Jump to content
FAS Goran
oktopod

Farbanje / zaštita Punta odozdo

Recommended Posts

Malo sam okasnio sa ovim radovima, ali nikad nije kasno, sem što je zimi teže raditi sa nateklim prstićima :D

Konkretno, šta je najbolje i kako zaštiti pod odozdo od zimskih uslova?

Primetio sam kod mene na par mesta rđu nastalu oštećenjem zaštite od udarca kamičaka i češanja trotoara i slično, pa bih prvenstveno zbog toga zaštitio...i imam par pitanja.

Mislio sam šmirglom da obradim tu rđu, možda čak i onom ručno šlajfericom na koju se meće šmirgla, da li je to pametno? Mislim na šlajfericu :) rđu moram šmirglom...

Da li i da neoštećene delove tj ceo pod malo matiram finom šmirglom ili ću tako oštetiti fabričku zaštitu, galvanizaciju šta li već?

Mislio sam da pod prvo operem deterdžentom dobro i sredstvom za skidanje masnoće za rerne (Haynes se slaže sa mnom da su ova sredstva OK), zatim šmirglom te rđave delove, onda alkoholom skinem prašinu od rđe i još malo operem takoreći, onda neka osnovna boja, zatim "glavna" boja, pa preko nje lak da bi se ubuduće lakše prao pod i teže zadržavala prašina i sneg.

Ofarbao bih u belo, mislim da je baš fora :)

Koju farbu koristiti kao osnovnu i glavnu? Koji tip farbe tačnije?

Čuo sam i da imaju neki namazi specijalni ali oni ostavljaju grubu teksturu pa se prašina i blato lakše lepi i teže pere, a i ovako dobiješ super zaštitu po meni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje je godiste tvoj punto?

Moj je 2005 i FIAT kaze da ne treba zastitta (kao i kod japanaca,uostalom)

jer je od pocinkovanog lima i navodno je trajno zasticen. Jos nisam video da je punto

korodirao osim havarisani i radjeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je 2001, jeste malo čuknut spreda i ofarban, ali sumnjam da su mu farbali pod :D

Generalno nemam problema sa rđom, to na podu ima jedno 5 do 10 mesta veličine 1 do 2 cm u prečniku, verovatno sam tim delom zagrebao trotoar ili neki kamen pa je došlo do koske :D znači i ta rđa je tek početni stadijum, nije ono da možeš prstom da probiješ :)

Pričao sam malo sa ocem, on je limar po struci ali ne radi to od mladih dana već vozi kamion, pa ga interesuje kakva je fabrička zaštita odozdo, da li je ta neka uslovno rečeno smola tj da li kad budem šmirglao budem došao do toga da palim, topim tu "smolu"...on je kao mlad to radio u Nemačkoj, tamo ljudi zaštićuju pod na ganc novim kolima sa preparatom koji se u prevodu doslovno zove zaštita auta odozdo, kakav je već Nemački jezik jelte, kovanica od 5 imenica i glagola u jednoj reči :)

Pitao sam i komšiju jednog limara, on traži 100 jevrića za pranje, šmirglu, anti rost i Wurth zaštitu, malo mi je to mnogo u ovom trenutku da dajem pa bih ipak sam to uradio kako može...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odradi sam , ja sam svojevremeno pod odozdo na alfi 145 zastitio tako sto sam osmirglao brusilicom sa onim celicnom cetkom do metala, zatim glaspapir, sve to oprao i nanio 2 ruke specijalne smjese koja je bas za tu svrhu! To je jedna jako gusta farba, skoro kao neka tecna guma, nanosi se cetkom i kad se osusi ispada isto kao ona fabricka smolasto-gumirana zastita!

Useful tip:

Ne radi cijeli pod, samo one djelove koji su krenuli, do koske idi sa celicnom cetkom , isperi, mozes pole toga da premazes sa nekim dobrim rust inhibitorom (hemikalija koja pretvara eventualnu preostalu rdju u cvrstu masu koja ne rdja dalje, ima je u bolje snabdevenim prodavnicama boja i lakova) a zatim ovom `body` bojom

mGALr.jpg

Nadam se da ces imati koristi od ovih info. , ja sam radio na ovaj nacin i sve je bilo ok.

Edited by Visconti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj burazer je svojevremeno menjao komplet pod na bubi (1300 J) i sećam se samo da je za zaštitu koristio baš neku crnu tečnost koja je podsećala na smolu ali je bila u kanti tj. nije morala da se topi!!! stavio je tanak sloj toga onda na to zalepio tanku plutu (2-3mm), zašto je ovo radio nemam pojma, i onda još jedan sloj tog crnog ??nečega??, popunio je s tim i šupljine gde pluta nije legla ili je malo više isečena i posle 2-3 dana to je bilo kao plastificirano, tvrdo i otporno na mehanička napastvovanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

BODY je sjajan, nekad sam ga koristio na Korsi i nigde nije ispucao ili se odvalio.

Slazem se da treba veoma pazljivo odraditi ostecene delove, ali kad vec radis,

i ako imas kanal, nije lose i ostatak poda odozdo preprskati tanjim slojem BODY-ja.

Sigurno ce biti korisno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

Hteo bih pred zimsku sezonu da uradim zastitu karoserije i poda odozdo. U pitanju je Punto mk.1, 1.1, 1998god. Kod mene je vec par godina i to nisam do sada radio. Da li neko ima da mi preporuci gde bih u BG to mogao da uradim, i koliko otprilike kosta? Koliko traje postupak? Vizuelno, sve mi odozdo izgleda OK, ali mislim da je vreme za neko takvo ulaganje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tebi je da dan dva ranije operes auto puskicom u samousluznoj perionici ili ako neko hoce u nekoj perionici to da uradi. Majstor ce ceo pod pre zastite prebrisati nitro razredjivacem da ga jos malo odmasti i to je to. Ostalo svako zna da uradi i kao sto Dante rece oko 50eur je cena. Ja sam toliko platio za punta pre godinu dana.

Edited by Ticma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima! Jos bi mi samo trebala preporuka za nekog majstora u BG, da znam da ce to korektno da odradi. Ja sam pitao na 2,3 mesta i cena jeste 40-60 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre godinu dana sam prodao Punta 1.2 `98. godište. Za sve godine u Srbiji (od 2004.) nikad nije video garaže, nikad nikakvu zaštitu, vožen svake zime (so, rizla i ostalo), imao je milion onih gradskih ogrebotina bukvalno do lima. Osim haube (koja iz nekog razloga truli na mestu gde dodiruje branik na većini Punta mk1), nije imao ni najmanjeg traga korozije! Eno ga u Vršcu, nastavio karijeru, čak je izbrendiran nekim folijama! :)

 

Slobodno se opusti i teraj, a ta sredstva preusmeri u nešto korisnije, na tom autu ti je korozija najmanja briga! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sta znam, ne bih se bas slozio sa kolegom iznad. Mislim da nije lose investicija zastiti auto odozdo, s obzirom koliko se soli i rizle sipa zimi kod nas. Naravno ako se auto planira voziti duze vreme. Ako nista kad dodje na prodaju, lim ce biti bolji

Ja sam na svom autu letos na svim mestima gde je probijena fabricka zastita (mehanicki o ivicnjak, kamen itd, pragove su skoro do lima oljustili kamencici) ocistio celicnom cetkom, namazao antirostom, sacekao da se osusi, pa onda Bodijem 950. Potrosio sam dve boce. I dve boce voska za unutrasnjost pragova ,gredica i tunela. Sve ovo me je kostalo malo manje od 4000din. Rad nisam platio, a za nanosenje sam koristio kompresor, pa je pod pritiskom nabaceno pistoljem.

Edited by Lj_ubica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo ves kod zastite,meni je na puntu MK2 hauba na nekoliko mesta dobro korozirala i rdja izbija ispod farbe i bas me nervira.Jel znate gde se moze kupiti nova hauba i koliko moze da kosta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas na fejsu stranicu Fiat Punto Delovi. Pitaj mozda ima u boji, a nije los sa cenama, ja sam kupovao neke sitnice, upola cene nego na nekim otpadima ovde u okolini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako,juce sam zvao Velas auto imaju novu haubu u osnovnoj crnoj boji i kosta 7.700 dinara.Odem kod mog prijatelja limara i kaze da mi ofarba tu novu kosta 70 e,a da ovu staru uradi trazi mi 9.000 din.Ko je ovde lud,jel ta cifra u redu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sva je naceta od kamencica guli se farba i bas ruzno izgleda.Da li postoji neka jeftinija varijanta,traze za haubu kao da sam slupao pola auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nije udarena i iskrivljena, onda sigurno moze jeftinije, ali ne nesto mnogo jer je u pitanju Beograd, uglavnom ta hauba treba da smirgla, gituje, opet smirgla, da se prska u spric git, pa posle u boju ... a sve to nije bas jednostavno, jer mozda mora i da se skida 

 

Zamenski delovi cesto znaju da se ne uklope kako treba, pa sa jedne strane zazor 3mm, a sa druge 6, ili rupe nisu na mestu ili nesto trece ... ko ce ga znati 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nigde udarena samo je naceta od kamencica,pa sam hteo pre zime da je uradim jer ako je dohvati so,od nje nece biti nista.U svakom slucaju cu morati da je uradim pa sta je tu je.Znam da ima tu posla i da nije jednostavno ali preteruju sa cenom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno cu uraditi ovde.Mislio sam da sam probam da uradim ali mi se ne upusta u taj izazov da ne bude posle :realmad: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...