Automobil je potpuno nov, prešao je svega 11 kilometara.

 

ford gt 555.jpg

 

Pokreće ga 3.5 litarski V6 motor uparen sa sedmostepenim automatskim menjačem. Motor razvija 647KS, a snaga se prenosi na zadnje tokove. Automobil je lakiran u Ingot srebrenu boju sa crnim linijama preko karoserije, a unutrašnjost je opremljena Dark Energy paketom opreme. Poseduje srebrene aluminijumske naplatke i karbon-keramičke kočnice. Osnovna cena je 450.000 dolara. U prošlosti je Ford dozvoljavao prodaju GT-a na aukciji u humanitarne svrhe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

=================

 

Ne znam samo šta se prave ludi iz Forda sa tim tužbama, kada nemaju osnova.

Privatna svojina je neprikosnovena svuda u normalnom svetu, i ne može nijedan ugovor (koji sadrži drugačiju odredbu, tj. u ovom slučaju ograničava prodaju na 2 godine), da bude jači od Zakona. Ne ceo ugovor, nego ta jedna odredba o ograničavanju prava raspolaganja na dve godine će biti proglašena na Sudu nevažećom (jer je u suprotnosti sa jačim pravnim aktom), pa zato ne mogu postojati ni posledice za nepoštovanje odredbe koja više ne postoji. Jedino što iz Forda mogu, ako već žele i misle da mogu, je da urade kao Ferrari. Staviš određene ljude na svoju crnu listu, i više im ne prodaješ auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kasni samo Tesla, kasne i drugi

 

159218-ford gt 1.jpg

 

Samo bez uzbuđivanja, Ford će proizvesti svih 1.000 najavljenih GT-a, samo će to trajati malo duže nego što je najavljeno, kažu u fabrici, dok kupci koji su uplatili pozamašnu cifru ''cupkaju'' od nervoze i iščekivanja svog super sportiste. Fordov plan je bio da od 2017. kada je počela prodaja, proizvodi ograničenu količinu od 250 GT-a godišnje. Međutim, neko u Fordu il partnerskoj firmi Multmatic se malo preračunao. U 2017. isporučeno je samo 137 komada ovog skupocenog sportiste. Ford je opravdanje našao u činjenici da je svaki automobil ručni rad, kao i u dobavljačima i procedurama testova globalnih homologacija. Sa druge strane, kanadski Multimatic, partner Forda u proizvodnju GT-a nikada nije bio pod pritiskom da proizvodi jedan super-automobil dnevno.

 

ford gt322.jpg

 

Ford tvrdi sa se drži originalnog plana i proizvodnje ukupno 1.000 komada, ali, ovim tempom će morati da ih proizvodi naredne četiri godine umesto planirane tri. A da li će kupci imati baš toliko živaca da čekaju za svojih 500.000$ veliko je pitanje. Dolaze i drugi, možda čak i bolji super-automobili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford opet tuži vlasnika modela GT

 

22.jpg

 

Taman što se stegla prašina oko tužbe protiv Džona Sina, Ford je još jednom bio primoran da se obrati sudu povodom vlasnika svog popularnog superautomobila GT. Američki proizvođač vozila je nedavno tužio rvača nakon što je Sina prodao svoj GT pre nego što je po ugovoru smeo, a ceo slučaj se završio tako što je Sina donirao poveću sumu u organizaciju po Fordovoj želji. Sada izgleda ista sudbina čeka još jednog vlasnika… Naime, sredinom maja na čuvenoj Mecum aukciji u Indijanapolisu se pojavio i sivi GT iz 2017. godine, ukupno 48. ikada proizveden. Posle velike borbe novi vlasnik je pristao da plati sumu od 1.65 miliona dolara, što znači da je prethodni vlasnik zaradio veliki profit kada se zna da je fabrička cena ''samo'' 450.000 dolara. Pre aukcije sami organizatori su najavili da je prodaja legalna i da Ford ne sme da ništa da uradi povodom toga, a sada je više detalja poznato.

 

Ford je originalno predstavio GT prošle godine i najavio da će godišnje proizvesti 250 primeraka naredne dve godine (posle prošireno na još 500 jedinica do 2020. godine). Ukoliko je neko želeo da postane vlasnik, potencijalni kupac je morao da pošalje video molbu uz objašnjenje zašto bi Ford trebao da mu proda GT. Preko 7.000 ljudi je poslalo molbe, a oni koji su odobreni su morali da potpišu ugovor po kojem neće prodati svoj primerak naredna 24 meseca. Na taj način proizvođač je želeo da zaštiti svoj imidz od preprodavaca koji bi preko noći da zarade veliki profit.

To nas dovodi do ovogodišnjeg Mecuma gde se sve odigralo veoma brzo da ni sam Ford nije reagovao na vreme. Ford je originalno prodao GT Džonu Mileru prošle godine da bi ga ovaj zatim preprodao Majklu Flinu za sumu od 1.1 milion dolara. Ford je pokušao da stopira prodaju, ali u vremenu dok je papirologija procesovana automobil je već završio na Mecumu. Ova aukcijska kuća kaže kako prethodni vlasnik Flin nikada nije imao ugovor sa Fordom i, ako proizvođač već želi nekoga da tuži, to bi trebao da bude Miler pošto je on jedini koji je potpisao ugovor. Sa druge strane, Ford planira posebnu tužbu protiv Milera, ali u isto vreme tvrdi da Flin nikada nije smeo da kupi GT, kao ni Mecum da ga preproda. U svakom slučaju suđenje će biti nastavljeno 17. avgusta.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemcu izgoreo Ford GT, od fabrike dobio nov

 

183193-ford gt.jpg

 

U Bosni je popularna izreka ''para na paru, uš na fukaru'' koju odlično opsisuje jedan događaj iz Nemačke. Naime, jedan Nemac je posle višemesečnog čekanja svog superautomobila Ford GT zapao u očaj kada mu se sam od sebe zapalio posle svega 50 pređenih kilometara. Njegov pola miliona dolara vredan Ford pretvorio se u pepeo pre nekoliko meseci, ali veliki proizvođači ne bi mogli da prodaju tako skupe automobile da ne brinu o svojim kupcima. Superautomobil sklopljen u Kanadi pripadao je neimenovanom kolekcionaru iz Minhena koji u svojoj garaži poseduje Ferrarije, McLarene, Lamborghinije, Aston Martine, Porschee, čak i Paganije, a takav kupac ne sme da se razočara. Zato mu je Ford, od čijih proizvoda poseduje i Mustang Shelby GT350R, samo nekoliko meseci kasnije isporučio novi primerak svog aduta u identičnoj kombinaciji boje crne šasije i srebrnih linija i felni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2019. Ford GT Heritage Edition

 

Ford GT Heritage Edition.jpg

 

2019. Ford GT ''Heritage Edition'' je napravljen u čast trkačkog Forda GT40 sa karakterističnom Gulf Oil šemom eksterijera. Na automobilu se ističu i A stubovi sa vidljivim ugljeničnim vlaknima, 20-inčni alu točkovi u high-gloss finišu, narandžasta kočiona klešta, srebrni retrovizori, Ebony alkantara u unutrašnjosti, kao i kontrastni plavi i narandžasti šavovi...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford produžio proizvodnju modela GT za još dve godine i dodatnih 350 primeraka

 

151112-ford gt 1.jpg

 

Velika potražnja za modelom GT je naterala Ford da promeni svoju raniju odluku i da odluči da dodatno produži proizvodnju ovog automobila za otprilike dodatne dve godine kako bi se zadovoljila velika potražnja. Tačnije, knjiga narudžbina za ovaj sportski automobil će se na određenim tržištima ponovo otvoriti 8. novembra pa će ukupna proizvodna serija za Ford GT narasti s prvobitno planiranih 1.000 na 1.350 primeraka.

 

159218-ford gt 1.jpg

 

U Fordu napominju da je i njih iznenadila reakcija tržišta na GT i da je inicijalna potražnja uveliko premašivala ponudu. S ovim povećanjem proizvodne serije u Fordu su uvereni da će zadržati ekskluzivnost vozila, a raduje ih činjenica da će omogućiti većem broju svojih poklonika da uživaju za upravljačem GT-a. Potencijalni budući vlasnici moraju da izraze svoj interes na sajtu Fordgt. com, a oni koji uspeju da obezbede svoje mesto na listi, dobiće svoj primerak proizveden između 2020. i 2022. U Fordu napominju da i oni koji su se ranije prijavili moraju da potvrde svoju raniju prijavu kako bi bili razmatrani za ovu konačnu priliku za kupovinu GT-a.

Podsetimo, Ford GT pokreće 3.5 litarski EcoBost bi-turbo V6 snage 482 kW, odnosno 655KS, uz najveći obrtni moment od 746 Nm. Ovaj motor je uparen sa 7-stepenim PowerShift automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i pogonom na zadnje točkove. Uz odlične aerodinamičke karaksteristike i masu od 1.521 kg. Ford GT je sposoban da do 100 km/h za 2.9 sekundi i da postigne najveću brzinu od 348 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford GT Carbon Series

 

185672-Ford-GT 111.jpg

 

Ford je nedavno saopštio da će povećati proizvodnju sportskog modela GT (na ukupno 1.350 primeraka), a sada je u ponudu ubacio i njegovu novu, treću specijalnu ediciju. U pitanju je Ford GT Carbon Series, automobil koji je za 18 kg lakši od regularne drumske verzije zahvaljujući, između ostalog, točkovima od ugljeničnih vlakana, titanium izduvnom sistemu i zadnjem poklopcu od polikarbonata. Bez obzira na smenjenje mase, deo opreme i dalje čine klima uređaj, infotejment sistem i radio. Takođe, na vozilu je i više elemenata sa vidljivim ugljeničnim vlaknima, a tu su i trkačke trake, sedišta sa jedinstvenom šemom i srebrnim šavovima, volan sa alkantarom, detalji od ugljeničnih vlakana u unutrašnjosti, posebne oznake...

 

185671-Ford-GT 11.jpg

 

U ponudi su i četiri boje za centralnu trkačku traku, retrovizore i kočiona klešta (u pitanju su crvena, plava, narandžasta i srebrna boja), a treba napomenuti da će Ford proizvoditi samo jedan ovakav GT Carbon Series nedeljno.

 

185670-Ford-GT 1.jpg

 

Za pogon se inače brine 3.5 litarski biturbo V6 motor sa 656KS i 745 Nm obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polovni Ford GT se u Nemačkoj prodaje za 1.2 miliona evra

 

187685-ford gt 1.jpg

 

Radi se o posebnoj verziji iz serije Ford GT 2018 koja je napravljena u samo 500 primeraka, a ova ''67 Heritage Edition'' verzija još je ređa pa je zato cena malo žestoka. Ford GT je legendarni sportski automobil za marku, a u ovom slučaju radi se o najnovijoj verziji. Američki proizvođač je na tržištu ponudio samo 500 primeraka Ford GT, a neki od kupaca su se odlučili za još luksuzniju i prestižniju, pa time i ređu verziju Ford GT 67 Heritage Edition.

 

187686-ford gt 11.jpg

 

Ford GT 67 Heritage Edition pokreće isti motor kao i druge Ford GT modele, a radi se o 3.5 V6 EcoBoost twin-turbo motoru koji razvija 656KS i 754 Nm. Iz mesta do brzine 100 km/h ubrzava za manje od 3 sekunde, a može do 348 km/h.

 

187687-ford gt 111.jpg

 

Automobil Ford GT 67 Heritage Edition je napravljen u čast pobede na legendarnoj trci 24 sata Le Mana 1967. godine. Karakteriše ga crvena boja s dve uzdužne bele trake i broj ‘1’, dok je enterijer u crnoj koži. Sada je i jasno zašto je ovaj model redak i ima odgovarajuće visoku cenu. Primerak na fotografijama je polovni, ali na instrument tabli brojač pređenih kilometara pokazuje da je vozio samo 20 km. U bukvalnom smislu ovo je kao novi automobil, kao da je tek sišao sa fabričke trake. Ovaj primerak se u Nemačkoj (Minhen) prodaje po ceni od 1.2 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford GT neće dobiti V8 motor

 

175462-ford gt 11.jpg

 

Hennessey je jedna od najopularnijih tjuning kuća u SAD specijalizovana za američke mašine. Kroz njihove ruke su prošli modeli poput Raptora koji su pod haubom umesto standardnog pogona dobijali moćni V8. Iako bi mnogi želeli da vide sličan poduhvat na Fordovom superautomobilu GT, to se neće dogoditi. Razlog je jednostavan - u Ford GT ne može da stane V8 motor. Osim toga, sve osim 3.5-litarskog V6 sa biturbopunjačem bi ugrozilo aerodinamičnost, estetiku i vozački doživljaj u Fordu GT. Međutim, nema sumnje da je Ford GT i sa V6 koji raspolaže sa 650 KS i 750 Nm više nego sposoban superautomobil.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford GT koji je pripadao glumcu Johnu Ceni ponovo ponuđen na prodaju

 

5c669a69dbcea_175462-fordgt11.jpg.15a42fe66067097e0d1e0f1be304103b.jpg

 

Ford GT iz 2017. godine koji je izazvao kontroverze i pravnu bitku ponovo je ponuđen na prodaju. Poznati američki rvač, glumac i reper John Cena se našao u centru pažnje kada je prodao svoj Ford GT 2017. godine jer ga je kompanija Ford tužila da je prekršio ugovor koji zabranjuje preprodaju nakon kupovine. Nakon dramatične pravne bitke s proizvođačem automobila, Cena je postigao nagodbu s Fordom. Međutim, sada je automobil ponovo na aukciji kuće Mecum.

 

Plavi Ford GT je nov koštao blizu 500.000 dolara, a s obzirom na stroga pravila kupovine kao i činjenicu da je bilo teško uopte i dobiti priliku za kupovinu, oni koji ga žele verovatno neće oklevati da plate dvostruko ili čak trostruko više. Kada je automobil prvi put prodat na aukciji, kupac je izdvojio 1,7 miliona dolara, a GT je kasnije promenio nekoliko vlasnika. Poslednji put je kupljen za 1,32 miliona dolara, a pretposlednji za 1,54 miliona dolara. Ovaj Ford GT je lakiran u Liquid metalik plavu boju, pokreće ga 3.5 litarski twin-turbo V6 motor koji isporučuje 647KS a koji je uparen sa sedmostepenim automatskim menjačem. Snaga se prenosi na zadnje točkove. Automobil je prešao svega 1.022 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjunirani Ford GT je probio magičnu barijeru od 300 milja (482 Km/h) na sat

 

190877-ford gt.jpg

 

Ford GT proizveden 2006. godine je nedavno postigao maksimalnu brzinu veću od 300 milja na sat (482 km/h). Naime, on je postigao brzinu od 300.4 milja na sat (483.44 km/h), zbog čega će sigurno ostati zapamćen u istoriji. Proizvođači automobila kao što su Koenigsegg i Hennessey nameravaju da svojim modelima Jesko i Venom F5 pređu tu magičnu barijeru maksimalne brzine. Međutim, ekipi M2K Motorsports je to već pošlo za rukom. Ova tjuning kompanija već neko vreme obara rekorde po pitanju brzine sa svojim Ford GT modelom. Tokom 2017. godine, isti ovaj automobil je postigao maksimalnu brzinu od 472.5 km/h (293.6 mph).

 

Zahvaljujući brojnim modifikacijama, M2K Motorsports je iz 5.4-litarskog V8 agregata uspela da izvuče čak 2.500 konjskih snaga. Ono što je impresivno jeste činjenica da je ovaj automobil i dalje legalan za javne puteve u SAD. Na osnovu video snimka ispod teksta, rekli bismo da je maksimalna brzina od 483.44 km/h postignuta sa ''lakoćom''. Naime, ovaj Ford GT je na 400 metara već postigao brzinu od 280.8 km/h, a na 800 metara 386 km/h. Verujemo da bi, da je pista bila duža, maksimalna brzina koju je ovaj model postigao bi bila još veća. Iako je Bugatti nekada bio ''kralj brzine'' kada su u pitanju serijski automobili, zvaničnici kompanije su odlučili da to za njih više nije prioritet. Oni su naveli da maksimalna brzina modela Chiron uopšte nije u prvom planu. To znači da ostaju samo Koenigsegg i Hennessey sa svoja dva fabrička modela koji će se boriti oko toga čiji će automobil pre postići maksimalnu brzinu veću od 482 km/h. Trenunto rekord drži model Koenigsegg Agera RS koja je postigla maksimalnu brzinu od 457 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ford GT sa manje od 1.000 pređenih km

 

192162-ford gt 1.jpg

 

Vlasnik potpuno opremljenog Forda GT koji je prešao manje od 1.000 km odlučio je da proda svog ljubimca. Radi se o modelu koji je proizveden 2006. godine i koji je prešao manje od 1.000 km, a njegova cena iznosi 325.500 dolara. Automobil je lakiran u Mark II Black crnu boju i to je jedan od samo 292 takva primerka.

 

192163-ford gt 11.jpg

 

Iako je star 13 godina, Ford GT je u savršenom stanju, ima svaku moguću opciju, kao i McIntosh radio, BBS naplatke od legura, Le Mans linije i siva kočiona klešta. Takođe, poseduje originalne stikere, servisnu knjigu, Ford GT torbu, vazdušni kompresor i originalnu kuku za vuču.

 

192164-ford gt 111.jpg

 

Ako je suditi po fotografijama, ovo je pravi kolekcionarski primerak koji se trenutno nalazi u Kaliforniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed Clasic test: Ford GT Heritage Edition

 

wqwqse489.jpg

 

Zamišljen kao dizajnerska vežba koja je svoju inspiraciju vukla sa trkačkih staza sa kraja '60-ih, Ford GT Concept je bio samo jedan od legendarnih automobila koji su, u modernom ruhu, predstavljeni 2002. u sklopu proslavljanja stogodišnjice kompanije. Kada su posetioci Salona automobila u Detroitu 2002. ugledali prelepi koncept, reakcija je bila takva da je Ford ekspresno najavio ulazak u serijsku proizvodnju modela GT. Tri godine kasnije, predstavljena je produkcijska verzija i javnost je ponovo zadivljena perfektnim spojem retro-futurističkog dizajna, brutalne snage i vrhunskih performansi. Danas se verovatno pitate zbog čega se prisećamo superautomobila sa početka veka, kad je Ford pre dve godine predstavio novi GT sa kojim je uspeo i da pobedi u klasi na čuvenoj trci u Le Manu? Razlog je prilično jednostavan...

 

wqwqse488.jpg

 

Naime, imali smo prilike da testiramo jedini Ford GT na ovim prostorima i shvatimo zbog čega je ovaj automobil i dalje relevantan, čak i posle 13 godina od njegove proizvodnje, nove generacije koja ga je zamenila i gomile drugih superautomobila koji su se u međuvremenu pojavili. U čemu je zapravo njegova tajna i kako se ovaj model rangira u odnosu na druge slične automobile? Ni jedna priča o Fordu GT ne može se ispričati bez kratkog osvta na istoriju i četiri uzastopne pobede na 24 časa Le Mana (1966-1969) kao i na legendarnu svađu koju su imali Enzo Ferrari i Henry Ford II. Naime, početkom '60-ih, Ford je hteo da kupi Ferrari i Enzo je bio više nego zainteresovan. Nakon dugotrajnih pregovora, Ferrari je ipak odlučio da odustane što je izuzetno naljutilo američke kupce.

 

wqwqse487.jpg

 

Poznat kao veoma osvetljubiv čovek, Henry Ford II je odlučio da pobedi i ponizi Enza tamo gde je najosetljiviji - na trkačkoj stazi! Problem je bio u tome što Ford jednostavno nije imao ni jedan automobil koji bi se mogao nositi sa modelima Ferrarija. Zahvaljujući ogromnom ulaganju i inatu predsednika cele Ford grupacije, početkom '60-ih je započet ''Total Performance Progam'' koji je imao za cilj da modeli Forda osvoje sve relevantne šampionate na svetu, od Formule 1, preko relija do trka sportskih prototipova. Kruna tog programa je bio Ford GT 40, trkački automobil, pogonjen V8 motorom i dizajniran da presretne, prestigne i pobedi svaki crveni automobil sa propetim konjićem na nosu.

 

wqwqse486.jpg

 

Od 1966. pa sve do početka 70-ih, Ford GT 40 je nizao pobede i velike uspehe u celom svetu, od kojih su četiri uzastopne pobede na Le Manu najpoznatije. Ferrari je bio pobeđen i ponižen... Amerika je dobila svoju najveću trkačku legendu, Henry Ford svoju osvetu, a milioni fanova Forda svoju ikonu! Četrdeset godina kasnije, Ford je opet predstavio GT. Kao da je američka fabrika imala potrebu da se priseti svoje legende i pokaže modernim kupcima da ne dolaze baš svi supersportski automobili iz Italije, kao i da tada aktuelnu modu retro-futurizma razvije do kranjih granica.

 

wqwqse485.jpg

 

Kada prvi put vidite ovaj automobil, momentalno shvatite da je ispred vas nešto zaista posebno. Nije reč samo o niskoj silueti, širokim bokovima ili specijalnoj Gulf kombinaciji boja. Vas u stvari fasciniraju detalji i njihova perfektna uklopljenost. U vreme digitalnih displeja i automatskih menjača sa polugama iza upravljača, ispred vas se nalazi sedam velikih analognih kontrolnih pokazivača, a desna ruka drži aluminijumsku kuglu šestostepenog manuelnog menjača.

 

wqwqse484.jpg

 

U eri perfektnih kožnih enterijera i savršene ergonomije, oko vas se nalazi gruba plastika, a sedite nisko dok je preglednost izvan vozila na nivou superautomobila sa početka '70-ih. Dakle, nikakva! Karoserija je prepuna funkcionalnih otvora za hlađenje kako na prednjem delu, tako i sa strane kao i na zadnjem delu vozila. Sve to daje ovom modelu agresivan izgled i dinamičnu pojavu.

 

wqwqse483.jpg

 

Međutim, sve je to deo šarma ovog automobila i u startu diferencira kupce. Ford GT nije moderan supersportski automobil koji istovremeno podilazi vlasniku pokušavajući da bude svakodnevno upotrebljiv, pitom u stani-kreni saobraćaju i lak za parkiranje. Naprotiv, Ford GT nije ništa od svega toga mada sa visinom od samo 1.1 metar može da se podvuče ispod većine rampi na naplatnim stanicama ili ulazima u javne garaže, što mu daje, ipak, neku prednost u svakodnevnoj vožnji. Zbog svega toga, ovo je automobil za ozbiljnog poznavaoca i vozača koji je spreman da istrpi sve to zarad unikatne dinamike vožnje.

 

wqwqse482.jpg

 

On se ne kupuje zbog racionalnih razloga, uostalom kao ni jedan supersportski model. Ovaj automobil se kupuje zbog emocija i legende koja ga prati, a koja je vidljiva skoro na svakom delu vozila. Od ''probušenih'' sedišta koja podsećaju na trkačke kadice, dizajna komandne table i vrata koja ulaze u krov pa sve do Gulf trkačke kombinacije boja koja je ista kao na pobedničkom model iz 1967. Tehnologija možda može da zastari i po nekim rešenjima enterijera, Ford GT iz 2006. je daleko iza sličnih aktuelnih modela, ali legenda nikad ne zastareva i zbog toga je ovaj automobil zauvek aktuelan i interesantan.

 

wqwqse481.jpg

 

U moru touchscreen displeja i high-tech rešenja, dizajn prekidača, centralne konzole i ostalih komandi je prijatno iznenađenje. Jednostavan, minimalistički, ali i dalje pregledan i nadasve funkcionalan, ovaj pristup pokazuje da je pažnja usmerena na tehniku, snagu i vožnju, a ne detalje i sisteme koji su više statusni simboli nego realna potreba. To znači da nema malog displeja preko kog možete da grejete sedišta ili ih bešumno nameštate u željenu poziciju. To zapravo znači da kad pritisnete gas, zaboravićete na udobnost i shvatićete zašto se Ford time nije bavio.

 

wqwqse480.jpg

 

Ipak, da ne bude sve vezano za prošla vremena, pobrinuo se Ford SVT (Special Vehicle Team) i ovom modelu podario i dalje impresivne performanse i tehnički layout. Kad priđete zadnjem delu vozila, pogled vam pada na kompresor koji se vidi kroz prozirni poklopac motora. Masivni Eaton mehanički kompresor nije jedini tehnički detalj koji zaslužuje divljenje.

 

Tekst: Vukašin Herbez

Fotografije: Aleksandar Savin

 

pročitajte kompletan tekst na - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljena nova verzija Forda GT

 

Ford je kratkim ''teaserom'' najavio da će 4. jula na Festivalu brzine u Goodwoodu predstaviti novu verziju sportskog modela GT, ali za sada nije otkrio detalje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ford GT iz 2006. koji je prešao samo 19 kilometara

 

194406-ford gt 003.jpg

 

Crveni Ford GT se prodaje posredstvom aukcijske kuće ''RM Sotheby's'', a kako stvari stoje prvi i jedini vlasnik ga je kupio isključivo zbog zarade. Kako piše portal Klix.ba, nije ni prvi ni poslednji put da se supersportski automobili kupuju samo sa jednim ciljem: ostaviti u garaži i za desetak ili više godina prodati za višestruko veći iznos.

 

194407-ford gt 002.jpg

 

Među poslednjim primerima kupovine (investicije) je maksimalno opremljeni crveni Ford GT koji je 2006. godine isporučen kupcu u Teksasu (SAD), a od tada do danas je prešao samo 19 kilometara.

 

194408-ford gt 001.jpg

 

Za Fordov moderni podsetnik na čuveni model GT40 (koji je u drugoj polovini šezdesetih godina prekinuo dominaciju Ferrarija na trci izdržljivosti 24 sata Le Mana) kažu da je jedan od poslednjih ''analognih'' supersportskih automobila. Pokreće ga centralno smešteni 5.4 litarski V8 motor koji uz asistenciju mehaničkog kompresora isporučuje 557 konjskih snaga i 678 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3.6 sekundi i 330 km/h. Za prenos snage na zadnju osovinu se brine ručni 6-stepeni menjač, a u ''RM Sotheby's'' predviđaju da će novi kupac za automobil (koji će, nadamo se, voziti) morati da izdvoji znatno više od 300.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...