Jump to content
FAS Goran
Damjanović

K&N filter za vazduh

Recommended Posts

Ja sam imao raid hp kit..znaci sve ususkano i bio sam zadovoljan ali ovde u puntu budziti ne ispalti se bas nesto...malo je prostora..pa sam mislio da stavim panel...sad ne znam kakav je panel...da li je ok? Kontam da bi isto trebalo da ulazi kolicina vazdiha kao i na kit-u

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki KN filter "guta" više vazduha od papirnog. Pečurka guta još i više, ali je malo nepodesna jer može da se desi da nema mesta za montažu. Pločasti je zgodniji jer može da se spakuje u kutiju od originalnog filtera, a i bezbedniji je zbog "gutanja" vode. Naime, pečurka je predvidjena za visoku montažu u motornom prostoru, praktično odmah ispod haube, pločasti se stavlja tamo gde mu je prostor i fabrički namenjen. Princip rada je banalno prost: nauljena gusta mrežica hvata čestice prašine i ne da im da dodju do motora - samo čist vazduh. Fluks (ili ti srpski rečeno - protok) je znatno veći kod KN-a, ali zahteva održavanje. Ja ga perem i nauljujem jednom godišnje. Evo sad ću pred promenu ulja...pa dogodine u isto vreme...i tako dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala brate na savetu....samo mi jos reci ako znas koliko kosta panel filter i gde moze da se uzme? :) osim sto ja znam za raid koji sam imao

Share this post


Link to post
Share on other sites

vecina ljudi mi je rekla kao i momci iz sm cgip tuninga da zbog kn filtera hoce da zeza a i da rikne protokomer....sada sam u nedoumici.....pomagajte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni od kako sam kupio Lybru stoji KN filter. Dve i po godine. Nije riknuo. Kada će - ne znam.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

to sam i ja cuo od lika koji mi e chipao auto u srijedu pa mi je rekao da je najbolje bar kod diesela imat original fiilter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eto ja imam fabricki pa mi je riknuo protokomer....hahahahahahahahaha uzas...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosim se mislju da stavim pecurku na moju masinu, ali posto sam skoro ugradio plin ne znam kako ce da se ponasa.

Motor je 2.0 multipoint ali plin nije sekvencijalni.Sada mi radi perfektno pa me interesuje dal ce da smeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vozio Audi V8 4,2 2,5 godina bez luft filtera, stavio samo parce zenske carapice preko cevi a cev produzio na dole de frisak vazduh ulazi.

Rezultat je da Auto puno bolje odozdo povuce ali tako i u vecim brzinama bolje ide. To se oseca i primetise razlika u svakom slucaju, bez obzira koliko KS auto imao i sta vozili.

Sta se desilo? Nista, samo carapicu preko cevi da ne neki veci kamencic upada....

To je moje licno iskustvo s autom sto sam veoma dugo vozio spram mojih drugih kojesam takodzer bez filtera vozio.

Nezelim sad da publiciram tako nesto, kazem samo moje iskustvo...

Nosim se mislju da stavim pecurku na moju masinu, ali posto sam skoro ugradio plin ne znam kako ce da se ponasa.

Motor je 2.0 multipoint ali plin nije sekvencijalni.Sada mi radi perfektno pa me interesuje dal ce da smeta.

Iz mog iskustva imaces samo jedan problem, Motor ce ti se brze ugreje, Potrosice malo vise Benzina i nece puno bolje povuci od tvog ocekivanja.

A zasto to?

To radi toga sto ta Pecurka se nalazi pod Motor haubom, kad ti Motor radi a pogotovo u vrucem stanju umesto da Motor povuce hladan vazduh sto bi trebalo i biti efekat toga on vuce vruc vazduh. To nije dobro za potrosnju, ne povuce toliko bolje kao tvoje ocekivanje. Bilo bi dobro kad bi nekako napravio otvor de vazduh ulazi i duva na tu Pecurku, tu ces primetiti veliku razliku, potrosnja kao i ubrzavanje auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drustvo imam jedno pitanje za vas,da li kn-filter povecaa potrosnju? moliko bih za odgovor

Na fiat cromi 2.0 16v sam imao utisak da mi mnogo vise benzina trosi u ondosu kad je bio obican filter

sada sam uzeo Alfu 146 1.4 16v TS i ugradio sam joj pre neki dan pecurku malo povecu,da li sam pametno uradio ili ne,da li ce potrosnja biti povecana

hvala unapre!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, ako stavljaš KN da bi auto kao dobio malo snage...pa još plus svi koji stave KN odmah krenu malo po gasu da vide ima li efekta...eto i razloga za dodatnu potrošnju. :thumbup:

Inače, motor ne može dati više snage samo na osnovu vazduha...više snage nije moguće bez više benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Batali potrosnju i da trosi malo vise nije strasno.....nego da li je ok staviti ga na dizela na primer?

:thumbsup: Naravno misli se na panelni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, ako stavljaš KN da bi auto kao dobio malo snage...pa još plus svi koji stave KN odmah krenu malo po gasu da vide ima li efekta...eto i razloga za dodatnu potrošnju. :thumbup:

Inače, motor ne može dati više snage samo na osnovu vazduha...više snage nije moguće bez više benzina.

Evo od mene jedno pitanje (meni deluje da ima smisla, a vi koji se malo više razumete vidite pa odgovorite). Da li postoji veza izmedju protoka vazduha koju očita mass flow senzor (po srpski protokomer) i količine goriva koju ECU daje na brizgaljkama? Neverujem da je mapa za ubrizgavanje fiksno vezana za vrednost broja obrtaja i položaj leptira nego i za količinu vazduha kako bi motor radio u zoni stehiometrije ili siromašne smeše npr. Ako taj KN filter omogućava da motor "lakše diše" valjda će i ECU za tu veću količinu vazduha proporcionalno dati i više goriva. Ako mape nisu tako napravljene onda imamo situaciju više vazduha, više temperature sagorevanja, kilav auto ... I onda KN je BKc. Da li je možda pri fabričkom mapiranju zaračunat taj pad protoka iza fabričkog filtera za vazduh, pa tako i mapirana količina goriva koja se ubrizgava.

Ajde molim Vas razmrsite mi ovu dilemu, pa da vidim da li da vrcem moj KN iz Z10 u novu LINEA-u.

I da se razumemo ovo je velika zajebavancija. Brate najlepše je stavis dvogrli WEBER ili DELORTO, skineš filter, staviš trubicu i vozi Miško. A ovako, čačkati ili ne čačkati. Dilema je Šekspirovska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubrizgavanje nije staticno nego joj se parametri mogu menjati u odredjenom procentu... Ali, to sto neki filter kao sto je KN propusta vise 30% vazduha ne znaci da ce motor da usisa toliko... Pod uslovom recimo da se obezbedi da filter usisava hladan vazduh, moze da se postigne neko malo poboljsanje koje se dobije iz cinjenice da motor misli da radi na nizim temperaturama (recimo dosao je do zakljucka da je na alpima :D:thumbsup: ) pa ubrizgava malo bogatiju smesu za potrebe vece kolicine kisonika, ali to je jako mala razlika... Neverujem da je mnogo vas primetio da zimi motor ima vise snage nego leti ili razliku uspred toplog letnjeg dana i hladnije noci... ;) I jos neki procenat konjske snage moze da ispadne ako je bilo nekih reducira ispred leptira a da su manjeg precnika nego leptir pa se to zameni sa cevi veceg precnika... Ali sve ukupno, govorimo mozda 1-2% vise snage na fabrickom motoru u realnim uslovima, tek poneki motor dobije nesto vece poboljsanje...

A cisto da kazem, ako motor krene da usisava vruc vazduh, on je daleko manje obogacen kisonikom pa cak iako vuce vise vazduha moze da se desi da motor radi na siromasnojoj smesi jer nema dovoljno kisonika i samim tim da se smanji snaga...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja bih prokomentarisao. :)

Naravno da imaju veze podaci koji stiži iz protokomera. Normalno je da će ECU ubrizgati više goriva samim tim što je ostvaren veći protok. Tako da se ne treba brinuti da li će se smeša osiromašiti ili slične stvari! Naravno ne daje samo protokomer potrebne informacije. Još dosta stvari ulazi u celu priču. Sam protokomer ne može mnogo informacija da da. Zato su potrebni podaci kao što su vakuum odnosno podpritisak u usisnoj grani, temperatura u usisu, spoljni pritisak itd.... Sve u cilju da utvrdimo tačni masu vazduha koji će dospeti u cilindar, da bi formirali što idealniju smešu.

Obrtaji motora ne govore mnogo, tako da ECU nikad nije, niti će formirati smešu na osnovu broja obrtaja motora. Može samo da pređe u neki ''default'' mod ukliko neki od silnih senzora zakaže, a to sve u cilju da bi kako tako motor mogao da funkcioniše.

Prema ovome ugradnjom KN-a teoretski potrošnja bi trebala da poraste, ali ne znatno. Yugisha je lepo rekao koliko samo takvim filterom može da se dobio na poboljšanju što se tiče performansi.

Ukoliko se neko dvoumi da li da stavi takav filter, ne treba da ima bojazni nikakve, ali isto tako da ne očekuje ništa specijalno. Jer ukoliko neko hoće da se bavi tuningom samo od filtera leba nema! :D

Ja sam na svom autu imao BMC filter, i subjektivno nikakvu razliku osetio nisam. A cena mu je bila preko 100 dolara! Možda bi štoperica zabeležila neke malu razliku, ali opet kažem subjektivno nisam ništa osetio.

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa u suštini to i jeste odgovor na moju dilemu. Upravo ja to i mislim. Kada sam pre dve godine stavio KN na moju desetku jedini efekat koji mislim da sam primetio jeste za nijansu lakše podnošenje paljenja kompresora klima uređaja pri preticanju nego sa klasičnim filterom. Razlika je u suštini minimalna. Još dosta toga treba pročačkati po motoru da bi se dodalo snage motoru, ne uzimajući u obzir da li raste potrošnja ili ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo doduse sa klonom fiata cuvena Z101

Standard motor +KN = bolje vuce krajnja brzina skoro ista bolje ulazi u obrtaje,

Standard motor +Komplet izduv od glave (fi 45 prohron 1,8mm) protocni lonci = mnogo bolje vuce krajnja brzina povecana bolje ulazi u obrtaje,

Standard motor +KN +Komplet izduv od glave (fi 45 prohron 1,8mm) protocni lonci = EXTRA,

sve to +20% svecice 4x iridium

onda uzmes jtd i skontas da si na Z bacio pare

u prevodu nisu male pare ako oces da ide besno

vise vazduha udje + sto bolje upaliti smesu + gde to sve isterati = dobijes nesto

P.S.

Sto hladniji vazduh udje na pr. 1 litar, kad se ugreje (zapali u cilindru sa gorivom) poveca zapreminu, treba negde isterati.

ako imas turbinu, hladan kompresovan vazduh udje, kad se zapali u cilindru sa gorivom jos vise poveca zapreminu (obratite paznju na fi cevi izduva kod kola sa i bez turbine)

zakljucak je sledeci jako malo se dobija samo sa jednom nadogradnjom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...