Jump to content
FAS Goran
oktopod

Šta je bolje od delova kupiti originalno / kvalitet delova?

Recommended Posts

Ja sad gledah za stila jtd 85kw, obe poluosovine preko 30000din :D Dodas i nosace u kvalitetu..odose 500eur

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler navodi da falsifikovani delovi automobila postaju profitabilniji posao od droge

 

amg tocak.jpg

 

Brojni proizvođači automobila su suočeni sa problemom nestašice delova, ali tržište falsifikovanih automobilskih delova cveta. Naime, prema šefu Daimlerovog odeljenja za pravne proizvode i intelektualno vlasništvo, više od 1.7 miliona falsifikovanih proizvoda je zaplenjeno prošle godine, dok je Daimler pokrenuo ili podržao više od 500 racija.

 

Reč je o blagom rastu kroz godine, a iznenađujuće je to što su brojne racije odložene zbog privremeno zatvorenih sudova. Međutim, Daimler i za ovo ima objašnjenje - budući da je svet pogođen pandemijom koronavirusa, online prodaja falsifikovanih delova snažno dobija na značaju. Kompanija je uspela da ukloni 138.000 falsifikovanih proizvoda sa mreže. Najviše pažnje Daimler je posvetio falsifikovanim proizvodima koji utiču na sigurnost vozila, poput kočionih diskova i felni. Iako ti proizvodi često izgledaju legitimno i teško je prepoznati razliku, njihov kvalitet je značajno niži od originalnih proizvoda. ''Oni ne ispunjavaju ni minimalne pravne standarde'', dodaje Daimler.

 

Testirano je nekoliko falsifikovanih proizvoda, pri čemu je automobil sa lažnim delovima kočionog sistema imao znatno dužu krivu zaustavljanja. Uz to, delovi su pokazali opsežnije trošenje pri testu otpornosti. Unifab Trade Association je zabeležio da lažni delovi često ostvaruju veći profit od narkotika. ''Najbolji način da ih izbegnete je korišćenje zdravog razuma i kupovima delova od ovlašćenih trgovaca ili uglednih firmi''. Najbolji pokazatelj su cene koje se često čine toliko dobre da nisu istinite.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: Koji je rok trajanja delova?

 

Ekipa emisije SAT, uz pomoć stručnjaka, pokušava da odgovori na pitanja svih vlasnika polovnih vozila - koliko stvarno delovi mogu da traju i šta mora da se menja čak i kada nije u kvaru.
Mnogi vozači znaju da treba menjati ulje, antifriz ili recimo kontrolisati kočnice, ali isto tako mnogi ne razmišljaju o tome da svi delovi imaju rok trajanja. Zato, pre svega za one koji se do sada nisu bavili mehanikom, otkrivaju kada je vreme da se menjaju najkritičniji delovi poput vodene pumpe, kaiševa, filtera, amortizera, spona, plivajućeg zamajca i mnogih drugih zbog kojih možete da pretrpite i mnogo veću štetu.

 

Od ovog minuta u klipu svoje stručno mišljenje daje @Goran Zemun

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Falsifikovani delovi za automobile: Prevara opasna po život

 

amg tocak.jpg

 

U opticaju je sve više lažnjaka na tržištu automobilskih delova, kažu nemački proizvođači vozila. Njima to pravi štetu, a za učesnike u saobraćaju može biti veoma opasno.

Kada Lita Silje Jeniš priča o svom poslu, ona zvuči kao policijska detektivka. Priča o racijama, skrivenim pogonima za proizvodnju, o organizovanom kriminalu. Priča o mreži krivotvoritelja, o ljudima koji sve to organiziraju, o zaplenama. Jeniš međutim ne radi u policiji. Ona je pravnica i radi za Mercedes. Ona se bavi zaštitom robne marke i pokušava da otkrije falsifikovane Mercedesove delove i da ih ukloni sa tržišta. ''Falsifikovani proizvodi predstavljaju znatan rizik za mušterije'', kaže Jeniš. Recimo delovi za kočnice sa manje vrednim komponentama što u praksi znači duži put kočenja. Ili diskovi za kočnice koji sadrže otrovne stvari poput olova ili arsena. Vetrobrani od običnog stakla za prozore. Filteri za vazduh koji nisu napravljeni od materijala otpornog na vatru. Popis je dug.

 

Sve više falsifikata

Sudeći po podacima proizvođača automobila, falsifikovani delovi se često otkrivaju i povlače iz prodaje. Volkswagen je objavio da je samo za tu marku vozila prošle godine zaplenjeno falš delova u vrednosti od 14 miliona evra. To je skoro dva puta više nego godinu dana ranije (8 miliona). Kod Mercedesa su tokom 2021. u sklopu 650 racija od strane nemačkih vlasti otkrili više od 1.86 miliona krivotvorenih delova. To je 6% više nego u 2020. ''Nema čega nema'', kaže pravnica Jeniš. U ponudi su Mercedesove zvezde, aluminijumske felne, vazdušni jastuci, brisači, pa sve do delova za kočnice i svećica za motor. Inženjer Tomas Šuster iz organizacije KÜS, zadužen za tehnički pregled vozila, kaže da je ovaj trend u porastu. Neki delovi su, kaže, toliko nekvalitetni da mogu ugroziti sigurnost saobraćaja. Ali, ima i delova koji su dovoljno dobri, takoreći verne kopije originala - to pak nanosi ogromnu ekonomsku štetu proizvođačima.

 

Opasnost za učesnike u saobraćaju

Krivotvoreni delovi se često brzo otkriju na tehničkom pregledu vozila, barem oni koji se vide na prvi pogled. Originalni delovi ili delovi koji su kopirani sa izričitom dozvolom proizvođača na sebi imaju kontrolni broj. Ali šta je sa delovima koji nisu vidljivi osim ako se automobil ne rasklopi? ''Filteri za vazduh, svećice ili diskovi za kočnice su ugrađeni tako da ne možemo videti da li su falsifikati'', napominje Šuster. Nasuprot tome, lako se vide krivotvorine felni ili svetala. Ovo potonje je opasno u saobraćaju jer loši farovi mog zaslepiti vozače iz suprotnog smera. Često i sami vozači mogu da posumnjaju da im se podvaljuje lažnjak. ''Potrošači bi trebalo da budu svesni da u slučaju velike razlike u ceni u odnosu na originalne delove tu nešto jednostavno ne štima'', kaže Šuster.

 

Automobilska branša ulaže velike napore u borbi protiv krivotvorenih delova. Koncern VW je pojačao saradnju sa vlastima u Nemačkoj i inostranstvu. Mercedes, kako nam kaže pravnica Jeniš, prikuplja informacije, sarađuje s carinom, prekopava onlajn-prodavnice i pomaže istražnim organima prilikom racija. Iz Porsche-a ne navode konkretne podatke o krivotvorinama, ali su nam rekli da pažljivo motre šta se događa na velikim platformama poput Ebay-a, Amazona ili Alibabe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je covek dokon i kad ima slobodne dane, pravi sebi samo probleme, isto kao i ja :D

Da li je neko narucivao delove sa Prodajadelova.rs, i ima li kakvih iskustva, posto sam nasao Set za moj auto sa popustom za nekih 14k.
Jesu li im delovi teski kinezi ili je roba iole normalna?

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, mare_kv said:

Jesu li im delovi teski kinezi ili je roba iole normalna?

Nemaju oni svoje delove. Niti ih uvoze, niti imaju lager delova.

Kvalitet delova koje prodaju kao posrednici je ustvari ono što uvoze Wagen International, KitKomerc i ostali koji zaista uvoze delove. Skoro ih je preuzela ekipa koja drži sajt PolovniAutomobili. Jedino možda možeš da ih pitaš od koga povlače taj set, pa da na osnovu toga možeš da naslutiš, ali... veliko je pitanje da li će ti uopšte to reći i/ili reći pravog dobavljača.

 

Npr.:

- 2022. godine Wagen International je uvezao robe u vrednosti od 41.1 milion evra. Od toga (po državi porekla): 10.5 miliona iz Kine, 6.7 Nemačka, 3.4 Turska, 3.1 Italija, 2.5 Rumunija, 2.1 Poljska, 1.6 Mađarska...

- 2022. godine KitKomerc je uvezao robe u vrednosti od 27.3 miliona evra. Od toga (po državi porekla): 5.1 Nemačka, 3.6 Kina, 3.6 Češka, 2.9 Italija, 2 Poljska, 1.3 Rumunija, 1.2 Turska...

- 2022. godine Delmax je uvezao robe u vrednosti od 22.4 miliona evra. Od toga (po državi porekla): 4.8 Kina, 2.8 Nemačka, 2.4 Poljska, 2.1 Italija, 1.8 Turska, 1.3 Španija, 0.9 Velika Britanija...

- 2022. godine Gazela Komerc je uvezla robe u vrednosti od 17.8 miliona evra. Od toga (po državi porekla): 5.4 Kina, 2.2 Italija, 1.9 Turska, Poljska 1.4, Nemačka 1.1...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam prošli put radio veliki srvis na Puntu,sve je bilo INA i Dayco,ove godine sve neko šaranilo,nikad čuo,a sve made in italy i made in poland…

 

IMG_0974.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mare_kv okrenes nekoliko ovlascenih i pitas za cenu. Ako ti odgovara i nije neka razlika u odnosu na neke INA, Dayco itd. onda porucis od njih.

Na tvom mestu bih se drzao majstora da on sve poruči, ugradi i da garanciju na to sto je ugradio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mare_kv said:

Da li je neko narucivao delove sa Prodajadelova.rs

Ja sam samo kod njih uspeo da nađem glavčinu za deltu. Febi čini mi se, i SKF ležaj. Bili su predusretljivi i dobio sam popust

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Axic said:

@mare_kv okrenes nekoliko ovlascenih i pitas za cenu. Ako ti odgovara i nije neka razlika u odnosu na neke INA, Dayco itd. onda porucis od njih.

Na tvom mestu bih se drzao majstora da on sve poruči, ugradi i da garanciju na to sto je ugradio. 

ma zvao sam vece neke prodavnice i ovi after Setovi su oko 200e, toliko mi i majstor trazi za deo koji ce on da ugradjuje. Mene najvise nervira stavka da ako sve on ugradi i sve uredno ja njemu platim, i ako se zadesi da nesto ne valja opet ja placam skidanje menjaca, a isto tako svi mi vrlo dobro znamo kakvi su nam delovi u zemlji :D
 

@neshaoct hvala za podatake, vrlo zanimljivo. Iskreno mislio sam da Wint uvozi vecinom iz Evrope, kad ono cvrc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vec odavno ne kupujem delove i ne nosim kod majstora , samo zakazem i odvezem auto , trebalo bi da daje neku garanciju na rad i na delove koje je on porucio i ugradio , vecina njih tako radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Flex said:

Zasto bi placao ako se zadesi da nesto ne valja? Pa on je porucio deo i ugradjivao.

Sent from my M2103K19G using Tapatalk
 

Zvao sam nekoliko majstora vezano za zamenu seta, i pitao da oni nabave i ugrade i da li imaju garanciju. Dobio sam odgovor da moze, da ima 2 godine, i na moje pitanje da li se placa skidanje menjaca ukoliko taj set ne valja, odgovor je bio DA kod svakog, i uz obrazlozenje da prodavnice ne placaju kao ponovno skidanje i vracanje.

@Markoni Bg slazem se, jeste malo skuplja igranka ali imas garanciju i nemas muke da reklamiras deo. Isto sam ja hteo i za kvacilo, ali vidis kako se i sta radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo ako mu ne bih platio. Neka da garanciju lepo, kad vec zna da naplati, i sve super.

Sent from my M2103K19G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezobrazluk. Njegov deo ( i lep rabat uzme ) + njegove ruke, sve lepo naplati a ako se pokvari u medjuvremenu opet bi da naplati ruke... Bezobrazluk. Tako nikad nije bilo!

Pa tako na ulici moze svako da zameni... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MiloshBg jeste rad majstora poskupeo ali sam ovog puta na njihovoj strani.

On kupi delove, ugradi i na sve to daje garanciju. I onda se recimo 6 meseci kasnije nesto oko novog seta kvačila s*ebe. Odvezeš auto kod njega, on skine menjač i to kvačilo kod kojeg je npr. otišao druk ili korpa. 

 

U takvoj situaciji ne idemo ja ili ti do prodavnice da reklamiramo deo i čekamo kad će i da li će da nam uvaže reklamaciju i daju zamenski deo. To radi majstor jer je on poručio i dobio garanciju. 

 

Ako bismo mi terali mak na konac nekim žalbama, pretnjama, prijavama ne bi li ostvarili naše pravo može da prođe mnogo vremena i pitanje je kako bi se to završilo a auto ti pritom stoji a treba ti čim pre. 

 

Zato majstor preuzme na sebe sav taj posao i reši problem za dan - dva i ponovo ti je auto u voznom stanju. Da li on u toj prodavnici odmah dobije novi deo ili ode u drugu pa kupi novi a čeka odobrenje reklamacije u prvoj to nas kao mušteriju ne zanima. Tebi je kao kranjem korisniku cilj da auto što pre dobiješ ispravan i da nastaviš da voziš a tih 100-150€ za njegov rad ćeš već negde zaraditi, nećeš propasti. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesenas sam menjao 2 prednja stabilizatora (smešna cena u odnosu na set kvačila a i posao smešan). Posle 2 dana jedan je prozvečao. Zvao majstora, rekao mu šta i kako, rekao dođi tad i tad, drugi stabilizator čekao, zamenjen, ništa nije naplatio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje deo ( da bi uzeo debeo rabat, a rabati su da ne mozes da poverujes), naplati ti debelo ruke i pritom najverovatnije zezne jos nesto sto ce ti svakako naplatiti i da placas posle ruke ponovo ako reklamiras!? Pa izvini, gde je rizik uopste u toj njegovoj prici? Prodaje i ugradjuje, duplo zaradjuje a rizik 0? U toj prici tako ne moze nikako. Moze ako je situacija kao i pre sto je bilo, sta doneses to ti i ugradi pa kako bude. Garantuje samo da je pravilno ugradio deo.
Sto tako ne reagujes za neke druge stvari, tehniku i ostalo? :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MS PK said:

Sto tako ne reagujes za neke druge stvari, tehniku i ostalo? :D

Reagovao prošle  godine, bojler imao 10 godina garancije, crko posle 9. Pozvao servis, našao račun i garanciju, došli, odneli stari, doneli novi, hvala lepo dovidjenja. Moje je bilo samo da stari skinem sa nosača i ništa više. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, posto bojler kosta od prilike peti deo od plivajuceg zamajca, bez majstora x2 :D Mogao si da prezivis bez tih 100-150e jednom u 10god. max :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi mi dobro znamo kako prolaze, koliko uzimaju na rabat i kako rade (cast izuzetcima) ali bas zato sto mu ostavimo sve da on uzme sav kajmak treba da dobijes full garanciju i da sve sto ne valja u garantom roku zavrsis o svom trosku, i bez naplate ruku.

@Axic donekle ima smisla, ali posto on uzima u 2-3 prodavnice max, njemu ce odma to da zavrse i dobice deo i pre nego sto skine menjac sa auta. Bas u tome slucaju treba da uzme kvalitet i da se ne cima da ce neko da dodje da mu reklamira set, naravno ako mu je stalo do reputacije. Iskreno tih 100-150e mogu da ulozim u nesto drugo, da platim racune ili svasta nesto, i da to zaradim za dan verovatno bi me bilo briga dal ce da naplati ili ne, ali kad mi treba nekoliko dana za to, onda vec moram da trazim najbolje, i gde cu da prodjem dobro i po sebe da ne placam svasta, a i po kvalitetu da mi ne bude krs, ako me razumes...

Ne znam da li pratite mozda na M&E Manojlovic servis na Instagramu, meni se njihova prica i rad strasno svidjaju, i mislim da bi standard u svakom servisu trebao da bude onakav.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/17/2023 at 10:29 AM, Axic said:

@MiloshBg jeste rad majstora poskupeo ali sam ovog puta na njihovoj strani.

On kupi delove, ugradi i na sve to daje garanciju. I onda se recimo 6 meseci kasnije nesto oko novog seta kvačila s*ebe. Odvezeš auto kod njega, on skine menjač i to kvačilo kod kojeg je npr. otišao druk ili korpa. 

 

U takvoj situaciji ne idemo ja ili ti do prodavnice da reklamiramo deo i čekamo kad će i da li će da nam uvaže reklamaciju i daju zamenski deo. To radi majstor jer je on poručio i dobio garanciju. 

 

Ako bismo mi terali mak na konac nekim žalbama, pretnjama, prijavama ne bi li ostvarili naše pravo može da prođe mnogo vremena i pitanje je kako bi se to završilo a auto ti pritom stoji a treba ti čim pre. 

 

Zato majstor preuzme na sebe sav taj posao i reši problem za dan - dva i ponovo ti je auto u voznom stanju. Da li on u toj prodavnici odmah dobije novi deo ili ode u drugu pa kupi novi a čeka odobrenje reklamacije u prvoj to nas kao mušteriju ne zanima. Tebi je kao kranjem korisniku cilj da auto što pre dobiješ ispravan i da nastaviš da voziš a tih 100-150€ za njegov rad ćeš već negde zaraditi, nećeš propasti. 

Duzni su da daju neku garanciju za svoj rad a ujedno i ugradjen deo! Kad skine recimo menjac vidi se do cega je problem, je li do korisnika ili do samog dela. Deo ako je problematican, vrlo brzo ce se pokazati problem. Ako se neko vrati posle 10000-20000 km sa zamerkom ili ne znam cim, jasno je da nije do dela vec do korisnika tj do nacina koriscenja. Reklamacije su sastavni deo posla i niko ih ne voli, ali desavaju se...

Primer Bosch servisa, daju garanciju 60000km ili 6 meseci i to ti je sto ti je, a platis debelo!

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...