Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW E32 Secret Seven project sa V16 motorom

Recommended Posts

bmw%20767i%201.jpg
 

Sem BMW modela M5 Cabrio E34 i M5 E39 Touring, koji nikada nisu zaživeli, ovih dana pažnju ljubitelja ove nemačke marke privlači i priča o unikatnom BMW-u serije 7 E32, u koji je pre više od 20 godina ugrađen V16 motor.

Naime, tajni projekat Secret Seven je podrazumevao ugradnju V16 agregata u tadašnju seriju 7 (E32), koji je iz zapremine od 6.7 litara (6651 kubika) izvlačio 408KS pri 5200 o/min. i 624 Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Drugim rečima, 108 konja više u odnosu na tadašnji 5.0 litarski V12 u modelu 750i

 

bmw%20767i%20111%20v16.jpg
 

V16 motor je bio završen krajem 1987. godine, a u BMW 750i je ugrađen u maju sledeće godine. Zanimljivo da je motor bio uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem iz BMW-a serije 8 (predstavljena krajem 1989.). Što se performansi tiče, Secret Seven V16 E32 je od 0 do 100 km/h ubrzavao za šest sekundi, a mogao je do maksimalnih 280 km/h. Ceo projekat je inače bio poznat i kao Goldfish, i to zbog boje automobila u koji je ugrađen ovaj V16 motor. V16 je bio u potpunosti spreman za proizvodnju, ali vrh bavarske kompanije na kraju ipak nije dao zeleno svetlo za serijski BMW 767i

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam jednog bivšeg vlasnika 750i koji je sa 10L prelazio 30tak kilometara grdske vožnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najmonstruozniji BMW u istoriji: serija 7 sa V16 motorom

 

bmw V16 001.jpg

 

Kraj '80-ih godina prošlog veka je doneo ''trku u naoružanju'' nemačkih premium proizvođača. Trend je 1987. počeo BMW ugradnjom V12 motora M70 u tek predstavljenu seriju 7 (E32), a očekivao se odgovor Mercedesa i Audija. Međutim, ni u BMW-u nisu spavali na lovorikama nego su radili na još većem i snažnijem motoru. U najvećoj tajnosti odabrani tim inženjera je radio na razvoju i ugradnji 16-cilindričnog motora u BMW E32! Zbog tajnosti projekat nije dobio uobičajenu oznaku nego kodno ime ''Zlatna ribica'', a kao baza je uzet M70 12-cilindraš.

 

Dodatna četiri cilindra su povećala zapreminu motora sa 5.0 na 6.7 litara. U proleće 1988. godine ''Zlatna ribica'' je prvi put stavljena na testni sto, a pokazalo se da motor razvija 408 KS, u izoliranim merenjima čak i do 430 KS! Zahvaljujući aluminijumskom bloku V16 motor je imao 310 kilograma. Sledeći zadatak je bila ugradnja u testni automobil. Inženjeri su odabrali produženu sedmicu u braon metalik boji - dok su za testiranje na putu ugradili 6-stepeni manuelni menjač.

 

bmw V16 002.jpg

 

Da bi se V16 agregat uopšte mogao uklopiti u motorni prostor, inženjeri su morali da sve komponente hlađenja prebace u prtljažnik što je rešenje koje nikada nije koristio BMW ili neki drugi proizvođač na gotovom automobilu. Radijatori su postavljeni u gepeku, pa su inženjeri morali da ručno naprave ''škrge'' za dovod hladnog vazduha na zadnjim krilima automobila te ispod poklopca prtljažnika.

 

bmw V16 003.jpg

 

Bilo je jasno da bi za serijsku ugradnju V16 motora bila potrebna potpuno nova serija automobila, čak se razmišljalo o supersportskom modelu ili luksuznoj limuzini iznad sedmice. U svakom slučaju, za razvoj i testiranje bi trebalo još najmanje pet godina pa je rukovodstvo bavarske kompanije prekinulo projekat, a jedini napravljeni BMW E32 V16 je završio u fabričkom muzeju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju BMW 740i koji je u salonu proveo 23 godine

 

204022-bmw 740 03.jpg

 

Jedan od najatraktivnijih BMW-a, serija 7 E32 zaslužna je za veliki uzlet nemačke kompanije. Primerak iz 1992. godine se sada prodaje u idealnom stanju i sa samo 775 pređenih kilometara.

 

204023-bmw 740 02.jpg

 

Čini se da je pre 28 godina kupac iz Velike Britanije naručio ovaj automobil iz jednog nemačkog salona. Međutim, pre isporuke kupac je preminuo.

 

204024-bmw 740 01.jpg

 

Nakon toga automobil je u salonu proveo 23 godine pre nego što je prodat jednom Poljaku. Novi vlasnik ga nije ga previše eksploatisao što se vidi po odličnom stanju vozila, kako spolja tako i iznutra. Ovo je model 740i sa 4.0 V8 motorom i 286 KS. Menjač je petostepeni automatski, a početna cena iznosi 43.900 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1987. BMW E32 730i

 

Druga generacija Serije 7, a po manjim ''bubrezima'' napred prepoznaje se da je V6, jer su V8 i V12 varijante imale skoro duplo veće ''bubrege'':

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg MotorWeek retro: 1988. BMW 735i E32

 

BMW Serije 7 iz kasnih '80-tih je danas vrhunac za mnoge automobilske fanove. Ovaj auto je još jedan solidan dokaz zašto je sve bilo bolje u 80-tim:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...