Jump to content
FAS Goran
Matto

Fiat Brava 1.8 / 1.6 / TD - alnaser

Recommended Posts

Brava 1.8, muči me alnaser tj. već duže vreme palio je iz trećeg-četvrtog puta (bez verglanja) a sada mi treba cirka 25min da ga upalim, ako uopšte i upali tada (samo zazuji).Dakle treba mi neki servis za remont istog na području Čukarice, jer auto ide na veliki servis a tamo ne rade alnasere.Znači broj ili adresa i koliko otprilike košta ta zaj....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bilo koji auto elektricarski servis a popravka zavisi od kvara i stanja anlasera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirko kažeš... to me zanima jer baš želim da zakažem u TIM-u, a auto nije registrovan pa da ne šetam po gradu...

Ma četkice su upitanju 90%... bar ja tako mislim... videćemo.Hvala za info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cetkice su samo pola posla.Smrt za alanser je prljavstina,ona ga gusi i do 50%.Majstor kad rasklopi i ocisti alanser vidi da li ima lufta u biksnama,da li treba obraditi kolektor...E onda je poso odradjen kako valja.Inace ti garantujem da 95% neispravnih alansera mozes popraviti ako samo skines,rasklopis,ocistis i sklopis.E,a koliko ce raditi kao takav to je pitanje.Takodje potrosena hilzna na bendixu ume da pravi grozne probleme.Znaci dok ga ne bacis na sto i prospes mu creva nema sigurnog posla. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa rekoh,moze i na ovo-ono i ima da radi do prve prilike da te za.... Kad ga vec radis onda se proveri sve.Najskuplje je to sto majstor uzme da ga radi,svaka stavka extra nije skupa,Sve su to sitnice,ne valja kad crkne bendix il kolektor.Inace cetkice i biksne su sica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, može li neko da mi da savet oko rešavanja problema sa anlaserom na Fiat Bravi 1.6. Naime, anlaser radi da se pokida kada nije opterećen. Čim se optereti stane i ne daje znake života. On je sigurno u pitanju jer sam ga probao direktno na novom akumulatoru i isto. Zamenio sam četkice, biksne, rotor, stator i više ne znam šta mu je, počeo sam da ludim. Proverio sam rotor i stator da ne probijaju i sve je u redu. Odneo ga kod jednog autoelektričara i on čovek nema pojma šta mu je. Molim za pomoć, svaki savet je dobrodošao jer sam na izmaku živaca. Savetuju me da kupim drugi ali toliko sam uložio u njega da nema smisla sad da kupujem drugi a i izinatio sam se da otkrijem kvar jer najlakše je zameniti ga nekim polovnim koji je u ko zna kakvom stanju.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnesi ga kod boljeg majstora i resice problem sigurno jer je alnaser toliko jednostavan uredjaj koji ima svega par kljucnih delova i neko ko zna sta radi resice to za minut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to znam i ja. To je najlakše. Samo voleo bih da otkrijem o čemu se radi jer na ovakav problem još nisam naleteo, a reparirao sam ih gomilu. Ako je neko imao slično iskustvo svaki savet je dobrodošao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam kazes da si menjao sve i majstor sve pregledao.

Realno mislim da je mala sansa da neko sada kao iz topa kaze sta je problem.

A mozda kada bi bolje opisao,moglo bi se nesto zakljuciti.

Jel se to desava na autu ili na stolu da je mrtav da nece da se pokrene?

Kada nece da se pokrene da li varnici kada spajas napajanje?

Jesi probao da ga "cukas" kada nece da pokrene?

 

Eto meni recimo to deluje kao neki problem sa cetkicama ili kolektorom,da cetkice ne nalezu dobro ako je kolektor potrosen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor je nov ali bukvalno nov jer sam skoro kupio nov rotor iz prodavnice. Očistio sam zazor između lamelica tako da nema spoja. Da, u pravu si varniči kad neće da se pokrene. Kad ga čuknem on proradi ali čim ga malo opteretim bilo na stolu ili na autu on stane kao da nema snage da okrene. Automat sam izbacio iz problema jer ga probam direktno na papučicu koja vodi struju ka anlaseru. Da li je moguće da četkice nisu dobre iako nisu potrošene? Inače, probao sam ih ne zaglavljuju, lepo klize napred-nazad.

Edited by Keta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo moguce, cetkice moraju da budu meke. tj od mekse legure grafita mesinga i statijaznam cega.a ove sto se prodaju po radnjama ima ih raznih tvrdoca

Trebaju da se trose i da lepo nalezu na kolektor, ako ne nalezu idealno probaj pomozi im malo finom turpijom i smirglom, jer velika struja prolazi kroz njih i moraju bas dobro da legnu.

Nedavno sam imao slican problem gotovo identican ali ne sa anlaserom vec motorom od ves masine  i epilog je bio cetkice...

A tu je em manja struja em asihroni motor  bez polova na kolektoru koji se manje haba  pa je opet uticaj cetkica bio presudan...skroz cudno i meni bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda biksne nisu "legle"kako treba pa se pri opterecenju rotor ukosi i zaglavi. Jel' obican anlaser ili sa planetarnim mehanizmom. Ako je sa planetarnim mehanizmom onda je moguce da jedan mali zupcanik nije dobar pa zaglavi pri opterecenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako si uspeo da ga opteretis na stolu ako ga nisi ukljucivao preko automata?
Zameni cetkice ako vec nisi. Plus cetkica se potrosi vise nego minus, i onda nema dobar kontakt sa se vise i greje. Ako je trpeo opterecenje verovatno je i pletenica izgorela.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moraću da probam ovo sa idelnim naleganjem četkica. Opteretio sam ga tako kao što smo i uvek radiliu u radionici, stegne se u stegu, uključi i onda na bendiks, odnosno na zupčenik se prisloni tvrdo drvo, i ako stane ne valja a ako ga grize muški, to je to. Nije planetarac, običan je. Ovo sa četkicama je interesantna stvar za razmišljanje jer koliko se sećam četkice ne naležu celom površinom već nekih 30% moguće je da je do njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri automat alnasera. Kod mene na Puntu jtd,3-4 meseca nakon remonta (ploča sa četkicama i biksne),počeo otežano da vergla. Odem kod majstora na reklamaciju,čovek skine i rasturi alnaser,sve u top stanju. Sklopi ga i premeri,ispade da automat mnogo manju struju prenosi i da je on uzrok. Iskreno,nisam ni znao da to može da bude razlog. Znao sam da, kad crkne,neće da spoji,samo klikće,ali čovek se uči dok je živ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druže, i ja sam u to sumnjao na početku, ali kao što sam već napisao i kada zaobiđem automat i idem sa strujom direktno u anlaser on se isto ponaša. Sad tipujem na nosač četkica ili same četkice, iako nigde nije u spoju a i četkice su dobre moguće je da je to uzrok problema. Nisam pametan više, promeniću ispravan deo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo narode!

Imam problema sa anlaserom kod Fiat Brave 1.9TD 75kS. Kada startujem motor anlaser slabo vergla-gusi se?! :thumbdown: . Neki ljudi su mi rekli da problem moze biti u cetkicama ili u nekakvih piksni,...

Zato interesuje me gde se nalazi anlaser na motoru i kako se demontira?

Hvala na suradnji!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne znas ni gde se nalazi alnaser ne znam koliko je pametno da to sam radis.

Drze ga 3 veca srafa i nalazi se sa zadnje strane motora kada stojis ispred auta.

Da ti nije slab akumulator da ne skidas dzaba alnaser?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ne znas ni gde se nalazi alnaser ne znam koliko je pametno da to sam radis.

Drze ga 3 veca srafa i nalazi se sa zadnje strane motora kada stojis ispred auta.

Da ti nije slab akumulator da ne skidas dzaba alnaser?

Nije slab akumulator, posto sam ga kupio pre 6 meseci.

Uspeo sam da demontiram anlaser, jedan saraf bio problematican. Inace otisle su cetkice koje sam zamenio sa novim ocistio sam bakarne segmente komutatora i sada Fiat pali kao "cakmak".

Pozdrav

Edited by Petrus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cetkice su samo pola posla.Smrt za alanser je prljavstina,ona ga gusi i do 50%.Majstor kad rasklopi i ocisti alanser vidi da li ima lufta u biksnama,da li treba obraditi kolektor...E onda je poso odradjen kako valja.Inace ti garantujem da 95% neispravnih alansera mozes popraviti ako samo skines,rasklopis,ocistis i sklopis.E,a koliko ce raditi kao takav to je pitanje.Takodje potrosena hilzna na bendixu ume da pravi grozne probleme.Znaci dok ga ne bacis na sto i prospes mu creva nema sigurnog posla. laugh.gif

Ja tvrdim da su cetkice otisle, a ima bogami prljvstina koja treba dobro da se ocisti isto tako sa smirglom da se ociste bakarni segmenti komutatora. Sve to ukupno sa demontazom i montazom oduzeceti oko 3 sata od zivota. Ovo vreme moze da se produzi ako si amater u ovom poslu,.... :book:

ziveli! :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio mraz sinoc i ujutru upalio iz prve pustio ga da se zagreje pa vozio ga malo tu po ulici i krenuo malo u voznju stanem da se okrenem i ugasi mi se izgubi gas (ne prima dobro gas zapusene dizne nisam ga vozio davno na benzin) i aj da ga upalim nece ni da zavergla onako nekako sa mukama kao da pokusava aku je dobar garant cim mi upalio posle -10 iz prve a i jos je bio vozen pa se ugasio. sta moze biti da ga skinem i ocistim malo da  l ce da pomogne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...