Jump to content
FAS Goran
Damjanović

K&N filter za vazduh

Recommended Posts

A sta se desi kad ulje koje podmazuje fiter krene ka motoru? A da, zezne protokomer. Koliko li to snage dodaje 100KS?

Imate gore rezultate crno na belo. Nema nista vise da se diskutuje. Fabricki usis je konstruisao tim od ko zna koliko ljudi i niko ne moze da me ubedi da su oni svi ludi i da ce tamo neka debilna pecurka odjednom da donosi vise snage. Motor uvlaci koliko mu treba vazduha i ako je filter cist, nikad nije prepreka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, ali isti taj tim je na Pezo 1.1 motoru stavio glupu redukciju i smanjio presek za sigurno pola i napravio jednu malu surlicu i video sam merenje sa valjaka gde izmenom celog tog usisa do leptira sa jednom cevi i pecurkom daje 5ks na motoru od 60ks :D Mozda je namesteno ili ne, ali sigurno da ima razlike kad se izbaci takva redukcija... A isto ima i primer neke Honde, mada tu nije stvar u filteru i tome, nego u nekom dihtungu koji izigrava reducir...

Takodje isti taj tim mora da racuna da imate velike budale pa mora da maksimalno onemoguci dotok vode i stranih tela do filtera te nema direktan dotok vazduha do filtera a i ne moze da bude tako direktan jer papirni filter strada od dodira sa vodom za razliku od pamucnih ili vec cega su filtera... ;) Filter kao filter, nece napraviti neku veliku razliku ili da kazem primetnu i merljivu, ali izrada specificnog usisa moze da poveca snagu u nekom merljivom kontaktstu, mada nije nista specijalno. ;) Naravno govorim o automobilima za siroke narodne mase... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta se desi kad ulje koje podmazuje fiter krene ka motoru? A da, zezne protokomer. Koliko li to snage dodaje 100KS?

Imate gore rezultate crno na belo. Nema nista vise da se diskutuje. Fabricki usis je konstruisao tim od ko zna koliko ljudi i niko ne moze da me ubedi da su oni svi ludi i da ce tamo neka debilna pecurka odjednom da donosi vise snage. Motor uvlaci koliko mu treba vazduha i ako je filter cist, nikad nije prepreka!

A gde pise da se KN filter preporucuje na seriskom autu?Znaci stavlja se samo ako je radjeno nesto na motoru to jest pojacanjem goriva motor trazi vise vazduha a to jedino moze ako se stavi ovakav filter sa boljom propusnom moci i to ne pecurka nego panel ili ima ceo kit sa pecurkom za odredjene modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ove nedoumice je lako resiti,odvezes auto na dino masinu, prvo meris sa novim fabrickim filterom dva puta ,kao oni tipovi da bi rezultati bili sto tacniji, posle izvadis u potpunosti filter pa ponovo dva puta meris,znaci direktan usis,i treci put stavis neki od ovih fitera slobodnog protoka. Samo treba obratiti paznju da polazna tacka usisa uvek bude na istom mestu u sva tri slucaja,i ako se zbog toga dodaju creva ili cevi,da naravno budu istog precnika kao sto je fabrika predvidela na samom usisu motora.

Uporedis ove rezultate i vidis na cemu si ,da li ti vredi da menjas filter ili ne, ovako da nagvazdamo i da lupamo u besvest da li je ovako ili onako ,nista ne vredi.

Znaci odvezes na dino masinu i resis jednom za svagda,ja cu bar tako raditi, iako ne znam koliko se otprilike naplacuje taj dino test,nije valjda mnogo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja na svom imam k&n filter i kad sam isao na chipanje lik me pitao sta imam od filtera,i Laze FA je bolje da mi je serijski filter zbog nekog podtlaka nemam ni ja pojma zašto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo filterom se ne dobija nista cak u nekim slucajevima se gubi snaga ali kod tuninga gde je potrebno vise vazduha usled dodavanja goriva i vecih dizni pozeljno je imati filter sa vecim protokom ,ja moje automobile vozim bez filtera jer isti usisaju i naprave od njega dronjak samo to nije preporucljivo jer moze svasta da usisa i da dodje do havarije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispričana priča 100 puta, onaj kome takav filter stvarno treba jer mu treba više vazduha on će ga i kupiti, onaj koji vozi potpuno stock auto njemu to ne treba ni pod tačkom razno i bolje da uloži pare u nešto pametnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam ga slusao pao sam sa stolice, nego bio kod drugara kuci pa nisam `teo da pravim scene, pokupio se i otiso kuci da trazim filter i zvao pirketa da dodam mom Puntu jos 20ks, ali skupo me kostalo to ... tako da je Punto ostao standrard 61ks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja na svom imam k&n filter i kad sam isao na chipanje lik me pitao sta imam od filtera,i Laze FA je bolje da mi je serijski filter zbog nekog podtlaka nemam ni ja pojma zašto.

A o kakvom podtlaku je rec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ne mogu da verujem da toliko ima ljudi koji ne veruju u K&N filter a nikad u zivotu ga nisu stavili na svoj auto.

Ja licno sam platio filter original K&N za golfa 4 od 150ps 160e. Sada je njegova cena skocila za 50%. U golfu sam imao k&N ulozak,s kojim je auto vec isao osetno bolje nego sa fabrickim filterom.

Kada sam namontirao pravilno ceo kit auto je isao jos bolje nego sa K&N uloskom. Bolje ubrzavao, peglao rupe itd.

Hocu da kazem da na turbo benzincima se osetno oseti snaga ako se stavi original odgovarajuci K&N filter. Ako se stavljaju ovi sa pijace za 10e moze da se osteti itekako motor.

Sada vozim punta 1.4 16v 95KS i na njemu imam K&N kit. Svi znamo da je ovaj auto atmosferac pa su takve i preformanse.

Osetno je lepsi na gasu,zvuk je fantastican i oseti se razlika od 4000 obr do 7000 rpm. Ljudi koji ne veruju neka plate 150, 200e za filter, pa nek onda ovde pisu neke stvari. Ovo pricam zato sto iz iskustva svog znam da su K&N filteri vrlo vrlo dobra stvar, samo bato moj treba ga i platiti. :right:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nece ljudi da stave kada imaju pozitivna iskustva ljudi koja se zasnivaju na subjketivnom osecaju u 99%, a na drugoj strani objektivna merenja koja ne idu u prilog K&N filteru u 99% slucajeva. Licno ja da imam neko vozilo visokih performansi i da je ralativno skuplje vozilo, sigurno bih ulozio pare u kvalitetan filter odnosno kit za usis ali to sigurno ne bi bio od proizvodjaca K&N koji je jedan od losijih a uz to jos zahteva da se naulji ;) Postoje drugi proizvodjaci koji po mnogim testiranjima, daju bolji protok, bolju filtraciju i jos ne zahtevaju specijalno ulje za odrzavanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze,a koji su to proizvodjaci,jer ja licno nameravaM DA PROBAM NEKI OD TIH GORE FILTERA,vec sam naveo kako mislim da je najsigurnije proveriti,a meni je cilj da dobijem koliko toliko povecanje snage,a potrosnja neka ostane ista,samo da ne povecava!Logika kaze da ako povecas snagu motora bez povecavanja kolicine goriva,potrosnja mora biti manja.E sad malo je nezgodno sa ovim upravljackim jedinicama(citaj:kompjuterima),jer oni u slucaju izmene nekog parametra rada,menjaju ceo proces usisavanja smese.Mislim da je resenje za to da kad se ugradi ovaj filter,a ocita se povecanje snage,da se cipovanjem proba zadrzati postojeci unos goriva,a ostane to povecanje snage.Ako se to ne pokaze izvodljivim,onda dzabe taj filter,jer ce onda sa snagom doci i povecanje potrosnje!Ja cu probati,pa sta bude ako puknem pare za to ispitivanje i cipovanje,moci cu bar da prodam filter nekom,ako se pokaze da ne mogu da zadrzim potrosnju a povecam snagu,jer mio je to cilj.Inace mislim da je mali broj auta NA KOJIMA JE MOGUCE TO IZVESTI,ja cu probati za mesec,dva,kad bude kinte,pa vam javljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haahahaha pa ne ide to tako, snaga je odredjen odnos goriva i vazduha, nece biti vise snage sa vise vazduha a manje goriva. Pa potrazite malo po netu ta testiranja, ja koliko se secam APEXi i BMC se prakticno uvek izdvajaju kvalitetom i ispred K&N...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze,svestan sam ja toga,ali hocu da probam i jednom utvrdim za svagda,pa i neka kosta!Slazem se i stojim iza toga da povecanje snage dolazi uglavnom ako se unapredjuju izduv i usis i kolicina goriva,a veliki broj proizvodjaca automobila ostavlja prostor prilikom izrade novog motora za dodatna tjuniranja,ne svi ,ali 90 procenata da!Znaci vrlo je moguce da se moze ipak povecati snaga a zadrzati potrosnja,to bi neki pravi eksperti bas precizno objasnili!A mislim i da veliki broj motora fabricki ima lose izbalansiran taj odnos goriva i vazduha,zbog cega je pozeljno da se nesto menja u odnosu na fabricko stanje,znaci da se koristi onaj prostor koji je ostavljen za tjuning!

Primer za to je kad uporedis vise tipova motora iste kubikaze i snage a razlicite potrosnje,na stranu to sto na sve to utice i aerodinamika,tezina vozila,menjac,podvoznost i sl.Da sumiram, i dalje mislim da je na svakom autu moguce tjuniranje u smislu povecanja snage ,a zadrzavanja potrosnje,mozda ovi filteri nisu resenje za to ali ja cu probati,ako se ispostavi tako,onda trazimo sledeci nacin!Ja cu to uraditi ne samo zbog sebe vec i zbog svih ostalih,a s obzirom koliko sam uporan i detaljan u tim stvarima,rezultati ce biti merodavni,ako ne za sve,onda bar za one sa automobilom kao sto je moj. :construction::right::up::band:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas stavio k&n na Astru pa da napišem iskustva posle 80ak kliometara sa pečurkom :) Konkretno sam se odlučio za pečurku jer sam primetio da se auto baš dosta guši sa panelnim filterom i da je isti užasno prljav posle 3-4000km, a lako i kreće da se raspada(Filtron marka) i još jedna stvar koja mi je pomogla da se odlučim za k&n je što sam probao da vozim kola bez filtera i mnogo su bolje išla i manje skakutala ukoliko se da jači gas iz nižih obrtaja.

Skinuo sam potpuno kućište za panelni filter i nabio pečurkicu na mesto gde je bila vezana kutija panelnog filtera.

Sa pečurkom se manje-više ponaša kao i bez filtera, nema gušenja i lakše ulazi u obrtaje što daje osećaj da auto ide mnogo dobro,ali od onih 5+ konja naravno nema ni govora :laughing:

Što se zvuka tiče do 3000 obrtaja je potpuno identičan, ako ne i tiši od panelog,a tek nakon 3500 i sa jačim gasom kreće da reži. Ne čuje se više kao fen, ali nije ni dubok zvuk, več nešto najsličnije režanju :) O potrošnji mislim da nema nikakve svrhe ni govoriti, može samo više da troši jer sam ga celo veče vrteo na visokim obrtajima :laughing:

Sve u svemu dobra investicija po meni za one kojima panelni filter mnogo guši auto i koji nisu lenji da k&N održavaju i naulje jednom godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moras da probas sa nalepnicama k&n daje min 20ks turbo daje i do 50ks :laughing:

A sigurno se ne povecava potrosnja.

Ha,haaa...ha!! Malo nekorektno sa tvoje strane,pogotovo ako imas to sto pise u garazi,kurcevitost ne ide sa stilom,znas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto ocu da stavim KN filter e sada fabricki ili pecurku interesuje me kako moze biti velika razlika u ceni,Naprimer kod gorana koji je izgleda uvoznik ovde u NS kosta 80 eura,pecurka 60 eura.A gang land odnosno sada gumatik u novom sadu kosta pecurka 1600 dinara a 1100 dinara fabricki koji staje u onu kutiju gde je ovaj postojeci.Jer zna neko u cemu je caka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako te ne mrzi da sačekaš koji mesec prodavaću ja pečurku sa Astre kad je malo izvozam :) Original je i ide van kućišta, a za cenu ćemo se lako dogovoriti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na moj fiat punto stavio K&N original pecurku filter,koju sam platio 160e.Auto bolje prima gas,lakse,dise,bolji odziv gasa u medju ubrzanjima i sigurno je dobio 1ks-2ks koji mnogo znaci na 1.4 16v motoru.Isto tako drugar je kupio za golf 4 tdi filter pecurku platio 160e ,licno sam mu ja ugradjivao i testirao auto.Auto je  10% posto vise snage imao sto je na merenju i pokazalo.

Pre ovog KN filtera stavio sam pijacnu pecurku koja kosta 1500din i posle prvog testiranja na 200m skinuo sam je odmah,jel je auto samo mukao cak sta vise losije je primao gas itd.

Tako da ako se vec odlucujete da stavljate sportski filter vazduha stavite neki brendirani.Samo da znate,sportski filteri vazduha koliko god da su skupi i kvalitetni nikada ne mogu da filtriraju vazduh kao ovi fabricki.Tako da motor se vise prlja samim tim mu skracujete vek samom motoru a pogotovo karikama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako stavis K&N onda sam siguran da losije filtrira od fabrickog :laughing: Za tih 160e mogao si naci polovan N2O sistem (ne kazem da ih ima na svakom cosku, ali vec par puta sam naleteo, za 250e se vec bez poteskoca nadje) sasvim dobar za dodatnih 25-30ks i auto bi isao jednako dobro kao do sada u svakodnevnoj voznji i mnogo bolje kad se aktivira nitro :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko zna odakle stilo jtd uzima hladan vazduh posto ne vidim nikakav izlaz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...