Jump to content
FAS Goran
Dovla

Pažljivo u Evropu ;)

Recommended Posts

Hvala Kole! U suštini svakako neću plaćati putarinu sa 100EUR pa da mi budu problem kune... a valjda ću nešto i da trošim u Zagrebu :)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li mi za put u Hrvatsku treba međunarodna vozacka dozvola ili je dovoljna ova nasa nova plasticna. I Interesuje me da li moram da imam punomoc za upravljanje kolima ako se auto vodi na mog rodjenog brata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toga sanm se i bojao. Burazer mi je u inostranstvu do novembra. A za izdavanje ovlascenja mora prisustvovati i vlasnik vozila sa licnom kartom. E sad ja imam neko ovlascenje koje smo izvadili u opstini na kom pise da me on ovlascuje da upravljam vozilom u zemlji i inostranstvu. Ali to je na obicnom belom A4 papitu tako da ne znam koliko mi to znaci. Moracu da probam sa tim papirom da izvadim medjunarodno ovlascenje. I jos jedno pitanje...mogu li ja naknadno da osiguram stakla na kolima ako je vlasnik auta moj brat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja razumeo momka iz agencije osiguranje stakla ne moze naknadno nevezano ko je vlasnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toga sanm se i bojao. Burazer mi je u inostranstvu do novembra. A za izdavanje ovlascenja mora prisustvovati i vlasnik vozila sa licnom kartom. E sad ja imam neko ovlascenje koje smo izvadili u opstini na kom pise da me on ovlascuje da upravljam vozilom u zemlji i inostranstvu. Ali to je na obicnom belom A4 papitu tako da ne znam koliko mi to znaci. Moracu da probam sa tim papirom da izvadim medjunarodno ovlascenje. I jos jedno pitanje...mogu li ja naknadno da osiguram stakla na kolima ako je vlasnik auta moj brat?

Mnogo puta sam putovao u inostranstvo sa autom na tudje ime. Niko me nikada nije trazio ovlascenje. Jednom su provjerili da li se brojevi na saobracajnoj slazu sa onim na autu i nista vise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam isao u Makedoniju sa Puntom pre isteka registracije, tj. tada ga jos nisam bio preveo na svoje ime. Za svaki slucaj sam poneo kupoprodajni ugovor, cisto neka se nadje. Niko mi nista nije trazio, samo pasos i zeleni karton i nista vise... Makedonci su cool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toga sanm se i bojao. Burazer mi je u inostranstvu do novembra. A za izdavanje ovlascenja mora prisustvovati i vlasnik vozila sa licnom kartom. E sad ja imam neko ovlascenje koje smo izvadili u opstini na kom pise da me on ovlascuje da upravljam vozilom u zemlji i inostranstvu. Ali to je na obicnom belom A4 papitu tako da ne znam koliko mi to znaci. Moracu da probam sa tim papirom da izvadim medjunarodno ovlascenje. I jos jedno pitanje...mogu li ja naknadno da osiguram stakla na kolima ako je vlasnik auta moj brat?

Za dobijanje medjunarodnog ovlascenja dovoljno ti je to ovlascenje dobijeno u SUP-u, imao sam takvo iskustvo i nije bilo nikakvih problema. Koliko sam ja ukapirao AMSS mlati lovu na tome i nije im bas u interesu da zatezu oko izdavanja medjunarodnih ovlascenja i dozvola. Ipak su to sve samo obicni prevodi na nekoliko drugih jezika. Nesto mislim da ti za bivsu jugu nisu potrebni ni medjunarodna vozacka ni ovlascenje ali to sto pisem je moje misljenje i nije provereno, jedino iz iskustva znam da sam ja nebrojeno puta isao u BiH sa caletovim kolima bez ikakvih medjunarodnih papira.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isao sam ja prosle godine u Hrvatsku ali je drugar vozio njegova kola, jos auto sa lizinga pa ima vise dokumenata, te na plin ga vozi... Ali nista specijalno nisu trazili, vozacku, saobracajnu, pasose i prolazi. Videcu u AMSS-u za to ovlascenje kad budem vadio zeleni karton.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako pitaš, zvaničan stav AMSS je da treba i međunarodna dozvola i punomoć.

O međunarodnoj dozvoli smo ovde već raspravljali na forumu.

To ne znači da će ti obavezno tražiti.

Meni se ponekad desi da zaboravim i vozačku i saobraćajnu i niko me ne zaustavi i ne traži dokumente, ali nisam izveo zaklučak da ne treba da ih nosim i posedujem, već sam samo imao sreće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Planiram da idem kolima (Punitcem :thumbsup: ) u Italiju, pa me zanima nekoliko stvari.

1. Znam da mi treba zeleni karton, internacionalna dozvola i ovlascenje (posto auto nije na moje ime). Ova prva dva imam, ali treci ne mogu da nabavim jer mi mama nije u Srbiji, a vadi se licno. Da li moze da se nekako izvadi bez njenog prisustva i ako ne, da li je neophodno da imam i to? Ko to proverava? Sta ako ne budem imao na proveri?

2. Koja je najoptimalnija/najekonomicnija voznja? Planiram da idem auto-putem, pa me zanima najmanja potrosnja (brzina, obrtaji)?

3. Jos nesto na sta trebam da obratim paznju?

Hvala!

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mene to zanima ako je auto na jednom od roditelja da li ja moram imati ovlascenje za upravljanje takoreci na granici neki papir?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrebna ti je međunarodna punomoć.

Ona je potrebna svakom ko upravlja tuđim vozilom, a vlasnik nije u vozilu.

U Mađarsku te bez toga ne bi pustili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Pozoveš AMSS (987) pa pitaš.

2) To sve zavisi od auta, ali 110-120km/h je optimum i za potrošnju i za bezbednost na putu.

3) Unapred isplaniraj gde ćeš sipati gorivo, upoznaj se sa cenama putarina i pripremi odgovarajući novac (kune za HR) da te ne bi odrali na menjačnici na autoputu. Psihički se pripremi na MNOGO bolje puteve nego kod nas, tj. bolje se pripremi na povratak u Srbiju... veruj mi, mnogo zeznut osećaj :)

I... srećan put ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Mislim da je obavezno, pa se raspitaj kako mozes da dodjes do toga.

2) 110-120 km/h sa Stilom je po meni najbolja mera. Tu on nekako najmanje trosi, a brzina je i dalje pristojna.

Obrati paznju kroz Hrvatsku, i Sloveniju, smenjuju im se ogranicenja 100 i 130, a imaju vrrrrrlo zajebanu policiju.

3) Sto se tice putarina kroz hrvatsku, trebace ti oko 16e sve zajedno (prvo platis 105 kuna kod Zagreba i onda jos 5 pre granice).

I ako placas u evrima, gledaj da imas sto sitnije, a sto se tice razlike u kursu, ako im das tacne cifre (15evra i 1evro) na razlici u kursu ces izgubiti manje od 50-60 dinara sto je podnosljivo.

Bitno je da imas sitne novcanice evra jer vracaju kusur samo u jednoj valuti, dakle ili u evrima ili u kunama - nema mesanja.

I OBAVEZNO na nekoj pumpi pre ulaska u Sloveniju (ili na samoj granici) stani i kupi i ZALEPI slovenacku vinjetu. Za 7 dana cena je 15e, a za ostale cene nisam siguran.

Nemoj da cekas da udjes u Sloveniju, jer prva pumpa je 8km posle granice, a kontrolni punkt je pre pumpe...ice.gif

Obavezno je kupi jer tesko da ces proci Sloveniju bez kontrole , a ako je nemas kazna je 300e.

Toliko od mene,

Pozdrav :)

Edited by nsgaghy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čim se pređe granica na bukvalno 15m od prelaza sa desne strane ima kombi u kom se prodaju vinjete ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, to je poslednja varijanta, da kupi vinjetu odma posle kontrole pasosa - ima mala kucica, ili sta je vec... Znam dvoje ljudi koje je mrzelo da staju tu jer je bio red, pa su mislili da kupe vinjetu na prvoj pumpi.

Jedan je stigao do pumpe bez problema, a drugog je vinjeta kostala 315e... thumbsup.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo kaze da treba sipati gorivo pre izlaska iz Srbije, ili tempirati da ga bude do Slovenije posto su kroz Hrvatsku pumpe ocajne (jos su onakve kao pre 30 godina), a pumpadzije traze da se plati u KUNAMA :rant: .

Slovensku Vinjetu treba kupiti na samom granicnom prelazu (staklena vrata sa desne strane) i nece biti problema.

Dalje put prema Italiji je super bez obzira na koji prelaz idete. Policija kaznjava kao i kod nas ako vozite dosta brze od ogranicenja. Kad udjete u Sloveniju usli ste u EU tako da granica vise nema, pa mozete na koju stranu hocete.

Ulazak u Italiji cete da prepoznate samo po bivsim punktovima carine koji jos nisu uklonjeni. Gorivo u Sloveniji je kao i ostatku EU sem se malo razlikuju cene. U Italiji nemojte da vozite preko 150km/h zbog kamera i karabinjera, a isto se preporucuje i u Sloveniji. Ako Vas zaustave mito nikako ne nudite posto ce verovatno da Vas privedu :thumbsup: .

Na putevima Italije ima kamiona koliko hocete pa obratite paznju na njih.Vecina vozi oko 105 km/h, a kolone znaju da budu po par desetina kamiona.

I ove je preopsirno, ali sta da se radi.

P.S Srecan put i neka Vas limuzina lepo sluzi.... :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto kao sto reko mama nije u zemlji i nece biti do daljnjeg, da li mogu da krenem na lut bez toga? Da li ce obavezno to proveriti ili mogu da probam bez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozovi AMSS i pitaj da li mogu da ti završe nešto bez nje. Imaš li neku domaću punomoć od nje? U principu ti možeš da probaš. Meni recimo nisu tražili kada sam išao, a auto mi je bio na oca tada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem danas, javljam.

Recite mi kako da pripremim auto? Gume, ulje, voda, ostale tekucine :) ?

Koliko treba da budu napumpane gume prednje i zadnje? Punto MK2 1.2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...