JLZ 0 Posted August 13, 2013 Koliki ti je interval na kojem meris? Treba najmanje 200-300km Jer, ako pocnes da meris od neke uzbrdice, krenuce od 13l, pa smanjivati sa kilometrima. Veoma brzo - ako nastavis po ravnom. Sporije - ako nastavis uzbrdo A ako krenes autoputem, krenuce od 5l, pa povecavati sa kilometrima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Apolon 0 Posted August 19, 2013 10 litara po velikom gradu (kreni-stani), pa još sa klimom i nije prevelika potrošnja za njega. Težak je to auto. I ja sam očekivao manju potrošnju ali grad čini svoje. Realniji pokazatelj je otvorena vožnja. Npr. moj full natrpan, klima non-stop, nakon 700 km do mora i nazad (bet autoputa) pokazuje prosjek 5,3 l na 100 km. I to je otprilike to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 19, 2013 Dovoljno je 50 km da se ustali potrošnja po bordu. Znači ako voziš samo grad ili samo otvoreno. Ostalo je sve varijabilno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iznadsvega 0 Posted August 19, 2013 Odvozio sam 200 km,60 km po auto putu,sve ostalo u spicu,na kraju sipanje do cepa,bord pokazao 8.3,ali racunica 8.7.Znaci prvo bord malo laze.Drugo danas sam ga odveo na veliki i mali servis,dijagnostiku,ciscenje protokomera,pa cemo da vidimo posle toga potrosnju.Javljam cim ponovo proverim.Mada mislim da samo grad 10 je mnogo.Istina da mi je ovo prvi dizel,pa mozda dok jos ustalim voznju na njemu,ali menjam brzine negde 1800-2000 obrtaja,ali kada treba da povuce nekad i 2500.Mnogi kazu moras voziti 200-300 km da bi znao realnu potrosnju,mada ako vozis po gradu 100 km i sipas od cepa do cepa,sta ti pokaze to ti je to.Sta treba da cozim 1000 km,pa kao to je realna potrosnja.Mada Astra 1.4 benzin plin,nije imala bord i nije me to zamaralo,sipam pun vozim odvezem 100 ili 300,uvek je bilo 11.5 plin u gradu i cao.Sa dizelom mi deluje lud zbunjenog.Da ne davim,posle svih servisa cu videti,jer realno ko zna kad je radjen servis,a sve to utice na potrosnju.Pozdrav i hvala svima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2870 Posted August 19, 2013 Može biti i da se nisi navikao na šaltanje dizela Imam i ja baš Astru 1.4 i jtd-a i ima dosta razlike u načinima vožnje. Npr Astri treba gas od 1/4 da bi lagano krenula, dok jtd kreće bez gasa lagano i ima sličnih gomila sitnica..8,3 po gradu i autoputu je sasvim ok ako voziš 150 i ideš po BGu tokom dana. Problem sa sipanjem do čepa na samo 100km je u tome što zavisno od toga koliko gurneš pištolj može da bude i 2l razlika što mnogo znači u prosečnoj potrošnji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
iznadsvega 0 Posted August 19, 2013 I ja sam to razmisljao oko pistolja,jer prosli put mislim da je pistolj bio do kraja ,a ovaj put ga je pumpadzija izvukao (mislim na pistolj) pa dolijo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2870 Posted August 19, 2013 Zato je bolje 500km voziti se pa onda preračunati I polako se navikavaj na turbo motor, videćeš kako je lakši za vožnju od malog 16v i živahniji. A slobodno može zagrejan ponekad i da se potera. Ja mog kada je zagrejan nikad ne šaltam na manje od 2000rpm i opet je jako pristojna potrošnja Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladag 19 Posted August 25, 2013 Prekontrolisi dizne kod majstora. Kada sam imao ranije Picasso sa 2.0 HDI motorom posle sredjivanja dizni u lokalu je potrosnja pala i za skoro 2 litra. Napominjem da auto nije nesto dimio, niti je bilo problema sa ''stucanjem'' na malom gasu na uzbrdici.Ako dizne bacaju vise goriva moze doci do spiranja hilzni nakon duze voznje sa takvim problemom (mislim, bas duze, 2 godine na pr.). 10 litara u lokalu je ipak suvise. Kod mene na Stilu je potrosnja u lokalu 6 - 6,5l u letnjem periodu. Narano, ako cepam malo jace potrosnja ide do 8,5 ali nikada preko toga. I kod mene je 8v MJT od 88kw. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted February 3, 2014 Od pre mesec dana sam vlasnk Stila 1.9 multijet 120 ks, karavan 2006-to godiste. Cim sam da kupio oterao u servis, uradio veliki servis.Nakon servisa ostale su jos dve greske, za sada neotklonjene P0504 i P0683 Navodno je EGR ociscen... E sad, problem je sto mi je prosecna potrosnja oko 11 l u gradu (strogo grad). Istini za volju, voznja je u spicevia, ujutro vrtic, posao i isto popodne, 7-8 km u jednom pravcu i isto toliko natrag. Motor ne zagrevam duze od 2 min nego krecem lagano i vrtim ga najvise do 2000 obrt. a kad se zagreje (ako stigne) ne menjam brzine pre 2500 obr. A mereno po cepu, presao sam 350 km sa 40 litara dizela...Bio ponovo kod majstora, on kao ne zna sta je, pa kao probaj ti na otvorenom pa cemo posle videti...A eto jos ga nisam vozio na duzim relacijama pa ne znam ali ovo za 11-12 lit. mi je ipak malo vise od "normalnog"...E sad, da li da cistim dizne, ili...da se strpim jos malo...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2870 Posted February 3, 2014 Kolike su korekcije na diznama? Uz gaženje, zimski period i špiceve nije 11l previše.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted February 3, 2014 Dobro ti je rekao. Izađi na otvoren put, ako je tamo sve ok onda u suštini nemaš šta da radiš. Verovatno će sa toplijim vremenom biti nešto bolje. EDIT: Sad vidim, prosečna brzina 16km/h, špicevi, verovatno i hladnije vreme... ne verujem da tu ima nečeg baš mnogo spornog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7727 Posted February 3, 2014 Ja kada sam imao prosecnu brzinu od 12km/h mislim da mi je prosecna potrosnja po bordu bila 14.2l Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted February 3, 2014 Koliko km je uzorak? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7727 Posted February 4, 2014 Ne znam, nije puno Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted February 4, 2014 Koliko km je uzorak? Nekih 300. Izgleda cu ipak sacekati prolece, otvoren put pa da vidimo. Ako opet bude mnogo, pisem.Do tada se tesim cinjenicom da benzinci u "normalnim" uslovima trose toliko... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dri 13 Posted December 1, 2014 (edited) U pitanju je Alfa 147 JTD, 116ks. Naime, po gradu mi trosi najnormalnije, oko 7 litara. Problem je na brzinama preko 120 kmh. Na 120 kmh mi je potrosnja 9litara. Znaci sve je ok do te brzine, npr. ukljucen tempomat na 90kmh, auto trosi 3.8 litara. CIm dodje do 120+ kmh potrosnja naglo skace. Da li neko ima predstavu sta moze da bude u pitanju? Auto nije cipovan, u dobrom je stanju. Edited December 1, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted December 1, 2014 Jel ti to iznosiš podatke na osnovu bord kompjutera, ili na osnovu realnog merenja ? Po svemu šta si napisao - nema logike. Ako umereno troši u gradu, ako umereno troši do 120, (to je negde oko 2400 obrtaja) onda ne vidim neki razlog da na 2600 obrtaja troši nenormalno mnogo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dri 13 Posted December 1, 2014 (edited) Prvo sam mislio da bord laze, ali kasnije sam merio fizicki i racunica je ta koju sam opisao gore. Nemam ideju gde da trazim problem. Idem na dijagnostiku za dan dva, da vidim da li nesto pokazuje.Jedino sto mi pada na pamet, da auto ima problem sa nekim crevom za vazduh koje je pocepano i da pusta tek kada predje neke vise obrtaje... Mada ovo verovatno lupam, ali ajde Edited December 1, 2014 by dri Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 1, 2014 Tih 9 litara koje pominješ na 120...je l to trenutna potrošnja po board-u? Ne gledaj trenutnu potrošnju. Vidim da piše da si merio i fizički tih 9 litara...kako? Izašao sa punim rezervoarom do čepa na autoput, vozio 100 kilometara brzinom od 120, zatim stao na pumpu i sipao 9 litara do čepa? U kom stepenu prenosa si kada ide 120? Je l isto troši i kada nije na tempomatu, a držiš 120?Usput, nema ujednačenog rasta potrošnje u odnosu na brzinu kretanja. Npr. mnogo više potrošnja poraste između 130-160, nego između 60-90, iako je istih 30 Km/h razlike u pitanju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2870 Posted December 1, 2014 Ja glasam za gume. Meni na letnjem setu na 110 troši ~4.5l ili malo preko, a na 120 preko 6l. Na 150 preko 7.5. Ovo sve ujednačeno raste na zimskim gumama gde je na 120 jako blizu 5l potrošnja Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7727 Posted December 1, 2014 Na 120km/h je oko 5l, na 140-150km/h je oko 6-6,neki gram. Cep-cep metoda. Skoro drug njegovog testirao, konstantno 140-150km/h isto 6-6i nesto Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2870 Posted December 1, 2014 Tako je i meni na zimskim gumama dok je na letnjim dosta više i to baš počev od 120. Da ne pominjemo što bruje gume kao lude na 170 Quote Share this post Link to post Share on other sites
dri 13 Posted December 1, 2014 (edited) Mereno je od nisa do bg-a. Sipan pun rezervoar, vozen auto 120-130 kmh i onda sipano gorivo u bg-u. Potrosnja 9 litara. U povratku isto. Dok npr posle 2 dana, nis-krusevac, ali ne autoput vec regionalni put, znaci klasika 80-90, potrosnja blizu +-5 litara. Tako da je stvarno taj podatak, nije samo podatak sa borda. Inace u 5. stepenu prenosa, klasika za autoput. Edited December 1, 2014 by dri Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7727 Posted December 1, 2014 Mozda na prvom sipanju nisi lepo napunio, pa ti je posle stao koji litar vise Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted December 1, 2014 Mico znas i sam da kad izbaci pistolj na pun moz da stane jos litar plafon. A na 250km nek sipa i 2l vise,da kazes da je lose prethodno napunio bi bilo 6 a ne 9 Quote Share this post Link to post Share on other sites