Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Poskupljenje obuke za vozače

Recommended Posts

@bole-stilo.jtd Znam da je nekoliko njih polagalo u Taliji iz vise puta, verovatno dil neki. Ne verujem da su instruktori toliko losi. Videcemo na prolece da sredimo na rate negde. Ortak I ja smo polagali u isto vreme u formuli 7, obojica smo brzo polozili a I cene su im pristojne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja nisam nista ni rekao za instruktore , nego za gazdu jer slucajem okolnosti znam neke stvari koje ipak ne bih ovde da iznosim ............ ;).

 

ja mom detetu zbog toga nisam ni hteo da uplatim kod njih nista (ona je htela jer joj je sve ispred zgrade) - to razumem , nego ovamo u gas-u ............ i bio sam u pravu. ima ih toliko pa birajte .............. :yes.

Edited by bole-stilo.jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto-škole u Srbiji podigle cene

 

104738-auto skola.jpg

 

Auto-škole u Srbiji podigle cene obuke za vozače svih kategorija pravdajući se novim uslovima poslovanja. Poskupljenje goriva u Srbiji donelo je i nove cene obuke za vozače. Iako su više od mesec i po, kako za ''Novosti'' kaže jedan od vlasnika auto-škole iz Beograda, pokušavali da ''odole rastu cena goriva'' tražeći ''unutrašnje rezerve'', sada je postalo jasno da će sticanje vozačke dozvole biti znatno skuplje i da će većina auto-škola u Srbiji ''korigovati cenovnike''.

 

''U Novom Sadu su auto-škole već postigle dogovor i podigle cenu praktičnog i časa teorijske obuke'' - potvrdio nam je sekretar Privedne komore auto-škola Srbije Mladen Rašeta. ''Tako će cena časa vožnje sa 1.000 dinara, kod većine, ići najverovatnije na 1.400 dinara. Čas praktične nastave je poskupeo sa 300 na 400 dinara.'' Sekretar Rašeta kaže i da je u njegovoj auto-školi u Somboru takođe podigao cene i to za sve kategorije, a najviše za obuku kandidata koji žele da se osposobe u upravljanju traktorom. ''Sa 1.200 dinara sam podigao cenu na 1.500, ali ću, po svemu sudeći, morati i to da korigujem na 1.800 dinara, po času'' - ističe Rašeta. Zakonom o bezbednosti saobraćaja Srbije predviđeno je da Vlada Srbije propisuje najnižu cenu obuke i ona je to uradila još 2012. godine. Za razliku od minimalne, ne postoji maksimalna cena, pa je na ''tržištu da reaguje''.

 

''Nije stvar samo u ceni goriva'', govori Milan Todorović, predsednik Zajednice auto-škola Beograda. Auto-škole sada mnogo više plaćaju zakup poligona. Tako je, na primer, doskora, zakup jednog poligona u Beogradu plaćan 26.000 dinara za šest meseci, a sada isti poligon plaćamo 200 evra mesečno, jer su se promenili uslovi iznajmljivanja. Zato će, tvrdi on, i u Beogradu cena obuke morati da bude viša. Za koliko, niko trenutno ne zna, ali se očekuje da budu na ''nivou novosadskih''. ''Cena obuke se nije menjala punih šest godina'', ističe Todorović. Gorivo je tada bilo neuporedivo jeftinije. Od 1.000 dinara, koliko sada košta čas, ne može da se plati instruktor, što je 300 dinara po času, da se odvoji za gorivo, dažbine i amortizaciju automobila. Ukoliko se cena praktičnog časa ustali na 1.400, a teorijskog na 400 dinara, to bi značilo da će samo za 40 časova teorije i vožnje kandidat morati da izbroji 72.000 dinara. Na to treba dodati i 5.000 dinara za polaganje teorije i vožnje, ali i pohađanje i polaganje obuke iz prve pomoći.

 

Čekaju se rešenja

Od oko 130 auto-škola u Beogradu trenutno radi njih 40, a sve ostale čekaju rešenja MUP o ''ispunjavanju uslova po novom Pravilniku''.

''Ima tu dosta onog našeg da sve radimo u poslednji čas'', ističe Todorović. ''Ne može MUP za dan da pregleda i izda rešenja za sve. Rok ze podnošenje zahteva bio je 26. oktobar, postavljen je nekoliko meseci ranije, a mnoge auto-škole sačekale su minut do 12, po našem starom, ''dobrom'' običaju''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polaganje vozačkog čeka se i pola godine

 

10492963805bdd50258e1ce948040193_w640.jpg


Završni ispit iz vožnje u Srbiji se sve duže čeka jer nema dovoljno termina i ispitivača. U Braničevskom okrugu samo dva ispitivača. U Boru i Zaječeru nijedan

 

To što je većina auto-škola povisila cenu obuke, jer su pritisnuti cenom goriva i skupljim najmom poligona bili, kako sami kažu na ivici opstanka, ne znači i da će kandidati bar brže (ako ne i bolje) stizati do dozvola za vožnju vozila željene kategorije. Sve više je kandidata koji, iako su na vreme završili i teorijsku i praktičnu obuku, po više meseci, pa čak i do pola godine čekaju na polaganje vozačkog ispita. ''To je tačno'', kaže, za ''Večernje novosti'', Dragomir Stanković predsednik Komore vozačkih ispitivača Srbije. ''Osnovni razlog je nedostatak termina za polaganje ispita''. Stanković kaže da se u ovu situaciju došlo samo zato što MUP doneo pravilnik, još pre nekoliko godina, da na ispitu moraju da budu prisutna dva ispitivača - jedan iz auto-škole, a drugi iz saobraćajne policije. ''U MUP-u nema dovoljno ispitivača ili nisu ravnomerno zastupljeni'', kaže Stanković. ''Sada smo došli u situaciju da zbog toga trpe kandidati za vozače iz cele Srbije.'' Predsednik Komore ispitivača navodi i primer Braničevsskog okruga gde postoje samo dva ispitivača MUP-a, pa im pomažu ispitivači iz Smedereva, a u nekim gradovima kao što je Bor ili Zaječar nema nijednog.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Obuka vozača bez semafora i kružnih tokova''

 

obuka001.jpg

 

Kada god stupi na snagu novi Pravilnik o obuci vozača, obično se kataklizmično najavi gašenje gotovo svih auto-škola u Srbiji i crna sudbina njihovih polaznika koji će zbog novih propisa morati najpre da čekaju mesecima na obuku i polaganje, a onda i sve to debelo da plate. Šta nije u redu sa auto-školama bilo da rade po starom ili novom pravilniku? Auto-škole širom Srbije, a najviše u Beogradu, ''žulja'' pre svega to što po novom pravilniku moraju da sprovode obuku na 50 ari poligona koji će morati u potpunosti i stoprocentno da budu u privatnom vlasništvu. Sa druge strane, polaznicima obuke najviše smeta najava da će zbog ove novine časove vožnje morati da plate skuplje - do 10.000 više za B kategoriju do čak 35.000 za C, D i E.

 

Selidba na drugi kraj grada

Pošto u širem centru grada nema nijedne površine u stoprocentnom privatnom vlasništvu škole će biti prinuđene da idu na obode grada. Tako će, na primer, jedna škola sa Konjarnika otići čak u Leštane, kažu u auto-školama. Kako objašnajvaju, pošto su prinuđeni da idu mnogo dalje na poligone, moraće i da povećaju cenu obuke koja će za B kategoriju biti skuplja za 10.000 dinara, a za C, D i E do 35.000 dinara.

 

Obuka bez semafora i kružnih tokova

''A možete da zamislite kakvu će polaznici imati obuku u predgrađima gde jedva da ima semafora, a kamoli kružnih tokova'', ističu u auto-školama. Od 130 auto-škola samo njih tridesetak ispunjava uslove po novom pravilniku, ali su i oni prinuđeni da naprave pauzu u radu. ''Većina je čekala poslednji trenutak da ispuni uslove, a kako MUP ima ograničen broj kadrova da izađe na teren i pregleda poligone onda je većina auto-škola prinuđena da celu papirologiju čeka najmanje 10 dana. Dok ne dobijemo rešenje ne možemo da radimo'', objašnjavaju u auto-školama.

 

Problema je mnogo

To međutim nije jedini problem. Bez obzira na stare ili nove propise, opšti je stav da obuku i polaganje vožnje u Srbiji već godinama prate istovetni problemi koji nikako da se sistemski reše. To, uostalom, potvrđuju i u samoj Komori ispitivača vozačkih ispita (KIVIS).

 

obuka002.jpg

 

Kako ističe Dragomir Stanković, predsednik KIVIS-a, pravilnike o načinu polaganja vozačkih ispita su pravili su ljudi koji se ne bave oblašću polaganja vozačkih ispita i u mnogim delovima legalizovali veliku mogućnost korupcije. ''Vlasnik auto-škole je istovremeno ispitivač u svojoj auto-školi, ili to radi drugo lice koje je zaposleno u toj auto-školi i na to lice se može vršiti pritisak da kandidat položi vozački ispit i onda kada na ispitu nije pokazao dovoljan stepen znanja'', ističe Dragomir Stanković. Kako kaže, ni u jednoj državi u EU i okruženju nema dva ispitivača, niti je MUP uključen u tu oblast kao u Srbiji. ''Pre nego što su uopšte osmišljeni ovi pravilnici, trebalo je sagledati da MUP nema dovoljno policajaca koji su istovremeno i instuktori, a to je bio uslov za polaganje i dobijanje licence ispitivača od strane Agencije za bezbednost saobraćaja. Recimo, u Braničevskom okrugu imamo samo dva ispitivača koji pokrivaju mnoga naselja u okolini Požarevca. U Novom Sadu imamo informaciju da imaju samo šest ispitivača iz MUP-a, te zbog toga roditelji i njihova deca čekaju mesecima da pristupe polaganju vozačkog ispita'', podvlači Stanković

 

Utvrđene trase uče napamet

Obuku i polaganje vožnje u Srbiji dodatno su usporile takozvane trase, kako tvrde u KIVIS-u.

 

obuka003.jpg

 

''Uvedene su trase za svaku auto-školu i isključivo po pravilniku se polaže praktičan ispit na tim trasama. Svaka auto-škola mora da ima 15 trasa i u većini škola kandidati provedu skoro celu obuku na tim trasama, pripremajući se da polože vozački ispit, a ne da postanu bezbedni vozači. Na primer, nikada nisu vozili niti u kružnom toku, niti na moto-putu, auto-putu. Oni na polaganjima vozačkih ispita voze napamet jer im je poznata trasa i saobraćajna signalizacija. Ove trase su ponovo 26. oktobra stopirale dobijanje dozvola za rad auto-škola. Naime, traži se da kandidati polažu u blizini poligona, a pošto su oni sada promenjeni, moraju se menjati trase. Smatramo da to treba ukinuti'', ističe Stanković. Zbog toga u KIVIS-u predlažu rešenja svih ovih problema.

 

Pod kojim uglom stoji registarska tablica?

''Potrebno je izmestiti ispitivače iz auto-škola i MUP-a u Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo prosvete ili Agenciju za bezbednost saobraćaja jer ona licencira i organizuje seminare unapređenja znanja. Na taj način imali bismo nezavisnu instituciju sa dovoljno ispitivača, te bi građani mogli da polažu vozački ispit svaki radni dan od 8 do 22 sata u dve smene. Na taj način zaposleni kandidati ne bi morali da odsustvuju sa posla, a učenici sa svojih redovnih školovanja. Takođe, neophodno je i smanjiti broj pitanja i sadržaj pitanja na teorijskom ispitu. Naime, postoji oko sto pitanja koja nisu pedagoška ili navode kandidate na pogrešan odgovor. Postoji, recimo, pitanje pod kojim uglom stoji registarska tablica'', podvlači Stanković.

 

Da li su potrebni poligoni za kamion i autobus?

U KIVIS-u tvrde da nema potrebe ni da auto-škole imaju poligon za kamion i autobus. ''Smatramo da poligoni nisu potrebni, osim za A kategoriju. Na primer, po pravilniku kandidat za C, D ili E kategoriju kod poligonskih radnji ne može dobiti ocenu da nije položio, pa se postavalja pitanje zašto im je potreban poligon. Po novom pravilniku poligon mora biti u vlasništvu, ili najmu, ili da ih izgradi lokalna samoprava i da auto školama na korišćenje. U Beogradu i mnogim gradovima to lokalne samouprave ne zanima, jer bi ih do sada već izgradili'', naglašava Stanković.

 

preuzeto sa - blic.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji nigde nema obuke za D1

 

kombi prevoz.jpg

 

Srbija nema nijednu auto-školu koja organizuje obuku za upravljanje kombijem za prevoz putnika. Auto-škola u Bečeju je bila jedina gde se sticala dozvola kategorije D1, ali su ti časovi obustavljeni pre nešto više od mesec dana. Na ovaj potez, kako objašnjavaju u bečejskoj auto-školi ''Leson'', bili su prinuđeni zbog propisa.

''Za prethodnih četiri, pet godina imali smo samo dva kandidata za dobijanje kategorije D1. Ovde na obuci je bio čovek zaposlen u jednoj ambasadi i još jedan Beograđanin'' - kaže Marijan Vuković, vlasnik auto-škole i ističe da su spremni da uvedu obuku za kategoriju D1, kada se za to ponovo steknu uslovi. Do tada, obuka za polaganje D kategorije za autobus se organizuje bez problema. Kako su nam objasnili, pre polaganja za D kategoriju, neophodno je da kandidat ima položenu C kategoriju, a za sticanje D1 kategorije, prethodno je potrebno da poseduje vozačke dozvole C1 kategorije najmanje dve godine i punih 20 godina života. Sa navršenom 21 godinom, kandidat ima pravo sa izađe na praktični ispit. Vozačka dozvola D1, po rečima Marijana Vukovića, potrebna je vozačima mini-autobusa. To su vozila do 16 mesta za sedenje i dužina vozila ne prelazi osam metara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolja obuka za nove vozače

 

104738-auto skola.jpg

 

Priprema se novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, izmene i u načinu školovanja budućih vozača. Povod učestale nesreće na drumovima.

U radnoj grupi nema predstavnika struke.

 

Mnogobrojne nesreće na drumovima, učestalo kršenje saobraćajnih propisa, pokazuju da i u sistemu školovanja mladih vozača dosta toga škripi. Za prosečan srpski džep obuka za vozača je preskupa, a sa druge strane računice pokazuju da sa 1.200 dinara, koliko košta praktični čas (obavezno je da se vozi 40 časova), nije moguće pokriti ni najosnovnije troškove. Školama nedostaje instruktora, a kandidati koji su prošli obuku, zbog manjka ispitivača, čekaju i po nekoliko meseci na polaganje ispita. Zato je činjenica da se priprema novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, koji će između ostalog, propisati i način rada auto-škola, pozdravila i Privredna komora AŠ Srbije.

 

''Formirana je radna grupa koja treba da izradi nacrt zakona, ali među članovima radne grupe, pored predstavnika MUP, nadležnih ministarstava, Agencije za bezbednost saobraćaja, profesora BU, nema, za razliku od prošlog puta, naših predstavnika'', kaže Mladen Rašeta, sekretar Privredne komore AŠ Srbije. ''Ipak, zatražili su da im pošaljemo naše predloge. Neobično je da je postavljen i uslov - da ti predlozi imaju uzor u nekoj od zemalja EU (ali ne i zemalja regiona, na primer Hrvatske, Slovenije). Mi smo ovom poslu pristupili ozbiljno, jer smo mi ti koji su, pored kandidata za vozače, i najnezadovoljaniji dosadašnjim uslovima rada i propisima. U najkraćem mogućem roku dostavićemo predloge radnoj grupi'', objašnjava Rašeta. Iako ni prvi operativac Privredne komore AŠ Srbije, ali ni drugi članovi ovog udruženja nisu hteli da daju informacije o njihovim predlozima, jasno je koji su to ključni problemi sa kojima se suočavaju u auto-školama Srbije. Ovakva vrsta poligona i teoretskih predavanja sasvim sigurno mora da se menja, kao i propis da zbog saobraćajnog prekršaja van radnog vremena instruktori ostaju dve godine bez prava na rad. ''Pokušaćemo da se naš glas što jače čuje jer smatramo da imamo veliko iskustvo i znanje i da mnogi problemi u trenutnom sistemu obuke vozača ne bi ni postojali da su nas malo više uvažili kada je to bilo potrebno'', kaže Rašeta.

 

Instruktori beže

Manjak ispitivača poslednjih meseci nekako je ublažen pojačanim angažovanjem Agencije za bezbednost saobraćaja i MUP, ali sada se auto-škole suočavaju sa manjkom instruktora. ''Ljudi jednostavno idu tamo gde su bolje plaćeni. Ako ne želimo da svi odu da voze kamione, moraćemo bolje da ih nagradimo'', kaže Rašeta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poskupela obuka za vozače u Srbiji

 

obuka003.jpg

 

Obuka za polaganje vozačkog ispita na teritoriji Beograda je poskupela. Ipak, zbog ogromne konkurencije u glavnom gradu cena obuke za buduće vozače i dalje je niža nego u ostalim gradovima u Srbiji.

 

''Poskupela je samo obuka za B kategoriju. Stara cena iznosila je 69.500, a nova je 78.000 dinara. U samu cenu ulazi 40 nastavnih časova teorijske obuke, 40 časova praktične obuke i prvo polaganje teorijskog i praktičnog dela, a sama cena ispita iznosi 4.000 dinara i ona se nije menjala'', kaže za Biznis.rs Bojan Vraneš iz auto-škole Pravo L. Kada je reč o ceni dodatnog časa, naš sagovornik navodi da ona iznosi 1.400 dinara i da je ista kako za kandidata auto-škole, tako i za kondicioni čas za lice koje poseduje vozačku dozvolu. On smatra da povećanje cene neće uticati na smanjenje broja kandidata.

 

''Ako troškovi poslovanja budu rasli trebalo bi da i cena obuke raste ako želimo da zadržimo kvalitet. Sigurno nećemo neosnovano podizati cene i voleli bismo da one budu stabilne. Možete videti da su troškovi života poskupeli, a i pandemija je uticala na manji obim posla pored direktnih poskupljenja goriva, tehničkog pregleda, registracije vozila, održavanja, kao i delova za motorna vozila'', ističe Vraneš. Da je cena obuke i polaganja ipak najniža u prestonici, potvrđuje i Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije.

 

''U Beogradu je polaganje između 60.000 i 75.000 dinara. Cena nije menjana od 2012. godine, iako smo jedno vreme tražili da se to promeni i da vlada propisuje minimalnu cenu, kao i u slučaju tehničkog pregleda. Međutim, sad je skoro nemoguće izdržati na minimalnoj ceni, a sa druge strane mora da se radi sa njom zato što postoje škole koje drže minimalnu cenu iako nije isplativa'', ističe Rašeta. Iako u Beogradu cena obuke i polaganja za B kategoriju ne prelazi 78.000 dinara, u ostalim gradovima u Srbiji situacija je nešto drugačija. U Novom Sadu budući vozači moraju da spreme 94.000-95.000 dinara, u Pančevu je cena oko 80.000 dinara, dok je u Subotici obuka jedno vreme koštala skoro 90.000 dinara, dok se nisu pojavile auto-škole koje su spustile cene, pa su i ostale morale isto da učine, objašnjava Rašeta. ''To je jedan proces koji se konstantno dešava u poslednjih pet-šest godina. S obzirom na to da cene nisu menjane od 2012. godine, što se tiče B kategorije, kompletno polaganje ispod 140.000 dinara nije dobro za kvalitet kandidata, jer ako hoćemo dobrog vozača ispod te cene se ne isplati raditi'', navodi on i dodaje da su beogradske auto škole jeftinije samo zbog konkurencije i da se ni njima ne isplati da rade po ovim cenama. 

 

Kada je reč o profesionalnim kategorijama, razlika u cenama zna da bude i po 50.000 dinara, kaže Rašeta. On navodi primer obuke za C kategoriju koja u jednoj školi, primera radi, košta 40.000 dinara, dok je u drugoj 80.000. Što se tiče cene polaganja prve pomoći, ona se kreće između 4.000 i 8.000 dinara. Plaća se odvojeno i zavisi da li se vrši u samoj školi ili u nekoj zdravstvenoj ustanovi.

 

Srbija najskuplja u regionu?

Komentarišući navode da su auto-škole u Srbiji najskuplje u regionu, Mladen Rašeta objašnjava da ''moraju da budu jer su škole samu obuku podigle na najviši nivo u skladu sa direktivama Evropske unije, a to sve košta''. ''Mi po zakonu držimo najviše časova kandidatu. Naravno da ćemo biti skuplji od Crne Gore ako oni imaju pet časova praktične obuke ili deset časova teorijske obuke, to je logično. Obuka je sada u Srbiji jeftina i nadam se da će cena ići gore. A ako hoćemo da imamo kvalitetne vozače onda mora da se uključi država i da propiše minimalnu cenu. Ukoliko hoće da pomognu kandidatima da to ne bude skupo, onda bi mogli bi da ukinu PDV na obuku, pa će to da smanji i cenu za 20%. Kvalitet će biti bolji, a obuka jeftinija'', zaključuje Rašeta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obuka za vozače B kategorije mogla bi da poskupi na 140.000 dinara

 

104738-auto skola.jpg

 

Obuka u auto-školama za ''B'' kategoriju mogla bi uskoro da poskupi sa sadašnjih 60.000-70.0000 dinara na minimalno 140.000 dinara, koliko pokazuju troškovi poslovanja, rekli su u Privrednoj komori auto-škola Srbije.

 

''Započeli su razgovori predstavnika Agencije za bezbednost saobraćaja i Ministarstva unutrašnjih poslova o novoj minimalnoj ceni koja bi, kako sada pokazuje ''matematika'', za ''B'' kategoriju trebalo da košta minimalno 140.000 dinara'', rekao je za Betu predstavnik te komore Mladen Rašeta. On je rekao da je država poslednji put propisala minimalnu cenu 2012. godine, a od tada je benzin skuplji 100 dinara, automobili za obuku su sa 9.000 evra poskupeli na 16.000 evra, a plate instruktora su bile 40.000, a sada bi minimalno trebalo da budu 100.000 dinara. Dodao je da su auto-školama neophodni dobri vozači instruktori i savremeni automobili radi obuke jer se kandidat ne može obučavati na starom vozilu, a zatim voziti tehnološki daleko naprednije. Rašeta je rekao da država propisuje minimalnu cenu zbog toga što je neophodna kvalitetna obuka vozača, a da je bezbedna vožnja od opšteg interesa za građane i saobraćaj. Maksimalna cena, kako je dodao, do sada nije propisivana, već je nju regulisalo tržište.

 

''Problem je što postoje auto-škole koje žele brzo da dođu do novca, pa zapošljavaju manje kvalitetne instruktore i koriste stariju opremu'', kazao je Rašeta. On je rekao da utvrđenu cenu od 140.000 dinara treba da odobri MUP i Vlada Srbije ''koji su voljni da saslušaju predlog auto-škola''. Rašeta je rekao da su auto-škole poslednjih meseci već korigovale cenu, najviše za ''B'' kategoriju, sa oko 60.000 dinara na oko 100.000, koliko naplaćuju u Novom Sadu. Najjeftinija obuka je, prema njegovim rečima na jugu Srbije gde je oko 60.000, koliko je minimalna propisana, a kako se ide ka severu Srbije cena je sve veća, mada je u Beogradu zbog konkurencije velikog broja auto-škola od 70 do 80.000 dinara. ''Građani za obuku ne treba da biraju najjeftiniju auto-školu jer to ne znači da će dobiti i najkvalitetniju obuku i bezbedno upravljati vozilom'', rekao je Rašeta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, neshaoct said:

plate instruktora su bile 40.000, a sada bi minimalno trebalo da budu 100.000 dinara.

kad bih znao nekog da mu plata ode 250% :) 

bice mi kazemo 140k obuka

mnogo je, ajde 100k

a jel moze 110k

moze

 

i onda kao svi zadovoljni, nije 1000 eur al je oko 50% povecanje - izborili smo se na neopravdano pljackanje. 
I dalje ne vidim razlog ukidanja nacina polaganja voznje od npr pre 20 godina. Pre par godina je drzava naterala auto skole da se opreme, da ispune neke uslove koji, realno nisu potrebni. Da li treba neko da sedi 40 ili koliko vec casova za kompom i sa predavacem da uci sve ono sto moze kroz obuku u voznji i saobracaju sa instruktorom da savlada? 

Ta teorijska obuka nece spreciti one koji su nameracili da se bahato i nesavesno ponasaju u saobracaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

isto gledam po NS, nissan juke, a klasa nova, t cross... 

zar ne može da bude ograničeno koji auto? podstakneš fas tako što kažeš moraju biti 500L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poskupljuje obuka za vozače u auto školama - Kako uštedeti? Postoji više načina!

 

1_autoskole-beograd-cene-2022.jpg

 

Svedoci smo činjenice da širom sveta skaču cene robe, hrane, energenata, odnosno goriva. Jedna od posledica ovih poskupljenja, a naročito veće cene goriva, jeste poskupljenje časova obuke za vozače u auto školama u Beogradu. Iako je ranije bilo najavljeno da će poskupeti cena obuke samo za ''B'' kategoriju, ispostavilo se da će, ipak, časovi obuke biti skuplji za sve kategorije. Cene teorijskih časova će za sada ostati nepromenjene. Časovi praktične obuke poskupeli su sa prvobitnih 1.200 dinara na 1.500 dinara, dok će za obuku za ''B'' kategoriju polaznici, za sada, morati da izdvoje između 80.000 i 90.000 dinara. S druge strane, iz Privredne komore Srbije najavili su da bi poskupljenje za ''B'' kategoriju moglo da bude i veće - do čak 140.000 dinara minimalno ako se uzmu u obzir svi troškovi poslovanja. Polaznici, ne samo da plaćaju troškove teorijskog i praktičnog dela obuke, već i troškove za lekarski pregled i prve pomoći (dodatnih 5.000 dinara). Zajedno sa taksom za izdavanje probne vozačke dozvole, cena obuke će za sve kategorije u narednom periodu sigurno biti veća od 90.000 dinara!

 

Faktori koji su uzrokovali poskupljenje obuke u auto školama
Glavni razlog za ovakvo poskupljenje pre svega je rast cene goriva u Srbiji, ali i svuda u svetu. Takođe, neki od faktora koji su uzrokovali skok cena u auto školama jesu i povećanje plata instruktora, kako bi mogao da se zadrži stručni kadar, ali i rast troškova rada auto škola koji su znatno porasli u proteklom deceniji. Podsetimo da je 2012. godine država poslednji put propisala minimalnu cenu za obuku u auto školama. Međutim, od tada su poskupeli benzin, automobili za obuku, troškovi njihovog održavanja, troškovi knjigovodstvenih usluga, troškovi zakupa lokala, kao i plate instruktora. U skorijoj budućnosti se očekuje rast i drugih troškova: cene zakupa poligona, cene održavanja vozila, cene informatičko-računarske opreme i softvera neophodnih za pohađanje teorijskih časova i polaganje teorijske obuke. Mnogi, a naročito budući vozači, nisu zadovoljni ovom promenom, što je razumjivo. Ali, zbog predominantnog skoka cene goriva nije realno očekivati da cene obuke u auto školama ostanu iste, jer to nije ekonomski isplativo i održivo rešenje za auto škole. Iz auto škola poručuju da kandidati uvek mogu plaćati časove na rate.

 

Načini da uštedite uprkos povećanju cena! 
Iako trend skoka cena za obuku ne jenjava, to ne znači da ne može da se napravi troškovna ušteda. Naprotiv. Postoji više načina kako da sačuvate deo svog budžeta.

  • Bez čekanja za upis u auto školu.

Ukoliko niste u mogućnosti da izdvojite budžet za obuku u ovom trentuku, onda upišite auto školu sada, a kasnije počnite sa obukom. Nakon potpisavanja ugovora sa auto školom, u kojem postoji stavka o ceni časova, vi ćete praktično biti osigurani od povećavanja narednih cena kada krenete sa obukom.

  • Popusti u pojedinim auto školama.

Postoje određene auto škole koje nude popuste i povoljnosti, u slučaju celokupne uplate. Recimo, ukoliko odmah u svom budžetu imate 75.000 RSD koje biste izdvojili za obuku odjednom, moći ćete da dobijete određenu pogodnost, kao što je gratis lekarsko uverenje ili prva pomoć. Takođe, neke auto škole nude popuste, ukoliko penzioner uplaćuje za svog unuka/unuku.

  • Informišite se o pouzdanim auto-školama.

Biti dobro informisan danas je ogromna pogodnost. Stoga, pre nego što upišete određenu auto školu u Beogradu, raspitajte se o tome da li neka od njih nudi neke pogodnosti i povoljnosti. Na portalu Radar moći ćete apsolutno besplatno da izaberete pouzdanu auto školu, na osnovu ocena i iskustava drugih korisnika. Ukoliko se prijavite, odnosno napravite rezervaciju na Radaru, dobićete i jedinstvene pogodnosti u auto školama.

  • Sačekajte pogodan period za upis.

Ukoliko ne planirate u skorije vreme da upišete auto školu, onda možete mirne glave sačekati zimu. To je zato što je zimski period nepopularno vreme za upis, odnosno mali broj kandidata se tokom zime obučava za vožnju. Zato auto škole, za vreme zime, nude obuku po veoma primamljivim cenama.

  • Ne upisujte najjeftiniju auto školu.

Možda biste do sada izvukli zaključak da treba da upišete najjeftiniju auto školu, ali time biste napravili veliku grešku. Ukoliko primetite da su cene za obuku u određenoj auto školi znatno niže od cena u drugoj auto školi, vrlo verovatno je da se radi o veštom marketinškom triku sa skrivenim troškovima. Dakle, ukupna cena za obuku bi vam bila znatno skuplja od one koja vam je ponuđena, upravo zbog ovih skrivenih troškova. S druge strane, upis najjeftinije auto škole ne znači da ćete dobiti i najkvalitetniju obuku u istoj. Kvalitetna obuka nije samo u interesu vozača, već je to pitanje opšteg javnog interesa za sve građane i bezbednost u saobraćaju. Upisom jeftine auto škole najverovatnije ćete morati da plaćate dodatne časove, kako biste imali kvalitetniju obuku, a dopunski časovi se neretko naplaćuju znatno skuplje.

  • Ne važi uvek - što je bliže, to je bolje!

Nemojte na prvu loptu odabrati auto školu koja je najbliža vašem domu. Uzmite u obzir i druge lokacije, odnosno auto škole koje se nalaze blizu vaše škole, fakulteta ili posla. Vrlo je verovatno da će cena obuke na drugim lokacijama biti povoljnija u odnosu na cenu obuke u auto školli koja je blliža vašem domu.

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim nigde da se spominje poboljsanje ucinkovitosti skupljih auto skola... Od novih vozaca koje licno poznajem, ne vidim da su sposobniji nista vise od vozaca koji su polaganje placali manje od 20.000din... Poznavanje prve pomoci im je takvo da bih radije pokusao preziveti sa krvarenjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novo poskupljenje obuke u auto-školama?

 

85986-auto skola 01.jpg

 

Usled rasta troškova života u Srbiji, očekuje se i novo poskupljenje obuke u auto-školama, pa bi tako uskoro obuka za nove vozače mogla da košta i 100 hiljada dinara, prema mišljenju onih koji obuke održavaju.

''Mi smo imali neku cenu koju nam je odredila država, minimalnu, nju smo držali negde do aprila ove godine i onda smo prinuđeni bili pri onom prvom poskupljenju goriva da podignemo tu cenu za nekih 30%. Obzirom da sve cene rastu pomalo svaki dan, trebalo bi da podignemo opet za neki procenat. Bar nekih stotinak hiljada bi trebalo da to košta. Mobilni telefon koji svako ima košta toliko, a obuka je nešto što se odradi sada za ceo život'', rekao je jedan instruktor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Papreni skok cena obuke za vozače

 

voznja p01.jpg

 

Poskupljenje vozačke obuke je izvesno, samo se još ne zna koliko bi mogla da košta kompletna obuka. Sve se češće se priča o skoku cene u auto-školama u Srbiji, a nova cena bi mogla da bude i 128.000 dinara, odnosno da premaši 1.000 evra.

 

Obuka vozača u auto-školama košta podosta, ali ovih dana počela su dodatna poskupljenja i sada smo došli u situaciju da će, po svemu sudeći, na obuku ići samo oni koji imaju mnogo novca. Predstavnici Privredne komore auto-škola Srbije i nekoliko drugih auto-škola, gostovali su u SAT emisiji, gde su obrazložili zašto se poskupljenje događa, da li zaista mora da se desi, šta treba da se promeni da bi obuka bila jeftinija i ko je zapravo krivac za sve što se dešava.

 

''Cena auto-škole nije menjana od 2012. godine, tad je litar goriva bio 100 dinara, sad je uveliko prešao 200 dinara. Ovaj posao rade mala privredna društva od 5-8 zaposlenih i vrlo senzibilno reaguju na svaku promenu na tržištu'', rekao je Goran Kojadinović, iz auto-škole ''Gazela'' u Beogradu. Imajući u vidu poskupljenja u svim sektorima, a najviše poskupljenje goriva, koje utiče na rad auto-škola, obuka vozača bi uskoro mogla da košta oko 1.000 evra. ''Da bi se pokrili svi troškovi, poskupljenje mora da bude minimalno 128.000 dinara'', potvrdio je Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije.

 

Auto-škole u Novom Sadu već od juna meseca podigle su cene u auto-školama: ''Cene smo podigli u junu na 110.000 dinara, a govori se da će cene ići nagore, što je i realno da se podigne cena na nekih 130.000 dinara'', kaže Emil Turai iz auto-škole ''Flojd'' u Novom Sadu. Cene obuke vozača u auto-školama u Vršcu su oko 90.000 dinara, a kako navodi Slobodan Milošević iz auto škole ''Bos'' cene obuke u ovom gradu bi trebalo da budu oko 130.000 dinara. Prema istraživanju SAT plus revije, u regionu je cena obuke vozača između 500-600 evra, pa imajući to u vidu, cene u auto-školama u Srbiji su među najskupljim u regionu. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...