Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Ford GT / Twin-Turbo Ford GT

Recommended Posts

throttlehouse.jpg ThrottleHouse: 2006. Ford GT

 

2005. godine je Ford podsetio ceo svet na originalni trkački GT40 jer je napravio ovaj moderni Ford GT. Ali, namerno nije hteo da bude previše moderan, tako da unutra nema digitalnog u bilo kom obliku, već je tipični sportski analogni auto. U to vreme (2 godine kasnije) je izašao i npr. Audi R8 koji izgleda kao da ga decenije razdvajaju od ovog Forda...a, ustvari su generacija. Namerno je Ford hteo tako, i zato mu cena do danas raste i raste:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford GT Alan Mann Heritage Edition

 

222407-ford gt 04.jpg

 

Kompanija Ford je za sajam u Čikagu pripremila specijalno izdanje modela GT, koje služi kao važan podsetnik na slavnu istoriju. Ford je na trci 24 sata Le Mana 1966. godine pobedio Ferrari i to je jedna od najvećih automobilskih priča u istoriji, ali trostruki podijum nije stigao preko noći za ovu kompaniju. Program GT40 je prošao nekoliko promena pre nego što je nastala dobitnička Mk II kombinacija. Deo svega je bio prepoznatljivi crveno-zlatni GT40 Mk I iz Alan Mann Racinga pod nazivom AM GT-1, koji je poslužio kao inspiracija za specijalnu verziju najnovijeg Forda GT.

 

222408-ford gt 03.jpg

 

Zvanično, reč je o Fordu GT Alan Mann Heritage Edition, koji će biti javno predstavljen na Sajmu automobila u Čikagu ove godine. Ofarban je u crvenu boju sa zlatnim i belim grafikama, uključujući zlatne linije preko cele karoserije te krugove sa bojem 16. Taj broj je korišćen i kada se originalni automobil koristio za trku 1966. godine. Jedna karakteristika koja nije bila deo starog modela GT40 jeste karbon, ali on je itekako prisutan u slučaju nove specijalne verzije, od felni, pragova, zadnjeg difuzora, retrovizoora i prednjeg splitera pa do ventilacijskih otvora na poklopcu motora.

 

222410-ford gt 02.jpg

 

U unutrašnjosti su takođe pristuni crveni i zlatni detalji, a pre svega je reč o ukrasnom koncu. Lopatice za promenu stepena prinosa se savršeno slažu sa crvenom karoserijom, a zlatni detalji na instrument tabli unose život u tamnu kombinaciju kože, Alkantare i karbona. Broj 16 je vidljiv i na panelima vrata, a zlatna boja krasi i sigurnosne pojaseve.

 

222409-ford gt 01.jpg

 

AM GT-1 Prototype je koristio manji V8 motor i bio je jedini GT40 sa aluminijumskom karoserijom. Samo dva su proizvedena, ali će Ford proizvesti više od dva primerka specijalnog modela Alan Mann Heritage Edition. Tačan broj nije poznat, ali s obzirom na to da je ovo poslednja godina Forda GT, verovatno će biti reč o veoma retkoj mašini. Ford GT Alan Mann Heritage Edition će deliti scenu sa prototipom AM GT-1 iz 1966. godine na Sajmu automobila u Čikagu, koji počinje 12. februara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Forda GT će se završiti u decembru ove godine

 

217130-ford gt heritage05.jpg

 

2022. godina će biti poslednja godina proizvodnje za trenutnu generaciju Forda GT. Kako podseća Motor1, ovaj sportski automobil je proizvod decenija nasleđa u međunarodnoj fazi trka izdržljivosti. Slično kao i originalni GT40, Ford je stvorio ovu generaciju Ford GT sa jednim ciljem, da osvoji 24 sata Le Mana. Legenda modernog motosporta se sada svela na svojih poslednjih 250 automobila koji označavaju kraj ere koja će živeti u istoriji Forda.

 

185672-Ford-GT 111.jpg

 

2016. godina je obeležila 50 godina od kada je Ford pobedio na 24 sata Le Mana 1966. sa revolucionarnim GT40. Ovaj impresivan podvig je bio rezultat dugogodišnjeg intenzivnog rada potrebnog da se napravi trkački automobil sposoban da pobedi Ferrari. Ferrarijevi trkački automobili su bili legende oko Le Mana, a 1950-ih i 1960-ih niko nije osvojio više 24 sata Le Mana od Ferrarija. Nakon što je Fordov pokušaj da kupi Ferrari propao, Ford je preusmerio svoje napore i dodatna sredstva ka kampanji da ponizi Ferrari na svetskoj sceni. Uz pomoć legendi kao što su Kerol Šelbi, Ken Majls, Brus Meklaren, Mario Andreti i drugi, Ford je pobedio Ferrari i zacementirao se kao legenda Le Mana.

 

222407-ford gt 04.jpg

 

Pošto se druga generacija Forda GT bliži kraju svog proizvodnog ciklusa, Multimatic, kompanija koja proizvodi Ford GT, očekuje da će završiti proizvodnju svih 1.350 jedinica do decembra 2022. To znači da ćemo morati da sačekamo do sledećeg puta kada Ford bude spreman da podseti ljubitelje motosporta na svoj pedigre u trkama izdržljivosti kako bi videli treću generaciju Ford GT.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kid Rock prodaje svoj Ford GT, uz njega nudi i potpisanu gitaru

 

ford kid 03.jpg

 

Slavni muzičar Kid Rock je odlučio da proda svoj bogato opremljeni i retko voženi Ford GT.

Ford GT će biti prodat na aukciji kuće RM Sotheby's, a reč je o jednom od najlegendarnijih automobila visokih performansi koji su se proizveli u SAD-u. Primerak koji pripada Kidu Rocku je fabriku napustio u avgustu 2004. godine, ofarban je u Mark IV Red crvenu boju, a preko karoserije se protežu bele linije. To je nekada bila veoma popularna kombinacija.

 

ford kid 02.jpg

 

Ford je proizveo svega 669 primeraka modela GT u crvenoj i beloj boji za 2005. modelsku godinu. Naravno, Kid Rock je uzeo svu moguću opcionu opremu, uključujući aluminijumske BBS felne, crvena kočiona klešta i unapređeni McIntosh stereo sistem i sabvufer.

 

ford kid 01.jpg

 

Automobil je dobro održavan i prešao je svega 4.982 kilometra. Kupac će uz automobil dobiti i poster modela koji je potpisao dizajner Camilo Pardo, kompletnu dokumentaciju, vazdušni kompresor i gitaru s Kidovim potpisom.

Ford GT pokreće 5.4 V8 motor sa kompresorom koji razvija 550KS i 678 Nm obrtnog momenta, omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3.3 sekunde i maksimalnu brzinu od 330 km/h. Unutrašnjost je presvučena crnom kožom, a posebno sedišta, paneli vrata, armaturna ploča i upravljač. Motor je uparen sa manuelnim menjačem, a unutrašnjost odlikuju metalna dugmad i prekidači.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford GT koji je pripadao Kidu Rocku prodat za 577.500 evra

 

ford kid 03.jpg

 

Aukcijska kuća RM Sotheby's je prodala Ford GT iz 2004. godine za 638.000 dolara (577.500 evra). Reč je o automobilu koji je nekada pripadao muzičaru Kidu Rocku, a koji ga je vozio manje od 5.000 kilometara.

 

Osim što je za te pare dobio fantastičan Ford GT, kupac je postao i ponosni vlasnik gitare s Rockovim potpisom, kao i postera automobila koji je potpisao dizajner Forda GT Camilo Pardo. S obzirom na činjenicu ko je bio vlasnik automobila i na izuzetno malu kilometražu očekivala se visoka cena, ali je sa 577k evra itekako impresivna. Ranije su se prodavali primerci po ceni od 492k, 487k i 396k evra.

Proizvodnja aktuelnog modela Ford GT se privodi kraju i biće okončana u decembru ove godine, a do tada se očekuje Holman Moody Heritage Edition u zlatnoj boji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford GT Holman Moody Heritage Edition

 

223805-ford gt 05.jpg

 

Ford je izbacio još jednu specijalnu seriju sportskog modela GT, i to ograničeno izdanje nazvano GT Holman Moody Edition.

2022. Ford GT Holman Moody Heritage Edition je napravljen u čast Fordove pobede na trci 24 sata Le Mana 1966. godine (Ford je tada zauzeo prva tri mesta na podijumu). Tačnije, GT Holman Moody Heritage Edition odaje počast Moody automobilu koje je tu trku završio kao treći.

 

223811-ford gt 04.jpg

 

Zato je 2022. Ford GT Holman Moody Heritage Edition dobio zlatnu i crvenu boju, kao i broj 5 na haubi, vratima i zadnjem spojlreru (sa belom podlogom), po uzoru na automobil iz 1966.

 

223812-ford gt 03.jpg

 

Tu su sada i elementi od ugljeničnih vlakana (prednji spliter, pragovi, zadnji difuzor...), 20-inčni točkovi od ugljeničnih vlakama, crne Brembo kočnice, kao i broj 5, elementi od ugljeničnih vlakana i zlatni detalji u unutrašnjosti.

 

223810-ford gt 02.jpg

 

Isporuke ovog automobila će početi na jesen, ali se cena u kratkoj vesti ne navodi.

 

223804-ford gt 01.jpg

 

2022. Ford GT Holman Moody Heritage Edition će biti izložem i na ovoogdišnjem sajmu automobila u Njujorku, zajedno sa originalnim modelom Holman Moody Ford GT40 MK II, chassis No. P/1016.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna replika Forda GT40 sa 800 konja

 

225753-everrati 04.jpg

 

Kompanija Everrati je najavila repliku Fordovog legendarnog trkačkog automobila GT40 Le Mans, ali s električnim pogonom. Britanska kompanija je saopštila da će automobil imati dva električna motora koja će isporučivati 800 KS i 800 Nm obrtnog momenta, dok će maksimalna brzina iznositi 200 km/h. Koristiće bateriju kapaciteta 60 kWh.

 

225754-everrati 03.jpg

 

Originalni GT40 iz šezdesetih godina prošlog veka je pokretao 7.0 V8 motor koji je razvijao 485 KS i 644 Nm obrtnog momenta, a dostizao je brzinu od 330 km/h. Ovaj automobil je bio veoma lagan te dizajniran isključivo za pobedu na trci 24 sata Le Mana. Iz Everratija kažu da električna verzija neće biti mnogo teža od 1.300 kg.

 

225756-everrati 02.jpg

 

Za razliku od originala, električna replika će emitovati veštački zvuk V8 motora, kao i promene stepena prenosa. Vozač će moći da bira ''virtuelne brzine'' nakon što aktivira Race mod.

 

225755-everrati 01.jpg

 

Projekat nije restomod, jer je korišćena nova školjka i šasija, a proizvodi ih kompanija Superformance iz SAD-a za šta poseduje licencu. Cena za sada nije poznata jer varira od narudžbine do narudžbine. Originalni GT40 se trenutno prodaje za milionske iznose. Kada bude proizveden GT40 će se pridružiti Everratijevoj rastućoj električnoj floti koja uključuje Porsche 911 964, Land Rover Defender i Mercedes 280SL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford GT LM Edition

 

228589-Ford GT 04.jpg

 

Odajući počast jedinom američkom superautomobilu koji je osvojio Le Man i koji uključuje pobedu u 2016. i istorijsko osvajanje 1-2-3 podijuma 1966. godine, Ford GT LM Edition za 2022. slavi globalni uspeh Forda GT u trkama. ''Sa inovativnim materijalima, dizajnom i inženjeringom, Ford GT se razlikuje od bilo kog drugog serijskog superautomobila'', rekao je Mark Rašbruk, globalni direktor Ford Performance Motorsports.

 

228591-Ford GT 023.jpg

 

''Dok zatvaramo ovo poglavlje drumskog Forda GT, GT LM Edition nam je dao priliku da ubrizgamo još više srca i duše iz trkačkog automobila sa podijumu, odajući priznanje našoj pobedi u Le Manu 2016.'' Ford GT ostaje ekskluzivan, a ovih poslednjih 20 superautomobila specijalnog izdanja će doprineti njegovoj kolekcionarnosti. Isporuke poslednjeg modela Ford GT LM Edition počinju u jesen 2022. godine, a proizvodnja se završava kasnije tokom godine.

 

228590-Ford GT 02.jpg

 

Sa svojom karoserijom od ugljeničnih vlakana, lakiranom Liquid Silver spoljašnjom bojom, ograničeno izdanje Ford GT LM je jedinstveno završeno u crvenoj ili plavoj temi, u čast crveno-plave trkačke livreje Le Mana koji je osvojio No. 68 Ford GT. Za jedinstven izgled, kupci mogu da biraju između izloženih crvenih ili plavih zatamnjenih ugljeničnih vlakana. Ovo uključuje nijansiranje ultra-laganog materijala na prednjem spliteru, bočnim pragovima, plus ručice retrovizora i zadnji difuzor. Tu su i točkovi od 20 inča od ugljeničnih vlakana sa odgovarajućim crvenim ili plavim akcentima, kao i Brembo kočione čeljusti lakirane u crno da bi se dodatno modernizovao ovaj paket. Jedinstven za Ford GT LM je dvostruki titanijumski izduvni sistem, 3D odštampan.

Motor je inače 3.5 twin-turbo EcoBoost od 660KS i 746 Nm, uz zadnji pogon i 7-stepeni automatski menjač (dovoljno za maksimalnu brzinu od 347 km/h). Unutrašnjost Forda GT LM Edition sadrži jedinstvene elemente, uključujući alkantarom obmotana sedišta od ugljeničnih vlakana sa odgovarajućim crvenim ili plavim vozačkim sedištem i Ebony suvozačevo sedište sa šavovima koji odgovaraju boji vozačevog sedišta, kao i dugme za pokretanje motora. Instrument tabla je umotana u Ebony kožu i alkantaru, dok su stubovi i plafon u Ebony alkantari.

 

228592-Ford GT 01.jpg

 

Ugljenična vlakna su prisutna i u kabini, pojavljuju se na konzoli, ventilacionim otvorima i nižim A-stubovima sa mat završnom obradom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Za volanom Forda GT

 

Urađen je Stage1 (to obično znači da je stavljena druga mapa, i možda još poneka sitna izmena npr. sportski filter vazduha) posle kojih ovaj Ford ima 600 konja umesto fabričkih 558KS/678Nm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford GT Mk IV

 

230233-Ford GT 04.jpg

 

Ford je odlučio da seriju ove generacije GT superautomobila završi divljim, finalnim modelom. To je trkački Ford GT Mk IV modelske godine 2023, nazvan po Mk IV verziji originalnog GT40 koji se takmičio 1967. Poput modela iz 60-ih, i novi GT Mk IV je doživeo velike promene, uključujući tu i karoseriju, vešanje i pogonski sklop.

 

230236-Ford GT 03.jpg

 

U poređenju sa poslednjom specijalnom verzijom ove GT generacije, novi Mk IV ima duže međuosovinsko rastojanje i karoseriju sa dužim repom, sve u službi bolje aerodinamike. Takođe ima različite branike, haubu i prednji branik, kao i doterana svetla i velike otvore za vazduh.

 

230234-Ford GT 02.jpg

 

Osim toga, GT Mk IV pokreće twin-turbo V6 motor veće zapremine, sa snagom koja prelazi 800 konja.

 

230235-Ford GT 01.jpg

 

Ford takođe kaže da Mk IV ima ''trkački menjač'' i modifikovano vešanje, ali nije ulazio u detalje. Takođe nema podataka o tačnoj težini automobila. Biće napravljeno samo 67 jedinica, a osnovna cena će biti 1.7 miliona dolara. Ford će odrediti ko će dobiti automobile u prvom kvartalu sledeće godine. Isporuke će startovati na proleće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbrži automobil na svetu zapravo predstavlja ulično-legalnu mašinu iz SAD

 

ford gt bomer.jpg

 

Bugatti Chiron Super Sport je razvio 490 km/h i definitivno je brži od bilo kog drugog ''standardnog'' serijskog autojmobila na svetu, ali na pravcu jedan stari Ford GT iz 2006. godine može ''leteti'' još brže.

 

Amerčki supersportak koji vidite nalazi se u vlasništvu Džonija Bomera od kada je izašao iz fabrike i od kada se vodi kao jedan od najbržih, ulično-legalnih, automobila na svetu. Zapravo, Bomer i jeste originalno kupio ovaj automobil sa salonske platforme kako bi sa njim pokušao da obori svetski rekord od 482 km/h. Ova mašina je prošla nekoliko reinterpretacija tokom svih ovih godina do danas, ali je potpuno nejasno koliko dodatne snage u sebi poseduje, mada nema nikakve sumnje da se ovde radi o pravom čudovištu. Bomer i njegov tim nedavno su otišli do uzletno sletne ustanove u Svemirskom centru Kenedi, kako bi testirali svoj novi čiptjuning koji je nedavno primenjen na automobilu. Ova mašina je pružila toliko dobre performanse tokom testova, da je Bomer odlučio da pritisne gas do kraja i vidi dokle je spremna da ode. Pre nego što je konačno podigao nogu sa papučice, automobil je razvio neverovatnih 500 km/h što ga je učinilo najbržim ulično-legalnim automobilom na planeti. Sa druge strane, ovde se ne radi o ogoljenom trkačkom automobilu takođe, jer je Bomerov Ford GT godinama ostao potpuno funkcionalan automobil, sa elektronskim podizačima stakala, klima uređajem i audio sistemom. On svoje čedo često vozi u blizini svoje kuće na Floridi, odvozeći čak i dete u školu sa njim, naravno kada vrati suvozačevo sedište, tako ovaj monstrum, koji razvija 500 km/h i izgrađen 2026. godine, savršeno funkcioniše za svakodnevne ulične potrebe:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehousyoutubenovilogo.jpg ThrottleHouse: 2023. Corvette Z06 vs 2022 Ford GT

 

Nikad skuplji Ford GT protiv druge američke automobilske ikone:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwownovi.jpg CarWOW: 1967. Ford GT 40, 2006. Ford GT & 2017. Ford GT

 

Originalni i dve generacije koje su usledile:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...