Jump to content
FAS Goran
oktopod

Šta je bolje od delova kupiti originalno / kvalitet delova?

Recommended Posts

Vozim skoro 30 godina isključivo motore sa lancem, i nikada nisam radio veliki servis,niti menjao vodene pumpe,kaiševe i slično.

Zato me je ovo toliko okupiralo.

Jedno je sigurno,za siguran put od tačke A do tačke B,nije potreban kaiš,vodena pumpa,turbina niti dpf filter ili kakva pumpa visokog pritiska.

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xenon

 

Garancija uvek treba da obuhvati godine i pređene kilometre. Gleda se onda šta pre nastupi.

Npr. ako neki servis daje garanciju posle velikog servisa na 50.000 kilometara i 2 godine = nije ok. Kilometraža je na minimumu minimuma, ali je premalo godina. Faktički, garancija ističe posle 2 godine čak i ako pređeš samo 10.000 kilometara za te dve godine jer se uvek gleda šta pre nastupi od ta dva uslova (vremenski ili broj pređenih kilometara).

Ili, ako neki servis kaže 4 godine i 50.000 kilometara = dosta bolje.

 

Lično, ako mi servis daje garanciju od npr. 4 ili 5 godina, i 60.000 km (ili više)...mislim da je to ok.

Ako odeš kod ovlašćenog i dobiješ garanciju na veći broj kilometara, npr. 80.000 ili 120.000...opet ti niko (ni oni) neće dati više od 5 godina...tako da sam proceniš da li treba da ''juriš'' te kilometre ili ne. Ako godišnje prelaziš po 20-30 hiljada kilometara, tebi se onda isplati da juriš tu veću garanciju u broju km, ali to uglavnom znači skuplji servis.

 

Mnogo važnije, kad su ove stvari u pitanju, je renome servisa. Odnosno, šta se dogodi ako stvarno bude uslova za pozivanje na garanciju.

Zato ideš u servise koje ljudi preporučuju, koji postoje dugo, za koje se prosto rečeno zna. Oni imaju veće obrte, bolju saradnju sa dobavljačima delova, pa sutra ako se ispostavi da servis mora da reklamira dobavljaču delove, lakše će to proći jer nijedan prodavac delova ne želi tek tako da izgubi klijenta koji mu kupuje delova za ko zna koliko novca svakog meseca. Zamisli servis koji dnevno uradi po 20-tak automobila...koliko oni povlače delova od prodavca. I, kad ga sutra nazove telefonom i pozove se na garanciju...mnoooogo lakše će da uvaže nego da ti sam ideš i reklamiraš to isto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je to tačno.Iz nekog svog ugla,kod bilo kog servisa, a da nije ovlaščeni,kako prolazi vreme,tako se gubi pamćenje,i čim prođe više od jedne godine,niko se ne obazire šta je bilo i ko je kriv,niti postoji bilo kakav vid zaštite vaših prava.Ostaje mi da još jednom pitam ovlaščeni servis,za stvarnu garanciju u godinama i pređenim km.Faktički ovde je samo pitanje kvaliteta PK kaiša.Da li neko zna gde mogu da kupim ORIGINALNI PK kaiš.Vidim da svi prodaju neke zamenske, i da je tu pravi šareniš od proizvođača i kvaliteta.Ko tu da se snađe,kada se svi trude da budu što jeftiniji ,a ne kvalitetniji

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo napismeno odgovora, ovlaščenog servisa:
Poštovani,
Garancija na ugrađene delove I na rad je godinu dana. Vremenski interval je 5 godina do sledeće zamene zamene seta zupčastog.

Ja sam ostao bez teksta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo par primera domaćih prodavaca delova, tj. odakle uvoze delove.

 

Euroauto, cela 2017. godina, uvoz delova po državama porekla:

 

Nemačka - 602.916 evra

Italija - 624.946

Holandija - 173.445 

Belgija - 1.079.258

Velika Britanija - 1.337.889

Turska - 61.024

Švedska - 166.229

Španija - 46.916

Poljska - 99.986

 

-----

 

KitKomerc, cela 2017. godina, uvoz delova po državama porekla:

 

Nemačka - 8.673.949 evra

Mađarska - 122.555

Kina - 214.436

Italija - 3.014.641

Hrvatska - 410.102

Holandija - 115.100

Francuska - 141.908

Češka - 923.720

Bugarska - 44.650

BiH - 207.112

Belgija - 217.949

Španija - 142.249

Slovenija - 462.663

Slovačka - 213.516

Poljska - 1.127.762

 

-----

 

Euro07, cela 2017. godina, uvoz delova po državama porekla:

 

Bugarska - 5.307.115 evra

Belgija - 494.243

Španija - 432.819

Slovenija - 43.178

Slovačka - 12.159

Makedonija - 13.345

Poljska - 93.105

Nemačka - 684.898

Kina - 69.835

Italija - 1.362.802

Crna Gora - 64.598

Francuska - 9.889

 

-----

 

Beo-Car Beograd, cela 2017. godina, uvoz delova po državama porekla:

 

Kina - 15.174 evra

Argentina - 8.494

Tajvan - 6.656

Malezija - 10.613

 

-----

 

GBG-Lucas auto parts Beograd, cela 2017. godina, uvoz delova po državama porekla:

 

Tajvan - 1.750.396 evra

Španija - 100.934

Portugalija - 19.554

Poljska - 306.708

Kina - 405.943

Italija - 361.873

Indija - 12.382

Hongkong - 29.379

Holandija - 65.329

Grčka - 624.041

Danska - 65.088

Belgija - 44.714

Argentina - 40.162

Turska - 194.716

 

-----

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde ima da se kupe original Fiat rikambi delovi (sivo bele kutije sa tri znaka Fiat lančija alfa) ?
Konkretno mi trebaju svećice za GP 1.4 16v 95konja.... hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako nekome zatreba info, nek' ima:

originalna šoferka za Fiat Nuova Bravo, kod ovlašćenog, sa senzorima za kišu/svetla: 46.676 dinara

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Axic said:
Kod ovlašćenog.

Oni hoće da prodaju delove bez da se ugrađuje kod njih?
Nisam to znao, mada mi je sada me'aničar nabavio original set zupčenja rikambi...odakle nemam pojma...

 

514149f7d930bb269e807d0397ba40a6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Home

 

Oduvek su i hteli. Prodavnica delova je jedno, servis je drugo. Sa karticom Kluba dobiješ i 10% popusta na cene iz prodavnice.

 

Svi mogu slobodno da kupuju od njih. Ponekada budu i akcije na originalni program (bilo ranije npr. za setove za veliki servis), ali u praksi to obično pokupuju druge prodavnice i preprodaju. Postoje i posebni ugovori na osnovu kojih mogu držati originalni program FCA delova (svojevremeno, dok je AP Sport bio u punoj snazi, video sam takav ugovor između njih i FAS - tadašnji Fiat Automobili Srbija). Ko, i da li neko danas uopšte ima takav ugovor - nisam siguran.

Ali, ima i falš ambalaže. Jedan od tih aftermarket prodavaca je svojevremeno kupio originalne setove za zupčenje na sniženju, kao i neki drugi. I, kod tih drugih (posle nekog vremena) nestane, tj. više nemaju originalne setove. Ali, kod tog jednog nikako da nestanu. Nikako. A, ustvari, počeli su da prave falš ambalažu i u nju da stavljaju nekvalitetne delove.

Slobodno pitaj svog mehaničara kod kog ovlašćenog je kupio, pa proveri. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo je u jednoj poznatoj radnji u Kraljevu...kaže da su gomilu delova kupili od jednog dilera fiata stojanov ili slično na koju foru ne znam ali eto imali su samo jedan set nije nešto ni bio skup 5000 mislim, kajiš ima ugraviran broj na sebi (bukvalno izgraviran nije slika) ima onaj logo bla bla, ležaj na španeru ima natpis KOREA isto broj ovo ono. Uzeo sam set skf 10000 sa pumpom vode ono ako je SKF ja sam kineski car. Kajiš tanak strašno imaš osećaj da je od plastike,a ne od gume španer kineski (made in kina) nema ni malo sličnosti sa skf španerom koji se posebno kupuje lakši barem za trećinu, kutija kao da se igraju deca, nigde holograma nigde kesice za delove sve nabacano u kutiju, nisam hteo da uzmem... Mnogo se mulja sa tim delovima svi imaju neki dil, neku šemu kombinaciju, u jednoj radnji tri litra paraflua tri uvoznika, prodavci čisti zavaljivači, guraju ono što ima najveći Rabat kvalitet nije bitan, ako si neuk naje*o si...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, neshaoct said:

Ako nekome zatreba info, nek' ima:

originalna šoferka za Fiat Nuova Bravo, kod ovlašćenog, sa senzorima za kišu/svetla: 46.676 dinara

 

28.000 platio, istu sa senzorima. Servis stakla Ivanic (nema boljih u NS). Firma je neka tri slova AFG...ili IGF, tako nesto, americka firma, ne znam gde se proizvode.
S tim da ne bi trebala biti Kina, jer kada sam dosao na zamenu rekao sam da necu kinesku soferku, i oni mi rekose "Nenene, bez brige, nece biti..."
Inace istu tu "marku" AFG ili kako vec sam nasao na jednom Volvu v40 (na svim staklima) kojeg sam gledao za druga, znaci eto idu cak i kao prva ugradnja.

 

Ako neko hoce da ustedi 20.000 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze biti da jeste. Bas cu pogledati kad zavrsim sa poslom...
Posto sam zamenio staklo, pre jedno god i po, guglao sam da vidim da mi nisu uvalili ipak made in PRC robu, i mislim da sam tada nasao da je firma iz Amerike

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Home said:

mada mi je sada me'aničar nabavio original set zupčenja rikambi

"Ricambi" na zabarskom znaci rezervni deo ;) . Tj. na ambalazi je ispisano - FLA originalni rezervni deo.

Sto se tice ovlascenih, posto je u pitanju Kraljevo, ako prolazis najblizi ti je Autogarant u Preljini. Ili eventualno slanje.

Sta god da sam stavljao iz originala za ovih 12 godina koliko vozim Fiate, nije bilo greske. Kosta malo vise, mada sto kazu ljudi, moze i povoljno da se nadje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivan said:
"Ricambi" na zabarskom znaci rezervni deo  . Tj. na ambalazi je ispisano - FLA originalni rezervni deo.
Sto se tice ovlascenih, posto je u pitanju Kraljevo, ako prolazis najblizi ti je Autogarant u Preljini. Ili eventualno slanje.
Sta god da sam stavljao iz originala za ovih 12 godina koliko vozim Fiate, nije bilo greske. Kosta malo vise, mada sto kazu ljudi, moze i povoljno da se nadje.

 

Uzeo sam svećice recimo 1100 komad, ngk što se uzima na svakom koraku košta 900 dinara...set zupčenja 6000 set sa vodenom pumpom 13000, nosač motora 6000, bobina je otrov skupa 8600 dinara komad....ostalo je ok...pričam o rikambi delovima....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Home said:

nosač motora 6000

Mene čudi cena za ovaj deo i deluje mi preskupo, pogotovo što je za GP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford naplaćuje isti menjač duplo više od Mercedesa?

 

176670-ford-gt 1.jpg

 

Ford GT i Mercedes AMG GT koriste isti menjač, ali Ford naplaćuje duplo više?! Super automobili su sklopljeni od puno skupih delova koji dolaze od raznih dobavljača, ali se mogu kupiti jedino putem ovlašćenih servisa brendova kada dođe vreme za njihovu zamenu. Prema rečima ''Road&Track'', Ford GT i Mercedes AMG GT dele isti menjač, s tim da Ford naplaćuje zamenu menjača skoro duplo više.

 

''Getrag 7DCL750'' menjač sa dvostrukom spojnicom u Fordu GT košta 32.324 dolara, u šta spada i ''kaucija'' u slučaju da kupac nema da vrati staru jedinicu. Kupci koji vrate staru jedinicu plaćaju isti taj menjač 27.624 dolara. Međutim, ''Getrag 7DCL750'' sa identičnim odnosima prenosa kod Mercedesa košta 14.940 dolara. Šta više, ovaj menjač se može naći u onlajn radnjama još jeftinije, za 13.446 dolara. Mercedes i Ford nisu jedini proizvođači koji koriste ovaj Getragov menjač. Ferrari koristi isti menjač u modelima 458 i California, ali se prenosni odnosi razlikuju u poređenju sa onim kod AMG GT-a i Forda GT. Iako su kućište i delovi menjača vrlo slični, Ferrarijevi modeli koriste drugačije prenose pete, šeste, i sedme brzine. Ali, koliko tek Ferrari traži za ''taj'' menjač, ako je kod Forda toliko skup?! E pa, navodi se da Ferrari traži 22.186 dolara za ''Getrag 7DCL750'', što opet ispadne znatno jeftinije nego kod Forda.

Možda Ford ne može da zaradi na svom super automobilu koji košta 500.000$, ali zato na menjaču, i to nemačkom, sigurno može.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...