Jump to content
FAS Goran
oktopod

Farbanje / zaštita Punta odozdo

Recommended Posts

@Evidenticar

Rado bih preusmerio ta sredstva na nesto drugo, jer uvek nesto ispadne :) Ali cini mi se da mi je na suvozackom mestu vlazan tapacirung, pa mislim da negde odozdo prolazi i to bih da sprecim.

@Lj_ubica

Razmisljao sam o tome da to uradim sam, ali kasno sam se setio :) Nemam gde to da odradim, a ni potreban alat za brusenje, nanosenje. Doduse, ne znam da li onaj Paint Zoom sa TV prodaje moze da posluzi umesto kompresora. (Da, postoje naivcine koje kupuju stvari preko TV shopa  :fun: )

Da li neko ima preporuku za nekog majstora, limara farbara u BG? Moze i PP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo da ozivim post, puntaci na postaju stariji, pa je zastita poda aktuelnija.

Ja sam pre cetiri godine zastitio pod sa Body 930. Tada sam ga nanosio kompresorom na ceo pod i na koseve. Prethodno sam na par mesta zavario rupe, kojih tada nije bilo puno. Pre pocetka bilo kakvih radova, neophodno je oprati pod auta sa onom puskom i ostaviti da se osusi. Ja sam ga prao u praonici pa posle ostavio tokom novi da se osusi.

Presao podosta kilometara od zadnjeg sredjivanja poda, pa je red bio da se opet pod sredi.

Bio sam vrlo neprijatno iznandjen koliko je bilo trulezi na podu.

 

a14.thumb.jpg.7aec70d343dc48d37e834d04f18a88d7.jpga13.thumb.jpg.396b118c17904766aec1d5e8c5a7874c.jpga12.thumb.jpg.070e03935c96cfc0a41dbf4fc97cc8fe.jpga11.thumb.jpg.2e0a4e0482606a8bf096a0ca28272778.jpga10.thumb.jpg.1d71af019c68d31369650a458b429d84.jpga9.thumb.jpg.7b602d1afd8685edd4a126a388e5e433.jpga8.thumb.jpg.4879ea7a958ec326e50691a3338b3d5e.jpga7.thumb.jpg.6c8269910533789933a4d7a5d43f79fd.jpga5.thumb.jpg.2e55f3e7f75706b67597ef82cec62c1c.jpga4.thumb.jpg.3f53bf031680679ca90742988679b562.jpga3.thumb.jpg.89a49982424685f67db03f81e99ee8fa.jpga2.thumb.jpg.b675f03e6156053aee5f8fc99cc20c8d.jpga1.thumb.jpg.1e347ab4d938460d2abfc93d8c185990.jpg

 

Malo bolje se vidi u mraku.

 

b3.thumb.jpg.386efaeffe15f6fc56e3e97c0674e7c4.jpgb2.thumb.jpg.fbc9186d139cbe13ef4c6f319b9f67fd.jpgb1.thumb.jpg.32fbb85828158ea21a81cf8b49873488.jpg

Uzeti ravzni srafciger i krenuti "besomucno" bockati pod, pa gde vidite da ima trulezi, oznaciti markerom i flexom sa zi(V)canom cetkom skinuti svu zastitu, sloj truleza, sloj hrdje, i to sve u dok ne dodjete do zdravog lima, koji okruzuje najmanje 2-3 cm od lezije. Tada uzmete sprej koji ide za pranje stakla, i stavite ga u antirost. Sa tim sprejom dobro naprskate seceni deo. Antirost nece prianjati za zdrav lim, ali za trulez hoce. Sacekate 3-4 sata, dobijete jedan beli i jedan tamno smedji-mrki sloj, koji opet odstranite sa zivcanom cetkom. Trulez se mora podpuno odstraniti.

 

c4.thumb.jpg.dc6eb93e6bc04614a9c616ddeee47726.jpgc3.thumb.jpg.a33c1ea4730994d38a5a3997c771ccb9.jpgc2.thumb.jpg.9f4bf4f41eb286649566c144e5e85e48.jpgc1.thumb.jpg.c2e6378a55d2a7e21612f548694bce53.jpg

 

Jedan od najgorih delova mi je bila kanalica. To je deo koji sam morao odseci da bih mogao da dodjem do dela iza njega pa da to mogu da zavarim i zastitim.

 

d3.thumb.jpg.7d01062d613e5d86097da8ad79156e86.jpgd2.thumb.jpg.7e8e79e879d1ab2c20729e221d1969dc.jpgd1.thumb.jpg.9065030de9b0c17b79a05fe2b404aa10.jpg

 

Posle svega toga je bilo zavarivanje na tapetu. Nezgodno je da se trebaju savihati delovi iz lima da bi pasovalo dovoljno dobro. Koristio sam lim od 2mm, potrosen je deo od nekih 50x20cm.

 

e4.thumb.jpg.8002b67ccfa6c60d25720fceb5ceeb51.jpge3.thumb.jpg.7b05e0c5fc6ea39dfce0186956d28b2e.jpge2.thumb.jpg.4b5bbeb4165b7f028cba4eb4c054177e.jpge1.thumb.jpg.833bd820e2529d05fa16d43623a6f7a8.jpg

 

Ono sto sam primetio je da se trulez pojavljuje simetricno, ako je imate sa jedne strane, obavezno proverite da li je imate sa druge strane. Ja sam tako nabasao na dosta trulih mesta, koje bih inace preskocio jer se nije videlo golim okom niti srafcigerom, vec sam tek nakon skidanja zastite mogao da vidim da je korozija vec jako nacela deo.

Nakon zavarivanja sam morao jos jednom da predjem zicanom cetkom, jer temperatura hoce da zagreje delove oko vara, pa krene prsljavtvina i na varovima. To se treba ocistiti da bi temeljna mogla da prekrije zavareni deo. Uljanu temeljnu sam naneo uvece pa cekao do ujutru da se osusi. 

 

f8.thumb.jpg.e48fbc9d70ea9e5428069ade6fbcc6b5.jpgf7.thumb.jpg.6fe92ca97da341ddbfb925571d2f7782.jpgf6.thumb.jpg.8c363467bbf5838d38993c830b1c42c2.jpgf5.thumb.jpg.403475f827157dc5764e32eaa61e6280.jpgf4.thumb.jpg.dc7f1f926ed865b75b444208a7bf467a.jpgf3.thumb.jpg.cc3320f279c0ea00cb278e0b1532e243.jpgf2.thumb.jpg.87f3c70704b372d94dd78a27f361ae2a.jpgf1.thumb.jpg.869935b019cf80d2406d49938fecc6ec.jpg

 

Na temeljnu sam nanosio Body 999 preko varova, u tankom sloju da bi dobro dihtovalo. On se dostta brzo susi, pod uslovom da je sloj tanko nanesen. Nakon sto se 999 osusio, preko njega sam isao sa Body 951. Unapredjena vezija 950. Na bazi kaucuka je, akon susenja izgleda kao guma. Ja sam ga nanosio cetkom, jer je kompresor sad u kvaru, i mogu reci da se relativno dobro moze nanositi cetkom. Prvi sloj ide malo teze, jer je morao da udje u sve pore i neravnine koje je prethno nanet 930 imao. Svaki sledeci sloj ide dosta lakse. Sa donje strane sam presao u 4 sloja (pod i donje strane pragova), unutrasnjost sam takodje presao sa 3 sloja.
Dosta se brzo susi, tako da za nekih sat vremena se moze poceti sa nanosenjem sledeceg sloja. Za sve ovo mi je trebalo 4 boce Body 951.

 

g7.thumb.jpg.efefa6338a3978e6bc7b88a7e492bb49.jpgg6.thumb.jpg.7eb89b8f8be625eb31317dc4160b26e9.jpgg5.thumb.jpg.60ecc3d4072f895663ec467f954b9a7b.jpgg4.thumb.jpg.df078af9990465f673e63c416c23386e.jpgg3.thumb.jpg.e6711b85310a38be8a8832e27d32018a.jpgg2.thumb.jpg.f35179ffcf567bc04917041d94b9c2b9.jpgg1.thumb.jpg.0d0f590a2ae7fc871ee26583320ab892.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

primetio sam da sam na Z10 na par mesta skinuo onu zaštitu, jer sam išao planinskim putem, pa odozdo zakačinjalo, moraću i ja da nešto namažem, dok je sveže, bitumen ili nešto što nađem.... nema puno, ali ima na par mesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

 

Mislim da je Body 951 dosta dobar. Onaj obican bitumen sto je bio ranije ti ne bih preporucio, jer nije nesto jako postojan. Ja sam mazao pod od Yuga sa tim davno, i mogu ti reci da ne traje bas dugo. Ove novije zastite su puno dugotrajnije. Pveri obavezno da li imas trulezi na onim drzacima kocionih cevi i creva goriva, jer ja sam tamo imao podosta korozije.

 

Detaljno ocisti delove koje budes zastitio sa zicanom cetkom, i to podosta okolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko para je taj premaz za koju kolicinu

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Stvar je u tome da meni treba zastita na max 10 mesta, dimenzija npr 5x6cm. Tek negde negde je zakaceno u npr kamen i skinuta zastita. Bas za vikend videh, zavlacio se pod kola....


A bitumen, cenim da cu nabaviti negde za dž....

Sent from my SM-A525F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...