Jump to content
FAS Goran
Godzilla Toys

FIAT 1100 mod.103

Recommended Posts

kad gledam slike ovih ocuvanih cica od automobila,svaki ima "dusu" pa ti prosto dodje samo da ih posmatras dok ove nase novije limenke ko na kalup da ih prave sa 50metara nemozes da razlikujes vise ni marku a kamo li model kola.

moze koja slicica enterijera?

Edited by mikisxy

Share this post


Link to post
Share on other sites

lep ulov! koliko je bilo parica u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravi lepotan :wub:

Limuzina za 10-ku :thumbup:

i sto rece Mikisxy,tada su automobili,definitivno,imali,u dizajnu,vise individualnosti,nego danas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veoma lep i očuvan auto! Koje je godište? Je l' se ovaj model proizvodio u Zastavi pre Tristaća?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne pre - nego POSLE! Vrlo kratak period, ali je bio sjajan. Najkvalitetniji auto ikad izašao sa traka. (malo mnogo je trošio - ko tristak)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mikisxy said:
kad gledam slike ovih ocuvanih cica od automobila,svaki ima "dusu" pa ti prosto dodje samo da ih posmatras dok ove nase novije limenke ko na kalup da ih prave sa 50metara nemozes da razlikujes vise ni marku a kamo li model kola.

moze koja slicica enterijera?

Evo i enterijera.

 

DSC00073.jpg

 

Damjanović said:
ovo je čuveni model "RENOVATO"!!. Najkvalitetnija naprava IKAD izašla iz FIAT-a

Dobar je, udoban kao brod...

 

LybraJTD said:
Veoma lep i očuvan auto! Koje je godište? Je l' se ovaj model proizvodio u Zastavi pre Tristaća?

Godiste je 1967, ne verujem da se pravio u Zastavi jer bih znao jer sam Kragujevcanin.

 

DSC00075.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
djape1977 said:
lep ulov! koliko je bilo parica u pitanju?

Bivsi vlasnik je kupio FIAT X 1/9 pa je zbog goruće situacije oko kinte morao da proda 1100 R.

 

DSC00064.jpgDSC00065.jpg

 

Evo jos koje slike mojih 1100 Mod. 103 i 1100 R.

 

P7260015.jpgDSC00090.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Godzilla Toys

Proizvodio se i te kako. Godinu dana sigurno. U to vreme roditelji moje drugarice su ga kupili - ganc novog baš iz Kragujevca!. Da li je to bila montaža ili je bio i preseraj (kovačnica)- nepoznato mi je, ali da se vodio kao naš proizvod- TO SIGURNO.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno lep primerak svaka cast za makinu interesantan model ti i djape se koljete koje veci kolekcionar fiata u srbiji :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da sam ja ipak samo pocetnik. gozila ima mnogo vise staza od mene. poceo je bar 10 godina ranije

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Pa ne znam kada si ti djape poceo ali ja sam 2003 godine sa Fiatom 500 , a onda je dosao Opel olimpia (1951), FIAT 850 S , Opel Kadett B , Edicija 5kom. Fiat 131 , Auto Union DKW F12, Opel Olimpia Rekord (1953), Fiat 1100 mod.103, Fiat 1100 R. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa onda i nisi.

ja sam poceo '96. sa 132 dizel, pa jos jedan '99. pa sam onda malo lutao sa mazdama, opelima, ladama itd, pa opet 132 ali 1800, pa 2000, pa 131 pa 850sc

Share this post


Link to post
Share on other sites

1968. Fiat 1100 R

 

fiat_1100_r.jpeg

 

Iako se oznaka 1100 već dugo ne koristi u Fiatovoj nomenklaturi, svakako će ostati večno zapisana u istorijskim stranicama najvećeg italijanskog proizvođača automobila. Od predratnog modela 508C Nuova Balilla koji je prvi poneo oznaku modela 1100, Fiat nije odustao ni posle rata te je predstavljen kompletno novi model sa oznakom 1100-103. Ovaj model je doneo i prve karoserističke varijacije koje su nakon limuzine uključile i karavan i roadster opcije. Karavan se zadržao i kod naslednika 1100D, ali i 1100R, odnosno Rinnovata. Ovaj poslednji Fiat 1100 doneo najjednostavnije linije do tada, ali bez gubitka sofisticiranosti svojstvene italijanskom dizajnu. Kutijasti zadnji kraj je dosta ličio na Fiat 124, dok su štop svetla preuzeta sa modela 850. Njegova proizvodnja trajala je od 1966. do 1969. godine i to sa motorom od 1.089 kubnih centimetara i 48 konjskih snaga.

 

Jedan od ove poslednje serije Fiata 1100 danas se nalazi pred nama kao oglasni predlog iz Slovenije. Automobil se prodaje u Izole i radi se o primerku napravljenom pre čitavih pet decenija, odnosno 1968. godine. Ispod haube se nalazi već pomenuti motor čiji podaci o pređenoj kilometraži nedostaju, kao i kompletan opis prodavca. Skoro da ništa nije navedeno o stanju motora, mehanike, skorašnjim servisima, i sl. No, putem fotografija automobil deluje lepo, s tim što sa ove distance deluje kao da je bio farban ali se nadamo da je limarija zdrava. Spoljašnjost deluje dobro i kompletno, što važi i za enterijer koji se vidi tek putem jedne fotografije, ali se primeti da su sedišta malo oronula. Ovih Fiata je sve manje iako su bili prilično česti pa ih uvek rado preporučimo sa regionalnih oglasa.

Dok automobil ne bude prodat, originalni oglas i kontakt podatke prodavca vidite na avto.net.

 

Screenshot_38.jpg

2.jpg1.jpg3.jpg5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posebna torinska veza

 

1100 big 005.jpg

 

Više zbog činjenice da nas od Slovenije deli nekoliko stotina kilometara nego zbog bilo čega drugog, retke su prilike kada u nasleđe svrati klasik sa krajnjeg zapada autoslovenskih prostranstava. Ipak, uz malu pomoć tehnologije, dobru volju i oštro oko fotografkinje Pije Klančar, Timov Mile ' Fiat 1100 R iz 1966. godine je stigao. 1100R stoji za ''Rinovatta'', renovirani model, a među ljudima je više poznat kao Millecento - ''Milečento''. Prvi put je registrovan u maju 1966. godine u Italiji, što mu piše i na saobraćajnoj. Po toj pouzdanoj informaciji možemo i zaključiti da je ovaj plavi ''Mile'', kako ga zovemo ja i moji prijatelji, najverovatnije primerak prve serije ovog Fiatovog modela, pošto je bio prvi put predstavljen javnosti u februaru 1966. godine'', počeo je Tim priču o svom klasiku.

 

1100 big 004.jpg

 

Ljubav prema automobilima počela je već u ranim danima, kada je Tim kao četvorogodišnji dečak od bake dobio model Bube: ''Tada sam počeo sam i sakupljati modele automobila. U ovih dvadeset godina sakupio sam ih već oko šezdeset, koje još hranim i čuvam u vitrini.'' Stari automobili su uvek bili deo porodičnog folklora. Prvo, tu su bila tri Renoa 4, žuti, plavi i beli, a Timova automobilska sećanja počinju uz Fiat Uno kog je njegov otac kupio iste godine kada se Tim rodio i vozio sve do dvehiljaditih godina. U đačkim danima, Tim je u posetama baki otkrio da je Fiat i ranije bio prisutan u porodici, i to je upalilo prvu žišku njegovog interesovanja za određene torinske klasike: ''Uvek kad sam dolazio u posetu kod bake, redovno sam gledao stare fotografije, koje hrani u staroj Kraš limenoj kutiji. Preuzele su me one sa mojim nažalost jako rano pokojnim dedom i njegovim Fiatom 1300. On je u stvari bio i prvi taksista u Celju baš sa tim belim ''Trečentom'', a u armiji za vreme vojničkog roka vozio je Fiat 1100D, model ispred 1100R. Uz to, počeo sam istraživati Fiatovu istoriju i njihove modele automobila. Prvo sam naravno bio zaljubljen u 1300, ali kada sam odkrio ''Milećento'', bio je kraj. Zaključio sam da ću možda jednog dana imati tačno taj oldtimer.''

 

1100 big 003.jpg

 

Kako Fiata 1100 nije bilo mnogo u Sloveniji, Tim nam je otkrio da je potraga bila duga i teška, a uz to, postojala je i finansijska prepreka koja ga je delila od posedovanja jednog starog Fiata. Prva prilika se ukazala kada je Timov otac dobio informaciju o jednom Fiatu 1100 garažiranom u Ljubljani: ''Otišli smo tamo samo iz zanimanja, da ga vidimo. Taj model je bio 1968. godište i sa licencom sastavljen u Zastavi u Kragujevcu. Ovi modeli bili su manje kvalitetno napravljeni nego taljanski, reč je i u detajlima interiera. Pošto je bio u jako lošem stanju, a njegova cena bila je visoka, sa naše strane nije bilo interesa.''

 

Shvativši da prilike ipak postoje, Tim nije odustao i okrenuo se redovnom pretraživanju oglasa, što je pre tri godine urodilo plodom: ''Slučajno sam pronašao jednog na skrajnom jugu Slovenije. Kao drugi vlasnik prodavao ga je stari gospodin, koji ga je kupio sa juga Italije, ali zbog troška auta, a posebno njegove velike kuće, nakon godinu dana doneo je tešku odluku - prodati ga. Došli smo tamo, i kad sam ga video, bio sam potpuno oduševljen. Auto je kao nov. Onda nije bilo više pitanja.'' Budući da je Fiat bio maltene kao nov, sve što je Tim trebalo da uradi je bila promena guma. Tada je dodao bele prstenove i polirao automobil, a sve to u planu da izgleda kao Fiat 1100R sa reklame, budući da je u istoj boji i spolja i iznutra. Tokom tri godine njihovog druženja, Tim je obavio još nekoliko sitnih zahvata: ''Promenjeni su mu još amortizeri, koji su bili već izmučeni, benzin filter i pumpa, te vazdušni filter. Sve ostalo je bez problema.''

 

Kao arhitektu, Tima je Fiat 1100R brzo osvojio kombinacijom dizajna i funkcionalnosti: ''Taljanski dizajn šezdesetih i sedamdesetih je neprevaziđen. Najviše mi se sviđa to što je auto mala limuzina; nije mali kao Fića ili 850 i nije velik kao ''Tristać'' - baš fino nešto između. Ima dovoljno prostora za četri, čak i pet osoba, i naravno u njemu sediš kao u fotelji u dnevnom boravku. Gepek je ogroman i praktičan, volan mekan i okretan. Kabina je jako pregledna, ogledala sa strane stvarno ne trebaš, sve se vidi u retrovizoru. Najviše mi se sviđa i klasični kvalitet večine oldtimera - trikut prozori, koji su sto puta bolji nego bilo koji klima uređaj u današnjim autima.''

 

1100 big 002.jpg

 

Zime ovaj Fiat provodi u garaži, ali Tim svaku sezonu koristi da ga vozi što je više moguće: ''Ljeti ga vozim redovno, negde od aprila, pa do kraja oktobra ili prvih znakova zime. Odlučio sam, da prvo preputujem sa njim našu državu, jer ju, iako je malena, poznajemo premalo. Bio sam sa njim po prelepim krajevima, od Logarske doline, Škofje Loke, Novog mesta, Krasa… i sve do naše obale, kad sam sa njim bio i u Trstu. To je zasad bio i najdulji put kojeg sam napravio sa njim. Sve ukupno do Pirana i natrag, bilo je oko 600 kilometara i to bez ikakvih problema sa prosečnom potrošnjom od 7 ipo litara. Kad sam ga kupio imao je 39.400 km na brojilu, sad ima 45 hiljada i nešto. Stvarno je smešno, ali uvek kad spontano pogledam na brojilo kilometra kad stignem kući, uvek je neki poseban broj, i svaki put kada mi se to desi, dokumentiram ga fotografijom. Vozim ga samo po regionalnim putevima, nikad po autoputu. Tako je vožnja umjerena, laganija, pravo nekako turistička. Uživancija. Zaustaviš gde god ti se sviđa, pa makar bude to neko lepo selo usred države.''

Osim jedne kratke epizode sa oksidacijom na platinama, Tim nije imao nikakvih problema u svojim putovanjima, te sa njim već planira sledeće avanture: ''Moj prvi veliki plan u bližnoj budučnosti je sa njim lagano preputovati prekrasnu Jadransku magistralu, a kasnije nekad i Italiju. Možda odemo natrag u rodni Torino, na krov poznatog arhitekturnog fenomena ranog funkcionalnizma, fabrike Fiat koju je projektirao Giacomo Matte Trucco, i napravimo par krugova na testnoj stazi. Jako bi i želio svratiti sa njim do Beograda, kad bude dovoljno vremena. Može to on.''

 

1100 big 001.jpg

 

Kao verni pratilac u putovanjima i svojevrsna veza sa dedinim starim automobilima, Timov Fiat 1100R je postao deo porodice: ''Pored toga, moj tata isto je godište kao auto, i uvek se zezamo, da je Mile najstariji, a najbolje očuvan član porodice, pošto je tata rođen krajem juna, a Fiat napravljen verovatno u aprilu ili ranije.'' Njihova posebna veza trajaće još dugo, a mi se nadamo se da ćemo na nekom od putovanja imati priliku da upoznamo Tima i njegovog torinskog ljubimca.

 

1100 001.jpg1100 009.jpg1100 010.jpg

1100 011.jpg1100 012.jpg1100 017.jpg1100 013.jpg

1100 015.jpg1100 006.jpg1100 005.jpg1100 008.jpg

1100 016.jpg1100 007.jpg1100 014.jpg1100 003.jpg1100 004.jpg1100 002.jpg

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Pia Klančar

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Zastava 1100/Fiat 1100 Milećento na naš način

 

Fiatov verovatno prvi globalni model - pored proizvodnje u Italiji, sklapao se u Nemačkoj, Indiji, Argentini, Maroku, Iranu, Australiji... i u Kragujevcu. Ima 1.1 motor sa 50KS/77.5Nm, trebale su mu 26 sekunde do stotke, a maksimum je bio na 130 km/h.

Proveravamo u kolikom je procentu Zastava zaista proizvodila Fiat 1100:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume: Fiat-Zastava 1100 Milicioner

 

Najsimpatičniji retro-milicijski automobil:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...