Jump to content
FAS Goran
bokija

Daljina svetlosnog snopa

Recommended Posts

Lepo fercera,samo cini mi se da je malo kratak snop,reko bi da nema vise od 30-40 m.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa valjda,oborena i idu do 40m,a duga do 80m :question:

Ova Koletova,oborena,da su duza sprzila bi nekog :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oborena 40 do 80m a duga minimum 100 do 200m ako se dobro secam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam moje stelovao da pucaju na 60 m kad su u najnizem polozaju.Motor ih moze dici skoro do 100 a onda dugi xenoni idu i do 200m.Pored ovakvih srednjih retko i koristim duga,al kad si na nepoznatom putu nocu bez mnogo saobracaja i repera onda i te kako dobro dodju.Inace dobro nastelovani xenoni ne smetaju drugim vozacima nista vise od H sijalica.Jedino kad ti prilaze i vide far koji je jako obasjan pocnu da ablenduju refleksno.Kad upale duga za stalno onda ih pogasis kad upalis svoja duga.

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

strpo bi i ja xenone samo me brinu ovi nasi kontrolori zakona kako ce da tumace novi zakon,pa cisto da se strpim jos malkice.a za visinu ako se ne varam obicno daju da je potreban nagib snopa 1.2-1.3% znaci visina tablice auta ispred u voznji

Share this post


Link to post
Share on other sites

maglenke do 40, kratko 40-80, dugo do 200.

Ja sam svoja kratka namestio tako da bacaju oko 60 na -1, i tako ih i drzim. Na otvorenom putu kad nema nikoga, dignem ih na 0, i fino.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kako to "namestate" dokle ce da bacaju, ja uvek volim da bace malo vise kad vec mogu u gradu motoricem da ih korigujem ... dakle kako ih podici?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mackoni :welcome: ,

namestanje mozes da uradis i sam :D ,

nadjes,u mrklom mraku,obavezno na ravnom,neki shiri zid,odaljis auto 60m do 80 m(to ti je otprilike 70 koraka),od zida,naravno u rikverc,to jest da ti farovi budu budu okrenuti ka istom.

Zatim,dok su ti upaljena srednja svetla.prvo na stelujes vozacev far koji treba da ti baca,krace od suvozacevog,da ne smeta vozacim iz suprotnog smera,znaci treba da bude spusteniji,njega namestis da ti bude na 40 m,a onda nastelujes suvozacev,ali tako da baca snop do zida,to jest da ga osvetljava u podnoziju,suvozacev ti je duzi.posto treba da osvetli i trotoar,odnosno bankinu.

Mehanizam,to jest sraf, za stelovanje ti se nalazi,bar kod mene na Marei,sa gornje strane fara,i vidi se kao jedan inbus shraf,u pocetku ga okreci pazljivo,dok ne vidis na koju ga stranu spustas na koju dizes,i nemoj nikako da ga motas do kraja u jednu ili drugu stranu,da ti ne bi "preskocio",posto su navoji od plastike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skroz tačno, uz malu preporuku da se sa hodanjem nastavi još 30-tak koraka, jer može biti da si rastom niži čoveka kao što je MIK pa bi sa hodom od 70 koraka napravio razdaljinu od 50 metara izmedju farova i zida. Kreni ti jedno 100 koraka nećeš omanuti! (Korkak krupnog čoveka, koji korača žustro je oko 60 cm, normalni hod 50 cm).

Ukoliko ne budeš bio u prilici da nadješ takav zid koji bi ti bio na ostojanju od 60 metara (desi ti se neko drvo, vozilo ili grupa ljudi na medjurastojanju) - grubo nameštanje mžeš da izvršiš na zidu koji je udaljen 5 metra od farova i to:

1i900i.jpg

naravno, potreban ti je i metar, kreda i tačni podaci o merama vozila. Ova slika je projekcija farova na naspramnom zidu. Obrati pažnju na levi far. Desni treba da ti je viši za oko 5%

Medjutim, farovi imaju i horizontalnio štelovanje, tu je već malo ozbiljnija stvar. Nešažljivim radom možeš da ih učiniš "zrikavim", pa da ti levi dobro radi, a da desni bude isuviše ne levo orijentisan, pa on zaslepljuje suvozača. Za to ti je potrebno strpljenje i što udaljeniji zid!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri stelovanju farova je najveci problem podesiti otklon levo-desno.Visina se lako nadje,al dobrih rezultata nema dok se ne da dobar pravac.Kad se stelovanje radi na kratkom rastojanju onda je snop ostar i vidljiv ali zbog malog rastojanja greska vrtoglavo raste na daljinu.Kad stelujes na veliku daljinu recimo 1:1 onda je problem sagledati zizu....Ipak svaki trud daje bolje rezultate od zanemarenog rastelovanog fara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nisam ni ja nesto visok 176 cm,ali ovo sam rekao za korake otprilike,ja sam ih bazdario tu negde na 70 mojih koraka,i sa socivima koja imam u farovima,i xenonima unutra-to izgleda prava mera,a da ne bije po retrovizorima vozaca ispred.

Sto se tice otklona,o kom pise Bokija,tu je u pravu,da je to mnogo komplikovanije nastelovati,ali ja sam izgleda imao dobro podeseno to,pa nisam ni dirao.

A taj otklon je najlakse proveriti po magli,kad su vam upaljena oborena,po magli se tacno moze videti gde gadjaju,levo i desno,to jest da li su zrikava,ili se ukrstaju ili su pak pravilno podesena tako da svaki far osvetljava svoj deo puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam svoje farove štelovao kad sam montirao xenone sa Vladom Errorom.

Štelovani su na zidu garaže koji je bio dobrih 40m udaljen sa skroz dignutim farovima.

Tako bacaju skoro 100m. To mi je vangratska varijanta a u gradu vozim za jedan stepen spuštene,

a to je ovaslika:

LyvPS.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au Kole, jel ovo snimak iz vaših kola?. Kako divno svetle ti ksenoni! Impresivno.

Da, pored divljenja htedoh još nešto da kažem u vezi štelovanja. Aparat (refraktor) koji imaju naši tehnički kontrolori kontroliše podignutost - odnosno spuštenost farova. Horizontalna pomeranja je sa ovom napravom jako teško kontrolisati. bar meni nije poznat uredjaj za tako nešto. Tako da "use i u svoje kljuse" i strpljenje i upornost oko "horizontale"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je uopšte moguće dobro podesiti svetla na koja su nabudženi ksenoni, a koja nisu predviđena za iste? Svi fabrički farovi imaju sočivo da smanje rasipanje, dok budževine poprilično rasipaju i u poslednje vreme mogu bez problema da ocenim iz velike daljine da li auto ima budžene ili fabričke ksenone.

Ja sam u ozbiljnoj dilemi da li su panduri zapravo u pravu kad budu počeli da kažnjavaju oko toga.

Inače, da svetle - stvarno svetle. Da sam jedini u saobraćaju ne bih se razmišljao, ali kako nisam, i dalje imam ozbiljnu dilemu. Objektivno smetaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da se sve to da srediti i podesiti. Raštelovan far zaslepljuje, bilo on halogeni ili ksenonski. Sama žižna daljina mislim da se ne menja - jer se i pozicija sijalice ne menja, mogu biti ili reflektorske, ili "teleobjektivne" (andjeoske oči) kao na svim farovima. Posebna konstrukcija za ksenone mislimda je ipak marketinški trik nego nešto drugo. Al da osvetljavaju - osvetčljavaju i to žestoko. Pročitah negde predhodno da prave smetnje prijemu radio FM signala!? U to mogu da poverujem..mada sigurno da postoji neki stabilizator i za ovu pojavu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidzo,nisi u pravu.I na dugim i na srednjim svetlima imam savrseno ocrtanu zizu snopa,far je nastelovan po propisu i razlikuje se samo po tome sto ima vise evetla.I fala bogu da je tako,jer zbog toga sam dao novac.Oni kojima dolazim u susret,ne ablenduju zato sto su zaslepljeni,vec zato sto vide da je far jako osvetljen pa misle da imam dugo svetlo.Po meni nije resenje da mi skinemo,nego da svi stave xenone.I naravno nasteluju farove.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...ne ablenduju zato sto su zaslepljeni,vec zato sto vide da je far jako osvetljen pa misle da imam dugo svetlo.

Čim ablenduju, znači da im smeta. :whistle:

Koliko razumem, problem je što tvoj far nije namenski napravljen za Xenone...i onda reflektuje više svetla nego što treba...a, to je ono što ti zoveš vide da je far jako osvetljen .

Xenonski far je drugačiji i on nikada neće izgledati kao tvoj far, odnosno neće toliko svetleti prema ostalim učesnicima u saobraćaju, ali će takođe vozaču davati odlično svetlo ispred njega...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta cemo sa recimo Z10?To djubre sljasti i sa obicnom sijalicom.Inace jedno je ovo da je far pun svetla a drugo je ako zaslepljuje nekog.Ne mora da znaci da ako nesto jako svetli i zaslepljuje.Inace jedino kako ces da smanjis blestanje je da stavis far sa socivom.A far sa socivom NIJE namenjen samo za ksenone.Tako da farovi za Xenone su u stvari izmisljotina.I xenon sijalica ima iste zizne karakteristike kao i H sijalica,tako da je daljnja rasprava o xenon farovima malo bzvz.Ako ti ispalis sa xenonom tri puta vise svetla od obicnog fara onda tu lezi problem,ali onda zakon ne bi trebalo da se bavi vrstom sijalice nego kolicinom lumena po kvadratnom metru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xenon sijalica koja se stavlja mesto h7 je identična po obliku. Potpuno pasuje na ležište u faru na mesto h7.

Tako da ako je far konstruisan da zaslepljuje to će sa xenonima da radi odprilike 3 puta više jer je svetlost xenona toliko puta jača.

Istina je međutim i da je fabrički xenon far za Stila drugačiji od onoga za h sijalice.

Moja su iskustva da mi niko do sada nije ablendovao sa svetlima podešenim kao na slici gore, a to je nekih 40m.

Kada ih dignem za jedan podeok, a to je onda već oko 80-100 m, to već nekom smeta. Priznaćete da je to već dužina nečijih dugis svetala.

Probao sam drugim kolima da se mimoiđem sa svojim (sa dignutin kratkim svetlima). Jednostavno taj far jako svetli. Ne mogu reći baš da ni malo ne smeta, ali opet mnogo manje nego raštelovani far sa h sijalicama.

Svakako je naj prijatnije kad se mimoilaziš sa nekim ko ima svetla jačine pozicija, to ništa ne smeta, druga je stvar šta taj vidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prema svecu i tropara.Ne mozes na vozilo koje razvija velike brzine staviti farove koji svetle ko Yugo.Inace ,ljudi na nastelovane xenone ablenduju samo zato sto vide mnogo svetla,a ne zato sto im smeta.Meni tudji nastelovani xenoni ne smetaju,i nije poenta da tehnicki nazadujemo nego da se ide napred.Vise se nezgoda dogodi zbog slabih farova nego zbog prejakih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

al ste se, da izvine kulturniji narod - rasprdeli

xenon daje vise svetla.

U uslovima kad dolazi do zaslepljivanja sa obicnim sijalicama, xenon zaslepljuje vise.

Na farove koji nemaju striktno jasno crtanje - nema smisla stavljati xenone.

Socivo, ili nista. Socivo svetli samo tamo gde treba, i smeta samo u retkim prilikama (Stanete na raskrsnici, i cekate da se skrenete levo. Nadolazeci smer vam od reda popisuje uzu i siru porodicu. Sa xenonima se to siri na nacionalno drzavni nivo).

Ali to tako mora. Nema te "autonivelacije" koja ce to srediti ni sa halogenom sijalicom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...