etibor 21 Posted August 5, 2008 @dragonDa li na MOL-u pise bas EURO 5 ili pise eurodiesel? Tj. da li imaju EURO 5 i eurodiesel ili je to jedno isto samo po euro 5 standardu...???Vec sam pisao u nekim temama da kada sam sipao na MOL-u poceo je auto da mi trza u drugoj i trecoj na 2500 rmp kad ubrzavam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 634 Posted August 5, 2008 http://www.blic.co.yu/drustvo.php?id=32970Vest je iz marta 2008., tako da čisto sumnjam da su se bitno stvari promenile. Ne znam po kom kriterijumu se hvale za Euro5 ili Euro4, ako uzorci stvarno imaju 7 puta više sumpora nego što je dozvoljeno po EU standardu.Cenim da je poprilično svejedno gde se sipa po pitanju osnovnih karakteristika goriva, jer je to sve nafta istog porekla i da su jedine razlike u nekim skupljim aditivima.Već sam napomenuo, ali sipam isključivo na Eko, i zasad je korektno. Imao sam jedan ili dva izleta na OMV (ukupno manje od 2000km), ali vremenske prilike su se često menjale i promenio sam točkove u tom periodu, tako da ima previše stvari koje su mogle da prouzrokuju veću potrošnju u tom periodu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 1366 Posted August 5, 2008 Nije mi jasno zašto dajete link za analize benzina BMB 95, a mi pričamo oeurodizelu ?Sve osim eurodizela u zemlji Srbiji od naftnih derivata što se hoće prodavati, mora biti proizvedeno u NIS-u, svi od njih kupuju benzine i neekološke dizele. Eurodizel euro4 ne mogu da proizvedu, bar neu dovoljnim količinama,tako da je on na režimu slobodnog uvoza, naravno i bolji euro5.Eurodizel EURO4 i 5 je najskuplji derivat za proizvodnju i komplikovane strukture, jako kritične gustine, filtriabilnosti,oktanske vrednosti ...itd.Znači,ono "ej sipali su vode u njega","ma slabo mi nešto vuče", "puno mitroši sa te pumpe", više ne stoji, što reče neko, nemojte više, vređa inteligenciju.I obavezno dolivajte dvotaktol da što pre zapušite katalizator izapečete dizne. Po meni bi dizel D2 trebao biti naskuplje gorivo, a da nove akcize idu za ekologiju, ne možeš više šetati Novim Sadom ni voziti biciklbez opasnih rizika po zdravlje od izduvnih gasova. Živela ekologija ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 634 Posted August 6, 2008 Da li je neka nezavisna firma uradila analizu eurodizela? Nije da se žalim, ali prelazim dosta, mrzi me prosto da menjam ulje na 10 hiljada umesto na propisanih 20, jer "ima previše sumpora u gorivu" ako to nije tačno.Eko i Mol u svojim reklamnim kampanjama imaju jako lepe cifre, pa bih baš voleo da znam da li je istina da u to gorivo stvarno NIS niti malo nije umešao prste? Moja poslednja informacija je da ipak i sav eurodizel prolazi kroz prste NIS-a, bez obzira što ga oni ne prerađuju, vrlo je lošeg kvaliteta i da zapravo od krajnjeg odredišta, tj. lanaca pumpi, zavisi odnos i kvalitet ključnih aditiva.Molim sve koji nešto znaju o ovome da potvrde ili opovrgnu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted November 19, 2008 Meni je ovo prva zima sa JTD. Kolika je razlika u potrosnji izmednju letnjih i zimskih temperatura? Ranije mi je bord pokazivao 7,5 prosecnu potrosnju po gradu, a sada bogami otislo na 8,5. Znaci, iste relacije, isti stil voznje.Nedavno sam cistio dizne, pa mislim da nije posle toga poceo vise da srche ili ja tripujem? Mozda treba nesto da se dosteluje :? .Kad krenem prvom, ode trenutna na 25 ko od sale, pretpostavljam da je svima tako.BTW, danas na parkingu lik do mene u Stilu JTD i ja ga pitam kliko mu trosi, a on kaze 6,5-7 po gradu , kaze ne prelazi nikad 7. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted November 19, 2008 Meni je isto povecana potrosnja, i mnogo sporije se dostize radna temperatura, pa je verovato u tome "problem"... Do pre dve nedelje, na pola puta do posla motor stigne na radnu temperaturu, a sada stignem na posao, a motor se nije ugrejao do radne, a verovatno nije stigao ni termostat da otvori, ali tu je negde... A do posla imam 10km, uglavnom voznja 80km/h, bez semafora...Moj drugar sa puntom 1.9 TD kaze da mu trosi oko 1l vise zimi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted November 19, 2008 Moguce da je to taj litar...zimske takse... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted November 20, 2008 Ako su relacije kratke, zimi hoće više da potroši na račun vožnje sa sporije grejanim motorom, ali za nešto duže vožnje, hladan vazduh pomaže funkciji intekulera. Drugi zimski problem je mokar put ili sneg na putu što otežava kretanje i povećava potrošnju.P.S. Ja ne smem da kažem svoju prosečnu potrošnju jer ćete odmah reći da se hvalim, kao i svaki prosečan Srbin vozač, ali kad bih video 7l/100 km umro bih na mestu :cool Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted November 20, 2008 To je to. Dok se ne zagreje motor potrosnja je povecana.Dragon-e, i meni vrlo lako stigne trenutna potrosnja na 25l/100km u prvoj i drugoj pri jacem ubrzavanju. Potrosnja po gradu je vrlo diskutabilna zato sto je pitanje kako ko vozi i koliko je u guzvi, a koliko ne... Kao kada bih ja sad rekao da mi je potrosnja u gradu oko 5,5l po Board-u, ali u Pancevu...A na 85% otvorenom i 15% grad (Pancevo) 4,8l/100km. Merio 3-4 puta po oko 2000km. Probao sam da vozim penzionerski oko 1000km, 4,2l/100km, ali sam se smorio. :mrgreen: Nije neka drasticna razlika u potrosnji pri penzionerskoj i pri normalnoj voznji, ni po Board-u, a ni po novcaniku...P.S. motor je MultiJet...Pozdrav... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 634 Posted November 20, 2008 Skoro 700km, potrošnja 7.1l/100km. Verovatno se poklopilo sa idealnim periodom kad nije bilo ni toplo ni hladno. Ovo je isključivo grad, Kneza Miloša, Gazela, malo autoputa do kuće i tako u krug. Povremeno Jurija Gagarina, malo Zemuna, malo Banovog Brda.Siguran sam da će sad potrošnja da ode malo gore kad je zahladnelo, ali ovo je interesantno da mi je već drugi mesec oko 7 (prošli pun rezervoar je bio 7.0).Mala napomena samo, ne kači me ona najgora gužva, tj. ja ujutru sa Nbgd idem u grad na posao, a vraćam se popodne između 4 i 5. Jeste gužva, ali ni blizu kao ljudima koje gledam što svaki dan zaginu u suprotnom smeru. I ujutru i poslepodne taj svet bukvalno - stoji u mestu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 7 Posted November 20, 2008 prva stvar-potrosnja po racunaru nije relevantna vec okvirna kao sto kazu u fiatovom rezimeu za sve putne racunare.za motor od 1.9l i 100tinak konja da li je mnogo 8-8.5l gradske voznje po hladnom vremenu dizela? Postoji toliko stvari koje uticu na potrosnju narocito zimi-da li auto odradi u mestu pre voznje,stanje filtera na kolima,stajanje na semaforima,noga na gasu,kvalitet goriva ...itd.Za beogradske uslove normalna potrosnja preko zime je 8-8.5l dizela kod 1.9jtd. napunis rezervoar i vozis 200km pa opet do cepa i gorivo + kilometraza na digitron-to je tacna potrosnja. da jtd trosi 6-7l zimi po gradu ostali proizvodjaci bi mogli da zatvore fabrike Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted November 21, 2008 Računa on odlično, ali si iskoristio 2 puta isti podatak i jednim dokazao drugi. To koliko ti on napiše da je preostalo isto računa na osnovu prosečne potrošnje, tako da ako greši tu, pogrešiće isto i u predvidjanju preostalih km.Svejedno, i ja mislim da dosta tačno radi, ali ovo nije dokaz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 634 Posted November 21, 2008 Svejedno, i ja mislim da dosta tačno radi, ali ovo nije dokaz.Kako nije? Imaš pređenu kilometražu, imaš rezervoar goriva kao konstantu koja se ne menja. Jasno je kao dan i to je ta cifra, plus minus nešto zanemarljivo.Ja u životu u njega nisam uspeo da sipam više od 51-52 litra, i to kad debelo posrčem rezervu.Htedoh reći da očigledno meri i stajanje i svaki trenutak kad je motor upaljen, inače bi ova cifra morala da bude manja. Što više goriva potrošiš i što više kilometara pređeš, to je aproksimacija tačnija, odnosno sigurno je barem 99% tačna kad bi se doveo u situaciju da ti auto stane i onda izračunaš. Mislim da je to potpuno sumanuto da umesto 7.1 utvrdiš da je ipak 7.0 ili 7.2 - potpuno nevažno.Činjenica je da auto od 1.3t u gradskoj vožnji troši između 7 i 8.5 litara, što je više nego pristojan rezultat u aktuelnim uslovima u saobraćaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 634 Posted November 21, 2008 Stalo 49l nafte, prešao 732km pre toga. Meri k'o zmaj. Mislim da može poprilično da mu se veruje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted November 22, 2008 Izgleda da mi je sve u redu sa autom, tj. potrosnjom. Veceras sam stigao iz Kraljeva Ibarskom i prosecna potrosnja je 4,4.Presao 166 km za 2h39 min. Znaci, penzionerski sam vozio namerno, do Ljiga zbog leda na putu (60-80), a posle je bilo suvo, ali nisam ga cepao (do 100) jer sam bas hteo da vidim koliko mogu da ga spustim, posto nije bilo guzve na putu.Pretpostavljam da je nesto veca potrosnja u gradu posledica sporijeg postizanja radne tempereture zbog hladnoce. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 8348 Posted November 23, 2008 Meni trosi po boardu oko 8L (od 7.8 do 8.5 zavisno ko vozi vise, ja ili keva) po BG, strogi centar i dva puta dnevno se predje gazela po najvecem spicu, ujutru na posao, i popodne sa... U pitanju je stilo JTD 80KS. I jos jedno pitanje usput ako moze, gde da odrzavam auto, poceo sam u delti i doziveo da mi kazu otisao ti jedan od nosaca motora i da mi posle njihov majstor slucajno kaze, e a sto menjas ovaj nosac, skroz je uredu, ja popizdeo vratio im deo i oterao ih sve u... Samo mi nemojte preporucivati Gorana jer je magnet kod keve u bolnici lakse zakazati nego servis kod njega... Sorry za off, nego da ne otvaram novu temu... )) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 13354 Posted November 27, 2008 Stilo 1.9 jtd 85 kw na taksiju u BGD.potrosnjau gradu 8,5 do 9 brzina oko 20 do 23 km.Sipam na OMV *imaju nagradnu igru* Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bomark55 0 Posted October 27, 2009 Dobar dan svim,Nov sam na ovom forumu i mogu da kazem svaka čast!!!I ja na žalost imam mali problemčić sa mojim Stilom. Naime, potrošnja po njegovom merenju do skoro mi je bila 6,1 L/100km, medjutim u prethodna dva dana skočila je na 8,5 L/100km. Slažem se da je zahladnelo, da je normalno da potrošnja poraste, ali toliko.... pogotovo što je u poslednje vreme oko 10C. Da li neko jos imao takav problem? Da li je moguće da merač (Trip kompjuter ne radi dobor)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted October 27, 2009 (edited) Da li ste možda vozili u predhodnih par dana po centru grada - ili je put bio isti. ja stalno imam tu potrošnju po centru Beograda. Više stajanja nego voženja. Prosečna brzina 15 km/h. Kad izadjem na autoput, bude i ispod 6 uz zavidnu jurnjavu... Ali po centru nikad ispod 8. Govorim o ukupnoj prosečnoj potrošnji. Vi verovatno očitavate sekventnu potrošnju, pa ste navikli da vam na ustaljenoj relaciji kompjuter beleži podatak od 6.1 Najbolje merenje je "na tank". Od vrho do vrha i predjena kilometraža. Tu ne možete pogrešiti nikako. (Pogotovu što ste primetili da vam u predhodnih par dana skače potrošnja...). Polako-ništa strašno, vozite i merite. Najbitnije da nemate razna gušenja, trzanja, promene zvuka motora.... Edited October 27, 2009 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni147 50 Posted October 27, 2009 Normalno je da kod zahladjenja skoci potrosnja, i to za 1-2 lit... Ne verujem da je ikakav problem u pitanju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted October 27, 2009 (edited) Nije relevantno izvoditi zaključak o potrošnji na maloj pređenoj kilometraži.Moja prosečna potrošnja na 3500 pređenih km je 5.6L /100km, pritom prosečna brzina je 39km/h što je neka kombinovana vožnja.Naravno u okviru tih 3500 km imao sam periode potrošnje od 8L ali prosečna potrošnja je kao što rekoh. Zimi će naravno biti veća bar za litar. Edited October 27, 2009 by kole Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bomark55 0 Posted October 27, 2009 Slazem se sa svima Vama.Medjutim meni je prosecna potrosnja u gradskoj voznji bila 6,1 ne trenutna!! a sada je ista ta potrosnja 8,5 sto je nagli skok!pogotovo sto u zadnja dva dana temeratura nije bila ispod 5C (kada je bila oko 0C nije menjao potrosnju).Desava se da mi je u trecoj brzini pri broju obrtaja do 2000 trosi trenutno po 23l, sto je jako mnogo u odnosu na proslu nedelju!!!nesto se cudno promenilo, poredim recimo sa periodom od pre dva meseca kada sema putovao do CG prosecna potrosnja mi je bila od 5,4 - 5,8.Da li je moguce da sam merac potrosnje pobrljavi? da li se i kako to popravlja?P.S.da li neko zna koji progam se koristi za citanje podata za stila sa OBDII interfejsom?Zaboravih da napisem,od kada sam primetio da trosi vise, prilikom davanja kontakta napise ,,Service Due". a ni jedna lampica mi ne gori.proverio sam u Meni-ju da mi je ostalo 0km do servisa, al ne znam da li mogu to sam da resetujem?Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
panther 0 Posted October 27, 2009 ,,Service Due" ne mozes sam da restartujes, a sto se potrosnje tice najmerodavnije ti je sipanje do cepa pa dolivanje i tako izracunaj, meni board pokazuje u proseku 1.5 l vise od realne potrosnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 813 Posted October 27, 2009 Da nisi možda iz Beogada?Bomark, meni Marea JTD u vožnji po Sremskoj Mitrovici, Novom Sadu, po magistrali i autoputu (oko 100-140 km/h)-kombinovana vožnja prosečno potroši oko 5-6 litara ED. A u Beogradu, zbog "saobraćaja" ide i do 8 litara. U Beogradu se ne mere pređeni kilometri, nego moto-sati. U Beogradu je u špicu vožnja na pola kvačila, pa osim goriva, "guta" i lamelu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted October 27, 2009 Mudro zboriš. Nekad mi je žao da teram ovu napravu po pola sata na razdaljinu od 5 km. Pa onda na pola sata ugasim, pa opet pola sata do sat nazad. Prva, druga, o trećoj samo da se sanja....Pa crveno. Quote Share this post Link to post Share on other sites