Jump to content
FAS Goran
Damjanović

K&N filter za vazduh

Recommended Posts

K&N filteri za vazduh

Filteri za vazduh, to jest zamena fabrickog sa nekim od takozvanih ‘high-performance’ filtera jeste najcesce prvi korak koji ljudi cine u pogledu ‘tjuninga’ svojih automobila. To je, naravno, i savrseno logicno. Modifikacija, odnosno zamena filtera je finansijski najisplativiji poduhvat koji mozete uraditi na motoru Vaseg automobila.

Medjutim, da li taj poduhvat zaista ima nekog ozbiljnog efekta? Mnogi kazu da kupovinom nekog od spomenutih ‘HP’ filtera za vazduh, od kojih je zasigurno najpoznatiji onaj marke K&N, 100 posto dobijate barem 5 pa i vise konjskih snaga, 5-10% povecanja obrtnog momenta, a neko bi se usudio da kaze da se redukuje i potrosnja goriva!? Kao prvo, da li je zaista moguce da se neko “odusevljava” sa nekoliko procenta povecanja performansi motora? Treba uvek unapred razmisljati – na primer, kako ce se u stvari manifestovati u voznji to gotovo beznacajno poboljsanje? Dalje u tekstu cemo stici i do odgovora na ova pitanja…

Kao drugo, veliko je pitanje da li ce se i tih “garantovanih” 5+ konjskih snaga ostvariti. Realno stanje varira od vozila do vozila i najcesce se (jednostavnom zamenom filtera) i NE MANIFESTUJE. Ono sto proizvodjaci obecavaju, a sto obicno od ovih filtera malo iskusniji kupci traze jeste zvuk. Naravno, i ovde zavisi o kojoj se ‘masini’ konkretno radi, ali je u principu dubok i rezak zvuk ono sto se najcesce dobija primenom nekog od spomenutih filtera.

1w0K9A.jpg1w15BS.jpg

1w1EwS.jpg

Nasu pricu o filterima cemo bazirati na proizvodima jednog od najveceg svetskog proizvodjaca istih. U pitanju je americka kompanija “K&N” koja proizvodi i plasira svoje proizvode (‘high-performance’ filtere za sve vrste vozila) sirom sveta, a najzastupljenija je i na nasim prostorima.

Prvo nesto malo price konkretno o samom K&N filteru. Veliku razliku izmedju standardnog i ovog filtera cini primena slojeva tkanine/pamuka umesto klasicnog papira. Da bi u potpunosti ispunili funkciju koju svaki filter ovoga sveta ima, standardni papirni filteri moraju biti debljih slojeva i gusce rasporedjenih krilaca. Sasvim logicno, to stvara i veliki otpor vazduhu koji ulazi kroz sistem ali ipak filter radi ono sto mu je i primarna funkcija – zaustavlja dalji prodor svega onoga sto ne bi trebalo da se nadje unutar motora prilikom sagorevalja (prasina, sitni kamencici itd.). Klasicni filteri se sastoje od velikog broja uskih kanala i prolaza kroz koji se vazduh krece i samim tim je vrlo lako zapusiti te iste kanale. Naravno, nikad se nece desiti da se citav filter zapusi i da automobil ostane bez vazduha u smesi, ali je zato njihov vek trajanja vrlo ogranicen i maksimalno na svakih 20000 km je predvidjena njihova zamena.

S druge strane, struktura K&N filtera je mnogo “redja” i samim tim vazduh mnogo lakse prolazi do karburatora/indzektora. Po nekoj nasoj logici, ovaj podatak bi upravo trebalo da predstavlja ono “performance” u nazivu ovog proizvoda – vise vazduha ka motoru u principu znaci i vise snage. Teorija i praksa se (najcesce) ne slazu u potpunosti, ali o tome ipak nesto kasnije…

Platnena ‘krilca’ koja se nalaze unutar K&N filtera u sebi sadrze nekoliko slojeva, dok je u osnovi (u sredini svakog od ovih ‘krilaca’) aluminijumska plocica koja stiti od deformiteta. Citava ova unutrasnja konstrukcija filtera je premazana tankim slojem ulja koje, u ovom slucaju, cini glavnu funkciju u procesu filtriranja vazduha, odnosno sprecavanja daljeg prodora prasine ka motoru. E, upravo ovde je najveca prednost ovog filtera nad standardnim. K&N filter ne zahteva zamenu, sto znaci da kada ga jednom stavite u Vas automobil – on tu i ostaje dokle god i sam motor! Ono sto ce biti Vasa obaveza jeste odrzavanje istog. Odrzavanje ovog filtera se svodi na bukvalno pranje i to mozete uciniti sami, ili u nekom od servisa (najbolje u onom gde ste kupili i ugradili filter).

Ciscenje filtera se obavlja na svakih 50-60000 km (cesto i mnogo vise!), sto je opet veoma dug interval. K&N filter je potrebno prvo dobro oprati (pozeljno benzinom ili nekim od razredjivaca), drzati izvesno vreme u tecnosti, osusiti i potom naprskati posebnim K&N uljem. Sam proces mozda ne izgleda bas jednostavno, ali je zasigurno jeftiniji od konstantne zamene standardnih filtera. Rigorozni americki testovi kvaliteta su pokazali da je maksimalni vek trajanja ovih filtera izuzetno dug, pa tako i sam proizvodjac daje veoma ‘obecavajucu’ garanciju od cak 10 godina, odnosno milion i po predjenih kilometara!

Dakle, iz prethodnog pasusa se moze videti da je velika prednost K&N filtera u odnosu na standardni ipak vise u samoj funkciji filtriranja nego u domenu performansi. Sto se performansi tice, one se u najboljem slucaju ogranicavaju na onih 5+ konjskih snaga i 5-10% obrtnog momenta. Podaci o poboljsanju performansi znacajno variraju od automobila do automobila, tako da se u nekim slucajevima moze javiti i gubitak konjskih snaga! Postoji nekoliko vrsta K&N performance-filtera, od kojih su najznacajnije sledece dve –

1) oni koji menjaju originalne/fabricke;

2) ‘custom-fit’ univerzalni filteri.

Naravno ovi prvi, originalni u sraf pasu u kuciste bilo kog automobila, i tu postoji nekoliko razlicitih standarda

– stariji modeli sa karburatorom koriste ‘kruzne’ modele,

noviji koriste flat/panelne filtere itd.

K&N pravi ove filtere za svaki tip automobila, ali oni najcesce ne donose boljitak performansi motora. Naime, detaljna istrazivanja o uticaju kolicine i nacina protoka vazduha na povecanje snage motora su donela vrlo interesantne rezultate i zakljucke. Pre svega, treba ponoviti da ce motor biti jaci ako je protok vazduha bolji – sto vise vazduha to ce se i gorivo u smesi brze sagorevati i najpre cemo kao rezultat dobiti brzi odziv na pritisak papucice gasa. To je sve, naravno, vrlo logicno. Spomenuta istrazivanja su obuhvatala merenja protoka vazduha u razlicitim kombinacijama sistema za dovod. Testovi su pokazali da je kolicina vazduha u protoku ka indzektoru gotovo identicna kod standardnog i kod K&N filtera! Medjutim, objasnjenje za ovakvu pojavu a pritom i veliko iznenadjenje je bio podatak da je protok vazduha bez ikakvog filtera bio tek neznatno veci od onoga sa filterom. To nas dovodi do zakljucka da veliku ulogu u protoku vazduha kroz sistem imaju sami usisnici i velicina intake-a, a posebno i kuciste u kome se nalazi predvidjeni fabricki filter vazduha! Tek modifikacijom ovih elemenata su se dobili signifikantniji rezultati, ali se isto tako tek tada videla veca razlika izmedju standardnog i K&N filtera.

Dakle, primenom (kupovinom) K&N filtera koji naleze u vec postojece kuciste u Vasem automobilu Vam najcesce nece doneti apsolutno nikakve beneficije u pogledu povecanja snage. Dobicete samo kvalitetniji filter koji necete morati menjati kao sto to cinite sa standardnim, kao i nesto grublji, “sportskiji” zvuk, ali samo pri vecem broju obrtaja.

Druga vrsta, popularni eksterni tj. univerzalni ‘custom-fit’ K&N filteri, prate onu moju pricu od malopre. Oni se montiraju nezavisno od polozaja kucista u kome je fabricki filter. Naravno, u slucaju njihove ugradnje, fabricki filter se u potpunosti uklanja dok modifikacijom ili uklanjanjem njegovog kucista se dobija jos malo dodatnih konjskih snaga. Oblik ovakvog filtera je najcesce cilindrican i bukvalno predstavlja ekstenziju na air-intake sistemu.

K&N custom-fit filter se najcesce ugradjuje negde blizu usisnika ili sto dalje od bloka motora, jer vaznu ulogu u protoku vazduha i njegovom prolasku kroz prepreke ima i temperatura.

Hladniji vazduh znaci i vise snage, pa je tako bitan aspekt citave ugradnje i izolacija filtera ovakvog tipa. Tek u ovom slucaju cemo dobiti do 5 KS zalihe i 5-10% poboljsanja obrtnog momenta, i to je fizicki maksimum koji se moze izvuci iz atmosferskog tipa pogonskog agregata.

Za agregate sa turbo-kompresorima je situacija nesto bolja i moze se ocekivati od 8-10 KS, zavisno od zapremine i snage. Takodje treba znati da ovi filteri realno propustaju vise prasine/prljavstine do motora, ali je to ipak sve u veoma bezbednim granicama.

Ovo je otprilike sve sto bi trebalo da se zna o ovim filterima pre njihove kupovine i ugradnje. Kupovinom bilo kog tipa K&N filtera za Vas automobil sigurno necete napraviti stetu automobilu, ali je pitanje da li cete dobiti ono sto ste zamislili? Ako ste se odlucili za jednostavnu ugradnju, to jest zamenu postojeceg filtera sa K&N-om nemojte ocekivati poboljsanje performansi! Dobicete filter koji cete lakse odrzavati i koji je sigurno kvalitetniji od Vaseg prethodnog, ali pored nesto grubljeg zvuka pri visem rezimu boljitaka vise nema.

Tek ako se upustite u nesto komplikovaniju ugradnju ‘eksternog’ K&N modela mozete ocekivati bolje rezultate, ali je veliko pitanje da li se sve to isplati. Pre svega da li se isplati truda, jer i ovakva opcija predstavlja najjeftiniji tjuning-mod od svih koje danas mozete primeniti. Standardni filteri (papirni) se krecu od 3-20€; K&N ‘air-box-fit’ je negde oko 100€, dok je univerzalni (najpopularniji model je 57i) negde oko 150€ ali se jos dodatno racuna ugradnja.

Izvor: Speed industry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo informativno.Ipak...ona prica da ugradnjom K&N SIGURNO necemo ostetiti motor mi je malo sumnjiva... :ermm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koristim K&N Filter Chargere ili ti pečurke debelo više od 10 godina.

Odmah da skrenem pažnju korisnicima pošto u textu gore ima nepravilnosti.

K&N Filtere NIKAD ALI NIKAD ne prati - održavati ... benzin,razredjivač,jak mlaz vode,oštra četka itd. itd.

1. Ne propušta čestice pašine uopšte

2. Propušta više vazduha, više vazduha=više kiseonika=više goriva izgori

3. Bolji rad motora na manjim obrtajima

4. Manje kontaminira katalizatore i egr ventile

5. Nema šanse da se bilo šta desi sa motorom

6. Koristi se u operacionim salama za ventilaciju , komorama za farbanje, pogonima za proizvodnju Infuzije gde je potrebna čistoća vazduha 100000000 posto

Dovoljno razloga za kupovinu

Za punta mk2 1.2 16 v 110-130 evra nov K57i KIT ja pazario pre godinu dana

Samo pečurka za Omegu V6 3.0 75 evra --- 2.5 puta veca pečurka nego za punta.........

Ja ne očekujem više konja,NM dovoljno je sto ne razmišljam o filteru za vazduh,

K&N prava stvar vredi sve pare ......

Edited by Čika Kure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je bio već ugradjen kada sam kupio auto (predhodni vlasnik ga ugradio), tako da nemam nikakva iskustva kako ide auto sa klasičnim fabričkim papirnim filterom za vazduh. Jedino što znam da nikakve razlike nema kada se K&N skine i usis za vazduh ostane skroz "go" i kada se isti vrati na crevo. U svakom slučaju ima logike finansiska računica. Jednom sam ga prao (prvi put, posle recimo par meseci od kupovine vozila) jer je bio ko zna od kad zaprljan i voleo je auto malo da zadimi... Prema uputstvima koje sam tada dobio iz specijalizovane prodavnice auto centra BOBAN, gde sam kupio i crveni uljni sprej, kojim se sve to dobro naprska posle pranja.. bitno je da se "pečurka" dobro ispere jakim mlazom pod tušem, mlakom vodom, potom veoma razblaženim deterdžentom za sudove lepo očisti, ponovo ispere jakim mlazom hladne vode, a potom osuši fenom... ili na suncu - do potpune suvoće. Potom se sve našprica sa tim uljnim sprejom i cela skalamerija vrati nazad na crevo za vazduh. Posle toga milina... E sad kad se uzme u obzir koliko puta se tokom životnog veka vozila menja filter za vazduh i uporedi sa cemom K&N filtera - cela priča se završava.

Inače taj filter nije neka novost. Počev od američkih kamiončina koje prave ogromne distance, voze po Nevadama i ostalim nedodjijama preko reli takmičenja sa džipovima koji prolaze kroz vodu, blato i ostale nemile drumske pojave, verovatno ste primetili čunak koji ide iz motora i završava ovom pečurkom kao i auspuh (sa druge strane). Naravno, da ne bi voda ušla u usis. Kod tjuniranih vozila ova naprava je manje više normalna stvar, a filter se postavlja kako je na slici na početku posta prikazano. Go i što dalje od motora.

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba biti oprezan, u ispiranju npr je dovoljan pritisak iz česme, spolja ka unutra.

Znači, pustiš vodu na česmi i da ulazi u filter i isterava ka napolje spolja nahvatanu prašinu. Nema potrebe za jačim pritiskom tj tušem.

Zatim se filter kupa u tečnosti za pranje filtera koja se kupi u kompletu sa tim crvenim uljem, nikakve deterdžente ne treba koristiti jer ne znaš kako će da nagrizu filter.

Ovo je oficijelno uputstvo koje ide uz taj komplet za čišćenje, nije moje mišljenje...

Najbitnije je filter posle nauljiti tim crvenim uljem, jer bez njega nije to to. Znači nov filter kad kupiš, obavezno ga samo nauljiti (jer nema potrebe za pranjem ali ima potrebe za uljem :D )

@vuk

možda misliš na ceo kit ili pečurku, ove panel filtere nisam video tako skupe, ali nisam nešto mnogo ni gledao cene za iste...bacio sam oko onako kad sam bio u centru Tadić

@damnjanović

jesu ti u Bobanu prodali i tečnost za čišćenje, po sastavu tj izgledu i mirisu bih rekao da je nešto između alkohola i benzina? Nešto mi to što su ti rekli zvuči polutačno da ne kažem laički...Kod Tadića je komplet tečnost i ulje sa uputstvom u oriđiđi kutiji oko 1200 kinti, količina je dovoljna za 3 do 4 pranja

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što miriše malo ko alkohol, malo benzin je etar. I odista mu je tolika cena i u apoteci. Ne nisu imali u Bobanu sredstvo za pranje tog čuda, ali su mi rekli da slobodno mogu da ga operem sa mlakom tečnošći i skroz razblaženim deterdžentom. A i Atanacković mi je to rekao. Ne koncentrovanim kao za sudove, neko tek jedva da zapeni... Bitno je da se dobro ispere... skroz da nema ni tragova deterdženta, a potom sušenje na suncu ili fen. Kad se skroz osuži ide crveno ulje sprej... (koje baš ljuto košta. Mislim da je moje SPARCO)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ih bre,oko tog cuda ima posla i para ko oko malog deteta.Fala lepo ipak je klasika zahvalnija i jeftinija.Na kraju zaboravljate jednu bitnu stvar.Na KN je mnogo lakse usisati vodu,u stvari drasticno lakse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jok bre. To samo izgleda tako. Ima taj sprej koji je skup, jednom se kupi traje tri-četiri godine_ne troši se on mnogo. Cela priča se svodi da na kvalitet materijala i preciznost izrade. Mrežica je od kvalitetne žice, ćelik neki opasan, medjuprostor svilenkasta mreža, i sve to Bogzna kako isprepletano... Celo pranje tog gov...ta traje 5 min u kadi i kotova stvar. (treba pogledati potom za sobom kadu i nju oprati - da ne dodje žena..). Elem, osuši su u letnjem periodu na +40 za 5 min, i sve naprska i vrati na svoje mesto. A što se vode tiče - tačno je, zato se i montira kako je prikazano na slici - ako stoji "GO" Inače, jmože se montirati i u spremište od postojećeg filetra... tako da je mogućnost zapljuskivanja minimalna. Pokazaću ti kako to izgleda kad se vidimo. Kažem, ja ne znam kako ide Lybra sa papirnim filterom - znam kako ide sa ovim. Jedino što znam sigurno da kad sam imao na golfu problema sa zapušenjem filtera i kad sam ga skunuo - auto je prosto leteo. Kad sam stavio nov, papirni - ima razlike. Caka je u tome što K&N omogućava toliki fluks (protok) vazduha, kakav papirni ne može nikad, te praktično i ne osećaš razliku sa filterom ili bez njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bi pre probao da skinem kod mene fabricki kalibarski prsten koj redukuje usis bar za 40%...Nisam potpuno siguran kakve negativne posledice moze imati povecan protok.Negde davno sam kraickom oka zakacio neku temu gde se spominjalo ostecenje motora zbog neadekvatnog ili skinutog filtera za vazduh.Tad me nije zanimalo,pa ne procitah,sad mi zao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog skunutog sigurno!. Ili neispravnog. Zamisli da prolaziš preko Pančevačkog mosta gde leti prašina od šlajferica i gde se magla od čelične prašine digla, a motor uisia to bez filtera. Nesagore ga ni jedan motor!. (i ne prežive). U svakom slučaju - ne bi to bio elementarni deo svakog tjuniranog vozila da nema svrhe...Od toga se počinje, pa posle kompjuteri, čipovi, opruge, felne.... A što se tiče verovanja da auto više troši-netačno. Veća količina vazduha utiče da auto ide lakše. Zapušen filter te tera na stalni gas, a od pozadi gust dim - a auto se vuče...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vise vazduha=vise kiseonika=veca temperatura sagorevanja=veca temperatura glave motora=brze habanje siceva ventila....moze i ovako da se gleda.

Update,probacemo ovako pa pisemo reziltate. http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....0&start=300

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema sta da se naulji.Pogledaj bolje link.Inace motor je 1,2 sa chipom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vise vazduha=vise kiseonika=veca temperatura sagorevanja=veca temperatura glave motora=brze habanje siceva ventila....moze i ovako da se gleda.

Update,probacemo ovako pa pisemo reziltate. http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....0&start=300

E, jbg-sad!. Tom logikom bi smo otišli u nedogled. Ima neko hladjenje taj motor valjda! Veća temepratura glave-veća temperature vode, - češće se uključuje ventilator...itd,itd. Sa jednim se potpuno slažem. da je to epohalan izum - verovatno bi se seriski ugradjivao u prvoj ugradnji. Obzirom da je malko zezanje ...sam proizvodjač vozila ne želi da prepušta ništa riziku i da upućuje korisnika jednom godišnje da pere KN, nego menjaj u servisu papirne uloške - svima dobro: i proivodjačima, i gazdi koji ne brine, i serviseru - da ne mora još sa tim da se mlati. To je stvar za "sladokusce".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sicevi ventila su prilicno zapostavljeni od strane sistema za hladjenje,tako da nece bitno promeniti temperaturu vode ako njima poraste temperatura.Vidi temu o TNG-u.Covek okacio clanak o problenu ukopavanja i habanja siceva i vrlo lepo i plasticno opisao.Bez obzira sto nemate TNG clanak je vrlo koristan i pruza sasvim novo svetlo na neke probleme u exploataciji motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nema sta da se naulji.Pogledaj bolje link.Inace motor je 1,2 sa chipom.

A da nisam obratio pažnju....samo vadiš taj reducir za vazduh ili sta li je već.

Mogu da ti učinim ako si voljan da ti pozajmim KN za 1.2 16v da probaš...

Vise vazduha=vise kiseonika=veca temperatura sagorevanja=veca temperatura glave motora=brze habanje siceva ventila....moze i ovako da se gleda.

Update,probacemo ovako pa pisemo reziltate. http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index....0&start=300

E, jbg-sad!. Tom logikom bi smo otišli u nedogled. Ima neko hladjenje taj motor valjda! Veća temepratura glave-veća temperature vode, - češće se uključuje ventilator...itd,itd. Sa jednim se potpuno slažem. da je to epohalan izum - verovatno bi se seriski ugradjivao u prvoj ugradnji. Obzirom da je malko zezanje ...sam proizvodjač vozila ne želi da prepušta ništa riziku i da upućuje korisnika jednom godišnje da pere KN, nego menjaj u servisu papirne uloške - svima dobro: i proivodjačima, i gazdi koji ne brine, i serviseru - da ne mora još sa tim da se mlati. To je stvar za "sladokusce".

Čisti finansijski potezi proizvodjača automobila.

Koliko je para običan filter, a koliko neki performence filter, pa puta milioni komada automobila i tako ...... i kad bi posle kupio filter za prvu ugradnju....nema kraja ovoj temi ufff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam sad jednu voznj,pa cu da vidim kako ide.KN mi se ne stavlja jer sam polomio sus-pleh pa sad bez njega imam jos bolje sanse da se negde nasrcem vode po ovim rupama.Kad covek pogleda fleke od vode gde je sve stigla da pljusne...i kad vidi posledice hidro-udara na motor,bas mu se i ne rizikuje mnogo. :ermm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imam sad jednu voznj,pa cu da vidim kako ide.KN mi se ne stavlja jer sam polomio sus-pleh pa sad bez njega imam jos bolje sanse da se negde nasrcem vode po ovim rupama.Kad covek pogleda fleke od vode gde je sve stigla da pljusne...i kad vidi posledice hidro-udara na motor,bas mu se i ne rizikuje mnogo. :ermm:

OK kad ga našusplehuješ baci email ....... ako se desi da ode tj proda onda jbg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VIDI OVO !!!

premotaj na 2 minuta

Licno sam probao sa raznim pecurkama drugari su imali uredjaj za test pecurki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,to niko ne spori.Ono sto nije jasno nekima je da je fabricki sistem usisavanja prvenstvemo ogranicen duzinom i sirinom cevi,a filter je promenjiva varijabila u zavisnosti od vlage i zaprljanosti.Kad stavis pecurku,dobijes max vazduha.Kad stavis zamenu za filter kao KN ulozak dobijes manje vazduha i ako je propusnost ista.Jer kad bi razmotao pecurku dobio bi otprilike isti filter kao i flat zamenu.Znaci ono sto ogranicava usis nije filter na prvom mestu,nego precnik i duzina usisa.Kad sam skinuoredukciju sigurno sam dobio na kolicini vazduha.Sa KN flat zamenom bi dobio jos vise,ali tek ukidanjem cevi usisa i gljivom bi dobio max,ali i postao ranjiv na vodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...