neshaoct 9584 Posted March 19, 2022 Britanci pozvani da ne voze svoje automobile nedeljom Od vozača Velike Britanije je zatraženo da nedeljom ostave automobile da bi pomogli u rešavanju globalne naftne krize, a stručnjaci govore vladama da će to dovesti do smanjenja troškova. Prema Međunarodnoj energetskoj agenciji (IEA), ''nedelja bez automobila'' bi pomogla da se podrži pešačenje i vožnja biciklom, kao deo plana od 10 koraka za smanjenje upotrebe naftnih derivata. Budući da cene benzina i dizela dostižu rekordne vridnosti u Velikoj Britaniji i celom svetu, mnogi stručnjaci traže alternativne opcije da bi uštedeli novac vozačima i pokrenuli put do nulte emisije. Nedavno su se Edinburg, Brisel, Vankuver i delovi Tokija obavezali da smanje upotrebu automobila u svojim gradskim centrima da bi promovisali javno zdravlje i kulturna dešavanja. Koncept ''nedelje bez automobila'' je uveden u Švajcarskoj, Holandijij i Zapadnoj Nemačkoj tokom naftne krize 1973. godine, a mogao bi da se vrati za 2022. Kada se svake nedelje u velikim gradovima ne bi koristili automobili, uštedelo bi se oko 380.000 barela nafte dnevno. Pri korišćenju ove metode samo jedne nedelje mesečno, izbeglo bi se korišćenje oko 95.000 bačvi. IEA procenjuje da bi, ako se prihvati svih 10 njihovih predloga, to moglo da smanji potražnju za naftom za 2.7 miliona barela dnevno u sledeća četiri meseca. Izveštaj IEA-e takođe poziva na ograničenje pristupa puteva privatnim automobilima u velikim gradovima, umesto da se fokusira na sistem zamenske upotrebe automobila. U njemu se navodi: ''Ograničavanje korišćenja privatnih automobila u velikim gradovima na one s parnim tablicama nekim radnim danima i na one s neparnim tablicama drugim radnim danima je mera s dugim uspešnim sprovođenjem. Ove zabrinutosti mogu da se ublaže drugim merama koje predlažemo, kao što je smanjenje cene javnog prevoza ili promovisanje zajedničkog prevoza.'' Takođe je istaknuta potreba za većom podrškom za usvajanje električnih vozila i njihove potrebne infrastrukture na globalnom nivou. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 28, 2022 Trećina nemačkih vozača planira da manje koristi automobil zbog skupljeg goriva Nešto više od trećine nemačkih vozača planira da manje koristi automobil zbog skupljeg goriva, prema u istraživanju britanske kompanije za istraživanje tržišta i analizu podataka YouGov. Anketa je pokazala da 22.9% ispitanika već ostavlja automobil kod kuće, a njih 12% namerava da ga manje koristi u budućnosti. Glavni razlog je novac, zaključili su u YouGov-u, navodeći da je polovina ispitanika rekla da ne želi da vozi ''da bi uštedeli''. Njih 16% kao glavni razlog navodi okolinu, a 14.9% želi više da vežba. Tri četvrtine učesnika je navelo u istraživanju da u određenoj meri zavise o automobilu, delom i zbog malog broja opcija javnog prevoza. Otprilike polovina vozača koristi automobil najmanje pet puta nedeljno. Ruska invazija na Ukrajinu je podigla cene goriva u Nemačkoj na rekordne nivoe, pa tako benzin trenutno košta u proseku 2.09 evra, a dizel 2.16 evra, prema udruženju vozača motornih vozila ADAC-a. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 30, 2022 Francuzi nude novac vozačima koji će prevesti bar još jednog putnika Vozite sami na posao, pogledate uokolo i većina automobila ima sličnu popunjenost - vozači i eventulano još jedan putnik. Gužve su sve nesnosnije, emisije štetnih gasova sve veće, a lični računi sve tanji. Francuzi su se dosetili kako tome stati na kraj, odnosno, barem će pokušati. Trenutno je u Francuskoj svaki dan oko 50 miliona praznih mesta u automobilima koji su u pokretu. Da bi putovanja automobilom učinila ekološki prihvatljivijim i jeftinijim, francuska vlada obećava bonuse do 200 evra za vozače koji ponude zajedničko korišćenje automobila. Vozači koji se registruju na platformi za zajednički prevoz na posao i prevezu putnike deset puta unutar tri meseca dobiće 100 evra. Tu je i 100 evra za tri vožnje na dužim relacijama koje se isplaćuju u obliku bonova. Vlada želi da izdvoji 150 miliona evra za podsticanje zajedničkog putovanja. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 16, 2023 Koliko vremena Nemci provode u saobraćajnim gužvama? Izgradnja novih autoputeva i podsticaji za korišćenje javnog prevoza ništa ne menjaju: Nemci još uvek mnogo vremena provode u saobraćajnim gužvama. Ali u Londonu i Parizu je još gore. Najviše vremena za upravljačem automobila u saobraćajnim gužvama u Nemačkoj provode žitelji bavarske metropole Minhena: 74 sata. Iza Minhena sa 71 sat dolazi Berlin iza kojeg sledi Hamburg sa 56 sati. Među prvih deset su i Potsdam, Darmštat, Lajpcig, Frajburg, Libek, Bremen i Nirnberg. To proizlazi iz studije kompanije Inrix koja se bavi statistikama u saobraćaju. Prema istim podacima tri saobraćajne tačke s najčešćim gužvama su centralni saobraćajni prsten u Minhenu, tunel ispod Labe u Hamburgu te saobraćajna raskrsnica Heumar pored Kelna. U protekloj godini najveći deo saobraćaja, a samim tim i zagušenja, bio je koncentrisan u špicu, odnosno tokom jutarnjeg polaska i popodnevnog povratka sa posla. Tokom pandemijskih godina, zastoji su bili ređi, raspoređeni tokom celog dana. Ali i obim saobraćaja je 8% veći nego u prepandemijskoj 2019. godini. U međunarodnom poređenju, nemački vozači su ipak dobro prošli. 2022. godine, vozači u Londonu proveli su 156 sati stojeći. Slede Čikago sa 155 i Pariz sa 138 sati. U Palermu vozači voze prosečnom ''brzinom'' od 14 km/h. ''Evropski gradovi su među najsporijim gradovima na svetu. Jedan od razloga je i to što je većina izgrađena pre dolaska automobila'', kaže se u studiji kompanije Inrix. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites