Jump to content
FAS Goran
kAcA

Tata Nano

Recommended Posts

Sve mogu da shvatim, ali da proizvod na 4 točka (ima 4 gume, 4 felne, dve osovine, diferencijal, menjač, motor, 6 stakala, četiri sedišta i bar 400 kg pleha) košta 1600e. - ubite me! Još da bude i hibrid za te pare!. Nešto tu meni ne valja (potpuno verujem u cenu, lično se uverio, video..) Medjutim ljudi taj auto košta 3 e po kili. Kao armaturno sirovo gvoždje!! Da li će u budućnosti svi morati da prave jeftine automobile, ili ćemo mi morati mnogo jeftinije da prodajemo svoje "veštine", ili mnooogo više da radimo za sitne pare!! Nije mi jasno uopšte. Da li je to nagoveštaj dolaska i apsolutne dominacije "žute rase" !?!

Samo da potsetim, da naša omiljena marka FIAT uveliko reklamira model 600 sa pola struje, pole nafte (hibrid), za neprijatnih 14.000 funti!! (to mu dodje blizu 16.000 e), a da kad se to stavi u odnos sa težinom vozila (ovo je najgrublji vig poredjenja stvari: roba na kilo!), ispada da FIAT prodaje hibrida za 20 e po kili, a da TATA to može za 3e! (šest puta jeftinije. Pazite, nije dva puta, nije tri puta, nego 6)

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jedva cekam da ovakva jeftina vozila krenu u mass produkciju vozis akas sipas dok ide polse bacis ko carape i ajmo opet ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa u ostalom delu sveta osim Indije ima da se prodaje kao frižideri na Artiku. Prosto ne mogu da verujem da bi "ovo" neko kupio i seo u "to" (namerno neću da u dam ime, jer ne zaslužuje) zajedno sa svojom ženom i decom (ajd taštom nekako).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tata%20Nano%204.jpg

Indijska kompanija Tata Motors je evropsku verziju najjeftinijeg automobila na svetu – modela Tata Nano, predstavila na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi, a u međuvremenu su se pojavile nove informacije kao i novi set fotografija.

I dalje doduše nije poznato po kojoj će tačno ceni Nano Europa biti dostupan kupcima sa Starog kontinenta (po poslednjim procenama u Velikoj Britaniji će koštati između 4.000 i 5.000 funti), ali se prodaja u Evropi planira od 2011. godine.

Tata%20Nano%20400.jpg

U Indiji je cena osnovne verzije oko dva puta manja ali je evropski model pretrpeo brojne izmene; od doteranog spoljašnjeg izgleda, novog 1.0L trocilindričnog motora sa oko 60KS (sa manjom potrošnjom i emisijom CO2 od dvocilindričnog agregata u indijskoj varijanti), dužeg međuosovinskog rastojanja (dužina automobila je narasla za 20 cm, na 330 cm), preko bogatije opreme (uz ABS, traction control, vazdušne jastuke), do poboljšanog izgleda i kvaliteta materijala u kabini, aluminijumskih točkova od 14 inča i manuelnog menjača sa 5 stepeni (indijski original ima četiri).

Tata%20Nano%2040090.jpg

Tata%20Nano%20400910.jpg

Prema ranijim najavama, Tata Motors namerava da Nano Europa podvrgne i EuroNCAP testu, gde se očekuju četiri od mogućih pet zvezdica za bezbednost.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indijski model Tata Nano sklon samozapaljenju?

60306680.jpg

Najjeftiniji automobil na svetu, Tata Nano, prodaje se na indijskom tržištu ali su se već na početku prodaje javili prvi problemi.

U par slučajeva došlo je do manjeg požara unutar vozila. Ova informacija sigurno neće obradovati potencijalne kupce indijskog mališana. Kompanija Tata je pokrenula detaljnu istragu u vezi sa ovim problemom. Problem je navodno u lošem ožičenju kontakt brave zbog čega dolazi do topljenja pojedinih delova na upravljačkom sistemu a u nekim slučajevima i do manjeg požara.

Protekle godine zabilježena su čak tri odvojena slučaja na području Indije u kojima se ovaj automobil zapalio. Njegovi vlasnici iz Ahmedabada, Lucknowa i Delhija prijavili su kako su prilikom vožnje iz Nanove komandne ploče počele frcati iskre i sukljati dim, a jedan od njih se i zapalio. Posljednji slučaj puno je ozbiljniji jer automobil nestao u plamenu u samo nekoliko minuta.

Ovaj model je dugačak samo tri metra a nudi mesta za čak četiri osobe. Proizvođač tvrdi da Nano zadovoljava sve sigurnosne i ekološke norme. Tata Nano na indijskom tržištu može da se kupi za samo 2.500 dolara.

Auto Portal

Share this post


Link to post
Share on other sites

""U par slučajeva došlo je do manjeg požara unutar vozila.""

Kako li izgleda kad se mnogo zapali! thumbup.gifthumbup.gif

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da su mu vrata velika :unsure: da ljudi mogu da istrce brzo napolje :blink: kad pocnu da fircaju varnice i suklja dim :wallbash:

il bar da su mu ugradili katapult :whistle: ko kod aviona :yes ,pa da covek brzo izleti napolje :( ,vlasnik firme Ratan Tata je i onako pilot <_< ,iam covek par lovaca,bez naoruzanja,onako za svoju dusu :smoke:

ali katapult bi ga poskupeo :no i verovatno ne bi radio :veryangry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrata jesu velika, ali su zato brava zaglavljuje i prozor neće da se otvori :whistle:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tata%20nano%201.jpg

Indijska privatna kompanija ''Tata'' saopštila je da je prodaja njenog modela Nano, najjeftinijeg vozila na svetu, smanjena 85 odsto u novembru u odnosu na isti lanjski mesec, zbog otežanog pristupa kreditima za nabavku novih automobila. Analitičari, međutim, upozoravaju da je na pad prodaje uticala i serija incidenata i izbijanje vatre na pojedinim vozilima, kao i skok cene automobila.

Osnovni Nano košta oko 100.000 rupija (2.205 dolara) i do sada je u Indiji prodato 70.000 ''narodnih automobila'', od aprila 2009. godine kada su krenule isporuke, prenele su agencije. Konglomerat ''Tata'' je objavio da je ukupna prodaja svih njegovih modela u novembru iznosila oko 55.000 jedinica, jedan odsto više nego u istom mesecu 2009. Kompanija je takođe saopštila da je prodaja njenih robnih marki Jaguar i Land Rover u Britaniji nastavila da raste na svim tržištima. Međutim, u novembru je u Indiji prodato samo 509 modela Nano.

Tokom prošlog meseca ''Tata'' je besplatno ugrađivala delove kojima je unapređena bezbednost vozila prodatih prošle godine. U nekoliko incidenata sa izbijanjem vatre na modelima Nano, koje su od aprila ove godine prijavili vlasnici, nije bilo povređenih.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

sta vam je bre ljudi pa za te pare panda, seicento pa cak i punto ima, i ako se ulozi jos 500-600e za sredjivanje 10x bolji auto sto tehnicki sto sigurnosno em italijan :yes

nisam ljubitelj jeftinih polovnih automobila al mislim da bi ga lagano nadziveli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro de mi se zezamo , ali realno jugo je izgledao losije u bilo kojoj varijanti opreme, pritom retko kad su zategli sve srafove amortizera (licno iskustvo mog caleta od trenutka preuzimanja iz zastave vozila)..plu sto je kostao 6000 evr anov, e sad zamislite nano da kota 6000 kako bi izgledao.... po mom mishljenju bar 6 puta bolje od juga... a ne zaboravimo da se identichno pravio od uvek... :) tako da nano je bolji od juga.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helou, pričamo o Jugu. To je 1980. godine napravljen auto. U poređenju sa drugim automobilima tog cenovnog ranga nije niti malo bio zaostao - dapače.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se ja secam,zadnja cena Yuga dok se jos prodavao nije prelazila 4000 E,znaci 2 000 E manje od Tate Nano

Pritom kao sto rece Nidza Yugo je automobil sa tehnologijom 80-ih,a to je bilo pre 30 godina.

A tacno je da su i nasi pravili Yuga na tako los nacin da su unistili svaku vrlinu koji je taj auto imao i ja sam cuo price da prvo sto su ljudi radili kad bi uzeli Yuga je bilo dotezanje svih srafova na automobilu.

Ali i ovaj Tata nano se ne pali sam od sebe slucajno ili je u pitanju neko lose tehnicko resenje ili nemarnost u proizvodnji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko se ja secam,zadnja cena Yuga dok se jos prodavao nije prelazila 4000 E,znaci 2 000 E manje od Tate Nano

Više od modela Nano :whistle: ...i to sa subvencijom Vlade koja je pokrivala minus u koji je Zastava išla sa tom prodajnom cenom.

Bez te subvencije, tj. sa poslovanjem na tržišnom principu (kao Tata), cena bi bila oko 6.000 eura...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim stvarno svaka cast "makini" ali porediti ga sa Yugom..hm

Jugo je bar imao tockove za razliku od ovog ,jeftinog chuda,sa tockovima od gradjevinskih kolica... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vrlo bio zagrejan za taj auto, za onako "do pijac", Ada, bicikli, gradilište i to, ali kad vidoh ove plamene gluposti koje mu se dešavaju, hvala lepo. Neka je i džabe, sigurno bih njuškao sve vreme dok vozim, ne bih li predupredio oganj koji u trenutku zahvata kabinu i guši sve živo u njoj. Daleko mu lepa kuća sa tim parama...

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to su sve trgovacke patke ne bili neko nekog z......

Po toj logici ni Toyotu ne treba vise kupovati jer je X ljudi zaginulo zbog greske.

A sto se mene licno tice znam pouzdano da se Suzuki Maruti koji je auto iz Indije i dan danas vozi a neki primerci imaju i po 20 godina.

S druge strane ja svog Seicenta ne bih dao za tog novog jer 4 cilindra su ipak 4!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tata%20nano%20first.jpg

Ponekad niska cena nije dovoljna da bi se uspelo na tržištu. Na takav zaključak navodi i poslednji primer iz Indije, gde najjeftinijem automobilu na svetu baš i ne ide najbolje.

Za Tatu Nano, čija cena iznosi tek 2.900 USD, u novembru se odlučilo tek petstotinjak Indijaca, što presdavlja drastičan pad u odnosu na, primera radi, prodaju 9.000 primeraka u julu. Status najprodavanijeg drži dvostruko skuplji, ali i dalje vrlo jeftini Maruti Suzuki Alto. U novembru ih je prodato više od 30.000.

Kao razlog trenutnog neuspeha se pominje nekoliko faktora. Tu su duge liste čekanja, antireklama kao posledica spontanog samozapaljenja nekoliko automobila, ali i želja Indijaca da priušte nešto više.

Tata%20Nano%20fire.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

S obzirom da su incidenti sa samozapaljenjem automobila :unsure: ,

jedan od glavnih razloga sto su i Indusi digli ruke :no od ove igracke i pored toga sto je dosta automobila pozvano na vanredan besplatan servis gde su im otklanjali falicne instalacije i prekidace :X

mozda :question: opet bas zbog tog problema,odluce da je u vecem broju kupuju stariji pripadnici Indijske populacije :blink: ,jer ne zaboravimo da je kremacija :huh: jedan od tradicionalnih obreda ispracaja preminulih u Indiji :yes .

S punim postovanjem za tudju tradiciju i obicaje :unworthy: ,Tata Nano je nazalost ko stvorena za to <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet se zapalio najjeftiniji automobil na svetu

Tata%20Nano%20fire.jpg

Nakon što je nedavno javnosti predstavljena zlatna varijanta modela Nano vredna 4.6 miliona dolara, iz Indije je stigla informacija da se standardna verzija vredna 2.500 dolara opet zapalila.

Predstavnik Tata Motorsa Debasis Ray potvrdio je da su primili još jedan slučaj samozapaljenja:

"Na teren u Nju Delhiju smo poslali grupu stručnjaka koja će utvrditi šta se dogodilo, ali mogu da potvrdim da se naš model Nano opet zapalio. Dva putnika iz automobila su nepovređena, sa njima smo u kontaktu i napravićemo sve što je u našoj moći da im se iskupimo za ovu neugodnu situaciju", zaključio je Ray. Budući da ovo nije prvi slučaj zapaljenja, Tata Motors je već nekoliko puta bio prisiljen da uradi dodatne testove sigurnosti, ali očigleno je da nakon novog požara opet možemo upotrebiti poznatu frazu 'koliko para, toliko muzike'.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tri godine kasnije: Da li je najjeftiniji automobil na svetu promašaj?

tata%20nano.jpg

Verovatno nema medija koji pre tri godine nije preneo priču o fantastičnom indijskom automobilu koji će motorizovati mase i koji će koštati svega 2.500 američkih dolara. Nano je tada laskavo nazivan i indijskom bubom, a u Tata Motorsu su sumnjali da će uspeti da zadovolje potražnju za malim automobilom, mada su kapaciteti bili sposobni da izbace 250.000 automobila godišnje. Tri godine kasnije, očekivana prodaja 20.000 do 25.000 automobila mesečno mrtvo je slovo na papiru, a primera radi, samo prošli mesec indijski gigant uspeo je da pronađe tek 1.200 kupaca.

Da Nano nije zvezda prilično je jasno kada se u obzir uzme da ni nakon tri godine proizvodnje Tata nije uspela da dostigne planiranu jednogodišnju proizvodnju. Indijci su u stvari sa 129.000 isporučenih primeraka jedva uspeli da ostvare polovinu te cifre.

Kako je moguće da automobil poput Nana nije uspeo da postigne veći uspeh na domaćem terenu gde je inicijalno lansiran?

Tata%20Nano%20fire.jpg

Prst krivice delimično može da se uperi i u Tata Motors koji nije pravovremeno i ispravno reagovao na prve izveštaje da je mališan sklon spontanom zapaljenju. Tata je tek nedavno krenula sa nacionalnom kampanjom čiji je cilj smiriti zabrinute vlasnike i kupce. Ipak, ako je verovati portalu Foreignpolicy.com, najveći je problem što danas, čak i na tržištima s niskom kupovnom moći, niko ne želi da poseduje automobil čiji je jedini atribut - niska cena. Ljudi ne vole da se osećaju jeftino, zaključuje FP.

Tatin Nano ne bi bilo fer svrstati ni u kategoriju promašaja, posebno što automobil još uvek nije krenuo u prodaju na ostalim tržištima osim matičnog, a tamo, zbog sigurnosnih propisa i ekoloških normi, i neće biti toliko jeftin.

Da li će Nano biti hit kada stigne u Evropu i SAD ostaje da se vidi, ali ne bi nas iznenadilo da se indijskoj zvezdi rasplamsa sjaj ako Tata ne ponovi iste greške.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2012 Tata Nano

73136-tata%20nano%201.jpg

Indijski Tata Motors je predstavio unapređenu verziju najjeftinijeg novog automobila na svetu - Nano modelske godine 2012.

2012 Tata Nano se spolja ne razlikuje od dosadašnje verzije (novost su jedino izmenjeni retrovizori i novi poklopci točkova), pa najviše pažnje privlače modifikovano ogibljenje, poboljšano upravljanje, jače kočnice, kvalitetniji materijali u enterijeru, redizajnirani nasloni za glavu na prednjim sedištima, kao i pojačani motor (od 624 kubika) koji sada ima i nešto manju potrošnju goriva. Motor umesto sa 35KS i 48 Nm sada raspolaže sa 38KS i 51 Nm obrtnog momenta, a po fabričkim podacima 2012 Nano sa litrom goriva može da pređe 25.4 km.

Proširena je i paleta boja (Pearl White, Rouge Red, Aqua Blue, Neon Rush, Serene White, Meteor Silver, Mojito Green, Papaya Orange, Sunshine Yellow i Champagne Gold), a kupci će moći da biraju između tri paketa opreme: Standard, CX i LX.

Što se cene tiče, bazni 2012 Nano u Indiji košta 140.000 rupija (2.000 eura).

73137-tata%20nano%2011.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha sad sam procitao na netu da nova poboljsana verzija 0.6l motora postize max brzinu do citavih 105km/h :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...