grki 0 Posted November 24, 2009 Punto 2002 1.2 60 slini na dekni(poklopac) ventila aj bracala kupio ja gumu 280din 4 sarafa odvrnes skines ,ocistis i vracaj nazad operi i gle ti njega slini na razvodniku paljenja, e sad ako je neko to radio ocu ja pomeriti paljene ili tako nesto.Kupio sam gumicu oblik gumice pun krug a na racunu pise gumica creva za vodu cena 200din pa sam i tu malo ometen u mom radu ako pocnem da radim nesto a nije to to ,nema nista gore ja mislim da se slazete .Moram da kazem da sam gledo dosta puntica mk2 i svi su bili slinavi neki manje neki vise znaci curka ulje . Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted November 24, 2009 da poklopac ventila im je slaba tacka a ti nemas razvodnik paljenja na puntu vec je to samo obican nosac bobina tako da ne mozes nista da poremetis oko paljenja.ne znam tacnu dimenziju te gumice ali je vrlo moguce da se gadja sa tom Quote Share this post Link to post Share on other sites
grki 0 Posted November 25, 2009 Evo za pola sata gotov poso(kesa) koji kosta u servisu 1200 dinara plus gumica 200din. ,ulja je bilo i dole izgledalo je ko da menjac curi bas gadno evo slike male gumice Quote Share this post Link to post Share on other sites
plamenni 2 Posted November 21, 2013 Tema jeste matora ali ne i apsolvirana..Evo kako sam ja dosao glave svom slinavku.Dihtovali mi to majstori dva puta i opet je slinio na poklopcu ventila i iza nosaca bobina.Posto se i sam bavim mehanikom samo grugacije vrste resio sam da ga ja razvalim da vidim u cemu je stos. Majstori koji ovo menjaju nemaju vremena da se zezaju sa ditovanjem poklopca ventila,jer to treba skinuti sve lepo ocistiti,namazati diht masu i propisno zategnuti.A moji majstori su to skinuli stavili nov dihtung malo maznuli koje cime i teraj,e pa nece to da moze tako dragi moji majstori. Skinem ja to lepo,pribavim orginal Victor Reinz dihtung i zaptivnu masu isto Victor Reinz (pravi crni Victor Renz ne mirise na silikon i ponasa se kao prah kad ga razvucete preko prsta). Uzmem od moje gospodje cetku za farbanje kose jer je ostra i uska i lepo operem nitro razredjivacem kanale u poklopcu vetili i ocistim sve od starog silikona i onda izduvavanje kompresorom.Leziste poklopca na glavu ocistim vodenom smirglom gradacije 800 da sija..namazem tanko svuda u krug victor reinz-om i ostavim jedno 20 min dazaptivna masa sama napravi dihtung tako sto ce blago da se stegne. Onda uzmem poklopac ventila i popunim blago ali blago (ne trpati ga zaptivnom masom jer nece moci da legne dihtung kako treba) i ubacim dihtung poklopca ventila da legne lepo svuda u kanal. Spustim to sve tako pripremljeno na glavu i sad dolazi ono sto nasi majstori nemaju ili ne znaju. Svaca cast pojedincima ali ih je malo. Dolazi kilo kljuc od 200 grama do 6 kila ili ti od 2Nm do 60Nm. Ovo je presudna alatka u ovoj radnji. Ako se pitate zasto, odgovor je jednostavan. Ne moze napamet da se steze poklopac kao sto mnogi to rade jer tako nikad nisu srafovi jednako stegnuti i uvek ali uvek su neki pretegnuti i isteraju dihtung napolje ili ga ustinu i mora da slini jer cim se ugreje motor poklopac vetila se siri kao i svaki metal. Ovde sam direktno mislio na kanale u kojima lezi dihtung. Procedura stezanja kod mene je bila sledeca: Sve srafove stavio i blago zatezao unakrsno do prvog znaka otpora Onda uradio prelaz na kilo kljuc sa zakljucanom merom od 20Nm(2kg) Sva cetiri srafa zategao na istu meru i evo rezultata posle 15000km Ista procedura je odradjena sa nosacem bobina kao sto se vidi na poslednjoj slici.Zamenjena gumica na nosacu blago preko nje zaptivna masa i naravno sve prednodno ocisceno i odmasceno istezanje tri srafa na nosacu na 18Nm. Prosto sam se dobro umazao i zamastio nekih dva sata koliko treba da ispadne ovako,a nasi majstoru nemaju vremena da toliko potrose na dihtung i da vam za to naplate 500 din.koliko je realno.Lakse bi mi bilo da su mi naplatili i 2000 din i trajno resili problem nego sto sam dao dva puta po 500 din i prosuo ulja po motoru ko zna koliko i izgubio vreme sa njima i zivce. Nisam zeleo sa masnim motorom da izadjem na tehnicki pa da mi tamo onaj pametni baja tupi kako se ne vide brojevi motora i ne daj boze da mi ispalamudi da mora da se radi PUS-motora. Eto,kolege betonirao sam slinavom italijanu sve rupe pa ako neko ima slican problem a da zivi u Beogradu rad sam da mu pomognem jer od majstora nema leba za ovo..Nece ljudi da potrose 2 sata za 500 din. 2 gavranpero and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted November 21, 2013 (edited) E daaaa...tako se to radi Edited November 21, 2013 by milutin-NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiroslavL 0 Posted November 24, 2013 Svaka čast ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
doktor79 0 Posted December 7, 2013 ... pribavim orginal Victor Reinz dihtung... Plamenni, gde si kupio Victor Reinz dihtung? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted December 7, 2013 Generalno sto se tice stezanja dihtunga moment kljucem-pozdravljam, ali na 1.2 poklopac ima distancere koji ne dozvoljavaju da se previse stegne, a samim tim su oni granica do koje treba stegnuti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
plamenni 2 Posted December 8, 2013 ... pribavim orginal Victor Reinz dihtung... Plamenni, gde si kupio Victor Reinz dihtung? Narucio iz nemacke evo odavdehttp://de.trost.comDzabe ta granica kazem pre mene je to radilo dva majstora i nista nisu uradili i oba puta sam kupovao nov dihtung,mora to srbin krvnicki da stegne Quote Share this post Link to post Share on other sites
plamenni 2 Posted December 9, 2013 A sto se tice dihtunga doziveo sam iskustvo bas primereno Srbiji.Odem u lokalnu prodavnicu delova trazim dihtung poklopca i prodavac vadi kesu na kojoj stoji brend Payen.Ja se obradovao znajuci da je to klasa Victor Reinz-a kad oces da ne kazem sta!!Srbija je to!!Covek nagurao u tu ambalazu orginalnog Payen dihtunga 5-6 od male privrede i kao prodaje da su Payen.Kao ovi su dobri,uzmi rekoh neka hvala ti uzmi ih ti!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
zisailovic 0 Posted December 19, 2013 A i meni isto to ja mislio da mi filter za ulje ne valja, pa mi curelo ulje. Kad ja promenim opet filter ono curi ustvari slivalo se sa semeringa i ujutru mala barica od ulja Quote Share this post Link to post Share on other sites
SrdjanNS86 20 Posted December 25, 2013 Nije na ventilu da curka.ali curi kod filtera za ulje. ne razumem se bas u to pa me interesuje sta moze biti uzrok curenja ulja kod dela gde se zavrce filter ulja.nisam hteo da otvaram novu temu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted December 25, 2013 ne diraj nista mas`an motor dobar motor.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
SrdjanNS86 20 Posted December 25, 2013 Jedino sto meni pada na pamet sa majstor nije dobro zavrnuo filter ulja.jos sam uzeo mann malko bolji filter i kada sam bio do Gorana da namestim nesto oko menjaca.pitao da mi zameni filter i ulje kada vec stoji u gepeku.i tada sam to odradio.proslo 4 meseca od tad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Maja 0 Posted February 3, 2014 Mi smo resili taj problem (bar se nadam da je resen) silikonom. Zamenjen je dihtung i stavljen je silikon,za sada ne curi. Drugar je to isto uradio prosle godine,ali mu curi na jednom mestu,pa ce verovatno da ponovi postupak Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lj_ubica 78 Posted February 13, 2014 Bravo i svaka čast za radove i opis... I ja sam kod mene nešto slično odradio, sa običnim (ne znam proizvođača, kupljen u Ap sportu) dihtungom, i sa dosta termo paste, obične crvene, najjeftinje, tipa 250 din tuba od 200gr. Držalo je se jedno 10ak hiljada, pa je opet počelo da curi i slini. Bio sam zadovoljan na rezultate s obzirom na uloženo, ali vreme čini svoje. Ponoviću postupak, ali kako si objasnio, sa moment ključem, pa da vidimo... Pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
stralis3 0 Posted March 16, 2014 Pozdrav Puntomanima...nadam se da ne zamerate sto cu svoje pitanje postaviti ovde, jer je usko vezano za temu. Naime, imam isti problem kao vecina na svom Puntu 1.2 8v. Slini na ventil dekli i to ti je...dva puta sam kupovao tu gumu od 250 kinti, majstor mi menjao, jednom naneo i silikon, ali cim predje hiljadu km od servisa...opet pocne da slini na dekli i kod bobine. U vezi sa time je i moje pitanje...od servisa sam presao 7000 km, i na mernoj sipci mi se nivo ulja od maximuma u medjuvremenu spustio na polovinu. Da li da ga "pustim" jos hiljadarku pa da radim mali servis (radim ga obicno na 8-10 000 km) ili da dosipam. Tj. , da li ce mu ova "sredina" naskoditi, da li je to u stvari njegova normalna potrosnja ulja? Dodao bih da do sada nisam dosipao ulje izmedju servisa. Svestan sam da mi gubi ulje na dekli i to cu da resavam na narednom servisu, nego se nadam da mi sam motor "ne zdere" ulje... I da dodam da je presao 165 000 km (sad ko zna da li su pravi), auto odlicno ide, trosi 5,5 -6 litara, ne dimi, ne trese, nema nezeljenih lampica niti bilo cega sto bi ukazalo da motor nije bas u najboljem stanju. Unapred zahvalan Stralis...javite se! Quote Share this post Link to post Share on other sites
stralis3 0 Posted March 16, 2014 E i listam malo temu sa uljima i pade mi na pamet... Sta mislite o tome da na sledecem servisu sipam Seleniu K u motor? Vidim da je to ulje preporuka , ali za GP 1.2 8V. Do sada sam u Punta sipao 20 K i zadovoljan sam... Da li bih, osim vece cene, nesto dobio sipanjem Selenije K (koja je 5 W za razliku od 20K) ili da ostanem na ovome... Picajzla sam za auto i uvek zelim da sto bolje pruzim Punticu, ali opet, ako nema smisla da ne radim to... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kanjavi 3 Posted March 17, 2014 Ako koristis 20K menjaj na 17000 km( 8-9 je bacanje para) , dospi ulje da uvek bude malo preko pola i ne menjaj ga sa drugim, 20K je po fabrickom uputstvu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lj_ubica 78 Posted March 18, 2014 Kad sam uzeo auto, majstor koji mi je radio servis sipao mi je Wurth Triatlon ulje po specifikaciji za Fiat. Do 8000km ga nije trosilo maltene ni malo, a posle je pocelo da se bas primecuje kako spada nivo (i ulje odradi svoje pa se trosi vise). Druga dva puta sam sipao Selenia 20k, covek u Ap sportu kaze mozes lagano da guras 15.000km. Primetio sam da ga je manje trosio, i posle 10.000km, u odnosu na ovo prvo...Sad sam sipao Liqui Moli (ne znam tacnu oznaku) i isto lepo sluzi, malo ga trosi... Uglavnom sa Selenia 20K nema greske, i guraj slobodno do 15.000km i nema brige. Tj. tako bar ja radim... Pozdrav!Послато са HUAWEI G700-U20 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
mwolf 1 Posted April 23, 2014 Dobro veče imam jedno pitanje za koje mi treba brz odgovor u pregovorima sam da uzmem jedan punto 1.2 8v naime primetio sam nešto na motoru a ne znam koliko je ozbiljan problem. primetio sam ulje na motoru hvala unapred Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veka 0 Posted April 23, 2014 ako je samo ulje tj to sto curka ulje to nije nikakav problem,verovatno je otisao neki zaptivac ili semering tako da to nemoj da te brine..cak i da uzmes sve da ih zamenis nece te izaci mnogo jer su jeftini,punto je to Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted April 23, 2014 Lici kao da se sliva od dihtunga sa poklopca motora, sto je zanemarljivo. Proveri samo da ne pusta negde i sa dihtunga glave, sto je vec veci trosak. Quote Share this post Link to post Share on other sites